Jeg tror ikke, at vi kommer til at bruge den slags beløb med mindre vi kvalificerer os til et europæisk gruppespil eller laver et par virkelig gode salg. Vi er bare ikke helt på det der niveau endnu. Smertegrænsen går ved den pris vi gav for PO, tror jeg. Og den slags køb kan vi ikke lave mere end en gang om året.
Jeg tror vi kommer til at se Eske på mål igen fra starten af næste sæson, med mindre vi går amok og vinder mesterskabet i år. Jeg håber virkelig at Eske har fået noget ud af at træne sammen med Grabara i et helt år.
Meget enig. Jeg tror dog grænsen for hvad vi vil betale rykker sig i takt med hvad vi selv får.
6 millioner var jo højt nok, men det har vi jo givet før (Dioh). Mens vores salg er steget fra 11-13 millioner til over 22,5 millioner. Men hvis man ser på de sidste mange salg og indkøb, så sælger vi vel i snit for mellem 5-22 millioner (ca. 15 som krav for vores salg, som Højer), og køber for 2-6 millioner. Jeg tror sagtens Jon kan ryge for 15 millioner også. Altså vores krav lader til at starte der på profilerne nu om dage. Vi krævede 15 for Højer i flere omgange synes jeg man fornemmede ift rygterne om afvisning af 12,5.
Vores lyst til at købe kan jo også ændre sig proportionelt. PO var en højdespringer siden sidste nedrykning. Men Dino blev vist købt for 4 millioner, og Links købt for ca. det samme. Så altså 4-6 millioner er jo ikke en kæmpe forskel. Så enig i at der er et STYKKE op til 10-15 millioner. Men fra 6 til 10? Det synes jeg faktisk ikke. Måske vores nye højdeleje netop ligger der: 6-10 og ikke 10-15.
Men hvis vi kan købe en spiller med kæmpe videresalgspotentiale som Grabara eller Sanneh for 10-15 millioner, så tror jeg sgu man slår til. Men ja, der er LANGT fra 10 til 15 millioner. Så måske kun for 10 kontant, og 5 millioner i klausuler ift kval til europæisk gruppespil eller medaljer etc.
Ja måske hvem ved. Men måske man vil gå efter gratis leje en som Kamil, og fck fik også både gryte og kalle helt gratis, joronen gratis til Horsens, Rinne fik AaB for 5 mio, Lyngby Jesper H gratis osv - synes der plejer at være muligheder nok. Lawrence Thomas også gratis til SØE. Carlgreen samme. randers hentede også kalle gratis i sin tid.
Altid undret mig målmand er gratis eller billige - lige så vigtig som en målæder som PM. Klart de to mest afgørende poster på et hold.
Jeg synes forskellen på vores tilgang og Brøndby/FCK/FCMs i flere omgange har været, at de har hentet mange målmænd som allerede har bevist sig i Superligaen. Grytebust, Joronen, Jonsson, Rønnow etc.
BIF hentede Rønnow for ca. ligeså meget som vi hentede Eskelinen. BIF fik bare en målmand som man 100% vidste var god nok til Superligaen ift det meget fysiske spil som er her i kampen om luftrummet. Whalley er sgu sikkert også en bedre målmand i Spanien end her.
Jeg synes ikke vi skal hente Lawrence fra udlandet som ukendt. Men hvis han havde fortsat sit spil fra efteråret, så ville jeg GERNE hente ham nu. (Han er dalet i niveau, enig). Men en spiller som Carlgren i Randers, og de andre som allerede havde bevist sig, så synes jeg det er meget mere det jeg gerne vil i retning af.
OB havde ikke garanti for at Grytebust ville gøre det bedre i SL end Eskelinen. Men FCK hentede et mere "sikkert kort". Ligesom da de hentede Jonsson og Joronen, og BIF hentede Rønnow.
Jeg synes derfor at Carlgren, Rinne og de andre er præcis det vi burde kigge på (generelt set).
Men der findes vel ikke nogen oplagte at hente pt fra konkurrenterne som er realistiske?
Rinne (vil nok til udlandet), Oliver Christensen (for dyr?) Carlgren (lige forlænget, og pga alder for dyr at købe fri)