New posts

Superligaen 2025/2026

• Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 6K
  • Views Views: Views 279K
Nå men lidt mere til humøret. 2 - 0 i Haderslev mod Pestegnen efter knap 15 min.

Svært ikke at elske det, men reelt set er det vel bedre for os, at det kun er Brøndby og ikke begge hold, der stadig har en chance for at nå noget i denne sæson.
Sønderjyske har stadig noget at spille for næste søndag.

Svært ikke at elske det, men reelt set er det vel bedre for os, at det kun er Brøndby og ikke begge hold, der stadig har en chance for at nå noget i denne sæson.
Sønderjyske har stadig noget at spille for næste søndag.
True, men jeg forventer, Brøndby har mere at spille for i næste runde (trods alt) end når vi møder dem i næstsidste runde ;)

Brøndby skal meget gerne have noget at spille for i den sidste runde, mens SønderjyskE gerne skal være uden noget at spille for i næste uge…
Jeg tror ikke Brøndby kan hente FCN.
Så meget vil afhænge af, om FCM vinder pokalen, hvorved 4. pladsen vil være i spil, når de møder FCM.
Om så Sønderjyske taber i dag, så har de stadig 4. pladsen i spil, når vi møder dem.

Vi har vundet sølvmedaljer - det er lidt som om det ikke bliver fejret så meget i dag, jeg tvivler også på at det bliver fejret efter sidste spillerunde. Det er kun guld der tæller i Aarhus efter den her sæson.
Hvis sølv havde været en mulighed før sidste runde af foråret '23, ville fejringen af bronze også have været lidt mere afdæmpet.

Hvis guldet er væk før sidste kamp, forestiller jeg mig også en hyldest til holdet for sølvmedaljerne. Men fordi det aldrig har været på spil, bliver det næppe til en spontan fejring som i '23.

Hvis sølv havde været en mulighed før sidste runde af foråret '23, ville fejringen af bronze også have været lidt mere afdæmpet.

Hvis guldet er væk før sidste kamp, forestiller jeg mig også en hyldest til holdet for sølvmedaljerne. Men fordi det aldrig har været på spil, bliver det næppe til en spontan fejring som i '23.
Enig. Euforien vil glimre ved sit fravær.
Men spillerne fortjener stor hyldest for en flot, flot sæson, hvor håb og drømme fik lov at leve i Århus igen. I lang tid. Jeg har personligt haft nogle af de allerbedste fodboldoplevelser i dette forår. Ikke nødvendigvis på baggrund af spillet, men den intensitet, den stemning. Det har været fuldstændig magisk.
Og så ER det altså det bedste resultat i 30 år - det alene fortjener anerkendelse og stående ovationer i sidste kamp.

Men spillerne fortjener stor hyldest for en flot, flot sæson, hvor håb og drømme fik lov at leve i Århus igen. I lang tid. Jeg har personligt haft nogle af de allerbedste fodboldoplevelser i dette forår. Ikke nødvendigvis på baggrund af spillet, men den intensitet, den stemning. Det har været fuldstændig magisk.
Og så ER det altså det bedste resultat i 30 år - det alene fortjener anerkendelse og stående ovationer i sidste kamp.
Amen

Ja. Det er virkelig flot, men for at være ærlig så husker jeg heller ikke tilbage på ‘96 med glæde.

Det jeg synes der gør ondt er, at vi smider det selv. Vi førte med 7 point da der var 7 kampe tilbage. Vi har ikke været ramt af uheld i kampene, så det er alene os selv.

Når det er sagt, så har spillerne gjort det de kunne og skal - naturligvis - hyldes for dét.

Stemningsmæssigt ramte vi 10/10 i går. Erindrer ikke en tilsvarende elektricitet siden pokalsemien mod FCN, hvor lyset gik og hvor lille Gift forløste os alle sammen til sidst.
I går var Dalsgaard tæt på at gøre det samme - sikken historie det havde været, hvis han havde pandet den ind - men det blev ved lige ved og næsten.
Jeg er stolt af at være AGF'er - men jeg er frem for alt taknemmelig.

Jeg så kampen fra TV. Desværre, og hjemme i stuen snakkede vi om den TYDELIGE forskel fra fcms kunder til vores fans.

Der bliver lavet en blokering der blot giver fcm et indkast, men hele sektionen fra langsiden rejser sig og hylder aktionen. Det viser altså dedikation og energi. Genså den omvendte kamp, hvor der er en lignende situation, her sidder bønderne bare ned.

Forskellen er enorm!

Det viser blot hvad AGF er. Der er ikke mange klubber i DK, med disse fans.

Hudløst ærligt vil jeg hellere besøge et stadion (Forestil jer oplevelsen på det nye?), med stemning, energi, atmosfære på et Top 4 hold, der rækker ud efter mesterskabet hver 3-5. år end at være fx vinder hver 3. år men hvor oplevelsen er håndbold agtigt og middelmådig.

Derudover summer Aarhus af energi og stemning på kampdage. herning kommer kørende til, ser kampen, tager hjem igen.

Denne kultur vil jeg aldrig bytte for sportslig succes.

Jeg så kampen fra TV. Desværre, og hjemme i stuen snakkede vi om den TYDELIGE forskel fra fcms kunder til vores fans.

Der bliver lavet en blokering der blot giver fcm et indkast, men hele sektionen fra langsiden rejser sig og hylder aktionen. Det viser altså dedikation og energi. Genså den omvendte kamp, hvor der er en lignende situation, her sidder bønderne bare ned.

Forskellen er enorm!

Det viser blot hvad AGF er. Der er ikke mange klubber i DK, med disse fans.
Der plejer at være godt gang i endetribunen i Herning, så den del skal de have ros for. Men ja, resten af MCH arena er noget afdæmpet. Jeg kender en FCM fan der har sæsonkort, og da FCM havde vundet pokalsemien, gik de hjem lige efter slutfløjt, fordi de jo skulle tidligt op og på arbejde. Det var i øvrigt bemærkelsesværdigt, hvor hurtigt langsiderne blev tømt den aften.

Det er altså en spøjs indstilling at have som fan.

Latest posts

Back