New posts

Trænertråden

• Thread starter Thread starter Rastapopoulos
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 196K
Last edited:
Hvilke 3-4 hovedkrav har i til en kommende træner hvis I sad i ansættelsesudvalget?

Mine:
- Skal have været cheftræner i en anden superliga klub (højere eller tilsvarende niveau)
- Mandskabsbehandling vigtigere end taktisk forståelse
- Hellere udvikle holdet langsigtet end kortsigtet (jeg er villig til at tabe kampe for at være tro mod et koncept)
- Offensivt tænkende (vil hellere vinde 4-3 end 1-0) (jeg er ikke fan af DN fodbold med grimme sejre hvor vi nærmest ikke har haft bolden. Wieghort boldflytteri er heller ikke en favorit. Synes VFF spiller inspirerende fodbold (med forbehold for det er begrænset af kampe jeg har set)).

Jeg ser ikke nødvendigvis det er en dansk træner. Udvikling af unge spillere er et plus men ikke et must.

Til inspiration lister CoPilot følgende mulige fokus punkter og succeskriterier for trænere:
Jeg kan ikke bruge AI til noget i den sammenhæng, det er simpelthen for ubegavet, men mine fifty cents er:
1. Jeg knuselsker når min træner har outsmartet modstanderens træner, så det allervigtigste for mig er en taktisk begavet træner
2. “In Match Management”, det er helt afgørende at man er i stand til at læse en kamp, hvordan modstanderen agerer ( og reagerer på dine egne beslustninger) og er i stand til at ændre et kampbillede enten ved en formationsændring, eller indskiftning af nye spillere.
3. Evnen til at få en trup, og en stab til at arbejde sammen, og opnå den synergi der er i en klub, hvor alle føler sig som en del af projektet, og bidrager til at opnå resultater.
4. Udvikling og evnen til at forholde sig til hvordan man kommer der hen hvor man ønsker at være, i stedet for at pisse i bukserne for at holde varmen.

Jeg kan ikke bruge AI til noget i den sammenhæng, det er simpelthen for ubegavet, men mine fifty cents er:
1. Jeg knuselsker når min træner har outsmartet modstanderens træner, så det allervigtigste for mig er en taktisk begavet træner
2. “In Match Management”, det er helt afgørende at man er i stand til at læse en kamp, hvordan modstanderen agerer 8 og reagerer på dine egne belustninger) og er i stand til at ændre et kampbillede enten ved en formationsændring, eller indskiftning af nye spillere.
3. Evnen til at få en trup, og en stab til at arbejde sammen, og opnå den synergi der er i en klub, hvor alle føler sig som en del af projektet, og bidrager til at opnå resultater.
4. Udvikling og evnen til at forholde sig til hvordan man kommer der hen hvor man ønsker at være, i stedet for at pisse i bukserne for at holde varmen.
Meget enig i dine betragtninger.
Det sidste punkt er dog en forholdsvis svær størrelse i AGF fordi forventningerne er højere end i de fleste andre danske klubber og tålmodigheden derfor er mindre.
Det kræver sin mand (eller kvinde) at holde fast, når resultaterne og spillet i en periode ikke flasker sig.

Meget enig i dine betragtninger.
Det sidste punkt er dog en forholdsvis svær størrelse i AGF fordi forventningerne er højere end i de fleste andre danske klubber og tålmodigheden derfor er mindre.
Det kræver sin mand (eller kvinde) at holde fast, når resultaterne og spillet i en periode ikke flasker sig.
Min favorit er derfor:
1. Kent Nielsen
1.1 - Han er den eneste træner jeg kender der var i stand til at outsmarte Uwe Rösler, selv da Uwe var bedst, alle andre blev revet rundt taktisk.
1.2 - Han har flere gange vist at han kan vende et kampbillede via indskiftninger eller taktiske justeringer.
1.3 - Han har været dygtig til at få spillere, der ellers ikke har vist noget særligt, til at “shine”, selvom de ikke rigtigt kunne vise det samme niveau, hverken før eller efter han havde spillet under KN
1.4 - særligt Silkeborg, har vist at de er i stand til at bokse væsentligt over deres vægtklasse, sæson efter sæson, og er altid hurtigt kommet tilbage på sporet, når der er blevet solgt ud, af de største talenter.

Det batter bare ikke meget i en 3 points liga for et hold, som har ambitioner om at spille med i toppen. Uden jeg har tjekket efter så skal der vel ca. 1,5 point til i snit bare for at komme i top 6.

Prøver en gang mere. Men har åbenbart svært ved at gøre det tydeligt.
Det er ikke et enten eller spørgsmål, som i også illustrere fint med "det skal heller ikke være naivt". Ligesom jeg aldrig nævner en beton defensiv, og bare afventer.

Det handler nok mere om 60-40 fordeling. Hvor jeg hellere ser 60 procent på defensivt, og i ser 60 på offensivt.

I mit hoved er der større chance for at sikre 1,5 i snit med den tilgang, end med større fokus på offensiven - specielt i en så taktisk stærk liga som den Danske. Det er så meget nemmere at lukke hold ned, end det er at åbne dem op.
Igen, min helt personlige vinkel og tanke.

Jeg mødte Keld Bordinggaard, Jess Thorup og Steen Nedergaard i byen i Odense i går.

først jokede jeg med om Thorup, var på vej til Aarhus og det var han ikke 😊

Men jeg havde en længere snak med Keld B om Bundesligaen og Leverkusen, hvor han bl.a viste mig hans WhatsApp korrespondance med Cesc Fabregas som de prøvede at rekruttere.

Nå, men jeg spurgte om han havde hørt hvem AGF gik efter og han nævnte at Johannes Hoff Thorup var ‘helt i toppen’ af CV’s liste. Mere kunne jeg ikke få ud af ham 😬

Jeg mødte Keld Bordinggaard, Jess Thorup og Steen Nedergaard i byen i Odense i går.

først jokede jeg med om Thorup, var på vej til Aarhus og det var han ikke 😊

Men jeg havde en længere snak med Keld B om Bundesligaen og Leverkusen, hvor han bl.a viste mig hans WhatsApp korrespondance med Cesc Fabregas som de prøvede at rekruttere.

Nå, men jeg spurgte om han havde hørt hvem AGF gik efter og han nævnte at Johannes Hoff Thorup var ‘helt i toppen’ af CV’s liste. Mere kunne jeg ikke få ud af ham 😬

Jeg har ingen grund til at betvivle din historie, men det er i min verden helt sindsygt hvis KB sidder og siger sådan noget til en tilfældig på et værtshus!

Jeg har ingen grund til at betvivle din historie, men det er i min verden helt sindsygt hvis KB sidder og siger sådan noget til en tilfældig på et værtshus!
Jeg spurgte - han svarede.. Han sagde jo ikke noget konkret andet end havde hørt han var højt på CVs liste.

Han vidste ikke om der havde været dialog, møder eller noget i den kategori.

Jeg spurgte - han svarede.. Han sagde jo ikke noget konkret andet end havde hørt han var højt på CVs liste.

Okay, men stadigvæk lidt crazy at en, som man må gå ud fra kender CV, sidder og bekræfter hvem der er højt på en liste.

Nå men det vigtigste var at vi fik bare lidt info med kød på😁

"Har hørt" kan være på samme niveau som at det har vi andre også hørt fordi det har nogle medier nævnt som en mulighed, men hvis han har lidt mere insider-viden er det ret vildt bare at plapre ud med.

Du skulle også lige have spurgt Nedergaard til hans afskedigelse i AGF, det kunne kvalificere debatten herinde ;)

Synes nu også at det vildeste i den historie er det med Fabregas. Virker meget uprofessionelt af KB at dele det på et værtshus. Men det vil være en for mærkelig og irrelevant detalje at tilføje til din historie hvis det ikke passede, så jeg betvivler den nu heller ikke.

I øvrigt fantastisk med et godt gammeldags rygte!

Endnu et Hoff-Thorup rygte.

Jo mere jeg tænker over Hoff-Thorup, jo mere varm bliver jeg på tanken. Han vil gerne spille teknisk fodbold som er tiltrængt efter alt for mange år med til tider pinligt teknisk niveau, de offensive stats i Norwich er opmuntrende og vi ved også, at når man kommer fra FCN skolen, så kan man udvikle unge spillere.

Kent er og vil forblive min absolut drømmekandidat men jeg ved også godt, det aldrig kommer til at ske, så herfra skal der lyde et ja-tak til HT.

Synes nu også at det vildeste i den historie er det med Fabregas. Virker meget uprofessionelt af KB at dele det på et værtshus. Men det vil være en for mærkelig og irrelevant detalje at tilføje til din historie hvis det ikke passede, så jeg betvivler den nu heller ikke.

Fabregas har jo været i samtlige medier.. Og jeg læste ikke beskeden, men da jeg spurgte hvem de havde forsøgt at få som afløser, viste han mig den besked..

"Har hørt" kan være på samme niveau som at det har vi andre også hørt fordi det har nogle medier nævnt som en mulighed, men hvis han har lidt mere insider-viden er det ret vildt bare at plapre ud med.

Du skulle også lige have spurgt Nedergaard til hans afskedigelse i AGF, det kunne kvalificere debatten herinde ;)
Smukke Steen havde travlt med nogle damer 😜

Ja det er sådan set helt vanvittigt uprofessionelt. En tilfældig fremmed kan også lige så vel være en journalist.

Men Hoff Thorup er vel ikke helt urealistisk uanset hvad. Jeg tænker også lidt at der falder noget på plads senest mandag otte dage.

Jo mere jeg tænker over Hoff-Thorup, jo mere varm bliver jeg på tanken. Han vil gerne spille teknisk fodbold som er tiltrængt efter alt for mange år med til tider pinligt teknisk niveau, de offensive stats i Norwich er opmuntrende og vi ved også, at når man kommer fra FCN skolen, så kan man udvikle unge spillere.
Jeg er faktisk også lidt samme sted. Skal jeg tænke på en træner der kan forløse f.eks. Gyamfi og kommende talenter fra akademi og Afrika, så er Hoff Thorup vel klart den bedste kandidat?

Og ham og CV må jo også kende hinanden fra FCN.

Kent er og vil forblive min absolut drømmekandidat men jeg ved også godt, det aldrig kommer til at ske, så herfra skal der lyde et ja-tak til HT.
Hvis det bliver ham, må CV have draget en konklusion om at truppen har evnerne til mere teknisk fodbold, for han har jo også meldt at vi skal forvente 9-10/11 startere er de samme…

Latest posts

Back