New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 11K
  • Views Views: Views 669K
Glæder mig til tippeliga kaninen
Når røgen letter, så lærer vi sikkert, at det ikke handlede om VM-år, det ikke handlede om et sløvt marked, det ikke handlede om AGFs europæiske eventyr, nej, det handlede om udfaldet af Viking Stavangers europæiske kvalifikation, så CV kan få lov til at finde ud, hvem han kan hente deroppe.

Nå, der er 80 minutter endnu af deres kamp, så ved Viking og CV, om det bliver CL eller ej (lige nu tyder det på 'ej'), og så kan kabalen vel begynde at løse sig i vinduets sidste dage.

Vi er så langt henne i vinduet, at det ikke gør den store forskel om tilgangene lander nu eller i de sidste timer.

Jeg tror, at der sker meget til sidst. Mon ikke der også ryger en af profilerne.
Nja ikke helt rigtigt. Vi har Randers, FCM og SIF på 7 dage. Randers er nok for sent at få noget ud af men det ville da helt sikkert gavne at få en ind der kan nå noget sammen med truppen inden fcm og i særdelshed Sif.

Nja ikke helt rigtigt. Vi har Randers, FCM og SIF på 7 dage. Randers er nok for sent at få noget ud af men det ville da helt sikkert gavne at få en ind der kan nå noget sammen med truppen inden fcm og i særdelshed Sif.
Colin Røsler skulle bruge 1 træning og 3 dage i klubben før han startede.

Så en god tilføjelse, med lidt rutine kan nok også bidrage hurtigt mod enten FCM eller Silkeborg

Colin Røsler skulle bruge 1 træning og 3 dage i klubben før han startede.

Så en god tilføjelse, med lidt rutine kan nok også bidrage hurtigt mod enten FCM eller Silkeborg
Men det er joniske særlig optimalt og han måtte da også udgå med rystende kramper i begge ben. Selvfølgelig kan en spiller smides ind med kort varsel. De er trods alt professionelle 😃

Men det er joniske særlig optimalt og han måtte da også udgå med rystende kramper i begge ben. Selvfølgelig kan en spiller smides ind med kort varsel. De er trods alt professionelle 😃
Jeg synes han spillede en fin kamp. Og hvis vi får en ny spiller kan det jo også være, at han her spiller mere end Røsler havde da han kom.

Men vi har 5 udskiftninger, så man kan sagtens give f.eks Camara en pause, hvis man henter en rutineret center stopper, og så skifte efter f.eks 60 minutter

Uenig, da jeg skriver store, men ikke små forskelle.

Jeg tror ikke på, at vores indkøb får den store indflydelse på holdets niveau før efter landsholdspausen. De kan spille, men bliver næppe afgørende på så få dage.

Uenig, da jeg skriver store, men ikke små forskelle.

Jeg tror ikke på, at vores indkøb får den store indflydelse på holdets niveau før efter landsholdspausen. De kan spille, men bliver næppe afgørende på så få dage.
Jeg kunne nu stadig godt tænke mig at have en dygtig angriber på bænken i kampene mod Randers og fcm.

Morten Bruun mener antallet af indkøb i Superligaen vil eksplodere i den sidste uge og det er pga. klubbernes plads i fødekæden - han mener også vi har travlt ;)

Hvem har mest travlt?

Jeg vil nok tro, at AGF kommer til at være ret så aktive. De har solgt Jonas Jensen Abbew, så nu vil jeg mene, at de skal ud at hente noget ind til midterforsvaret, og det ville være til toppen og ikke bredden. Og så venter det meste af Aarhus nok også på, at man rækker ud efter en ny angriber. Lige nu og her har AGF ikke en komplet trup i min optik.

Man begynder jo også at se de første brikker falde på plads. Som Utd. der henter en spiller i Brighton for 500+ mio. De penge bliver givetvis geninvesteret i spillere fra klubber i laget over AGF. Som så måske vender sig om og kigger på en Arnstad, Bech eller Emmery, som deres afløser.
Vi er så langt henne i vinduet, at det ikke gør den store forskel om tilgangene lander nu eller i de sidste timer.

Jeg tror, at der sker meget til sidst. Mon ikke der også ryger en af profilerne.

Enig. Det bliver interessant at følge sidste uge af vinduet. Jeg har aldrig været uenig i forudsætningen om at det sker sidst i vinduet. Det var mere om det KUN sker sidst i vinduet.

Dolberg mangler at falde på plads. Højer og Vestergaard er også uafklarede. Franculino & Osorio. Bech, Arnstad, Emmery. Det er fra længere nede i rangordnen, det sker i de største klubber først.

Som @Mikkel_K er inde på, gør afklaringen af gruppespillene også noget.

Der er kamp torsdag, og så 6 points i spil søndag og onsdag. Det tager AGF ud i 18 mulige points, hvilket er mere end en fjerdedel af de mulige points i grundspillet. Pt er høsten 3 af 12 mulige. Når man 9 eller 7 points, er der formentlig ro på. Randers er pivringe, men vi skal tage den: står man med fx 4 points, begynder det at blive grimt.

Jeg så gerne nye spillere fredag, for at have muligheder søndag og onsdag, uanset hvor lidt de kan hjælpe - man må antage JP er bedre stillet med flere muligheder.

Spillet har set godt ud. Men AGF har fpet det points de har, fordi man ikke kan dække op, og fordi man ikke scorer nok. Clicheen om 'bedst mellem felterne' er utroligt trættende og har været brugt på, antager jeg, ca 80% af nedrykkere de seneste 20 år. Det er ikke et selskab man ønsker at være i. Det er et godt udgangspunkt, hvis man kan stramme op.

Det var et sidespor, der skal sige, at man har bragt sig i en position, hvor krise ikke er langt væk. Heldigvis kan man også se en vej frem.

Jeg er meget spændt på hvad der sker i vinduet. Med starten på ligaen har man ikke den buffer der tillader en sort oktober, hvor man får få points, fordi holdet spiller CoL.

Inspireret af et indlæg set tidligere på forummet, brugte jeg lige lidt tid på at se på hvordan vi egentlig opfylder trupkravene for A-listen (max 25 spillere) til Europa-kampene.

Klubstatus i GF (min. 4)Nationsstatus i DK (min. 8)AndreB-liste
Jacob AndersenJesper HansenMads HedenstadLuka Callø
Jens JønssonFrederik TingagerEric KahlOskar Haugstrup
<blank>Tobias MølgaardColin RöslerFrederik Emmery
<blank>Rasmus CarstensenMarkus SolbakkenStefen Tchamche
Nicolai PoulsenKristian ArnstadChristian Storch
Sebastian JørgensenGift LinksTomas Kristjánsson
Mikael AndersonKevin Yakob
Tobias BechJanni Serra
James Bogere
Mouhammade Camara
Hamuza Sengooba
Youssouph Badji
<blank>

Hvad jeg lige udleder af ovenstående, er at vi med salget af AJ, faktisk skal være lidt påpasselige hvad angår afgange. Vi er allerede nede på max. 23 spillere på A-listen, da vi ikke kan udfylde de to ekstra klubspillere, og vi er kun lige akkurat på otte spillere på nationsdelen. Det betyder at eventuelle salg af Mølgaard og/eller Bech må forventes at kræve en erstatning inden for samme status.

Det er oplagt at Badji selvfølgelig ikke kommer til at spille en rolle i gruppespillet, og han har åbenlyst bare været trupfyld.

Umiddelbart er der derfor to åbne pladser, potentielt tre - hvis man finder at Hamza ikke er klar til at tage en plads.

Registreringen lukker i øvrigt med transfervinduet, så der kan ikke spekuleres i at hente kontraktfri spillere efter lukning hvis andet fejler på målstregen.

Referencer: https://www.uefa.com/uefaeuropaleague/clubs/50019--aarhus/squad/ - https://documents.uefa.com/r/Regula...League-2026/27/Article-31-Player-lists-Online

Når røgen letter, så lærer vi sikkert, at det ikke handlede om VM-år, det ikke handlede om et sløvt marked, det ikke handlede om AGFs europæiske eventyr, nej, det handlede om udfaldet af Viking Stavangers europæiske kvalifikation, så CV kan få lov til at finde ud, hvem han kan hente deroppe.

Nå, der er 80 minutter endnu af deres kamp, så ved Viking og CV, om det bliver CL eller ej (lige nu tyder det på 'ej'), og så kan kabalen vel begynde at løse sig i vinduets sidste dage.

Suk…

Inspireret af et indlæg set tidligere på forummet, brugte jeg lige lidt tid på at se på hvordan vi egentlig opfylder trupkravene for A-listen (max 25 spillere) til Europa-kampene.

Klubstatus i GF (min. 4)Nationsstatus i DK (min. 8)AndreB-liste
Jacob AndersenJesper HansenMads HedenstadLuka Callø
Jens JønssonFrederik TingagerEric KahlOskar Haugstrup
<blank>Tobias MølgaardColin RöslerFrederik Emmery
<blank>Rasmus CarstensenMarkus SolbakkenStefen Tchamche
Nicolai PoulsenKristian ArnstadChristian Storch
Sebastian JørgensenGift LinksTomas Kristjánsson
Mikael AndersonKevin Yakob
Tobias BechJanni Serra
James Bogere
Mouhammade Camara
Hamuza Sengooba
Youssouph Badji
<blank>

Hvad jeg lige udleder af ovenstående, er at vi med salget af AJ, faktisk skal være lidt påpasselige hvad angår afgange. Vi er allerede nede på max. 23 spillere på A-listen, da vi ikke kan udfylde de to ekstra klubspillere, og vi er kun lige akkurat på otte spillere på nationsdelen. Det betyder at eventuelle salg af Mølgaard og/eller Bech må forventes at kræve en erstatning inden for samme status.

Det er oplagt at Badji selvfølgelig ikke kommer til at spille en rolle i gruppespillet, og han har åbenlyst bare været trupfyld.

Umiddelbart er der derfor to åbne pladser, potentielt tre - hvis man finder at Hamza ikke er klar til at tage en plads.

Registreringen lukker i øvrigt med transfervinduet, så der kan ikke spekuleres i at hente kontraktfri spillere efter lukning hvis andet fejler på målstregen.

Referencer: https://www.uefa.com/uefaeuropaleague/clubs/50019--aarhus/squad/ - https://documents.uefa.com/r/Regula...League-2026/27/Article-31-Player-lists-Online
Når man ser på FCNs trup, så er Markmann, Janssen m.fl. ikke listet på B-listen, som vi gør med mange af vores egne unge spillere.

Udover at smide Badji ud af truppen, kunne man så ikke flytte f.eks Emmery og Callø over på A-listen?

Jeg aner det ikke

Når man ser på FCNs trup, så er Markmann, Janssen m.fl. ikke listet på B-listen, som vi gør med mange af vores egne unge spillere.

Udover at smide Badji ud af truppen, kunne man så ikke flytte f.eks Emmery og Callø over på A-listen?

Jeg aner det ikke
Det ændrer ikke antallet af spillere, vi kan registrere

Det er godt nok flot af de norske hold!
Det ene har endda taget den svære tur igennem “non-champions-path”!

Kæmpe respekt for vores nordiske brødre 👌
En 16 holds liga i et land med lidt færre mennesker end DK og hvor alle står på ski, er mere end konkurrence dygtig. Jeg er IKKE fan af vores 12 holds nedrykningsliga format og bastard kampen er det aller værste.

Latest posts

Back