New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 10K
  • Views Views: Views 653K
Nu har vi jo hentet Røsler og sikker på han kan blive en general med tiden. Jeg synes bare at forsvaret ser ud til at mangle ledelsesstruktur i rigtig mange situationer, som ser fodbold mere end at fokusere på zone/opdækning.
Jeg synes f.eks. også at Andersen konstant modtog dårlige bolde fra Camara og keeper mod ob..
Dalsgaard var selvfølgelig MVP I slutspillet sidste år, men troede ikke at forskellen var så stor som vi ser nu

Nu har vi jo hentet Røsler og sikker på han kan blive en general med tiden. Jeg synes bare at forsvaret ser ud til at mangle ledelsesstruktur i rigtig mange situationer, som ser fodbold mere end at fokusere på zone/opdækning.
Jeg synes f.eks. også at Andersen konstant modtog dårlige bolde fra Camara og keeper mod ob..
Dalsgaard var selvfølgelig MVP I slutspillet sidste år, men troede ikke at forskellen var så stor som vi ser nu
Jeg har det lige omvendt. Jeg ville have troet det ville blive en kæmpe katastrofe, hvis vi skulle skifte Tingager/Dalsgaard med en 19-årig malineser, der fik blandede bedømmelser for U-19 sidste sæson. Især når man samtidig kører flyvende udskiftning på HCB samtidig. Jovist - kvalitetsforskellen er da til at få øje på, men lur mig om ikke Camara ville være fast starter for fem-seks af holdene i superligaen.

Jeg har det lige omvendt. Jeg ville have troet det ville blive en kæmpe katastrofe, hvis vi skulle skifte Tingager/Dalsgaard med en 19-årig malineser, der fik blandede bedømmelser for U-19 sidste sæson. Især når man samtidig kører flyvende udskiftning på HWB samtidig. Jovist - kvalitetsforskellen er da til at få øje på, men lur mig om ikke Camara ville være fast starter for fem-seks af holdene i superligaen.
Jeg tænker også for Camara’s egen udvikling, at det ville være fint at få lidt mere rotation. Tænker han godt kunne komme i problemer med Benfica med lidt krampe, som han skal spille igennem, ligesom Kahl/Knudsen skulle.

Er sikker på han nok skal få masser af spilletid, også med en spiller mere i truppen

Last edited:
Jeg har det lige omvendt. Jeg ville have troet det ville blive en kæmpe katastrofe, hvis vi skulle skifte Tingager/Dalsgaard med en 19-årig malineser, der fik blandede bedømmelser for U-19 sidste sæson. Især når man samtidig kører flyvende udskiftning på HCB samtidig. Jovist - kvalitetsforskellen er da til at få øje på, men lur mig om ikke Camara ville være fast starter for fem-seks af holdene i superligaen.
Med hensyn til Camara synes jeg, at den er både sort og hvid. Hans kompetencer er åbenlyse, men da jeg genså kampen mod OB må man også erkende, at han nærmest uprovokeret begår et hav af fejl og fejlafleveringer. En ting er blevet tydeligt. Den hårde bold frem midt i banen behersker han.

Jeg har det lige omvendt. Jeg ville have troet det ville blive en kæmpe katastrofe, hvis vi skulle skifte Tingager/Dalsgaard med en 19-årig malineser, der fik blandede bedømmelser for U-19 sidste sæson. Især når man samtidig kører løbende udskiftning på HWB samtidig. Jovist - kvalitetsforskellen er da til at få øje på, men lur mig om ikke Camara ville være fast starter for fem-seks af holdene i superligaen
Det kan godt være det bare var mig, men på stadion og også baseret på andres reaktioner modtog Andersen minimum 5 håbløse aflevering i første halvleg, som resulterede i boldtab.
Vi ved jo alle at Kahl var god i sidste sæson, men synes han ser lidt dårligere ud uden at have en leder på banen

Spændende liste, den opsummere jo meget fint, at vi har erstattet 3 dygtige spillere, mend 3 ligeså dygtige spillere, hvoraf 2 af de afgående var 36 år gamle, og den sidste lige har tabt 4-0 mod Viborg.

Jeg vil mene at vi er forstærket ud fra den liste, da vi udover de 3, har fået permanent papir på Carstensen og Jørgensen, samt forlænget med Kahl, Links, Emmery osv.

Forstærkning af en trup skal ikke altid måles i tilgange og meritter, men i det som kommer til os i fremtiden.

Hvis man er i tvivl om CV kan sit fag, så kig på meritterne, 11 mesterskaber lyver ikke. Men det betyder ikke at vi godt kan se et dyk i år. Sådan er det næsten altid når man foretager et generations skifte, hvilket er det vi ser i fuld flor. Det gode ved et skifte, er altid at når holdet sætter sig, så bliver det endnu bedre, kunsten er så at gøre det dyk så kort som muligt. Medmindre vi sælger et halvt hold, så forventer jeg meget af det nye hold fra sommerstart 2027. Holdet vil være sammenspillet, nyt stadion, masser af profiler, det bliver et fantastisk hold vi kommer til at se.

Jeg er helt rolig, CV tænker langsigtet, fans tænker kortsigtet, det skal give gnister. :)

Jeg syntes indtil videre CV har ageret rigtig fornuftigt. Der er skrevet forlængelser med gode folk og hentet gode spillere ind på kontrakter. Samtidig har vi set, at talenterne er bedre end længe og faktisk kan bidrage.

CV har i første omgang prioriteret bredden især på midtbanen men det er også den som forhåbentlig skal være så stærk, at vi kan placere pres på modstanderne. Samtidig er det nødvendigt, da vi har en del spørgsmålstegn i NP, Solbakken og Yakob. Er alle klar, så får JP positive udfordringer.

Til gengæld ramte et par skader forsvaret hårdt. Der er selvfølgelig Tingager men også Callø som var udset til at have en rolle (dertil dem der er skadet som sædvanligt JJA, Mølgaard). Det har krævet lidt rigeligt rokeringer. Nu er JJA historie og det giver forhåbentlig mulighed for, at tilføje nye kræfter. Jeg har egentlig været positivt overrasket over de unge men vil helst ikke hænge hele sæsonen op på dem ;)

Så er der den evige diskussion om angrebet - her ser jeg stadig gerne en opgradering af Badji, Gyamfi og Serra - helst en ny på et højt niveau. Mon ikke det bliver en lejeaftale.

Jeg er spændt på om CV kan indfri forventningerne hos fans'ene. Det tvivler jeg på men det må de sidste dage af transfervinduet vise - håbet lever og nu kom der da et rygte🤞

Jeg prøvede egentlig bare på at sige at hver gang OB var i nærheden af vores felt var det farligt, hvorimod vi prøvede at spille som Barcelona i feltet og sjældent blev farlige med korte pasninger i feltet.
Baseret på expected goals havde vi tæt på samme som ob. Der skulle vi have skabt markant mere end dem med den dominans i 2.halveg.
Jeg ser udfordringer i spillet fra forsvarskæden til midtbanen kontinuerligt, og så snart at modstanderens forsvar er på plads prøver vi alt for ofte med små pasninger fremfor skud (f.eks. sheriffen Janni og Links i nogle situationer)

En mand med 31 målinvolveringer i 49 kampe for Sparta Prag, mestre med dem, debut på det tjekkiske landshold, fin alder, god nok til at Gladbach smed boksen for ham.

Lyder virkeligt spændende.

Vi får se. Tendensen er stadig at vores køb under CV kommer helt ud af det blå.
Jeg synes heller ikke at alarmen hyler, fordi han ikke har kunnet tage springet fra Tjekkiet til Bundesligaen. Den tjekkiske liga er vel sammenlignelig med Superligaen. Men det er ikke betryggende, at han også er faldet igennem i Skotland i den seneste sæson. Vi skal i hvert fald ikke ud i et køb og en lang kontrakt lige nu. Leje kan dog stadig være interessant. Han kommer til en klub (vores) med stor harmoni i truppen.

Jeg prøvede egentlig bare på at sige at hver gang OB var i nærheden af vores felt var det farligt, hvorimod vi prøvede at spille som Barcelona i feltet og sjældent blev farlige med korte pasninger i feltet.
Baseret på expected goals havde vi tæt på samme som ob. Der skulle vi have skabt markant mere end dem med den dominans i 2.halveg.
Jeg ser udfordringer i spillet fra forsvarskæden til midtbanen kontinuerligt, og så snart at modstanderens forsvar er på plads prøver vi alt for ofte med små pasninger fremfor skud (f.eks. sheriffen Janni og Links i nogle situationer)

Vi prøvede utroligt mange skud.. med meget lille xG. Havde vi ikke 35 afslutninger i alt?
Vi har nærmere det modsatte problem end det, du beskriver.. vi får ikke chancerne gjort store nok.

Ifølge de stats jeg har set, havde vi en xG på 1,8X og Ob en på 0,8X. Det er altså en markant forskel og burde betyde sejr. Men Fiete Arp scorer 2 mål på en xG på ca. 0,47 og det er outstanding.

Jeg synes heller ikke at alarmen hyler, fordi han ikke har kunnet tage springet fra Tjekkiet til Bundesligaen. Den tjekkiske liga er vel sammenlignelig med Superligaen. Men det er ikke betryggende, at han også er faldet igennem i Skotland i den seneste sæson. Vi skal i hvert fald ikke ud i et køb og en lang kontrakt lige nu. Leje kan dog stadig være interessant. Han kommer til en klub (vores) med stor harmoni i truppen.
Den tjekkiske liga er bedre end superligaen vil mange nok mene.

Måske ikke købssummen der er problemet. Nærmere lønnen.

Det kan godt være det bare var mig, men på stadion og også baseret på andres reaktioner modtog Andersen minimum 5 håbløse aflevering i første halvleg, som resulterede i boldtab.
Vi ved jo alle at Kahl var god i sidste sæson, men synes han ser lidt dårligere ud uden at have en leder på banen
Jeg tror egentlig det er lidt en kombination af flere ting. Kahl var god med Tingager og Dalsgaard i midten. Ligeledes havde han ofte Links på wingbacken, Links var sidste år den spiller der vandt næstflest dueller i ligaen.

Det er hverken Camara’s eller Emmery’s skyld, men der er helt naturligt, at Kahl skal løfte flere før han kan spille sit eget spil, og det kæmper han lidt med.

Jeg tror den optimale situation for f.eks Camara er, når han har Røsler og Kahl ved sin side, og endda Carstensen eller Andersen og Links på backerne. Vælger vi en anden tilgang i nogle kampe, er der rigtig mange gode undskyldninger og forklaringer på det, men det kan koste.

Ligeledes tror jeg for Callø vil fungere bedst med f.eks Tingager og Kahl i bagkæden, og Carstensen på wingbacken.

Emmery er efterhånden blevet så stor en profil, at der ikke skal tages så mange hensyn, men tror da at han helt optimalt fungere bedst med f.eks en Jønsson på 6’eren og Kahl bag ham. Altså god rutine, der let får et overblik og dermed flytter sig de 1-2 meter det nogle gange kræver for at lukke en opspilskanal.

Men når vi nu stiller op med en Andersen der lærer pladsen, en Camara der også øver sig og en del løbende udskiftninger, så er det klart at Camara nogle gange smider dem hen hvor han formoder eller forventer Andersen står, og der havde en skolet stopper måske havde stået.

Jeg tror Camara vil være endnu mere suveræn, hvis han bare kan spille sig eget spil, og ved dem omkring ham kan dirigere og hjælpe mere end man kan forvente f.eks Andersen kan.

Last edited:
Ifølge de stats jeg har set, havde vi en xG på 1,8X og Ob en på 0,8X. Det er altså en markant forskel og burde betyde sejr. Men Fiete Arp scorer 2 mål på en xG på ca. 0,47 og det er outstanding.
Har den samme statistik og andre medier, hvor de er tættere på hinanden.
Lad bare glemme min dumme samling så.
Vi må dog være enige om at vores xg burde have været over 3 med vores dominans i anden halveg

Den tjekkiske liga er bedre end superligaen vil mange nok mene.

Måske ikke købssummen der er problemet. Nærmere lønnen.
Det er heller ikke på grund af købesummen at jeg ønsker at leje. Jeg vil simpelthen bare gerne se ham tilbage i gear, før jeg vil hænge på ham i 4-5 år. Og lønnen er klart et problem, men det er oplagt at han ikke kan fortsætte med Bundesliga-løn ret meget længere, uanset hvor han vil fortsætte karrieren. Det mest sandsynlige er vel at han vender hjem til Tjekkiet og der kan Danmark så måske være et mere eksotisk eventyr.

Latest posts

Back