New posts

Superligaen 2025/2026

  • Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 349K
Superligaen 2025/2026
Det spørgsmål er vel nærmest stillet i 25 år, og alligevel bygger de bare på og fortsætter marchen. Jeg kan ikke se hvorfor det skulle stoppe. De har en naturligt begrænsning på stadion størrelse, men det er vel næsten den eneste hæmsko de har. Og med den økonomi de har fået opbygget, så gør det næppe den vilde forskel at de ikke har et større snit. FCM er kommet for at blive de næste mange mange år.
Jeg er ikke ude I at forudsige et forestående fald eller noget i den dur. Jeg taler om, hvor langt væksten kan fortsætte, men selv uden yderligere vækst er de et ret godt sted pt.

Hvis de har makset ud hvormeget man kan køre med individualister der sælges men samtidig forventer resultater på banen, fx? Så kan de ikke køre talentvejen meget længere ud, uden at blive FCN. Og resultatvejen medfører større fokus på holdet, kollektiv og så videre.

Hvordan stiller det AGF, hvis/når man bygger bedre resultater og stærre stadion på, men også en - behersket - talentstategi ind, der genererer stærre omsætning end i dag, men uden at gå amok.
 
DBUs disciplinærudvalg med statsadvokat Jakob Berger Nielsen som næstformand har straffet FCM for banner, der kritiserer Jakob Berger Nielsens chef, Peter Hummelgaard.

Dermed fører Jakob Berger Nielsen fortsat en hårdere linje overfor fans med rimelige ytringer end den linje, han fører overfor den politimyndighed, han selv er en del af
 
DBUs disciplinærudvalg med statsadvokat Jakob Berger Nielsen som næstformand har straffet FCM for banner, der kritiserer Jakob Berger Nielsens chef, Peter Hummelgaard.

Dermed fører Jakob Berger Nielsen fortsat en hårdere linje overfor fans med rimelige ytringer end den linje, han fører overfor den politimyndighed, han selv er en del af
Så får vi også en straf, for der blev også fremvist et banner fra stemningsafsnittet i kampen mod SIF.

Edit: FCM's samlede straf kan i øvrigt læses her: https://agf-forum.dk/attachments/kendelse-fc-midtjylland-mod-viborg-ff-200925-fcm-dbu-pdf.5458/
 

Attachments

  • Like
Reactions: fsc
DBUs disciplinærudvalg med statsadvokat Jakob Berger Nielsen som næstformand har straffet FCM for banner, der kritiserer Jakob Berger Nielsens chef, Peter Hummelgaard.

Dermed fører Jakob Berger Nielsen fortsat en hårdere linje overfor fans med rimelige ytringer end den linje, han fører overfor den politimyndighed, han selv er en del af

Selvfølgelig. Helt klassisk dansk politi. Er man politi mand kan man slippe afsted med ting som normale mennesker ikke kan.
 
Brøndby kom fra land med den nye træner med et brag af et resultat i parken, så deres selvtillid var i top og de havde fået ny tro på spillet, da de kom til Aarhus sidst. FC Nordsjælland, havde ligeledes vendt udviklingen, og var begyndt at spille godt og vinde sikkert, da AGF kom til Farum, Silkeborgs spil var begyndt at blive bedre efter en dårlig sæsonstart, og eksperterne begyndte at se mere Silkeborgs vej, indtil de kom til Aarhus.

Det er 3 modstandere som havde momentum, og som burde have reddet videre på den momentum da de mødte AGF. Det gjorde de bare ikke, eller også gjorde de, men det hjalp ikke noget mod en modstander der var for stærk.

Nu har selv Indkast.dk overgivet sig og skubbet FCK væk fra førstepladsen i deres powerranking:


Så lige nu har de AGF som superligaens stærkeste hold.
 
Nu har selv Indkast.dk overgivet sig og skubbet FCK væk fra førstepladsen i deres powerranking:


Så lige nu har de AGF som superligaens stærkeste hold.
Hvis powerranking-begrebet skal give mening, så må 8 sejre i træk også give en førsteplads, da vi klart er det mest formstærke hold. Spørgsmålet er, hvor længe vi kan holde formen. De fleste tror vel ikke på, at vi er stærkere end FCK/M over en hel sæson, selvom vi har været det over 1/3 sæson.
 
Brøndby kom fra land med den nye træner med et brag af et resultat i parken, så deres selvtillid var i top og de havde fået ny tro på spillet, da de kom til Aarhus sidst. FC Nordsjælland, havde ligeledes vendt udviklingen, og var begyndt at spille godt og vinde sikkert, da AGF kom til Farum, Silkeborgs spil var begyndt at blive bedre efter en dårlig sæsonstart, og eksperterne begyndte at se mere Silkeborgs vej, indtil de kom til Aarhus.

Det er 3 modstandere som havde momentum, og som burde have reddet videre på den momentum da de mødte AGF. Det gjorde de bare ikke, eller også gjorde de, men det hjalp ikke noget mod en modstander der var for stærk.

Nu har selv Indkast.dk overgivet sig og skubbet FCK væk fra førstepladsen i deres powerranking:


Så lige nu har de AGF som superligaens stærkeste hold.
Fedt! Det giver også god mening.

Faktisk er der sket noget inde i mig i den seneste uge efter alle vores (og alle mediernes) endeløse snakke om sandsynligheden for guld. Jeg er ikke landet 100% endnu, men der er noget, der føles forkert, i den måde vi (og mange eksperter) opgør vinderchancerne på. Vi har alle en tendens til at sige, at FCK/FCM har så og så store budgetter, og så plejer de også at vinde til sidst, ergo må de i sidste ende være kæmpe favoritter til top 2.

Men noget føles lidt anderledes i år. For vi ligger formentlig ikke nr. 1, fordi de andre har haft en dårlig start, eller fordi vi har været heldige at kunne ride på en positiv bølge, hvor den ene sejr har ført til den næste. Jeg tror faktisk nærmere, at vi stille og roligt bliver bedre og bedre, og at vi slet ikke har set det bedste endnu. Og at vi henover sæsonen har den samme mulighed for at forbedre os som de andre. Vi kommer bare allerede fra et niveau, hvor vi er et nøk over de to andre.

Der er en mulighed for, at vi simpelthen bare har ramt noget virkelig godt med en stærk, sammenspillet trup og den helt rigtige træner på det rigtige tidspunkt. Og at vi er det hold, der i år står med omtrent de bedste muligheder for at skabe den bedste sæson. Det kan også sagtens være, jeg tager fejl. Men jeg synes faktisk ikke længere det er realistisk, at give FCK fx. 45-50% sandsynlighed og kun 20% til os. Sådan ser jeg ikke længere på det forhold.
 
Hvis powerranking-begrebet skal give mening, så må 8 sejre i træk også give en førsteplads, da vi klart er det mest formstærke hold. Spørgsmålet er, hvor længe vi kan holde formen. De fleste tror vel ikke på, at vi er stærkere end FCK/M over en hel sæson, selvom vi har været det over 1/3 sæson.
Præcis! Selvfølgelig er vi bedst i en powerranking lige nu - det synes selv jeg, som har en lille Frej inden i mig. Men resten af sæsonen skal FCK/M lave omkring 0,2 point mere end os i snit pr kamp for at blive mestre. Det svarer til en uafgjort mere pr 5 kampe. Det kan de godt.
 
Jeg tror vi lige nu har det som Danmark efter 6-1 mod Uruguay i 1986. Gulddrømmen lever. Men Spanien ender med at slukke drømmen på den mest brutale måde.
Det var dog en ualmindeligt ubehagelig ting at komme med! Jeg havde næsten - næsten - glemt det traume, og så kommer du her og flår mit ar op med en rusten brødkniv!
Jeg tror bare jeg går i seng igen....
 
Fedt! Det giver også god mening.

Faktisk er der sket noget inde i mig i den seneste uge efter alle vores (og alle mediernes) endeløse snakke om sandsynligheden for guld. Jeg er ikke landet 100% endnu, men der er noget, der føles forkert, i den måde vi (og mange eksperter) opgør vinderchancerne på. Vi har alle en tendens til at sige, at FCK/FCM har så og så store budgetter, og så plejer de også at vinde til sidst, ergo må de i sidste ende være kæmpe favoritter til top 2.

Men noget føles lidt anderledes i år. For vi ligger formentlig ikke nr. 1, fordi de andre har haft en dårlig start, eller fordi vi har været heldige at kunne ride på en positiv bølge, hvor den ene sejr har ført til den næste. Jeg tror faktisk nærmere, at vi stille og roligt bliver bedre og bedre, og at vi slet ikke har set det bedste endnu. Og at vi henover sæsonen har den samme mulighed for at forbedre os som de andre. Vi kommer bare allerede fra et niveau, hvor vi er et nøk over de to andre.

Der er en mulighed for, at vi simpelthen bare har ramt noget virkelig godt med en stærk, sammenspillet trup og den helt rigtige træner på det rigtige tidspunkt. Og at vi er det hold, der i år står med omtrent de bedste muligheder for at skabe den bedste sæson. Det kan også sagtens være, jeg tager fejl. Men jeg synes faktisk ikke længere det er realistisk, at give FCK fx. 45-50% sandsynlighed og kun 20% til os. Sådan ser jeg ikke længere på det forhold.

Alt det med at sætte procenter på hvem der vinder mesterskabet er en vanskelig (nogle vil sige umulig opgave) - jeg vil dog ikke gøre det ud fra en umiddelbar følelse.

Hen over en sæson er der pt. ikke noget der tyder på at AGF har samme mulighed for at forbedre sig som FCK, BIF, FCN og FCM (som har større mulighed for indkøb eller akademi der altid leverer supertalenter til der trup). AGF har ikke kæmpet med om guld i mange år. AGF haft ofte klaret sig godt i starten af sæsonen - fx sidste år lå AGF helt i toppen i efteråret og fik stor ros for spillet, men endte jo langt fra 1. pladsen. AGF har ikke samme kvalitet i truppen som FCK og FCM (måske også FCN og BIF). Det vi ser nu er et billede på 11 kampe - en sæson varer 30+ og tingene kan svinge meget fra periode til periode. Det betyder ikke at AGF ikke kan kæmpe med om det, men sandsynligheden er bare ikke så stor.

På den baggrund er 10 % sandsynlighed højt sat synes jeg (uanset hvad følelsen netop lige nu må sige) - hvis klubben havde vist over en årrække at man kunne kæmpe med om øverste placering vil det være en anden snak (det kommer forhåbentligt).

Personligt glæder jeg mig over hvordan spillet er nu og nyder at se kampene - og tænker ikke på placering, titler, fremtidig form osv.
 
Selvfølgelig. Helt klassisk dansk politi. Er man politi mand kan man slippe afsted med ting som normale mennesker ikke kan.

Et eller andet sted en sjov/interresant debat..

Nu ved jeg ikke hvad FCM havde skrevet.. Men vores fans var jo bare "peter", og som de drillede Peter Gaulund med i Tirsdagstrænerne som jeg hørte med et halvt øre, så kunne det jo være myntet på ham :)

OG jeg skal sige jeg er helt enig i at Humlegaard er gået for langt, omend jeg mener der er et kæmpe problem på fanscenen.. Så håber jeg fangruperingerne også kan se indad og se HVORFOR der gribes i til de dybeste redskaber i skuffen. (Denne gang bare for langt)

Hvor går grænsen for hvad man må sige til et privat arrangement, i forhold til kritik af ministre osv.
- Enig med Graulund og Co. i Tirsdagstrænerne, det her var harmløst.
 
Last edited:
Jamen, så er vi enige ;-)
I 1986 var AGF ubesejrede frem til at mesterskabet var matematisk sikret. Efter 24 kampe (ud af 26) hed det 17-7-0. Så tabte man til gengæld de sidste to kampe i sæsonen (starten på 40 års efterfølgende mesterskabstørke). Så allerede der halter vi jo voldsomt efter, med et nederlag i runde 2. Men bølgen der ruller lige nu, er lidt af det samme. Og 1986-sæsonen startede faktisk også med to skuffende uafgjorte.

 
Vi har set Brøndby spille med om mesterskabet (og én gang vinde det) i sæsoner, hvor de i det store hele har undgået skader, har kunnet spille igennem med en relativt smal trup, og hvor hverken FCK eller FCM helt fandt melodien. Der er ingen grund til, at det samme ikke skulle kunne gøre sig gældende for dette års AGF. Det mente jeg også sidste efterår, og (det her er måske en kontroversiel holdning) det synes jeg egentligt stadigt også var rigtigt for Uwes hold.

Men det kræver, at der er nogle ting, der bliver ved med at gå den rigtige vej i Århus, og at der er nogle ting, der ikke går den rigtige vej andetsteds.

Jeg holder gerne fast på påstanden, at vi kan komme til at se et tæt opløb mellem nummer 1 og nummer 4. Det bliver svært at vinde bronze, men måske bliver det ikke pokkers meget sværere at vinde guld, og så kan man jo lige så godt drømme stort.
 

Latest posts

Back
Top