New posts

Kamptråd Superligaen 1. runde: AGF - Brøndby, lørdag d. 25. juli kl 18.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 370
  • Views Views: Views 14K
Added to Calendar: 25-07-26

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    68
  • Poll closed .
Meget opmuntrende kamp. Navnlig første halvleg. Det var første kamp i sæsonen. Men fortsætter vi sådan. Så vil den slags kampe give tre point. Som denne også burde have gjort. Binks er allerede årets kæmpegriner.
Og det bedste er, at han post-match udtaler, citat "I wasn´t thinking"....dear Binks - we know, it is a general thing about you
;)

Last edited:
Der var en situation i 2. halveg, hvor Emmery runder en mand, går til baglinjen, og i blinde slår bolden skråt bagud. Det var en fuldstændigt tro kopi af en lignende aktion i den foregående kamp i Vejlby, dog med den forskel at dér stod Patrick Mortensen klar til af sende bolden i nettet. Det var endda i samme straffesparksfelt, og jeg vil vædde på, at Emmerys bolde, begge slået uden at kigge op, landede inden for max 30cm af hinanden. Efter aktionen i går talte Peter Sørensen om, at Emmerys afleveringer savner præcision. Jeg er ikke enig. Det, han mangler, er medspillere, der tager de rigtige løb.

FE evner (endnu?) ikke både at udfordre med fart, orientere sig, og slå en præcis aflevering. Hvis du skal nøjes med to af tre, og det er der allerede ikke mange i superligaen, der kan levere, så skal holdkammeraternes løb sidde i skabet. Forhåbentligt kommer det med tiden.

Derudover brugte de to kommentatorer lang tid på, hvor unge Brøndbys fronttrio åbenbart skulle være. Det blev til gengæld ikke rigtigt bemærket, at Emmery er 1,5 år yngre end Younis, mens Bogere og Kristjansson er jævnaldrende med Ambæk og Fenger (begge AGFere er fra februar '08, mens begge Brøndby-spillere er fra marts). Nu er det ikke en kunst i sig selv at være ung, men hvis det er lovende for det ene hold, så er det vel også for det andet.

Jakob Poulsen udtalte efter kampen i går at flytningen af Kristian Arnstad og Tobias Bech til de to 10’er positioner “helt klart var med til at ændre kampbilledet” i går. Det kunne godt tyde på at han godt kan se det ikke fungerer med Bech på 9’eren, og at Arnstad stadigvæk er bedst på 10’eren. Man må håbe at han tager den viden med til Polen.

Jakob Poulsen udtalte efter kampen i går at flytningen af Kristian Arnstad og Tobias Bech til de to 10’er positioner “helt klart var med til at ændre kampbilledet” i går. Det kunne godt tyde på at han godt kan se det ikke fungerer med Bech på 9’eren, og at Arnstad stadigvæk er bedst på 10’eren. Man må håbe at han tager den viden med til Polen.

Det tror jeg egentlig hele tiden at JP har syntes.

Men han har ikke andre 9ere, med Jani Serra småskadet i opstarten og i karantæne her og mod Lyngby.

Dertil så er der ingen makker til Knudsen pt. Så derfor er man nødt til at spille Arnstad der.

Vi SKAL have en 9er, så Bech kan komme ned på 10eren og så må vi håbe at Yakob snart er klar til at spille, så Arnstad også kan rykkes frem

Vi SKAL have en 9er, så Bech kan komme ned på 10eren og så må vi håbe at Yakob snart er klar til at spille, så Arnstad også kan rykkes frem
Ja, eller Solbakken, Jønsson og Poulsen. Ingen af dem er åbenbart klar til at starte. Men så må man bruge Haugstrup eller rykke Anderson ned som makker til Knudsen. Vi skal have Arnstad på 10'eren og det er vildt at vi stadig må rykke ham tilbage efter sommerens tilgange. Jeg tror dog bare at JP har villet have et solidt udtryk fra starten af de to første kampe.

Men hvis Solbakken, Poulsen og Yakob er skadet, så er det svært ikke at spille Arnstad på 6’eren.

Hvis alternativet er Badji, Tchamche eller Bogere på 9’eren, så er det nok også svært at ikke at spille Bech på 9’eren

Jeg tror udemærket godt han vidste det, men han valgte som han gjorde af nød

Men hvis Solbakken, Poulsen og Yakob er skadet, så er det svært ikke at spille Arnstad på 6’eren.

Hvis alternativet er Badji, Tchamche eller Bogere på 9’eren, så er det nok også svært at ikke at spille Bech på 9’eren

Jeg tror udemærket godt han vidste det, men han valgte som han gjorde af nød
Det lød nu meget som om Yakob var tæt på at være klar imod Brøndby, så mon ikke han kan starte på onsdag?

Så er der Haugstrup og Jønsson som indskiftere, hvis Solbakken fortsat er syg.

Fin stemning i går, vi sad på A3. Ikke meget jeg vil tilføje udover, at jeg vil have en Emmery jersey...men hvornår kommer de nye home/away trøjer igen ? Godt nok et lille lager eller et vildt salg igen !?

Vi er mestrene, derfor kommer ALLE hold med deres A-game...hey vent, det gjorde BØF ikke, så derfor er jeg skuffet over 1-1 resultatet.

AGF skal i Europa gruppespil i denne sæson og samtidigt sikre top 3-4 med mulighed/ adgang til gruppespil i næste sæson - jeg er f@cking træt af at spille fjerde violin når begmanden Beijmo ikke vælger AGF eller lignende scenarier.

Fin stemning i går, vi sad på A3. Ikke meget jeg vil tilføje udover, at jeg vil have en Emmery jersey...men hvornår kommer de nye home/away trøjer igen ? Godt nok et lille lager eller et vildt salg igen !?

Vi er mestrene, derfor kommer ALLE hold med deres A-game...hey vent, det gjorde BØF ikke, så derfor er jeg skuffet over 1-1 resultatet.

AGF skal i Europa gruppespil i denne sæson og samtidigt sikre top 3-4 med mulighed/ adgang til gruppespil i næste sæson - jeg er f@cking træt af at spille fjerde violin når begmanden Beijmo ikke vælger AGF eller lignende scenarier.
Hvad nu hvis det var deres A-Game du så :oops: ?

Jeg synes faktisk at de har taget Grev Ingolfs effektive defensiv med sig ind i den nye sæson, de havde ikke meget spil, men de var gode til at holde os fra chancer.

Last edited:
Hvad nu hvis det var deres A-Game du så :oops: ?

Jeg synes faktisk at de har taget Grev Ingolfs effektive defensiv med sig ind i den nye sæson, de havde ikke meget spil, men de var gode til at holde os fra chancer.
LOL - BØFs A-game kom måske i 2 omgange i anden halvleg. I første halvleg skulle vi ha' straffet det med 2 mål - BØF kunne intet.

Latest posts

Back