New posts

Superligaen 2025/2026

  • Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 349K
Nej det er der Zorninger er mere begavet end Jakob Poulsen: Da AGF kom foran, imod Randers fik man to kontrascoringer imod - hvorfor det? - Hvad lavede Superligaens langsomste hold helt der oppe imod Superligaens hurtigste hold, når man var foran? - Det var sgu naivt. Zorninger vidste godt at Randers ikke kan skabe en kamp, så det handlede om at stille sig ned, og vente på fejl, og ellers lukke ned for deres hurtige spillere.
Det er ikke helt rigtigt. Randers udligner i en 2 mod 6 situation, ikke fordi vi er fanget højt oppe. Randers kommer foran fordi Kahl laver en kæmpe individuel fejl.

OB starter 2. halvleg i dag, som de spillede 1. halvleg. Det er først de sidste 20-25 minutter at OB stiller sig ned. Og dér manglede Randers kreativitet og opfindsomhed til at lukke dem op og blive farlige. Derfor mit indlæg.

Jeg forstår ikke dit store behov for altid at postulere, at andres trænere altid er smartere end vores.
 
Nej det er der Zorninger er mere begavet end Jakob Poulsen: Da AGF kom foran, imod Randers fik man to kontrascoringer imod - hvorfor det? - Hvad lavede Superligaens langsomste hold helt der oppe imod Superligaens hurtigste hold, når man var foran? - Det var sgu naivt. Zorninger vidste godt at Randers ikke kan skabe en kamp, så det handlede om at stille sig ned, og vente på fejl, og ellers lukke ned for deres hurtige spillere.
Hvorfor lukkede Zorniger så ikke ned, i stedet for at tillade at Randers gik fra 1-0 til 1-2 på to kontramål i dag? Måske fordi OB (ligesom AGF) følte at de havde en god gameplan, som også havde bragt dem foran?

Jeg anerkender dog dit argument. Bare ikke i mere end en halvleg på hjemmebane.
 
Imponerende indkøb som OB har foretaget:

- Theo Sander (leje)
- Adam Sørensen
- Fiete Arp
- Ganaus
- Falk
- Jay Roy Grot

Næsten alle har spillet fra start i de 4 første kampe (Theo på bænken indtil idag)..

Det er 6 mand direkte i start 11..
To af dem er hentet i forrige vindue, og Sander som du selv siger har spillet 1/4 af tiden - og ryger på bænkem hvis Myhra bliver klar igen.
 
De har fundet tre angribere, eller positioner der omkring, der spiller, men det er så også imponerende, på sin vis, at man med SIB i spidsen lige til den position kunne hente den ene efter den anden vi dårligt nok kan bruge. Det vil løfte en del hvis Badji og Serra bliver gode spillere og fysisk mentalt klar, men hvis man ikke tror på det, skal CV jo så også have fundet den næste vi prøver.
 
De har fundet tre angribere, eller positioner der omkring, der spiller, men det er så også imponerende, på sin vis, at man med SIB i spidsen lige til den position kunne hente den ene efter den anden vi dårligt nok kan bruge. Det vil løfte en del hvis Badji og Serra bliver gode spillere og fysisk mentalt klar, men hvis man ikke tror på det, skal CV jo så også have fundet den næste vi prøver.

SIB hentede da Anderson, Bech og Arnstad, som vi i hvert fald godt har kunne bruge til positionerne omkring angriberen.

For øvrigt gav Uwe ikke Badji en reel chance. Og vel egentlig heller aldrig Serra.

Selvom jeg er med på, at SIBs track record på spidsangribere er helt elendig, så kunne han altså også godt hente offensive spillere.

Og så tror jeg ikke, man skal underkende Uwes andel i, at Badji og Serra har fået så lidt ud af det.
 
SIB hentede da Anderson, Bech og Arnstad, som vi i hvert fald godt har kunne bruge til positionerne omkring angriberen.

For øvrigt gav Uwe ikke Badji en reel chance. Og vel egentlig heller aldrig Serra.

Selvom jeg er med på, at SIBs track record på spidsangribere er helt elendig, så kunne han altså også godt hente offensive spillere.

Og så tror jeg ikke, man skal underkende Uwes andel i, at Badji og Serra har fået så lidt ud af det.
De spiller vel med tre man ville kalde angribere, men vi kan godt tælle Bech med hos AGF. Det er ikke samme formation og system og nu har vi skiftet træner, men det er påfaldende at der er flere angribere vi bare har måttet udleje igen fordi de ikke engang har kunnet bruges som indskiftere. Serra fik heller ingen spilletid i Tyskland, så det handler ikke kun om Uwe der da nok også havde brugt Badji mere hvis han havde brændt banen af, men det kan være det kommer for dem nu under JP og forhåbentlig vender Gyamfi også tilbage og bliver det man håbede på. SIB har hentet andre udmærkede spillere og selvfølgelig også bidraget med en masse andet der ikke lige handler om at købe spillere.

Serra ser OK ud i de korte indhop og Badji er vist også ved at være klar igen, men vi får at se indenfor de næste par uger om man tror på de angribere vi har, ellers er CV vel tvunget til at tilføje en.
 
Fiete Arp ligner lidt en Bisseck-case. Stort talent der lige skal genstartes udenfor det store rampelys. Og man kan vel sige, at Moukoko i FCK er lidt det samme, på et højere plan. Vi skal være mere opmærksom på de her cases, med store talenter fra de store ligaer, som er gået i stå. Slår de her to igennem, så er der også en reference til, at Superligaen er et godt sted at tage hen for at lave en genstart.
 
Fiete Arp ligner lidt en Bisseck-case. Stort talent der lige skal genstartes udenfor det store rampelys. Og man kan vel sige, at Moukoko i FCK er lidt det samme, på et højere plan. Vi skal være mere opmærksom på de her cases, med store talenter fra de store ligaer, som er gået i stå. Slår de her to igennem, så er der også en reference til, at Superligaen er et godt sted at tage hen for at lave en genstart.
Det er jo den case der er med mange af de spillere der kommer fra de store lande og/eller større ligaer.

De fleste af de spillere der kommer derfra, er jo gået i stå.

Arp har være 3 sæsoner i Kiel, og har nok ikke de samme videresalgspotentiale som Bisseck og Moukuku (medmindre folk tvivler på hans alder).
 
Fiete Arp ligner lidt en Bisseck-case. Stort talent der lige skal genstartes udenfor det store rampelys. Og man kan vel sige, at Moukoko i FCK er lidt det samme, på et højere plan. Vi skal være mere opmærksom på de her cases, med store talenter fra de store ligaer, som er gået i stå. Slår de her to igennem, så er der også en reference til, at Superligaen er et godt sted at tage hen for at lave en genstart.
Ofte ser nye spillere fantastiske ud indtil de bliver læst. Det kan selvfølgelig godt ske at han er en ny Bisseck, men det kan ligeså nemt ske at han stille og roligt ryger ud i glemslen, ligesom mange andre der imponerede i starten. Det er lidt det samme med en spiller som Bismark i Vejle.
Moukoko tvivler jeg på bliver pengene værd i FCK. Vi må se om jeg bliver modbevist, men jeg ser ham som Freddy Adu end Bisseck.
 
De spiller vel med tre man ville kalde angribere, men vi kan godt tælle Bech med hos AGF. Det er ikke samme formation og system og nu har vi skiftet træner, men det er påfaldende at der er flere angribere vi bare har måttet udleje igen fordi de ikke engang har kunnet bruges som indskiftere. Serra fik heller ingen spilletid i Tyskland, så det handler ikke kun om Uwe der da nok også havde brugt Badji mere hvis han havde brændt banen af, men det kan være det kommer for dem nu under JP og forhåbentlig vender Gyamfi også tilbage og bliver det man håbede på. SIB har hentet andre udmærkede spillere og selvfølgelig også bidraget med en masse andet der ikke lige handler om at købe spillere.

Serra ser OK ud i de korte indhop og Badji er vist også ved at være klar igen, men vi får at se indenfor de næste par uger om man tror på de angribere vi har, ellers er CV vel tvunget til at tilføje en.

Det handler heller ikke nødvendigvis kun om SIB.

Badji startede skarpt ud i foråret. Han gjorde PM bedre og han scorede. Alligevel fik han stort set ingen spilletid til trods for, at PM virkeligt så slidt ud. Den ligger 100% hos Uwe. Badji nåede at vise, at han sagtens kunne spille en rolle. Men Uwe fastholdt PM i startopstillingen i alle kampe på trods af, at han langtfra brændte banen af. Jeg synes, man skal vente med at kalde Badji en fejlinvestering indtil JP eventuelt også har fundet ham for let.

Serra er et mysterie. Men med den mini opblomstring, vi ser nu, og med tanke på forløbet omkring Badji, så begybder jeg at tro, at en del af problemet også kan ligge hos Uwe.

For mig at se, var Uwe kun klar til at erstatte PM med en færdigudviklet angriber, og denne skulle levere fra dag et. Altså den slags angribere, vi ikke har råd til.
 
Fiete Arp ligner lidt en Bisseck-case. Stort talent der lige skal genstartes udenfor det store rampelys. Og man kan vel sige, at Moukoko i FCK er lidt det samme, på et højere plan. Vi skal være mere opmærksom på de her cases, med store talenter fra de store ligaer, som er gået i stå. Slår de her to igennem, så er der også en reference til, at Superligaen er et godt sted at tage hen for at lave en genstart.
Fiete Arp er i mine øjne meget mere en Janni Serra case:

Bayern Munchen vs Dortmund
28 vs 31 ungdomslandskampe for Tyskland
Hentet til dk som 25-årig vs som 25-årig

Arp scorede rigtig mange mål på u17-landsholdet men spillede ikke ældre end u19 og fik kun en håndfuld kampe her. Modsat så spillede Serra størstedelen af sine ungdomslandskampe for u21-holdet.

Bisseck var til gengæld stadig ung (i fodboldsammenhæng) da vi hentede ham.
 
Det handler heller ikke nødvendigvis kun om SIB.

Badji startede skarpt ud i foråret. Han gjorde PM bedre og han scorede. Alligevel fik han stort set ingen spilletid til trods for, at PM virkeligt så slidt ud. Den ligger 100% hos Uwe. Badji nåede at vise, at han sagtens kunne spille en rolle. Men Uwe fastholdt PM i startopstillingen i alle kampe på trods af, at han langtfra brændte banen af. Jeg synes, man skal vente med at kalde Badji en fejlinvestering indtil JP eventuelt også har fundet ham for let.

Serra er et mysterie. Men med den mini opblomstring, vi ser nu, og med tanke på forløbet omkring Badji, så begybder jeg at tro, at en del af problemet også kan ligge hos Uwe.

For mig at se, var Uwe kun klar til at erstatte PM med en færdigudviklet angriber, og denne skulle levere fra dag et. Altså den slags angribere, vi ikke har råd til.
Ja, derfor kalder jeg ham heller ikke en fejlinvestering, min indgangsvinkel er for det første at man reelt først kan fælde endelig dom når spillerne er rejst, nogle gange er det ikke engang tids nok, og helt generelt at vi skal acceptere at vi betaler med en større grad af tålmodighed med spillerne fordi vi ikke har så mange penge. De skal dog helst heller ikke alle sammen have brug for flere sæsoner før de gør en forskel.

Jeg tror ikke rigtig på at Uwe ikke ville bruge Badji hvis han både var fysisk klar og på et højt nok niveau og Klose gav heller ikke meget spilletid til Serra i Tyskland. Nu må vi se om Badji bliver klar snart og om de minutter Serra har fået indikerer at man tror på ham igen. Jeg tror dog nok at det også er JP's og i øvrigt også CV's holdning, at PM skal erstattet af en rimelig færdigudviklet angriber, men det har man vel også forventet i sin tid at Serra er og Badji så tæt på at det ville fungere efter et halvt eller maksimalt en sæsons indspilning på holdet. Vi skal have fundet ud af inden vinduet lukker om vi kan klare os med Badji og Serra og indhop at Tchamche så vi ikke er for ilde ude hvis PM bliver skadet. De burde egentlig begge have niveauet, men JP når selvfølgelig ikke at se så meget til Badji inden vinduet lukker.
 
Det er jo den case der er med mange af de spillere der kommer fra de store lande og/eller større ligaer.

De fleste af de spillere der kommer derfra, er jo gået i stå.

Arp har være 3 sæsoner i Kiel, og har nok ikke de samme videresalgspotentiale som Bisseck og Moukuku (medmindre folk tvivler på hans alder).
Nej, jeg ved heller ikke hvor meget Arp bliver værd i salgspris. Mit argument var egentlig mest, at vi så ofte ser danske klubber hente danske spillere hjem fra udlandet, når de er gået i stå. Det giver selvfølgelig mening og AGFs største profiler i mange år har jo været den slags spillere. Men sportscheferne i superligaen (eller allerhelst bare i AGF) kunne godt blive bedre til at finde den slags spillere blandt udenlandske talenter, der ikke har slået igennem. I AGF kan vi pege på Bisseck, men Arnstad og Badji er jo også eksempler i mindre målestok. Så måske er vi blevet mere opmærksomme. At vi så måske stadig hellere vil hente spillere som MEM eller Bech hjem er logisk, fordi de allerede har vist deres værd i superligaen, så der er lidt mindre chancetagning ved det.
 
Tirsdagstrænerne har undersøgt hvor mange ansatte der er omkring staben det inkluderer alt fra massører, til kokke til diverse special trænere og assistenter.

Listen er:

FCK med 27 ansatte
BIF 26
FCM 24
FCN 20
VFF 20
OB 19
Rfc 18
AGF 15
Sønderjyske 15
VB 14
SIF 12
FCF 10.

Her halter vi godt nok efter. Som Dan Hammer (firkantet) siger, så er det også de 4 øverste hold set over de sidste 10 år har haft de bedste resultater dog nævner han behændigt ikke at AGF faktisk har forbedret sig kraftigt i den periode og leveret flotte resultater.
Men også her er der tilsyneladende en sammenhæng mellem resultater og penge brugt på staben for at hente de små procenter.
 
Tirsdagstrænerne har undersøgt hvor mange ansatte der er omkring staben det inkluderer alt fra massører, til kokke til diverse special trænere og assistenter.

Listen er:

FCK med 27 ansatte
BIF 26
FCM 24
FCN 20
VFF 20
OB 19
Rfc 18
AGF 15
Sønderjyske 15
VB 14
SIF 12
FCF 10.

Her halter vi godt nok efter. Som Dan Hammer (firkantet) siger, så er det også de 4 øverste hold set over de sidste 10 år har haft de bedste resultater dog nævner han behændigt ikke at AGF faktisk har forbedret sig kraftigt i den periode og leveret flotte resultater.
Men også her er der tilsyneladende en sammenhæng mellem resultater og penge brugt på staben for at hente de små procenter.
Det virker meget lidt, ved vi mangler en assistent, mjen havde stadig troet vi var flere.

Vi er jo nok også den klub med mindst (måske fraregnet Fredericia) information på vores hjemmeside

Mener at huske et interview med Phil Mansfield at vi var 4 i hans stab alene (dækker også U!9)

Min søn talte 7 der varmede FCKs spillere op og 5 der gjorde det sammen med AGFs i fredags (inkl. Gango)
 

Latest posts

Back
Top