New posts

Sydbank Pokalen 2020/2021

• Thread starter Thread starter andrewdk
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 188
  • Views Views: Views 26K
Sydbank Pokalen 2020/2021
Præcis.

De skal helst ryge ud af sig selv inden finalen :D

Nej, FCM skal vi have længst muligt med i pokalen i forhold til at den sikre plads i conference league går til ligaens nummer 3, hvis ligaens 1er eller 2er bliver pokalmestre.

Vi skal som AGF fans også omstille os på den nye hverdag som et hold i top 6
Tidligere skulle vejen til pokalen bare være nemmest mulig, da pokalen var eneste chance for noget succes.
Nu er vi derhenne hvor vi spiller med om de Europæiske pladser og så kan billedet se lidt anderledes ud.

Ah smart ja ... synes bare vi skal vinde the double istedet for alt det regne regne

Men hvis nu fck bliver mestre er det vel dem vi skal heppe på? De har jo kun 5 point op.... sidste 3 runder har de hentet 4 point på fcm, uden at spille indbyrdes. Tror vi skal passe på med at give fcm titlen allerede nu.

Nej, FCM skal vi have længst muligt med i pokalen i forhold til at den sikre plads i conference league går til ligaens nummer 3, hvis ligaens 1er eller 2er bliver pokalmestre.

Vi skal som AGF fans også omstille os på den nye hverdag som et hold i top 6
Tidligere skulle vejen til pokalen bare være nemmest mulig, da pokalen var eneste chance for noget succes.
Nu er vi derhenne hvor vi spiller med om de Europæiske pladser og så kan billedet se lidt anderledes ud.
God pointe.

Skal nummer 3 ellers i EL-playoff som sidste år (som AGF) eller er der noget conference for dem også? Skal man først i EL-kval og så i Conf-kval hvis man ryger ud? Hvordan bliver den del?

For altså hvis man får 20 millioner for at komme i conf.gruppespil, så må chancerne alt andet lige være bedre for at nå et gruppespil og tjene gode penge der. Det er også nogle fede tyske hold eksempelvis man kan møde. Så matchindtægterne bliver nok ikke særskilt mindre af at møde et tysk midterhold frem for PSV i EL. Stutgart, Frankfurt eller Mönchengladbach er jo fede opgør :D

God pointe.

Skal nummer 3 ellers i EL-playoff som sidste år (som AGF) eller er der noget conference for dem også? Skal man først i EL-kval og så i Conf-kval hvis man ryger ud? Hvordan bliver den del?

Nr. 3 og 4 skal i Conference League kval i henholdsvis 2. og 3. kvalrunde og har slet ikke chancen for at komme i Europa League.

Nr. 1 og 2. skal spille Champions League kval.
Mesteren er dog som minimum også sikret et gruppespil i Conference League, hvis alt andet går galt i kvalkampene undervejs.

Det er hos sølvvinderen det kan risikere blive lidt bittert.
For lad os antage at FCM bliver mestre og også vinder pokalen.
Så går pokalens Europa League playoff og sikrede Conference League gruppespil til nummer 3 i Superligaen.

Nr. 2 er dog sikret minimum seks kvalkampe undervejs i forsøget på et gruppespil.
Først forsøget på at kvalicere sig til CL-gruppespil, så forsøget til Europa League gruppespil og til sidst forsøget til Conference League gruppespil.
Så selvom de ikke er sikret noget, så må man sige de har fået chancen.

Ja, det bliver lidt kringlet det europæiske fra næste år.

Det er hos sølvvinderen det kan risikere blive lidt bittert.
For lad os antage at FCM bliver mestre og også vinder pokalen.
Så går pokalens Europa League playoff og sikrede Conference League gruppespil til nummer 3 i Superligaen.

Nr. 2 er dog sikret minimum seks kvalkampe undervejs i forsøget på et gruppespil.
Først forsøget på at kvalicere sig til CL-gruppespil, så forsøget til Europa League gruppespil og til sidst forsøget til Conference League gruppespil.

Ja det bliver lidt kringlet må man sige.
Det ser man også i de andre ligaer, så er heldigvis ikke et dansk problem eksklusivt. Dog betyder det også, at vi ikke kan ændre på det heller.

Nuvel, lad os blive enige om, at vi for nu slet ikke er der, hvor CL kval kan kaldes "bittert" uanset hvordan man vender og drejer det : D

Hvis så DK mister CL-pladsen til 2.pladsen som det ser ud til vi får nu, vil 2.pladsen så ikke igen skulle i EL? Eller hvordan?

Hvis så DK mister CL-pladsen til 2.pladsen som det ser ud til vi får nu, vil 2.pladsen så ikke igen skulle i EL? Eller hvordan?

Det tør jeg så ikke sige :)
Men i år kom pokalvinderen SønderjyskE senere ind i Europa League kvallen end 2. pladsen FCK, så når der ikke er CL-pladser på spil, kunne det tyde på at Påokalvinderen rangeres bedre end 2. pladsen i ligaen.
Ved dog ikke i det næste sæsons europæiske format.

....og tillykke til Fremad Amager (y)(y)(y)(y)

Det tør jeg så ikke sige :)
Men i år kom pokalvinderen SønderjyskE senere ind i Europa League kvallen end 2. pladsen FCK, så når der ikke er CL-pladser på spil, kunne det tyde på at Påokalvinderen rangeres bedre end 2. pladsen i ligaen.
Ved dog ikke i det næste sæsons europæiske format.
Jeg havde og har det stramt med, at en medaljevinder end ikke fik europæsik deltagelse, men skulle i playoff, og oven i købet deltage senere end pokalvinderen. Ikke 1 men hele 2 runder før...

Men det er da HELT SKØRT hvis 2.pladsen pludselig skal være under pokalen også. Men det kan den vel næsten heller ikke være, da 2.pladsen jo giver CL i år. Det kan da aldrig være "under" EL runde 3-kval!?

Vi må se.

Og ja, pokaldræberne slog til igen. FCM, Lyngby og Brøndby på 2 pokal-år er sgu flot.
Lad os endelig trække dem og slå Fisker ud. (JINX?)

Håber bare vi undgår FCM/FCK.

Og vel faktisk ideelt at starte hjemme lige i det her tilfælde fordi det er så tidligt på året, så B93‘s bane kan måske nå at blive en smule grøn til returopgøret. Under alle omstændigheder er der ikke rigtig nogen undskyldninger for ikke at vinde det opgør samlet - 2. division er ikke startet op igen inden første opgør så skabet skal sættes på plads der og så kan der måske spares et par spillere inden de to sidste runder i grundspillet. Men OK, vi har jo tilsyneladende bare problemer med mindre hold i pokalen, så der skal ikke slækkes ret meget før det kan gå galt.

Løbebane mod løbebane.

Bedste lodtrækning vi kunne få, men det ændrer ikke på holdning, at det er total godnat opgøret skal spilles over 2 kampe (ved godt det er pga. af reduceringen af Superligaen). Pokalfodbold er vind eller forsvind, punktum.
Det er i det afgørende opgør det er klart mest spændende ja. Men altså den 2-2 kamp i Aarhus var en af de mest spændende kampe jeg har set i mit liv. Følelserne var HELT uden på tøjet. Og der var jeg i Aalborg til en god første semifinale med en 2-0 AGF-sejr.

Jeg synes det giver nogle spændende dynamikker i returopgørene. Men jeg er principielt enig med dig.
Dog er jeg bare vant til at der er dobbeltopgør i semifinalen. Og det har altid mindet mig lidt om "internationale opgør". Og har altid ærgret mig over at AGF ikke kom i dem i 00'erne og op. Da vi så kom det, der var det jo VANVIDSSPÆNDING første gang i 20 år vi kom det igen.

Og Herfølge-opgørene i 96, det var vel samme?

Selvfølgelig kan du finde spændene dobbeltopgør, men min påstand er, at de 2 pokalsensationer vi har set dette efterår - B93 mod AaB og Fremad mod BIF - vil ske langt sjældnere.
Hvor mange ikke AGF fans kan egentlig huske semifinalen i 16? Ikke mange er mit bud men folk der er gamle nok kan stadig huske Skagen.
Dobbeltopgør allerede fra kvartfinalen - jeg mener, det slet ikke skal eksistere i nogen runder - er en leflen for de store hold, men ok det er jo også tidens trend i fodbold, de store bestemmer, de små må rette ind.

Hvor mange ikke AGF fans kan egentlig huske semifinalen i 16? Ikke mange er mit bud men folk der er gamle nok kan stadig huske Skagen.
Dobbeltopgør allerede fra kvartfinalen - jeg mener, det slet ikke skal eksistere i nogen runder - er en leflen for de store hold, men ok det er jo også tidens trend i fodbold, de store bestemmer, de små må rette ind.
Jeg tror der er rigtig mange der så den returkamp. Og den var i sandhed speciel. Ikke bare for AaB og AGFs fans, men vel alle der så på!?

Jeg tror at der nu er dobbeltopgør i kvarten for at "tvinge" flere finaler mellem større hold. Rettighedshaver skal sælge et produkt, og de vil helst have større klubber i finalen. Al respekt for B93 eller Fremad Amager, så er det ikke det samme.

Og selv AaB mod Sønderjyske sidste år var jo altså noget fesen, var den ikke det?
Det sagt, så er det NETOP charmen for mig, at hold som Sønderjyske og Silkeborg for et par år siden kan tage en halv eller hel by/egn afsted mod Parken.
Sidste års kamp blev 800 gange mere fesen af at blive spillet i Esbjerg, hvis jeg skal være ærlig ift min eget syn på det. Og manglen af udsolgt stadion gjorde jo heller intet godt. Mon ikke 18.000 i Esbjerg kunne have givet et andet kampbillede?

Men vi skal huske på, at hold som AGF jo ikke ville have haft en særligt stor chance for at komme i finalen med dobbeltopgør fra kvarten de sidste 20 år... Og hold der kæmper om top 6, nedrykning, og milimeter tætte topplaceringer skal nu til virkelig at sætte ressourcer af til turneringen.

Men alt sammen opvejes for mig at se af, at man nu vinder 20 millinoer og kval til europæisk gruppespil. Det gør, at turneringen velsagtens aldrig igen bliver med de større hold der stiller med reserverne. Det må være slut nu. Det har aldrig været "en del af charmen" for mig når det var reserverne frem til semifinalen alligevel fra de "større" hold.

Latest posts

Back