New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 418K
Transfervindue Sommer 2026
Last edited:
Men du er sur på forhånd😀 for det første er de slet ikke solgt endnu. Og hvis du vil tage forskud på det, så er det vel også rimeligt at antage, at der også kommer nyenspillere den anden vej.

Det virker lidt mærkeligt at brokkende over deres afgange uden også at glæde sig over dem der kommer den anden vej, for det gør der selvfølgelig.

Lidt provokerende kan man vel sige det er herligt du tror, at Cv sælger Links og Arnstad og samtidig har lukket vinduet for rekruttering😉

Lad os nu lige se hvordan det udvikler sig. Det lyder ikke som om et skifte er lige op over for de to. Men jeg er da også utålmodig på 9’er og hcb pladsen.
Jeg tror ikke vi er vildt uenige. Jeg skriver udtrykkeligt “hvis”, så hvis en eller to af dem sælges nu, er vi alvorligt svækkede til de vigtigste kampe i mands minde.

At man stadig ikke har en 9’er eller har fundet kvalitative erstatninger for Beijmo og Dalsgaard er da tosset. Det kan jo ikke være de vildeste millioner, der skal rulle her for de sidstnævnte.

Jeg er slet ikke parat til at evaluere hele vinduet nu, men jeg frygter vi er for sent ude nu på nogle helt centrale pladser til de meget vigtige første kampe.

Hvad tænker vi egentlig om Kirkeskovs frieri til AGF.
Der er vel ingen tvivl om, at vi hellere vil have Højer, men?

+ gratis
+ kender klubben
+ sikkert ikke utilfreds med at være backup/rotation
+ venstrebenet
+ 100 kampe i suppen
+ 100 kampe i 2. bundesliga
+ 100 kampe i den bedste polske række

- gammel (34 år)
- er han god nok overhovedet?
Mikkel Kirkeskov vandt det Polske mesterskab med Piast Giewiche i 2019. I denne sæson var han med til at rykke ud af 2. Bundesliga med Preussen Münster. Jeg ved ikke om hans niveau er blevet væsentligt lavere over årene, eller om det er niveauet i den polske liga der ikke er specielt højt. Men jeg læner mig lidt imod det sidste, når Mikael Ishak fra Randers også kan blive en superstjerne.

Men han spillede i Zaglebie Lubin i den bedste Polske række i 2024, så hvis han vil fungere som spion i et par uger, så skal han da være mere end velkommen til at kigge forbi Fredensvang og tage en snak med Jakob Poulsen og trænerteamet tænker jeg.

Jeg er slet ikke parat til at evaluere hele vinduet nu, men jeg frygter vi er for sent ude nu på nogle helt centrale pladser til de meget vigtige første kampe.

Jeg tror strategien helt bevidst har været fra CVs side, at få de "nemme" handler og forlængelser i hus først og så prøve at holde på profilerne så længe vi spiller i Europa fremfor at hente en (dyr) forstærkning hvor det alligevel er tvivlsomt om vedkommende bliver spillet nok ind til at være en forstærkning i Europa.
Altså at fortsætte den strategi som vandt os guldet.

Dermed ikke sagt vi ikke skal have forstærkninger, det SKAL vi men sat op i mod overstående og det faktum klubber som AGF ofte skal vente, så bakker jeg op omkring strategien.

Men jeg er også utålmodig og jeg er også bekymret men det er mit fan gen som spiller mig et puds ikke min rationelle side.

Heldigvis har vi fået dem men hvad har det kostet at købe Mikael Anderson, Sebastian Jørgensen og Rasmus Carstensen? Mon ikke de beløb er væk og en del mere.

Fair pointe, at det selvfølgelig har krævet midler at købe dem fri.

På en måde kan man spørge, om det virkelig var prioritet at købe MA fri nu, når det ikke r den position, der er mest kritisk. Kun ved salg af KA.

Jeg tænker ikke du skal skrue forventningerne højere op på den baggrund - medmindre du havde forventet en budget løsning komme ind nu

Jeg har faktisk ikke nogen forventninger selv. Men tænker, at der fra omverdenen vil være kæmpe forventninger fordi, at man “har ventet på den helt rigtige”, og forventningerne til kvalitet går op for hver dag, der går pga offeromkostningen i manglen på angriber i de første vigtige kampe.

Jeg har ingen grund til at antage, at CV ikke gær ALT, hvad han kan for at sikre de rette forstærkninger. Jeg synes faktisk, det er en anelse dumt at antage det modsatte. Så har man i hvert fald ret ringe tiltro til en af Danmarks mest erfarne sportslige ledere.

Lad mig være kynisk og indvende, at erfaring ikke er lig med dygtighed.

Men som andre - kan ikke lige huske hvem - var inde på, så er der pt forskellige syn på situationen. Vi ved ikke, hvem der får ret - men vi håber alle, at det bliver dem, der har mest tillid til CV og vores nuværende trup til Lech kampene og sæsonstarten.

Hvis vi taber alle dobbeltopgør, men får en stærk angriber og HCB, er vi så glade? Det er min største bekymring lige nu - men jeg håber jo, at det ender anderledes. Og mit 7-tal til CV er jo i skrivende stund.

Aarhhh… når der er meldinger om, at Sporting hæver baren for bud på Arnstad, og Lens gør det samme med Links, er “ud af det blå fuld konspirationsteori” “for at brokke sig” måske ikke lige et passende ordvalg. Hvis jeg var træner for det hold, ville jeg også begynde at forholde mig til, hvilke opstillinger jeg ville arbejde med i de sidste træningskampe.

Men derudover er det da herligt hvis du tror, at både Arnstad og Links bliver i klubben. Men jeg foretrækker nu altid argumenter frem for en spand møg 🤣.
Jeg har ingen anelse om de begge bliver eller er væk, men jeg forholder mig netop til argumenter og facts og synes det er tyndt grundlag for at hælde møgspande udover CV/AGF pga. endnu en nystartet portugisisk "Dr"-profil på X som var det den skinbarlige sandhed. Og så også lige lave slutningen om, at så var der derfor han spillede en anden plads, når der er ret gode argumenter for, hvorfor han skulle det, henset til hvem vi ellers må formodes gerne at ville skyde med på hold 1.
Hvad angår Lens og Links er sagen jo en anden, eftersom det er bekræftet, at Lens har lagt bud og også hævet dette (mindst) én gang.
Vi mangler cash og dem kan vi kun få ved 1) sælge noget dyrt, 2) kvalificere os til noget der batter noget i Europa 3) klausulpenge på de 2-3 sandsynlige transfers, der kommer til at ske Bisseck, TK og Daghim (sidstnævnte ikke så sandsynlig længere).
Den tid, hvor vi bruger penge der ikke findes, eller gældsætter os på forventet efterbevilling, er slut.
Det var såmænd bare det.

Jeg har ingen anelse om de begge bliver eller er væk, men jeg forholder mig netop til argumenter og facts og synes det er tyndt grundlag for at hælde møgspande udover CV/AGF pga. endnu en nystartet portugisisk "Dr"-profil på X som var det den skinbarlige sandhed. Og så også lige lave slutningen om, at så var der derfor han spillede en anden plads, når der er ret gode argumenter for, hvorfor han skulle det, henset til hvem vi ellers må formodes gerne at ville skyde med på hold 1.
Hvad angår Lens og Links er sagen jo en anden, eftersom det er bekræftet, at Lens har lagt bud og også hævet dette (mindst) én gang.
Vi mangler cash og dem kan vi kun få ved 1) sælge noget dyrt, 2) kvalificere os til noget der batter noget i Europa 3) klausulpenge på de 2-3 sandsynlige transfers, der kommer til at ske Bisseck, TK og Daghim (sidstnævnte ikke så sandsynlig længere).
Den tid, hvor vi bruger penge der ikke findes, eller gældsætter os på forventet efterbevilling, er slut.
Det var såmænd bare det.
Møgspande har aldrig været min metier 😉.

Det var såmænd bare det.
Men den prioriterede rækkefølge i forhold til at tjene penge må være at udnytte den unikke mulighed der er lige nu med “Champions Path”, til at tjene penge på at kvalificere os til noget der batter i Europa, før noget andet. Jeg er enig i at Kristian Arnstad rygterne er meget, meget løse. Det skal dog siges at Stiftens journalister fremhævede netop Gift Links og Kristian Arnstad som to spillere, der bliver meget vanskelige for CV at holde på i dette vindue, så jeg tror Arne er væk inden vinduet smækker i. Så må man bare håbe at han har kvalificeret os til et Champions Leagu gruppespil inden det sker.

Men de penge er jo først til rådighed NÅR vi er inde, hvilket betyder, at vi vil skulle gældsætte os i forventning om, at det lykkes. Den tror jeg ikke på under JN. Det bedste der kunne ske ville være, hvis de nævnte handler blev en realitet hurtigt, det er jo min 45 mio. ud fra de oplysninger, der florerer om overgangssummer. Der ville han nok kunne leve med, at vi trak på kassekreditten selvom de først kommer lidt senere

Jeg tror ikke vi er vildt uenige. Jeg skriver udtrykkeligt “hvis”, så hvis en eller to af dem sælges nu, er vi alvorligt svækkede til de vigtigste kampe i mands minde.

At man stadig ikke har en 9’er eller har fundet kvalitative erstatninger for Beijmo og Dalsgaard er da tosset. Det kan jo ikke være de vildeste millioner, der skal rulle her for de sidstnævnte.

“Hvis” er selvfølgelig altid nem at bakke sin bange anelser op med😀 men fakta er at de begge stadig er her, og jeg tror også de begge er her til kampene mod Poznan. Men det er da klart, at sælger CV dem begge i weekenden og ikke henter noget før om en måned, så er kritisk. Men sådan ser det nu ikke ud.

Last edited:
Jeg tror strategien helt bevidst har været fra CVs side, at få de "nemme" handler og forlængelser i hus først og så prøve at holde på profilerne så længe vi spiller i Europa fremfor at hente en (dyr) forstærkning hvor det alligevel er tvivlsomt om vedkommende bliver spillet nok ind til at være en forstærkning i Europa.
Altså at fortsætte den strategi som vandt os guldet.

Dermed ikke sagt vi ikke skal have forstærkninger, det SKAL vi men sat op i mod overstående og det faktum klubber som AGF ofte skal vente, så bakker jeg op omkring strategien.

Men jeg er også utålmodig og jeg er også bekymret men det er mit fan gen som spiller mig et puds ikke min rationelle side.
Jeg er enig i det meste herover.

AGF har fået forstærkninger, men det er ikke godt at stå foran SÅ vigtige kampe med to store huller i start-11.

Det sidste afsnit pirrer dog eftertanken.

Direktør og formand melder aggressivt ud. Sportsdirektøren taler om at komme styrket ud af vinduet.

Det modsatte ville nok ikke være tilfældet, fordi det er selvmord at kommunikere sådan. Men det kunne være mere balanceret.

Der er mulighed for AGF bare fejlvurderer og tror man kan hente bedre spillere for små penge, og at konkurrenterne ikke foretager sig noget.

Men i det store hele MÅ de udmeldiger betyder der er sat store penge af til at styrke truppen for at nå både gruppespil i år og kval-spil næste år.

Vi er alle med på der er begrænsede midler, VM, og at AGF står lidt tilbage i køen. Så ingen siger vel at CVs job er let - selvom bl.a. Ranger nævnte det åbenlyse i at det CV hidtil var lykkedes med, var de lette ting.

Fan-siden af hjernen er meget ambitiøs og mener det hele kan lade sig gøre, når den er i den maniske del af sin bipolaritet.

Men hvad siger den rarionelle del reelt? Der SKAL være penge til at handle, og de må være tilgængelige allerede nu. Man har vidst der var en mangel og har haft god tid til at forberede sig. Kan man ikke forvente mesterskabsperformance af CV, i hvert fald på en af positionerne?

Jeg er positiv i min vurdering af CV, så nedenstående e enkeltstående nedslag:

Beijmo: vildt overbud fra FCK, ikke hans skyld
PM: vildt overbud fra BIF, ikke hans skyld
Kahl: intet overbud fra nogen, vanvittigt godt arbejde fra CV
Anderson + Jønsson står begge med hatten i hånden, vanvittigt godt arbejde fra CV.
Carstensen of Jørgensen står begge med hatten i hånden, vanvittigt godt arbejde af CV
Transfermål #1: Adamsen vil udenlands, ikke noget CV kunne gøre
Transfermål #2: Lind vil ikke til AGF, ikke noget CV kunne gøre
Transfermål #3: Etim. FCM har klausul, ikke noget CV kunne gøre.
Vintervindue: bestyrelsen bekræfter man ikke sælger nogen: vanvittigt godt arbejde af CV
Sommervindue: man accepterer at sælge Links og Arnstad, ikke noget CV kan gøre.

Jeg er stor tilhænger af den ro CV giver, og tror han har godt fat. Men ovenstående liste er ret binær: hvorfor lægge sine jetoner i puljen hos en angriber der ikke vil, og en man aldrig kan få. Hvor er den case man ikke kunne finde med et tv-abonnement til Superligaen og hvor man fornemmer AGF har bokset i toppen af/lidt over sin vægtklasse?

Hvorfor er det genialt når han - med bestyrelsens accept - takker nej til et salg, men umuligt at finde en angriber indenfor bestyrelsens udstukne ramme?

Roen er genial. Handlerne solide, men noget på det sikre (rutineprægede). Det giver mening at få styrket resten af holdet, så man bedst kan kompensere for den manglende angriber. Men når JJ ikke kan spille HCB mangler der TO positioner, det er ikke noget man bør få ros for.

Fair pointe, at det selvfølgelig har krævet midler at købe dem fri.

På en måde kan man spørge, om det virkelig var prioritet at købe MA fri nu, når det ikke r den position, der er mest kritisk. Kun ved salg af KA.

Det er nok mere et spørgsmål om, at muligheden var der og man var nødt til at slå til eller lade være. Samtidig har man nok en ide om, at der er risiko for man bliver "nødt" til at sælge en af de andre.

Jeg har faktisk ikke nogen forventninger selv. Men tænker, at der fra omverdenen vil være kæmpe forventninger fordi, at man “har ventet på den helt rigtige”, og forventningerne til kvalitet går op for hver dag, der går pga offeromkostningen i manglen på angriber i de første vigtige kampe.

Jeg tænker CV meget gerne vil have en ny førsteangriber men også er bevidst om, at det højest sandsynligt bliver senere i vinduet.

Han kunne måske sprænge banken og få en nu men ville så være nødt til at realisere et par salg i form af Links og Arnstad for at have råd. Det er nok ikke utænkeligt, at man har vurderet det vil svække truppen mere på den korte bane - i stedet vil man bruge tiden på at forhandle en ordentlig høj pris og holde på spillerne til de første kampe, hvis man kan.

Spørgsmålet er hvad en offeromkostning er, set i lyset af en ny mand skal spilles ind og vi har vedkommende på kontrakt i 4-5 år. Det er måske ikke småpenge, hvis man smider kr. 3-10 mio. for meget plus en høj løn og ender med en kvalitet som kunne være bedre. Det ville begrænse mulighederne på den lange bane.

Jeg er også utålmodig og ser gerne vi snarest får forstærkninger ind men ser ingen grund til den "panik", der virker til at være blandt nogle fans. Vinduet er stadig åbent i lang tid. Vi har et fornuftigt hold, hvor spillerne kender hinanden. Dalsgaard er pt. skiftet ud med Tingager som inden hans skade var den faste klippe som center. Vi har mistet Beijmo som er et umiddelbart tab. Vi har mistet PM som er lidt svær at kategorisere - måske et tab, hvis vi ikke har andre til rådighed og så selvfølgelig med personligheden. Til gengæld har vi fået Jønsson og MA ind og dermed øget bredden på midten - det bør altså ikke være helt skidt. I vinters var der også fans i panik og tale om, at vi aldrig vandt mesterskabet hvis der ikke kom en ny angriber og alligevel lykkedes det.

I forhold til snusfornuftig økonomi vil vi nok først blive klogere, når vi er længere i kval kampene.
De fleste mener vist, at vi ikke har haft råd til en kvalitativ 9'er de sidste par år. Med vores momentum og aktuelle situation hælder jeg mere til, at vi ikke har råd til at undlade at lave den nødvendige investering. Der troede jeg også klubbens ledelse var. Men om ambitioner og handling følges ad, må vi vente og se. Nogen mere utålmodige end andre.

Hvornår har vi nogensinde stået i en mere fordelagtig situation til investering end netop nu? Vi er jo mildest talt ikke ved at sætte klubbens økonomi over styr på hverken kort eller lang sigt.

P.s. Hvem vil vædde på, at det budgetterede underskud i år igen ender med et overskud 😉. Det er snusfornuftige folk, der laver budgetterne.

Hvad tænker vi egentlig om Kirkeskovs frieri til AGF.
Der er vel ingen tvivl om, at vi hellere vil have Højer, men?

+ gratis
+ kender klubben
+ sikkert ikke utilfreds med at være backup/rotation
+ venstrebenet
+ 100 kampe i suppen
+ 100 kampe i 2. bundesliga
+ 100 kampe i den bedste polske række

- gammel (34 år)
- er han god nok overhovedet?
I tidernes morgen tjekkede jeg af og til forummet Morethanaclub.
I ca et år diskuterede man, hvordan man skulle komme af med Kirkeskov. Ikke hvor meget GF skulle have for ham, men hvor meget GF skulle betale. Der var derfor fest, da OB købte ham for en mio. kr. Festen var så højlydt, at det blev bemærket på OBs forum.

Og nu skal han så have lov at komme retur, blot fordi han er opvokset i Århus ?
Aldrig i livet.
Så hellere Maxsø fra Brøndby. Han er på en fri transfer og yngre.

P.s. Hvem vil vædde på, at det budgetterede underskud i år igen ender med et overskud 😉. Det er snusfornuftige folk, der laver budgetterne.

Holmertz må rette mig men som børsnoteret selskab går jeg ud fra regnskabsforventninger skal være realistiske. Nu ledelsen opjusteret fra 0 til -15 mio. Jeg tænker, AGF kan komme i problemer, hvis næste regnskab ender med et større plus. Salg denne sommer tæller ikke til næste regnskab, som jeg forstår det.

I forhold til snusfornuftig økonomi vil vi nok først blive klogere, når vi er længere i kval kampene.
De fleste mener vist, at vi ikke har haft råd til en kvalitativ 9'er de sidste par år. Med vores momentum og aktuelle situation hælder jeg mere til, at vi ikke har råd til at undlade at lave den nødvendige investering. Der troede jeg også klubbens ledelse var. Men om ambitioner og handling følges ad, må vi vente og se. Nogen mere utålmodige end andre.

Hvornår har vi nogensinde stået i en mere fordelagtig situation til investering end netop nu? Vi er jo mildest talt ikke ved at sætte klubbens økonomi over styr på hverken kort eller lang sigt.

Kunne du og evt. dine meningsfæller ikke lige slå ned i halvårsregnskabet, budgettet, herunder de massive investeringer vi har foretaget i Vejlby og dem vi har påtaget os ifm. med det nye stadion og fortælle vi andre, hvor I finder de penge "vi ikke har råd til at undlade at investere?

Last edited:
Holmertz må rette mig men som børsnoteret selskab går jeg ud fra regnskabsforventninger skal være realistiske. Nu ledelsen opjusteret fra 0 til -15 mio. Jeg tænker, AGF kan komme i problemer, hvis næste regnskab ender med et større plus. Salg denne sommer tæller ikke til næste regnskab, som jeg forstår det.
Bare for en ordens skyld. Jeg tror slet ikke, at vi kommer ud med et stort plus. Blot at man altid er forsigtig pessimistisk og derfor næsten altid kommer bedre ud, hvilket er dejligt - og klogt 🙂.

P.s. Håber da på, at vores udsendte spillere kradser lidt ekstra penge hjem i år samtidig med at PM, Beijmo og Dalsgaard næppe har været de lavest lønnede. Desuden trænger vi til at få renset ud i ikke brugbare 9'ere og også en enkelt i bagkæden. Desuden vælter vores egenkapital næppe af eet spillerkøb. Så mon ikke der er et råderum i bedste Wammenske forstand 😉?

Plan A var formentlig at købe Alexander Lind. Derefter har CV klart indikeret at plan B er Tobias Bech på nieren. I den sammenhæng er Mikael Anderson erstatning for Tobias Bech. Rationalet er, at det er for svært og dyrt at købe en nier.

Håbet er, at Bech kan vise sig som en "15-måls"-nier. Det virker jo også til, at Bech har mange af de kvaliteter, der kræves: Han er fysisk stærk, har gode lay offs, er en god afslutter og kommer til mange chancer. Jeg har faktisk længe tænkt, at hans potentiale rækker længere på den placering, fordi hans bevægelser er lovlig store til de små områder på 10'eren, hvis man skulle se ham i en større liga. Hans forår på tieren var jo heller ikke så stærkt som efteråret.

Desværre er han jo ikke braget igennem her de første tre træningskampe, så måske må CV snart se sig om efter en plan C. Men han får nok minimum tre kampe mere til at finde sig til rette, før det bliver opgivet. Jeg er meget på linje med Maznikar i seneste Hvide Snit.

Kunne du og evt. dine meningsfæller ikke lige slå ned i halvårsregnskabet, budgettet, herunder de massive investeringer vi har foretaget i Vejlby og dem vi har påtaget os ifm. med det nye stadion og fortælle vi andre, hvor I finder de penge "vi ikke har råd til at undlade at investere?
Er det likviditeten, eller driften, du er efter?

AGF står foran salg af Arnstad til 75 mio (66 mio fortjeneste) og Links til 35-40 mio, og meget sandsynligt 40 mio fra gruppespil.

Uanset hvor man lander, mangler der en 9'er der for et tophold, som AGF aspirerer mod at være, koster 25-30 mio.

Men det du siger er vel, at havde man signet Alexander Lind for de 30 mio, havde man ikke hentet Jørgensen, Carstensen og Anderson?

Latest posts

Back