New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2021

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 388K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Transfervindue sommer 2021
Gælder det kun for Links eller vil det være bedst for alle vores unge spillere at få mindre spilletid? Jeg synes det er en overraskende vinkel på hvordan man talentudvikler.

Lige nu synes jeg bare at han skal spille alt hvad han orker og få minutter i benene på superliganiveau. Der er ingen tvivl om at der bliver hentet en forstærkning ind snart og at Links får sværere ved at få spilletid.

Men det er også op til trænerstaben at få det maksimale ud af de vilde spidskompetencer Links har - og selvfølgelig også at han arbejder med sine mangler. Siden han kom hertil har han bygget meget på både fysik og defensive evner, men måske skal man til at fokusere anderledes.
Med den logik skal vi jo stille op som FC Nordsjælland, udelukkende med talenter, for at “talentudvikle”. Problemet er jo hvis talenterne trækker niveauet for meget ned, så man ikke kan opnå sin målsætning om top 6. Det er for nemt at dobbeltopdække Jon, som Brøndby gjorde i 2. Halvleg og så lade Links rende rundt om sig selv alt det han vil.

Jeg er enig i at det er trænerstabens ansvar at få det maksimale ud af Links, jeg er bare ikke enig i at det er ved at give ham fuld tid i superligakampe, hvor alt hans arbejdsiver ikke fører til noget. så er det bedre at give ham den sidste halve time med en klar opgave, og ellers bygge på til træning og på reserveholdet.

Det kan dog godt være at hans kompetencer kommer mere til sin ret på de kunstgræs underlag vi skal spille på i de næste to kampe, trænerstaben skal bare have alternativer til ham, når hans spil ikke fører nogen steder hen. Så vil jeg hellere udskifte ham i pausen, end at se ham piske rundt i 90 minutter uden at komme frem til en eneste chance, det er heller ikke godt for udviklingen, at føle den form for utilstrækkelighed.

Last edited:
Jeg kan ikke se, hvordan det skulle give ham flere skudmuligheder, at han spiller i venstre side. Det er da netop bedst for en kantspiller, der gerne vil ind og sparke, hvis vedkommende spiller i modsatte side ift. sit stærke ben. Så kan der trækkes ind over midten; ligesom Thorsteinsson gør det.

Jeg var SIKKER på at Links var højrebenet. For han afslutter med højre langt oftere, og husker ingen mål fra ham med venstre ud over det i Horsens, hvor han prikker/stanger den ind med venstre der, efter at have stoppet den med højre.

MEN: Jeg må blankt indrømme, at jeg nok tager fejl. For i denne video sparker han med venstre på de første par kasser i hvert fald. (og konkluderer at han må være bedst med venstre da han sparker straffe med venstre, og FLOT SAT IND i øvrigt) Og skal han ikke over i venstre side for Jon indimellem, ham der??

Træneren er åbenbart godt tilfreds med ham siden han bruger ham så meget.

Og sådan må det også være ja.
Jeg stoler som sådan også på David. Men den Jon vi så i første halvleg mod BIF var ikke en Jon vi kan få i 90 minutter pt. Men det kræver måske at han beholdes "for længe" på banen i en periode, for at forlænge det antal minutter med Jon på toppen man kan have. For jeg gider ikke se på den udgave af Jon der render og sparer sig..

Og sådan kan man også sige, at David måske holder Jon inde længere end hvad godt er nogle gange, netop for at bygge på ham ift at han skal op og kunne spille 90 minutter engang. Altså pt har vi stadig 5 indskiftere, men da der kun var 3, så var det jo godt at have typer som Ankersen der kunne sprinte hjem og frem i 90+. Det er også noget værd. Men jeg vil gerne have en Jon der brænder sig ud. Så skal han skiftes ud når han er færdig. Ligesom Bundu før han lærte at spille alle 90. Og han skulle jo også igennem en periode, hvor han blev på banen i noget tid EFTER han var halv-død, og en spiller på bænken måske faktisk kunne komme ind og give holdet mere lige her og nu.

Det er jeg nu ret sikker på det er. Jevtovic er mere eller mindre eneste alternativ som rendyrket fløj, og ham værdiget DN ikke mange blikke - fordi han netop er ringe. Kommer der en profil til fløjen, så ryger Links øjeblikkelig på bænken.
Jeg tror i øvrigt at Jevtovic ses som venstrekant (afløste også Ankersen), og "lider under" at Jon er klart førstevalg. Man kan undre sig over at Jevtovic ikke spiller mere frem for Links når Links ikke rammer det højeste niveau, og Jevtovic kan med begge ben. Men han har vist mest på venstre, men ikke nok til at vippe Jon af nogen pind. Men altså hvis Jon skal bare spares lidt, så burde Jevtovic spille i venstre. Albert er i min optik også tilbage på højrekanten når/hvis vi får en ny 8'er (som i foråret da Blume kom i form)

Med den logik skal vi jo stille op som FC Nordsjælland, udelukkende med talenter, for at “talentudvikle”. Problemet er jo hvis talenterne trækker niveauet for meget ned, så man ikke kan opnå sin målsætning om top 6. Det er for nemt at dobbeltopdække Jon, som Brøndby gjorde i 2. Halvleg og så lade Links rende rundt om sig selv alt det han vil.

Jeg er enig i at det er trænerstabens ansvar at få det maksimale ud af Links, jeg er bare ikke enig i at det er ved at give ham fuld tid i superligakampe, hvor alt hans arbejdsiver ikke fører til noget. så er det bedre at give ham den sidste halve time med en klar opgave, og ellers bygge på til træning og på reserveholdet.

Det kan dog godt være at hans kompetencer kommer mere til sin ret på de kunstgræs underlag vi skal spille på i de næste to kampe, trænerstaben skal bare have alternativer til ham, når hans spil ikke fører nogen steder hen. Så vil jeg hellere udskifte ham i pausen, end at se ham piske rundt i 90 minutter uden at komme frem til en eneste chance, det er heller ikke godt for udviklingen, at føle den form for utilstrækkelighed.
Ja det er virkelig en svær balancegang med talentudvikling og risikoen for at gå ned i kvalitet. Jeg synes man må sørge for at købe talenter og udvikle talenter som man henter ind i start11, der ganske enkelt bare er de bedste. Men lettere sagt end gjort.

I virkeligheden må den sportslige ledelse ofte lave en vurdering af hvad der giver bedste sportslige afkast set over 6 måneder. Måske koster det lidt de første 1-2 måneder at spille Yann fremfor Julle, men når alle 6 måneder er gjort op vinder man på det samlet. Samme problemstilling havde man vel med blume-albert eller på kanten albert-links.

Endelig har man også den faktor at man skal have nogle salg ind til at skabe det økonomiske grundlag for den sportslige udvikling fastholdes eller øges.

Så det er virkelig et svært regnestykke og man får aldrig rigtig svaret.

PS - Links er uden diskussion venstrebenet.

PS - Links er uden diskussion venstrebenet.

Det giver mere mening at snakke om hvilken fod han skyder bedst med.
Han kan spille med begge ben jo...

At skrive at han "uden diskussion" er venstrebenet virker... kluntet formuleret, eller direkte nederen skrevet.
Selvfølgelig kan man diskutere det når han skyder, afleverer og dribler med begge ben.

Han er jo ikke Casper Højer, vel?

Det giver mere mening at snakke om hvilken fod han skyder bedst med.
Han kan spille med begge ben jo...

At skrive at han "uden diskussion" er venstrebenet virker... kluntet formuleret, eller direkte nederen skrevet.
Selvfølgelig kan man diskutere det når han skyder, afleverer og dribler med begge ben.

Han er jo ikke Casper Højer, vel?
Nej okay måske ikke fair af mig og udviklende for en debat :)

Jeg synes han altid trækker den til venstrefoden hvis muligt, men sparker faktisk også okay med højre, men bliver det så ikke altid vrist med højre. Med venstre synes jeg han veksler mellem vrist og inderside.

eller et lille tjat i feltet med begge ben

Fx jon, milan og albert synes jeg sparker bedre med begge ben, men links dog ikke så 1-benet som julle og højer

Ja, det er jo muligt.
Ja, og der er bare også den mulighed, at Tengstedt pt ses som angriber mere end fløj med PM ude. Og også muligheden for, at en ny 8'er åbner for at sende Albert/Brandhof derud på kanterne (som jeg har nævnt før).
En mere permanent løsning på højrekanten som indhentet profil tror jeg dog 100% også ville gøre Links til 2.valg, og det skulle han jo også være hvis det var. Det giver 0 mening at købe en som ikke umiddelbart skulle stå foran Links ift kvalitet.

Lad os hente Bundu :D

Min vurdering/bedste bud er, at vi kommer til at have 3 regulære kanter (Thorsteinsson, Links og Jevtovic) og 2 hybrider (Grønbæk og Tengstedt). - Ellers kommer Tengstedt jo aldrig nogensinde til at få spilletid.

Det betyder dog ikke, at vi er færdig med at handle på disse positioner.

Skulle Thorsteinsson blive solgt, skal han selvfølgelig erstattes. Men selv hvis han bliver, kunne vi sagtens hente en forstærkning, der ville kunne sende Jevtovic eller Links videre via salg eller på udlån et sted.

Men ok, vi spiller fortsat med 5 udskiftninger i denne sæson. Og så giver det måske god mening at have 2 regulære kanter på bænken. Når/hvis det vender tilbage til 3 udskiftninger, er det nok mere 3 regulære kanter.

Skal vi i øvrigt ikke bare se at få indfriet Bissecks frikøbsklausul med det samme. Jeg har allerede set rigeligt!

Desto længere der går, desto mere interessant bliver han for større klubber (FCK gisp), og desto mindre er chancen for, at han vil blive hos os.

Forestil jer midterforsvaret næste sæson, hvor Hausner er solgt videre. Tingager (198) og Bisseck (196) som startere, og TK (197) som førstereserve.

Skal vi i øvrigt ikke bare se at få indfriet Bissecks frikøbsklausul med det samme. Jeg har allerede set rigeligt!

Desto længere der går, desto mere interessant bliver han for større klubber (FCK gisp), og desto mindre er chancen for, at han vil blive hos os.

Forestil jer midterforsvaret næste sæson, hvor Hausner er solgt videre. Tingager (198) og Bisseck (196) som startere, og TK (197) som førstereserve.
Men det kommet selvfølgelig an på økonomien. Jeg ville nok vente til vinduet er lukket.

Man kan i hvert fald godt forhandle med Bisseck om det, såfremt sælger gerne vil forhandle. Og hvis det aftales mellem to vinduer, så kan man jo lave en aftale, som aktiveres fra næste vindues åbning, altså til jul.
Ja men aftales alt mundtlig på plads mellem de 3 parter i september og Steinlein eller Barcelona henvender sig inden 1/1, så er den nok ca det samme værd som brugt slikpapir.

Når det kommer til klausuler, så siger alle lærebøger jo, at det ikke tjener noget formål at erklære dem for tidligt. Medmindre den ikke inkludere vilkårene for en fast kontrakt til Yann.

Der er ingen grund til, at erklære optionen 1/9-21 og så bliver han alvorligt skadet måneden efter (gud forbyde det), eller Köln går konkurs eller noget andet.
Alt har sin pris, jo mindre risikovillighed - jo større er risikoen også for han finder på noget andet. Med mindre det er en option AGF alene bestemmer, men Yann bestemmer nok også.

Vi ville vel heller ikke vente næste sommer med at forlænge Jon, hvis vi kunne få papir på ham nu.

Men lad os se ham i træning og kamp (vel ca 10 kampe inkl. EC) næste måned og se om der skal gøres noget. Eller vi skal se tiden an frem til januar.

Jeg håber virkelige ikke vi er færdige på transfermarkedet. Vi mangler vel en VB og kant. Er der nogle spillere vi er interesseret i. Er Durmisi rygtet helt væk? Er vi stadig i kontrakt med Mikael Andersson? Nogle der ved noget🤔
VED ikke noget med Durmisi eller Anderson, men i forhold til sidst de blev vendt, så er Durmisi jo med på træningslejr, og Onyeka er blevet solgt i dag, samtidig med at Anderson IKKE var i start 11 da FCM mødte OB på hjemmebane selv da de nye heller ikke var med.

Så sportsligt burde Anderson være tættere på, og Durmisi længere væk end ift første gang deres navne dukkede op i dette vindue.

Økonomisk er det jo ikke spillere vi kan tillade os at give mere end 5-6-7 mio kroner for, og det virker ikke så realistisk at kunne hente dem til de priser.

Jeg håber stadig at vi henter en Wikheim, forudsat at han er i god form, hvilket jeg tvivler på.
Og Jon er jo stadig rygtet til Anderlecht, også af de islandske medier som følger de islandske spillere tæt. Og Jon blev jo nok ikke mindre interessant for eventuelle købere i søndags.

Når det kommer til klausuler, så siger alle lærebøger jo, at det ikke tjener noget formål at erklære dem for tidligt. Medmindre den ikke inkludere vilkårene for en fast kontrakt til Yann.

Der er ingen grund til, at erklære optionen 1/9-21 og så bliver han alvorligt skadet måneden efter (gud forbyde det), eller Köln går konkurs eller noget andet.
Både og. Man må gå ud fra at vi har aftalt en pris som vi synes er ok og er villige til at betale såfremt Bisseck er god nok. Det er nok for tidligt endnu at sige noget om. Men vi skal ikke længere tilbage end 12 måneder, hvor vi tilsyneladende kunne have indfriet en meget lav klausul på Diks, men den valgte PC at forsøge at forhandle, og så er resten historie.

Både og. Man må gå ud fra at vi har aftalt en pris som vi synes er ok og er villige til at betale såfremt Bisseck er god nok. Det er nok for tidligt endnu at sige noget om. Men vi skal ikke længere tilbage end 12 måneder, hvor vi tilsyneladende kunne have indfriet en meget lav klausul på Diks, men den valgte PC at forsøge at forhandle, og så er resten historie.
Eller også var købsprisen aldrig problemet, men lønnen alene, og den løn AGF skulle sige ja til i optionen var så høj, at man skulle strække sig så langt, at man følte sig tvunget til at være helt sikre på Diks' niveau og fysik før man kunne acceptere det lønniveau. Og efter Diks' første sæson hos os var topniveauet jo rigtig højt, men han havde også skader, og tog tid om at komme så langt at han kunne spille nok kampe, og nok minutter for os. Hvis han potentielt skulle blive vores dyrest lønnede spiller nogensinde på fast kontrakt, så er vi desværre ikke længere, end at der ikke var plads til "sats" på nogen vis. Og da der jo ikke findes garantier i fodbold, så turde man måske ikke før det var for sent, og andre fik øje på ham som en spiller der kunne være relevant for dem også.

Jeg glæder mig til, at en spiller som Dawid og Bisseck er nogle vi kan hente permanent, hvor der er plads til at de ikke lykkes. Og faktisk vil jeg da netop sige pt. at selv hvis Bisseck ikke lykkes, så har vi et godt forsvar, og hvis Dawid ikke lykkes, så har vi PM.

Vi havde også Munksgaard før, men han var alene om pladsen (fraregnet talenter).

Men ham FCM hentede Fleiffer-eller hvad det var, som blev hentet ret dyrt, han er bare hentet og fejlet, men FCM har ikke stået uden angriber af den grund. Vi er et sted, hvor vores største handler skal være "helt sikre". Og vi har ikke penge nok til at hente Diks på permanent kontrakt uden leje først, for så at risikere at han var en Arzani, hvor han aldrig kom i gang.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back