New posts

Superligaen 2025/2026

• Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 6K
  • Views Views: Views 279K
Superligaen 2025/2026
Hudløst ærligt vil jeg hellere besøge et stadion (Forestil jer oplevelsen på det nye?), med stemning, energi, atmosfære på et Top 4 hold, der rækker ud efter mesterskabet hver 3-5. år end at være fx vinder hver 3. år men hvor oplevelsen er håndbold agtigt og middelmådig.

Derudover summer Aarhus af energi og stemning på kampdage. herning kommer kørende til, ser kampen, tager hjem igen.

Denne kultur vil jeg aldrig bytte for sportslig succes.
Det er selvfølgelig ulempen ved at have et stadion der ligger på en mark uden for byen. Jeg har ikke været i Herning centrum på kampdag til en vigtig kamp. Måske der er masser af forventning der også. Men jeg synes nu også, at det bliver lige søgt nok den kritik FCM's fans bliver pålagt. Ja, de har ikke så mange fans som AGF og ja, de er stadig en relativt ung klub, der ikke har bygget samme familiære bånd op.

Der plejer at være godt gang i endetribunen i Herning, så den del skal de have ros for. Men ja, resten af MCH arena er noget afdæmpet. Jeg kender en FCM fan der har sæsonkort, og da FCM havde vundet pokalsemien, gik de hjem lige efter slutfløjt, fordi de jo skulle tidligt op og på arbejde. Det var i øvrigt bemærkelsesværdigt, hvor hurtigt langsiderne blev tømt den aften.

Det er altså en spøjs indstilling at have som fan.
Hvorfor er det det? Jeg går da også hjem efter en kamp, med mindre det er en fredag aften og jeg har aftalt at skulle i byen. Jeg ved slet ikke hvad jeg eller skulle gøre, selvom vi havde vundet i går eksempelvis. Det er en spøjs indstilling at have om andre medfans.

Hvorfor er det det? Jeg går da også hjem efter en kamp, med mindre det er en fredag aften og jeg har aftalt at skulle i byen. Jeg ved slet ikke hvad jeg eller skulle gøre, selvom vi havde vundet i går eksempelvis. Det er en spøjs indstilling at have om andre medfans.
Enig. Hvis vi havde vundet i går, så ville festen inde i midtbyen også primært være båret af folk der havde set kampen på en bar eller endda hjemme (i midtbyen). Problemet er selvfølgelig, at Herning ikke rigtig har den der midtby-stemning. Der ville festen foregå på 1-2 værtshuse og man ville ikke bemærke noget i gaderne.

Ville du gå hjem lige efter slutfløjt, hvis vi havde kvalificeret os til pokalfinalen? Du ville ikke lige blive 5 minutter og klappe af spillerne?

Enig. Hvis vi havde vundet i går, så ville festen inde i midtbyen også primært være båret af folk der havde set kampen på en bar eller endda hjemme (i midtbyen). Problemet er selvfølgelig, at Herning ikke rigtig har den der midtby-stemning. Der ville festen foregå på 1-2 værtshuse og man ville ikke bemærke noget i gaderne.
Men det gør dem ikke til dårligere, sløjere eller hvad man nu vil gøre dem til, bare fordi byen er mindre og ikke har samme muligheder. Mon ikke at de fleste af dem der kan sidde på værtshus søndag aften eller en anden hverdag enten er studerende eller folk der ikke skal op på arbejde kl 7 næste morgen. Det er satme en mærkelig kritik at give andre. Jeg kan sgu ikke sidde på Søren Bruun søndag aften ved midnat og køre bajere ned.

Ville du gå hjem lige efter slutfløjt, hvis vi havde kvalificeret os til pokalfinalen? Du ville ikke lige blive 5 minutter og klappe af spillerne?
Det ville jeg måske nok, men jeg kan også se at mange andre ikke ville og går efter udgangen hurtigt. Der tror jeg altså ikke FCM og AGF er forskellige. Folk på C tribunen kæmper nærmest om at komme først ud, og hvis ikke der var så dårlige forhold, ville tribunen være tømt næsten øjeblikkelig. Jeg ser også folk gå før tid i Aarhus.

Det ville jeg måske nok, men jeg kan også se at mange andre ikke ville og går efter udgangen hurtigt. Der tror jeg altså ikke FCM og AGF er forskellige. Folk på C tribunen kæmper nærmest om at komme først ud, og hvis ikke der var så dårlige forhold, ville tribunen være tømt næsten øjeblikkelig. Jeg ser også folk gå før tid i Aarhus.
Jeg bliver altid hængende mindst et par timer for at snakke med dommertrioen.

Fair nok. Jeg har ikke siddet ret meget på C, men på A plejer vi at blive stående og klappe et par minutter hvis det har været en god eller vigtig indsats (minus VIP'erne som skal hurtigt hjem). Bilder også mig selv ind at vi ville gøre det, hvis det handlede om kvalifikation til en pokalfinale, men det er måske ønsketænkning. Det finder vi måske aldrig ud af 😉

Kontrasten var ret slående i Herning, fordi de jo netop lige havde sendt AGF ud af pokalen, og alligevel blev vores fans hængende i lang tid efter, at langsiderne var tømt.

• Like
Reactions: fsc
Jeg synes faktisk der er kommet en større tendens til at man lige venter på det meste af truppen er kommet forbi inden man søger udgangen. Hvertfald i C5 og C6.

Men jeg indrømmer gerne, at jeg ikke lige tænker jeg står 30 min efter kampen og tiljubler truppen søndag aften kl 22, når jeg lige skal omkring mine forældre med min far også til hjem bagefter. Den var trods alt 00:00 inden jeg var hjemme i går 😅

Fair nok. Jeg har ikke siddet ret meget på C, men på A plejer vi at blive stående og klappe et par minutter hvis det har været en god eller vigtig indsats (minus VIP'erne som skal hurtigt hjem). Bilder også mig selv ind at vi ville gøre det, hvis det handlede om kvalifikation til en pokalfinale, men det er måske ønsketænkning. Det finder vi måske aldrig ud af 😉

Kontrasten var ret slående i Herning, fordi de jo netop lige havde sendt AGF ud af pokalen, og alligevel blev vores fans hængende i lang tid efter, at langsiderne var tømt.
Udebanefans er også lidt specielt. De bliver ofte hængende, især også fordi der lige går lidt tid inden bussen kører. En stor del af hjemmepublikummet vil som regel søge mod udgangene så snart kampen er slut. Det tror jeg ikke er anderledes i de fleste klubber.

Jeg synes faktisk der er kommet en større tendens til at man lige venter på det meste af truppen er kommet forbi inden man søger udgangen. Hvertfald i C5 og C6.

Men jeg indrømmer gerne, at jeg ikke lige tænker jeg står 30 min efter kampen og tiljubler truppen søndag aften kl 22, når jeg lige skal omkring mine forældre med min far også til hjem bagefter. Den var trods alt 00:00 inden jeg var hjemme i går 😅
Det er stadig kun et mindretal og tit er det jo fordi det bare er umuligt at komme ud med de ringe adgangsforhold der pt. er. Langt de fleste skynder sig mod trapperne, og imens de står i kø kan de så klappe af spillerne. Der gik ikke 1 minut fra dommerfløjt til trapperne var tilstoppet på C6 i går. Og sådan er det hver gang.

Latest posts

Back