New posts

Talentarbejdet i AGF

• Thread starter Thread starter Snurre Snup
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 307K
Jeg tror også at de danske trænere i Uganda har meget fokus på at gøre spillerne klar til det der møder dem i AGF

Alene det at de bedste af deres talenter løbende kommer til Danmark, viser i høj grad både ECA og vi tager integrationen alvorligt (jeg er med på, AGF også gerne vil se dem mod vores talenter).

Ja det er virkelig imponerende det må man bare sige.
Det skal også siges at de kender til Fredensvang/Akademi og de generelle omgivelser, da de har været heroppe af flere omgange - men når det er sagt så er jeg helt enig med dig. Det er faktisk Hamza der har stået stærkest i billedet i de kampe jeg har set oppe på Fredensvang.
Jeg tænker den næste der kommer op må være Elvis Torach - en meget spændende og utrolig dynamisk Wingback/Back? - var også en af spillerne der performerede bedst under deres U17 VM run.
Elvis Torach er lige blevet 18, men måske har man været usikker på hans niveau eller helt valgt ham fra, siden AGF ikke allerede har skrevet kontrakt med ham. Det kan også skyldes, at man ikke ønsker, at han skal stå i vejen for Zander Grantzau, hvilket også kan sende et forkert signal til de andre danske talenter

Elvis Torach er lige blevet 18, men måske har man været usikker på hans niveau eller helt valgt ham fra, siden AGF ikke allerede har skrevet kontrakt med ham. Det kan også skyldes, at man ikke ønsker, at han skal stå i vejen for Zander Grantzau, hvilket også kan sende et forkert signal til de andre danske talenter
Det er ganske muligt Snurre! - øjetesten sagde han var mindst på niveau med Hamza og Bogere under U17 VM - han kom blæsende konstant på wingbacken meget dygtig offensivt og defensivt så det også ganske fornuftigt ud.
Der kan være mange grunde til det - Vi må se hvad det ender med for Elvis.

Vi kan selvfølgelig heller ikke tage alle spillerne fra El Cambio - det vil skabe en ringe balance i truppen på U19.
Ville have været fedt hvis man kunne få dem op allerede som 17 årige, så kunne man nemmere fordele spillerne på henholdsvis U17/U19

Kan han ikke kun skifte i et transfervindue?

Det er ganske muligt Snurre! - øjetesten sagde han var mindst på niveau med Hamza og Bogere under U17 VM - han kom blæsende konstant på wingbacken meget dygtig offensivt og defensivt så det også ganske fornuftigt ud.
Der kan være mange grunde til det - Vi må se hvad det ender med for Elvis.

Vi kan selvfølgelig heller ikke tage alle spillerne fra El Cambio - det vil skabe en ringe balance i truppen på U19.
Ville have været fedt hvis man kunne få dem op allerede som 17 årige, så kunne man nemmere fordele spillerne på henholdsvis U17/U19

Jeg forstår hvorfor man først skal være 18 før man skifter op til Europa. Men det er ærgerligt i forhold til ECA.

Den store udfordring er, at hvis man ikke slår igennem forholdsvis hurtigt, så er du for gammel til at spille i klubben.
Du kan spille 1 sæson på U19 og være en
Dispensationsspillere i en sæson mere. Maks 2-3 stk.

I år er Ime, Rygaard, Van Der Raad dette.

Næste år er det Camara, Sølvi, Traore der er dispensationspiller.

Ime kan kun spille på førsteholdet næste sæson. Det tror jeg ikke han er god nok til. Men han har stadig 3 år tilbage på kontrakten.
Så i princippet hænger man på ham i 3 år mere, selvom han nok ikke er interesseret i det.

Derfor ville det have været fedt at få nogle op før de fyldte 18.

Apropos Sølvi.
Har ikke set ham længe og Zimling nævnte til KSDH at spillere var stoppet pga skader.
Nogen der ved om det er ham? Og samme historie med Mark Ian

Jeg forstår hvorfor man først skal være 18 før man skifter op til Europa. Men det er ærgerligt i forhold til ECA.

Den store udfordring er, at hvis man ikke slår igennem forholdsvis hurtigt, så er du for gammel til at spille i klubben.

Ime kan kun spille på førsteholdet næste sæson. Det tror jeg ikke han er god nok til. Men han har stadig 3 år tilbage på kontrakten.
Så i princippet hænger man på ham i 3 år mere, selvom han nok ikke er interesseret i det.

Apropos Sølvi.
Har ikke set ham længe og Zimling nævnte til KSDH at spillere var stoppet pga skader.
Netop derfor synes jeg også det er vigtigt hvis vi kan etablere et samarbejde med en klub i 1. Division, måske også en i 2. Division. Således en Ime bliver testet på højest mulige niveau.

Netop derfor synes jeg også det er vigtigt hvis vi kan etablere et samarbejde med en klub i 1. Division, måske også en i 2. Division. Således en Ime bliver testet på højest mulige niveau.

Ja enig. Lige i forhold til Ime har jeg svært ved at se fx ÅF vil leje ham, som man gjorde med Callø.

Har aldrig været i nærheden af A truppen og er snart 20. Men han kan stadig udvikle sig, men tror ikke han slår igennem i superligaen

Last edited:

Apropos Sølvi.
Synd hvis Sølvi er stoppet på grund af skader, jeg så virkelig et stort lys i ham, men desværre går det sådan nogle gange? Jeg har flere gange tænkt at nu må han da snart være klar igen.
Linus Thieler må nærme sig comeback snart - han har virkelig også været ude lang tid, så han må være langt i sit genoptræningsforløb.
Mark Ian forstår jeg ikke forløbet med? Jeg synes altid han performer utrolig godt når han er med for U19. Han er utrolig meget inde og ude af holdet, jeg ved ikke hvorfor hans forløb på U19 er så bumlet.

Ift Ikemini så har han jo også været ramt at et længerevarende skadesforløb, første kamp i sæsonen han fik minutter i var d. 08-11-2025 mod OB på udebane hvor man tabte 2-1 - han startede på bænken.
Da man hentede ham var beskrivelsen at han var en defensiv midtbanespiller, men stort potentiale, men han bliver vel mere og mere brugt som højre stopper i det system der ligner første 1. holdets.
Så fik han rødt kort i kampen mod FCM hvor han også scorede, og har været ude mod FCK og Lyngby, men var tilbage da man kørte Esbjerg ud på røv og albuer da de vandt 4-0.
Jeg ser stadig i potentiale i ham, men han skal komme tilbage i et kontinuerligt forløb med spilletid.

Ja det er virkelig imponerende det må man bare sige.
Det skal også siges at de kender til Fredensvang/Akademi og de generelle omgivelser, da de har været heroppe af flere omgange - men når det er sagt så er jeg helt enig med dig. Det er faktisk Hamza der har stået stærkest i billedet i de kampe jeg har set oppe på Fredensvang.
Jeg tænker den næste der kommer op må være Elvis Torach - en meget spændende og utrolig dynamisk Wingback/Back? - var også en af spillerne der performerede bedst under deres U17 VM run.
Jeg tror ikke Elvis Torach kommer. Han er blevet 18.

Latest posts

Back