New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 8K
  • Views Views: Views 528K
Transfervindue Sommer 2026
Det var også sådan en kamp, hvor han virkeligt er udfordret af at spille wingback, når vi i virkeligheden kun bedømmer ham på aktionerne på allerforreste linje. Dér starter han jo ofte langt fra, når AGF er så dårlige til at sætte et etableret spil op, og så bliver han også dårligt serviceret. Og alligevel har han tre potentielt kampdefinerende aktioner i 2. halvleg, som han alle selv sætter op.

Jeg tror egentligt ikke, at man er ved at sælge Emmery, men i hans sidste syv kampe har han lavet fem assists og ét mål. (Det tæller ikke som assist, men derudover fremtvang han et straffespark i Poznan.) Da han er blevet ind- og udskiftet, så er det også mere end én målinvolvering per 90 minutter igennem perioden.

Det er ikke bare lovende for en teenager, det er faktisk et vanvittigt snit - især for en wingback. Der må være klubber derude, der begynder at have ham på blokken.
Han er jo prototypen på en Ajax-wing i gamle dage, men jeg er ikke sikker på de har råd til ham længere. Men der må være nogle f.eks. franske klubber, der godt kan lægge 100+ mio.

Vestergaard har fået ophævet sin kontrakt i Leicester. Hvis han virkelig er så dårlig som alle herinde siger, så kommer han nok under alle omstændigheder til at gå voldsomt ned i løn.
Tænker nok han finder noget at lave på en arbejdsplads hvor lønningerne er tættere på Leicesters end på AGFs.
Når Leicester ophævede skyldes det nok også mest tilpasninger som konsekvens af deres nedrykning …

Tænker nok han finder noget at lave på en arbejdsplads hvor lønningerne er tættere på Leicesters end på AGFs.
Når Leicester ophævede skyldes det nok også mest tilpasninger som konsekvens af deres nedrykning …
Jeg kan ikke finde hans seneste sæson på transfermarkt, så jeg ved ikke hvor mange kampe han spillede.

For Vestergaard er landsholdet nok passe. Leicester rykkede ned i league one. Han er 33, fødselsdag i dag.

Hvis han gerne vil blive i England eller udlandet er det jo hvad det er. Han kan komme på forskerordning i Danmark, og hvis niveauet er til det, kunne det vel være federe at spille om medaljer og deltage i europæisk gruppespil, end at rende rundt i championship, 2. Bundesliga eller hvor det måtte være.

Men det er oplagt i hvert fald at han skal se noget spændende i projektet med AGF. Lønnedgang kommer uanset hvor han skifter hen, så måske er lidt større nedgang i AGF også en mulighed.

Vi sender fire mand på banen i dag, som aldrig har spillet en superligakamp fra start. Hvor er relationerne henne der? Tror pokker der ikke er noget, der hænger sammen.

Desuden bliver vi nødt til at få noget mere klarhed over de ualmindeligt mange skader. Det er ret vildt når man ser på den lange liste af "mindre skader". Links, JA, AJ, Mølgaard, Callø, Yakob, Serra, Carstensen. Derudover har vi Solbakken og Polle. Vildt.
Jeg tager den lige i transfertråden.

'Hvem er vi', kunne man spørge, hvis man var indstillet på at lukke debatten herinde ned. Men det er mere end bare skaderne nu, som klubben forhåbentlig har et fint overblik over.

På HCB: Callø, JJA, JA, Storch
På centerback: Tingager, Camara, Knudsen
På VCB: Kahl, Camara

Det er mange navne, og mange unge spillere man gerne vil give spilletid, men som de fleste nok er valne ved at satse på i topstriden, eller i europæiske kampe.

I efteråret vil jeg gerne have to sikre navne og et talent pr position. Til foråret er behovet mindre. Det er en kompliceret kabale.

Er Jacob Andersen primært yderstopper eller wingback? Han virker oplagt som yderback, mens han ikke er offensiv nok til wb. Han skal til gengæld have masser af minutter, så han kan udvikle sig.

Jensen-Abbew er HCB. Han begår nogle grumme fejl og har problemer med at holde sig skadesfri. Han skal spille fast og kan stadig udvikle sig.

Callø er HCB, måske også center? Virker som den man vil satse på og har behov for at spille fast.

Storch er HCB (?), meget spændende og med fed attitude. Han har behov for mere spilletid end niveauet berettiger til pt.

Camara er VCB og Center. Noget af en færge i sine bevægelser, men med synligt potentiale. har behov for mere spilletid end niveauet berettiger til.

Der skal træffes nogle valg: de skal have spilletid, og holdet skal præstere. Mit bud - med det kendskab jeg har til spillerne:

Jensen-Abbew virker til at være blandt de bedste på aktuelt niveau. Men i den alder og med den skadesfrekvens er der for mange graverende fejl og tvivl om availability til jeg tror han er værd at satse på. Sælges / udlejes

Callø er den unge man bør prioritere højst. Enten som førstevalg, eller som rotation.

Andersen bliver nok klemt i rollen bag Callø og bag Links og Carstensen på HWB, men med skader, karantæner og pauser får han formentlig også tid nok til at udvikle sig. Hvis man køber en HCB, skal Andersen nok noget andet.

Storch og Camara bør begge udlejes til steder med tæt på fuld spilletid.

Det gør ikke så meget hvis man henter nogle ældre spillere ind nu. De kan dels fastholde højt niveau til træning og gå forrest, og kommer naturligt til at give plads til yngre kræfter i løbet af en eller to sæsoner.

Man kan naturligvis også sige, at det har klubben nok styr på. Men where's the fun in that.

Jeg tager den lige i transfertråden.

'Hvem er vi', kunne man spørge, hvis man var indstillet på at lukke debatten herinde ned. Men det er mere end bare skaderne nu, som klubben forhåbentlig har et fint overblik over.

På HCB: Callø, JJA, JA, Storch
På centerback: Tingager, Camara, Knudsen
På VCB: Kahl, Camara

Det er mange navne, og mange unge spillere man gerne vil give spilletid, men som de fleste nok er valne ved at satse på i topstriden, eller i europæiske kampe.

I efteråret vil jeg gerne have to sikre navne og et talent pr position. Til foråret er behovet mindre. Det er en kompliceret kabale.

Er Jacob Andersen primært yderstopper eller wingback? Han virker oplagt som yderback, mens han ikke er offensiv nok til wb. Han skal til gengæld have masser af minutter, så han kan udvikle sig.

Jensen-Abbew er HCB. Han begår nogle grumme fejl og har problemer med at holde sig skadesfri. Han skal spille fast og kan stadig udvikle sig.

Callø er HCB, måske også center? Virker som den man vil satse på og har behov for at spille fast.

Storch er HCB (?), meget spændende og med fed attitude. Han har behov for mere spilletid end niveauet berettiger til pt.

Camara er VCB og Center. Noget af en færge i sine bevægelser, men med synligt potentiale. har behov for mere spilletid end niveauet berettiger til.

Der skal træffes nogle valg: de skal have spilletid, og holdet skal præstere. Mit bud - med det kendskab jeg har til spillerne:

Jensen-Abbew virker til at være blandt de bedste på aktuelt niveau. Men i den alder og med den skadesfrekvens er der for mange graverende fejl og tvivl om availability til jeg tror han er værd at satse på. Sælges / udlejes

Callø er den unge man bør prioritere højst. Enten som førstevalg, eller som rotation.

Andersen bliver nok klemt i rollen bag Callø og bag Links og Carstensen på HWB, men med skader, karantæner og pauser får han formentlig også tid nok til at udvikle sig. Hvis man køber en HCB, skal Andersen nok noget andet.

Storch og Camara bør begge udlejes til steder med tæt på fuld spilletid.

Det gør ikke så meget hvis man henter nogle ældre spillere ind nu. De kan dels fastholde højt niveau til træning og gå forrest, og kommer naturligt til at give plads til yngre kræfter i løbet af en eller to sæsoner.

Man kan naturligvis også sige, at det har klubben nok styr på. Men where's the fun in that.
Lige pt synes jeg ikke, at der skal fokuseres på flere afgange - udlejninger - nærmere tilgange.

AJ er for mig også en midterstopper, ikke en yderstopper. Det er Callø bedre til, grundet den fine boldomgang

Camara har simpelthen for store bevægelser til at spille yderstopper. Fremtiden må være central. Udlejning muligvis hvis det er 1. Division og der er bedre styr på bredden.

Callø må være højre yderstopper som det er nu. Den kan han også løse, men naturligvis på et andet niveau end vi har været vant til. Når man sidder på Lyngby Stadion og husker tilbage på Tobias Storm kan man godt ærgre sig over, at vi ikke hentede ham.

Storch er kun 17 år. Jeg tror han har ligeså godt af, at spille U19 og være bedste og vigtigste mand, så han får den erfaring med sig.

Andersen er for mig wingback. Emmery og Links er så offensive, at der i nogle kampe er behov for, at den modsatte wingback kan forsvarer bedre. Derudover er der så mange højintensive løb på den plads, at det er fint at skifte ofte.

Jeg er dog stadig ikke overbevist om Callø. Han var mere usikker end Storch i mine øjne - men selvfølgelig også hjemvendt fra skade.
Meget enig (y) Tempoet virker for højt til Callø...endnu (har også set de træningskampe Callø var med i). Det kan vende for ham. Callø besidder en lækker boldomgang, som er totalt nonchalant, men det skal sgu' bakkes op med hurtigere fodbold omtanke og instinktiv boldomgang.

Lige pt synes jeg ikke, at der skal fokuseres på flere afgange - udlejninger - nærmere tilgange.

Ingen afgange uden tilgange, enig.

Men som del af det samlede billede er det relevant. Jeg ser en VCB og CB som nødvendige. HCB kan man tage chancen på ift Callø. Og så evt en der kan spille både center og HCB, ellers Andersen som backup.

Jeg er mest til solidt niveau i start 11 på alle pladser, men kan godt se ideen i tillid til Callø, hvis man skal vælge en ung at satse på.

Ingen afgange uden tilgange, enig.

Men som del af det samlede billede er det relevant. Jeg ser en VCB og CB som nødvendige. HCB kan man tage chancen på ift Callø. Og så evt en der kan spille både center og HCB, ellers Andersen som backup.

Jeg er mest til solidt niveau i start 11 på alle pladser, men kan godt se ideen i tillid til Callø, hvis man skal vælge en ung at satse på.
Jeg synes klart det mangler mindst to forsvarsspillere. Gerne nogle der kan spille to pladser. Men jeg synes det er ekstremt vigtigt, at man får styr på det inden man begynder at bryde sine spillere ned, og give dem efterslæb.

Skaden til Tingager i går var desværre ikke overraskende, og flere herinde havde jo allerede talt om hvorvidt han kunne holde til det, hvor smadret han var efter kampen i midtugen osv.

Nu må vi have de lange briller på, spille dem der er klar og tage de bump på vejen det giver. Sæsonen er lang.

Skaden til Tingager i går var desværre ikke overraskende, og flere herinde havde jo allerede talt om hvorvidt han kunne holde til det, hvor smadret han var efter kampen i midtugen osv.

Uden at være lægeekspert eller lignende overhovedet :)
Men var skaden ikke mere et forkert tråd end end reelt "trætheds" skade? Altså ikke noget man direkte kan sige stammer af den hårde midtuge? :)

PSG spillede også som et hold med Messi, Neymar og Mbappe, de fik bare ikke forløst materialet, fordi der var formange stjerner og få få vandbærere - jeg ser lidt samme tendens i FCM, de har nogle spillere på et meget højt individuelt niveau, men har vanskeligt ved for alvor at få det til at svinge som et hold, uanset træner.
Det er en lidt hård sammenligning af FCM med PSG.

FCM har valgt en strategi med enorm fysik, hårdt pres, vægt på dødbolde og så enkelte individualister der kan afgøre det for dem.

De fungerede glimrende som hold sidste år. Især i Europa hvor deres resultater ganske enkelt var imponerende. Dér viste de netop at de kan fungere som et hold og dermed udligne evt. forskelle i sportsligt budget.

Det var også FCM der klarede sig indbyrdes bedst i vores 6 indbyrdes kampe, hvor de som deres eneste hold sidste sæson kunne lukke ned for vores glimrende grundspil.

Men var skaden ikke mere et forkert tråd end end reelt "trætheds" skade? Altså ikke noget man direkte kan sige stammer af den hårde midtuge? :)
Jakob Poulsen udtalte han havde spillet færdig med smerter under foden i Polen, og han så efter 10 minutter mod Lyngby havde mærket stærkere smerter samme sted.

Derfor valgte jeg, at konkludere at de to ting havde en relation. Jeg indrømmer gerne, at jeg ikke aner om man har f.eks to sener uden nogen som helst relation til hinanden under foden, således det var to forskellige smertekilder under samme fod.

Jakob Poulsen udtalte han havde spillet færdig med smerter under foden i Polen, og han så efter 10 minutter mod Lyngby havde mærket stærkere smerter samme sted.

Derfor valgte jeg, at konkludere at de to ting havde en relation. Jeg indrømmer gerne, at jeg ikke aner om man har f.eks to sener uden nogen som helst relation til hinanden under foden, således det var to forskellige smertekilder under samme fod.
Uden at være ekspert eller bare almindeligt vidende, vil jeg også antage at man er mere eksponeret for skader generelt, når kroppen er slidt/træt, end når man er frisk og udhvilet.

Hvis en ekspert troværdigt siger det modsatte ændrer jeg naturligvis den opfattelse.

Jeg synes Camaras skade så ud til at komme efter at han landede forkert på foden, men Tingager gik bare lige pludseligt ud og satte sig ned på sidelinjen (hvilken han i øvrigt fik kritik for af JP, fordi hans afløser ikke var klar, og vi derfor var nød til at spille en mand i undertal)

Latest posts

Back