Jeg tror strategien helt bevidst har været fra CVs side, at få de "nemme" handler og forlængelser i hus først og så prøve at holde på profilerne så længe vi spiller i Europa fremfor at hente en (dyr) forstærkning hvor det alligevel er tvivlsomt om vedkommende bliver spillet nok ind til at være en forstærkning i Europa.
Altså at fortsætte den strategi som vandt os guldet.
Dermed ikke sagt vi ikke skal have forstærkninger, det SKAL vi men sat op i mod overstående og det faktum klubber som AGF ofte skal vente, så bakker jeg op omkring strategien.
Men jeg er også utålmodig og jeg er også bekymret men det er mit fan gen som spiller mig et puds ikke min rationelle side.
Jeg er enig i det meste herover.
AGF har fået forstærkninger, men det er ikke godt at stå foran SÅ vigtige kampe med to store huller i start-11.
Det sidste afsnit pirrer dog eftertanken.
Direktør og formand melder aggressivt ud. Sportsdirektøren taler om at komme styrket ud af vinduet.
Det modsatte ville nok ikke være tilfældet, fordi det er selvmord at kommunikere sådan. Men det kunne være mere balanceret.
Der er mulighed for AGF bare fejlvurderer og tror man kan hente bedre spillere for små penge, og at konkurrenterne ikke foretager sig noget.
Men i det store hele MÅ de udmeldiger betyder der er sat store penge af til at styrke truppen for at nå både gruppespil i år og kval-spil næste år.
Vi er alle med på der er begrænsede midler, VM, og at AGF står lidt tilbage i køen. Så ingen siger vel at CVs job er let - selvom bl.a. Ranger nævnte det åbenlyse i at det CV hidtil var lykkedes med, var de lette ting.
Fan-siden af hjernen er meget ambitiøs og mener det hele kan lade sig gøre, når den er i den maniske del af sin bipolaritet.
Men hvad siger den rarionelle del reelt? Der SKAL være penge til at handle, og de må være tilgængelige allerede nu. Man har vidst der var en mangel og har haft god tid til at forberede sig. Kan man ikke forvente mesterskabsperformance af CV, i hvert fald på en af positionerne?
Jeg er positiv i min vurdering af CV, så nedenstående e enkeltstående nedslag:
Beijmo: vildt overbud fra FCK, ikke hans skyld
PM: vildt overbud fra BIF, ikke hans skyld
Kahl: intet overbud fra nogen, vanvittigt godt arbejde fra CV
Anderson + Jønsson står begge med hatten i hånden, vanvittigt godt arbejde fra CV.
Carstensen of Jørgensen står begge med hatten i hånden, vanvittigt godt arbejde af CV
Transfermål #1: Adamsen vil udenlands, ikke noget CV kunne gøre
Transfermål #2: Lind vil ikke til AGF, ikke noget CV kunne gøre
Transfermål #3: Etim. FCM har klausul, ikke noget CV kunne gøre.
Vintervindue: bestyrelsen bekræfter man ikke sælger nogen: vanvittigt godt arbejde af CV
Sommervindue: man accepterer at sælge Links og Arnstad, ikke noget CV kan gøre.
Jeg er stor tilhænger af den ro CV giver, og tror han har godt fat. Men ovenstående liste er ret binær: hvorfor lægge sine jetoner i puljen hos en angriber der ikke vil, og en man aldrig kan få. Hvor er den case man ikke kunne finde med et tv-abonnement til Superligaen og hvor man fornemmer AGF har bokset i toppen af/lidt over sin vægtklasse?
Hvorfor er det genialt når han - med bestyrelsens accept - takker nej til et salg, men umuligt at finde en angriber indenfor bestyrelsens udstukne ramme?
Roen er genial. Handlerne solide, men noget på det sikre (rutineprægede). Det giver mening at få styrket resten af holdet, så man bedst kan kompensere for den manglende angriber. Men når JJ ikke kan spille HCB mangler der TO positioner, det er ikke noget man bør få ros for.