New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 10K
  • Views Views: Views 623K
Transfervindue Sommer 2026
Dagene går bare stille og roligt og der sker intet på trods af at vi stadig er presset på spillere og har mange kampe. I Superligaen især er vi i en situation, hvor vi ikke rigtig skal komme meget længere efter de førende hold, før det kan blive en sæson hvor vi hele tiden skal forsøge at indhente deres forspring. De tre næste kampe mod OB, Randers og FCM skal gerne give 7 point. Spørgsmålet er om det kan lade sig gøre med 5 kampe på 14 dage og så presset en trup.

Dagene går bare stille og roligt og der sker intet på trods af at vi stadig er presset på spillere og har mange kampe. I Superligaen især er vi i en situation, hvor vi ikke rigtig skal komme meget længere efter de førende hold, før det kan blive en sæson hvor vi hele tiden skal forsøge at indhente deres forspring. De tre næste kampe mod OB, Randers og FCM skal gerne give 7 point. Spørgsmålet er om det kan lade sig gøre med 5 kampe på 14 dage og så presset en trup.

Lad os bare aflyse de resterende uger af transfervinduet, give vores plads i Conference League væk til BIF (måske de kan nå at spille kampen i aften i vores sted) og melde os som frivillig nedrykker. Det går aldrig godt, det her! ;)

Ovenstående er selvfølgelig skrevet med et glimt i øjet. Men helt ærligt, lad os nu se, hvordan resten af vinduet og turneringerne i august afvikles og så gemme bekymringerne til bagefter.

Hvis vi nu tror på, at det lange ventetid også handler om, at CV prøver at række ud efter spillere, som burde være på en højere hylde både klub og prismæssigt... hvad så med Tahirovic fra Brøndby?

De vil jo åbenlyst gerne af med ham, og store adresser har været nævnt - men der sker ikke rigtigt noget.

Der er nogle alarmklokker omkring personlighed måske. Men ville ikke blive kuldret af at opholde sig for længe på Vestegnen?
Ung, halvsvensk VM spiller, der kan dække Yakobs plads på midten.

Hvis vi nu tror på, at det lange ventetid også handler om, at CV prøver at række ud efter spillere, som burde være på en højere hylde både klub og prismæssigt... hvad så med Tahirovic fra Brøndby?

De vil jo åbenlyst gerne af med ham, og store adresser har været nævnt - men der sker ikke rigtigt noget.

Der er nogle alarmklokker omkring personlighed måske. Men ville ikke blive kuldret af at opholde sig for længe på Vestegnen?
Ung, halvsvensk VM spiller, der kan dække Yakobs plads på midten.
Så vi skal have Yakob, Poulsen, Solbakken, Knudsen, Haugstrup, Jønsson og Tahirovic til at kæmpe om de to pladser centralt?

Så vi skal have Yakob, Poulsen, Solbakken, Knudsen, Haugstrup, Jønsson og Tahirovic til at kæmpe om de to pladser centralt?
Og Hamza, hvis du vil forstætte den remse...

Men det kræver jo så, at Yakob og Poulsen kommer til at spille for AGF igen.. hvilket jeg tvivler stærkt på.
Og så hedder listen pludselig JJ, Knudsen, Solbakken med de issues, han nu har, Haugstrup, og Hamza... er det godt nok?

Vi ved vel ikke, om der ikke sker en tid.
Har ingen grund til og tro, at CV ikke arbejder på højtryk

Og Hamza, hvis du vil forstætte den remse...

Men det kræver jo så, at Yakob og Poulsen kommer til at spille for AGF igen.. hvilket jeg tvivler stærkt på.
Og så hedder listen pludselig JJ, Knudsen, Solbakken med de issues, han nu har, Haugstrup, og Hamza... er det godt nok?
Hamza er U19 spiller, så tog kun dem med der var i A truppen.

Men er Bogere, Serra, Baji, Tchamche og Gyamfi godt nok
Hvad med forsvaret

Listen i forsvaret er også kort, så kort at vi endda har haft en wingback og midtbanespiller dernede.
At jeg foreslår en midtbanespiller, betyder vel ikke, at jeg mener at vi ikke mangler forstærkninger de to andre steder?
Jeg mener, at vi skal have én i hver kæde, og at det skal være tre spillere, der er gode nok til at starte inde.

At jeg foreslår en midtbanespiller, betyder vel ikke, at jeg mener at vi ikke mangler forstærkninger de to andre steder?
Jeg mener, at vi skal have én i hver kæde, og at det skal være tre spillere, der er gode nok til at starte inde.
Jeg må indrømme, at efter jeg hørte CV i Mediano så tror jeg vi lettere ville kunne ende med 1 istedet for 3.

Derudover tror jeg ikke, at det for truppens sammensætning er muligt at binde så mange penge i en position.

Vi ved vel ikke, om der ikke sker en tid.
Har ingen grund til og tro, at CV ikke arbejder på højtryk
Det vil jeg da også gå stærkt ud fra at han gøre. Der sker jo heller ikke vildt meget de andre steder, men jeg synes vi er mere presset end vores konkurrenter på at få noget kvalitet ind. Men lad os da håbe at vi ikke bliver ramt af flere skader og sygdom inden landskampspausen i september.

Jeg må indrømme, at efter jeg hørte CV i Mediano så tror jeg vi lettere ville kunne ende med 1 istedet for 3.

Derudover tror jeg ikke, at det for truppens sammensætning er muligt at binde så mange penge i en position.
Vi kan ikke rigtig bruge kvantitet til noget som helst uanset hvor mange midler der er bundet op. Det er nøjagtig samme billede i angrebet. Hvis spillerne ikke kan spille så er de jo intet værd. Jeg mener helt bestemt vi mangler en teknisk dygtig 8'er, hvis ikke Yakob er tilbage senest efter landsholdspausen. Hvis han er ude længere end det, så skal vi have hentet en. Leje eller køb er underordnet. Jeg kan ikke min vildeste fantasi forestille mig at CV ender med kun at hente 1 spiller mere.

Vores trup er som sådan ret meget på plads. Der er mange klubber, som også mangler til to positioner (9'er og midterstopper for AGF) eller flere.

AGF's problem er de mange skader og flere af dem alvorlige. Det har kostet sportsligt i sæsonstarten og stiller os i en usikker position i forhold til truppens niveau. Hvor meget løser af sig selv (spillere i bedre forfatning) og hvor meget skal CV agere på - altså udover de to ovennævnte positioner? Det er svært at svare på.

Vi kan ikke rigtig bruge kvantitet til noget som helst uanset hvor mange midler der er bundet op. Det er nøjagtig samme billede i angrebet. Hvis spillerne ikke kan spille så er de jo intet værd. Jeg mener helt bestemt vi mangler en teknisk dygtig 8'er, hvis ikke Yakob er tilbage senest efter landsholdspausen. Hvis han er ude længere end det, så skal vi have hentet en. Leje eller køb er underordnet. Jeg kan ikke min vildeste fantasi forestille mig at CV ender med kun at hente 1 spiller mere.
Det kommer jo også an på hvad man får for pengene? Hvad kan man leje. Hvor meget bedre er de end f.eks Haugstrup. Eller i angrebet, er spilleren reelt bedre end Serra eller Tchamche?

Det kommer jo også an på hvad man får for pengene? Hvad kan man leje. Hvor meget bedre er de end f.eks Haugstrup. Eller i angrebet, er spilleren reelt bedre end Serra eller Tchamche?
Hvis man ikke kan finde en spiller i hele verden der er bedre end Haugstrup, Serra og Tchamche så vil jeg umiddelbart mene at man er for indskrænket i sit arbejde. Det kan ikke passe at man ikke kan finde en spiller især ikke i angrebet hvor man har haft siden januar til at forberede sig. Men det er jo kun synsninger fra min sider. Der har jo været VM og transfermarkedet er svært...

Men lad os da se hvad der sker. Der er ca 14 dage tilbage, så noget skal der nok ske.

Latest posts

D
Replies
933
Views
87K
Back