New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 10K
  • Views Views: Views 619K
Transfervindue Sommer 2026
Hvis du flytter Jacob Andersen ind på en ny plads som stopper, så mangler det jo pludselig en på wingback.

Derudover er Camara altså endnu ikke fundet godt nok til A truppen. Håber dog det er et spørgsmål om tid.
Hvis vi ser på hvad der er i truppen lige nu, så har vi

Røsler - Tingager - Kahl

Mølgaard - Callø - Jensen-Abbew​

Det er ekstremt tyndt i forhold til resten af truppen.
Men hvis man kan erstatte Mølgaard og AJ med nye spillere og have Camara som et prospect, samt JA som en flex option er det en rigelig bredde. Jeg synes jo et forsvar skal spille sammen hver gang og ikke have den samme rotation som på resten af banen. Man skifter vel også kun en central forsvarsspiller ud af taktiske grunde eller skader, og sjældent pga luft.

Hvis du flytter Jacob Andersen ind på en ny plads som stopper, så mangler det jo pludselig en på wingback.

Derudover er Camara altså endnu ikke fundet godt nok til A truppen. Håber dog det er et spørgsmål om tid.

Altså Camara der var vores MOM mod Viborg? Han har klart overhalet Callø pt vil jeg påstå.

Andersen er back. Ikke stopper - endnu.

Men hvis man kan erstatte Mølgaard og AJ med nye spillere og have Camara som et prospect, samt JA som en flex option er det en rigelig bredde. Jeg synes jo et forsvar skal spille sammen hver gang og ikke have den samme rotation som på resten af banen. Man skifter vel også kun en central forsvarsspiller ud af taktiske grunde eller skader, og sjældent pga luft.
Det er selvfølgelig drømmen at spille med de samme i alle kampene, men det er altså urealistisk at vi ikke perioder render ind i skader, karantæner og formdyk.

Hvis Tingager er ude 3 måneder nu, så er vi altså presset. Han var skadet sidste år, og er 33. Jeg tvivler på han runder 40 kampe i år.

Callø, Camara, Storch og Andersen er urutineret på dette niveau (og plads for Andersens vedkommende). Vi aner ikke om Camara laver 5 eller 0 af dem han lavede til Noucks friløber næste gang.

Det store problem er, at Jensen-Abbew ofte er skadet og Jakob Poulsen ikke tillid havde til ham sidste år og, at Mølgaard i to år han døjet med det ene og andet.

Sidste år måtte vi flytte en wingback ned da Tingager blev skadet. Nu har vi mistet Dalsgaard og Beijmo, og skal spille mange flere kampe. Så kan vi ikke nøjes en kun en erstatning

Jeg er med på, at man foretrækker færre udskiftninger længere tilbage på banen, men altså vi har fem mand i A truppen til to centrale midtbanepladser, og seks mand til tre pladser i forsvaret. Jeg er med på det er skader i begge rækker.

Altså Camara der var vores MOM mod Viborg? Han har klart overhalet Callø pt vil jeg påstå.

Andersen er back. Ikke stopper - endnu.
Var Callø ikke tiltænkt en rolle som højre stopper? Er det ikke to forskellige typer?

Men vi er vel enige om, at ikke er en del af A truppen som jeg skriver?

Vi er vel også enige om, at såfremt vi flytter Andersen væk som alternativ til wingbacken, så mangler der en spiller der?

Det er selvfølgelig drømmen at spille med de samme i alle kampene, men det er altså urealistisk at vi ikke perioder render ind i skader, karantæner og formdyk.

Hvis Tingager er ude 3 måneder nu, så er vi altså presset. Han var skadet sidste år, og er 33. Jeg tvivler på han runder 40 kampe i år.

Callø, Camara, Storch og Andersen er urutineret på dette niveau (og plads for Andersens vedkommende). Vi aner ikke om Camara laver 5 eller 0 af dem han lavede til Noucks friløber næste gang.

Det store problem er, at Jensen-Abbew ofte er skadet og Jakob Poulsen ikke tillid havde til ham sidste år og, at Mølgaard i to år han døjet med det ene og andet.

Sidste år måtte vi flytte en wingback ned da Tingager blev skadet. Nu har vi mistet Dalsgaard og Beijmo, og skal spille mange flere kampe. Så kan vi ikke nøjes en kun en erstatning

Jeg er med på, at man foretrækker færre udskiftninger længere tilbage på banen, men altså vi har fem mand i A truppen til to centrale midtbanepladser, og seks mand til tre pladser i forsvaret. Jeg er med på det er skader i begge rækker.
Callø er en anden kategori end Camera og Storch, han har trods alt små 50 kampe på senior niveau. Og JA er som jeg nævnte en flex rolle, som kan bruges til nøds som nu.

Jeg er enig i at der skal være en klar reserve til Ting, som skal være på samme niveau som Dalsgaard, derfor skal AJ opgraderes. Mølgaard skal opgraderes til en der kan presse Kahl og er venstrebenet. Så spørgsmålet for mig er blot om man gerne vil udvikle Camera allerede nu, en man løser det med en transfer, som fjerner spilletid fra ham.

Callø er en anden kategori end Camera og Storch, han har trods alt små 50 kampe på senior niveau. Og JA er som jeg nævnte en flex rolle, som kan bruges til nøds som nu.

Jeg er enig i at der skal være en klar reserve til Ting, som skal være på samme niveau som Dalsgaard, derfor skal AJ opgraderes. Mølgaard skal opgraderes til en der kan presse Kahl og er venstrebenet. Så spørgsmålet for mig er blot om man gerne vil udvikle Camera allerede nu, en man løser det med en transfer, som fjerner spilletid fra ham.
Lidt er kombineret svar til dig og @Stig AKA Frank Heskjær

Vi står over for en ekstremt vigtig sæson.

Vi har muligheden for at eksponere os over for interessante spillere, som kan se os spille europæisk fodbold. Vi har muligheden for at hente koefficientpoint, som på sigt gør det lettere at kvalificere os til Conference League igen.

Men det kræver først og fremmest, at vi er konkurrencedygtige i Europa, og mindst lige så vigtigt, at vi er konkurrencedygtige i den hjemlige liga, så vi igen sikrer os muligheden for europæisk fodbold.

Jeg er kæmpe fortaler for at give flere unge spillere chancen. Men jeg synes også, vi skylder klubben, og ikke mindst spillerne, at bruge dem, når de er klar, og i de bedst mulige rammer.

Camara har spillet 206 minutters seniorfodbold. Det, vi så mod Viborg, var i perioder fremragende. Mod Lyngby var han noget mere flagrende. Og helt ærligt, vi ved endnu ikke, hvad vi får fra ham næste gang. Inden de 206 minutter var hans seneste kampe en 0-3-kamp mod Randers U19 og en 1-3-kamp mod Silkeborg U19.

Lidt det samme var gældende for Luka Callø. Han leverede en vanvittigt flot kamp mod FCN i sin startdebut i 2024. Siden har CV lejet ham ud i halvandet år, og han har nu spillet 11 seniorkampe for AGF i alt. Han er dog et helt andet sted nu.

Jeg er overbevist om, at det bliver hverdag igen for Camara, Storch osv. Et par ture på bænken, nogle indhop eller 4-5 kampe på fuld tid for U19 kan sagtens være det, der giver mest mening i perioder. Det skal der være plads til.

Tomas Kristjansson har også leveret fremragende. Jeg ville også have det svært med at sælge Arnstad uden at erstatte ham, blot fordi vi har Kristjansson. Måske er han klar næste år. Måske ikke.

Pointen er ikke, at de unge ikke skal spille. Tværtimod. Pointen er, at vi skal udvikle dem på en måde, hvor både klubben og spillerne får mest muligt ud af det.

Jeg er dog ikke så nervøs for, at en Arvid Brorsson eller en tredje spiller vil betyde, at Camara får mindre spilletid. Han får den spilletid han gør sig fortjent til, og med lidt flere gode spillere omkring sig, så forhåbentlig også med friske spillere der kan guide og hjælpe ham.

En centerback og Casper Højer, så har man to gode kæder

Rösler og Callø på HCB, JA som backup
Tingager og ny som center, Camara som backup
Kahl og Højer på VCB, JA som backup

Mølgaard og Jensen-Abbew kan benyttes som fillers, hvis der er nødvendigt, men Storch hvis muligt
Jeg har lidt opgivet håbet om Højer. Hvis vi ville have ham, så var han vel kommet nu? Der er jo ingen klub, der skal forhandles med, så det virker meget ligetil, hvis man virkelig vil have ham.

Jeg har lidt opgivet håbet om Højer. Hvis vi ville have ham, så var han vel kommet nu? Der er jo ingen klub, der skal forhandles med, så det virker meget ligetil, hvis man virkelig vil have ham.
Helt enig. Det kan godt være han var en af dem CV henviste til, som gerne vil ud, og derfor først kan hentes sidst i vinduet. Det tror jeg bare ikke.

Det kommer ikke til at ske, men jeg vil meget gerne vide hvorfor.

Brorsson skifter til polsk fodbold ifølge Tipsbladet.
Så var han måske alligevel den krukke guld der ventede for enden af regnbuen. CV skal bare lære at skelne mellem regnbuen og en regnbue.

Vi må se om der er fordi der er noget andet på vej, om det var bamsen øverst til venstre på den hylde vi ikke kan nå, og vi nu går efter bamse #2 fra venstre. Eller om man sænker blikket en anelse og går efter bamsen man har kunnet nå hele tiden.

Last edited:

Til lettelse for nogen, sikkert ...
Jeg var ikke begejstret for CV'et. Men har tillid til CV, så når han gerne vil hente en spiller, tror jeg på det er en god ide.

Derfor ikke lettelse herfra. Men jeg forventer han har en prioriteret liste og kan arbejde ud fra den.

Hvis nogen vil udfordre tilliden til CV, ud fra hvad jeg tidligere har skrevet, er det fair. Jeg har tillid til CV er grundig og at dem han går efter er gode spillere, og til han holder roen og et langsigtet fokus.

Jeg har kæmpet lidt med at se planen til tider, og har ikke været enig i den plan jeg synes at kunne se. Og jeg er nok til mindre risiko ved at vente og håbe på long shots, ift at sikre sig det man man få. det er ikke 0/1. CV hentede en del før sæsonen startede. Forskellen er nok bare én forsvarsspiller tidligt, så man var langt bedre rustet til at vente på de øvrige gode muligheder.

Interesdant. Så er der da ca. ti siders transfertråd, vi kan slette😆

Jeg tror aldrig for alvor, vi har været tæt på Brorson - eller han har været en prioritet for CV. Som regel hører vi først om de spillere, vi henter, umiddelbart inden vi henter dem. Det er meget ukarakteristisk, at vi angiveligt var så tæt på ham og der alligevel ikke skete mere.

En ande mulighed er selfølgelig, at en kontrakt afhang af, at vi slog det asiatiske hold ud.

Interesdant. Så er der da ca. ti siders transfertråd, vi kan slette😆

Jeg tror aldrig for alvor, vi har været tæt på Brorson - eller han har været en prioritet for CV. Som regel hører vi først om de spillere, vi henter, umiddelbart inden vi henter dem. Det er meget ukarakteristisk, at vi angiveligt var så tæt på ham og der alligevel ikke skete mere.

En ande mulighed er selfølgelig, at en kontrakt afhang af, at vi slog det asiatiske hold ud.
Ja. Måske han stillede Europa League som et krav, det passer bare dårligt med de spiller Conference League playoff.

Ligeledes er Rugani stadig kkke skiftet til Monza, så den kabale er heller ikke gået op

Ja. Måske han stillede Europa League som et krav, det passer bare dårligt med de spiller Conference League playoff.

Ligeledes er Rugani stadig kkke skiftet til Monza, så den kabale er heller ikke gået op

Så passer det overhovedet ikke jo😎

Jeg holder mig til, at CV har valgt ham fra.

Alle spillere vil jo til GF, og dem, der ikke vil, de lyver.

Det må virkeligt være fedt at kunne skabe sine egne eventyr helt fra bunden på den måde og så udbygge med en fortælling om at nu er AGF blevet snydt for en ny spiller. Først var det ham polakken man rygtede til klubben, som skiftede til en anden klub, og nu er det så Brorson. Hold da op AGF bliver snydt hele tiden hva! I hvert fald i eventyret.

Så passer det overhovedet ikke jo😎

Jeg holder mig til, at CV har valgt ham fra.

Alle spillere vil jo til GF, og dem, der ikke vil, de lyver.
Måske eller har han valgt AGF fra, det ved vi ikke. Men hans nye klub er end ikke garanteret Conference League, så det er ikke dét der har været et problem med ham.

Lad os se hvad CV ender med.

Han begynder snart at være under lidt tidspres hvis han vi gå efter 3 nye, og samtidig skal finde løsninger på Jensen-Abbew, Gyamfi, Badji og måske Mølgaard og Serra, ja måske endda Tchamche

Latest posts

Back