Generelt har kritikken af CV (den lidt der har været) - bundet i frustration over at der ikke blev hentet nyt ind udefra.
At man solgte MEM, Anderson - og ikke fik forlænget med Beijmo/Dalsgaard etc - tror jeg alle er med på er en del af fodbold.
Vi har taget for givet at spillere som Kristjansson, Emmery, Haugstrup forlængede - og enten Kahl/Beijmo som skete.
Og Knudsen får CV mere kredit for - end SIB gør for Bisseck og Anderson - fordi det jo ikke var ham der fandt de spillere.
Nej men CV fandt heller ikke Knudsen.
Har sagt det før - en sportschefs job er at tage beslutninger. Ikke at scoute.
Han skal beslutte hvem der skal beholdes, skrives med, sælges etc. Og sikre det så godt han kan.
Var jeg tilfreds med at MEM og Anderson forlængede? Ja sgu.
Men begge var væk få måneder efter. Det handler også om at tage en beslutning om at forlænge med en pakke, som vi kan forsvare.
Hvad med NP? Skal CV have kritik for at give ham 2 år i efteråret? Ikke hvis økonomien i den aftale var meget "mild". Fx hvis NP ikke skulle andet end at fortsætte på kontrakten han allerede havde (kunne nok ikke finde bedre sted).
Nu ville CV så hente Tonni, Uhre, Lind ud fra hvad rygter siger. Hvis man var lykkes med det - så ville nogle sige at det var kendte spillere- så ingen kredit der.
CV kunne have budt 50 mio og fået Lind - og folk havde med selvfølge kaldt CV dårlig forhandler. Det er også en del af CVs job at afstå fra at bruge for mange penge på en enkelt spiller (inkl løn-pakken, og jo ikke bare transferdelen).
Grundlæggende meget enig.
En Sportschefs rolle er, at træffe beslutninger og bruge sit netværk, ikke sidde og se en 1. Divisionskamp for, at scoute en kommende spiller. En Sportsdirektør, som CV er, har derudover også et større strategisk ansvar f.eks. omkring det samarbejde der kunne være Derby Academie som der blev nævnt da Camara og Traore kom herop. Naturligvis også andre strategiske opgaver, men det var blot for at nævne én ting.
Jeg synes grundlæggende, at CV har gjort det rigtig godt. Han fik ryddet godt op i truppen, og som i Brøndby fik han gjort vejen til førsteholdet kortere for de yngre spillere, hovedsageligt ved, at slanke truppen.
CV har et imponerende CV, og noget af det jeg synes han gør bedst er, at ramme rigtig på personligheden på mange af de vigtige spillere. Det gælder både trænere, nogle af de ledertyper han tidligere har hentet rundt omkring, men også de større stjerner han begyndte at hente i Brøndby da deres budget blev øget. - Dét gør mig utrolig tryg, når vi ser ind i fremtiden.
Der hvor jeg synes, at der kan lyde lidt kritik er den situation vi står i nu med en del udløb, og erstatninger der hentes lidt sent i vinduet. Han burde, måske, i vinterens vindue have én forsvarsspiller ind, således at afløseren for enten Beijmo eller Dalsgaard havde et halvt år til at komme ind i truppen og, ligeledes, var klar når vi startede op igen. Vi står i en situation nu med Callø ude, at det er enten Mølgaard med 5 minutter hele sidste sæson eller AJ med 224 minutter der skal spille én af klubbens vigtigste kampe i meget lang tid.
Set i bakspejlet, så skulle han nok ikke have forlænget 2 år med Nicolai Poulsen, men det er altid svært med spillere der er i truppen.