New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 11K
  • Views Views: Views 700K
Transfervindue Sommer 2026
Jeg fornemmer, at mange er meget tilfredse med CV, men tillad mig at have en opfattelse af, at han indtil videre har været middelmådig.

Jeg synes, at han primært at lykkedes med de "nemme" og "sikre" ting:
- Hente tidligere spillere, der gerne vil tilbage til AGF: Knudsen, Anderson, Jønsson
- Forlænge kontrakter med Jørgensen, Carstensen, Kahl, Emmery og Andersen
Og det er selvfølgelig også en kunst at lykkedes med det nemme.

MEN han er ikke lykkedes med:
- Erstatte Paddy
- Lukke hullet på HCB
Begge ting i tide inden vores første europæiske kamp. Vel at mærke mod en modstander, der HAR erstattet deres afgående CB med en ny, men ellers ikke ser ud til at have haft udskiftning i truppen.

En god stærk sportsdirektør lykkedes med at sælge projektet og overtale spillerne. Rygter har kraftigt indikeret, at vi på en eller anden måde har været interesserede i Lind, Etim, Adamsen, Uhre. Ingen er blevet overtalt til, at vores projekt var spændende nok. Så nu står vi med et længe erkendt problem på 9'eren - været tydeligt allerede i vintervinduet, og en erstatning stadig ikke fundet. Jeg ser ikke nogen tegn på, at CV er særlig dygtig til at "sælge" et projekt som f.eks. Steinlein.

Man kan også agere djævlens advokat og postulere, at mesterskabet kom i hus på en enorm gambling, da man ikke fandt en angriber.

Andre på forum har nævnt, at vi nummerisk er dækket ind på HCB, men også, at kvaliteten halter. Det er også CV's job at få ryddet op. Kan være, at vi bliver chokerede (!), og AJ og Mølgaard løfter os, og spiller bandkampe mod Lech. Der er bare ikke noget, der tyder på det fra sidste sæson.

Så jeg er ret bekymret for vores europæiske kampe og sæsonstarten. Og min opfattelse af CV ligger dermed på et middelmådigt niveau. Jeg gav ham 4-7 i karakter for vinterens vindue, og der er også min opfattelse af, at det stadig er en fair karakter for ham og hans arbejde. SIB stod også for en organisatorisk opbygning, men det hører vi pt meget lidt om. Så det er ret uklart, hvordan CV udvikler klubben, og hvad han kan anderledes end SIB.

Ja, SIB var elendig til at købe angribere, og det kostede delvist jobbet. Det har CV måske luret, og henter derfor ingen angribere ;)
Lind VILLE ikke til AGF.

Adamsen ville have sit udlandseventyr.

Lind og Etim rygterne stammer udelukkende fra FCM-handler. Ikke svært at gennemskue. Vi ved intet om, hvorvidt CV har været interesseret i dem. Vi ved derimod at FCM aldrig misser en chance for at fremhæve sig selv på bekostning af AGF.

Med al respekt så er ingen af de fire eksempler egnede til et postulat om, at CV ikke er god nok til at overtale en angriber til AGF-projektet.

Jeg synes, det er helt, helt, helt skudt forbi målet at kritisere CV for de sikre handler. Det er nærmest det, jeg sætter allermest pris på ved CV.

CV har ikke lavet nogle fejlkøb endnu. Ikke et eneste. Det tætteste, vi kommer, var lejeaftalen med Jørgensen, og den har man alligevel valgt at konvertere til en fast aftale, så man er nok godt tilfredse med Jørgensen.

Alle spillere, vi har hentet, er glædet direkte ind og har forstærket truppen. Nej, vi har ikke hentet den ny Bisseck, og det kunne selvfølgelig været sexet. Men CV har heller ikke hentet den nye Badji, den nye Gyamfi, den nye Serra, den nye Haugen eller den nye D'Alberto.

CV har hentet spillere, der styrker kulturen på holdet. Og det er kulturen på holdet, der gjorde os til mestre i sidste sæson. For både FCM, FCK, FCN og måske også Brøndby havde mere individuel kvalitet end os.

Og det er selvsamme kultur, som skal understøtte vores dygtige spillere i denne sæson, så de igen kan bokse over evne.

Vi kan ikke bokse over evne, hvis vi skal hente en masse 'spændende' navne. Vi er ikke FCM, og vi ender potentielt meget mere som Brøndby under Cooper.

Samtidig har vi lige nu med Borgere, Emmery, Callø, TK og Haugstrup i spidsen en række unge, spændende navne som kan blive virkeligt sexede. De har væsentligt bedre betingelser for at udvikle sig, fordi de spiller i en klub, hvor kulturen er god, og hvor truppen er homogen.

Vi vinder næppe mesterskabet igen med denne tilgang. Men det gør vi heller ikke, hvis CV bare leger transferbingo og henter en masse eksotiske navne.

Jeg priser mig lykkelig for, at CV er velovervejet og henter spillere, han ved, passer ind i kulturen.

Kan man håbe på der kommer en ny spiller mens vi er på træningslejr? Vi har gjort det før, Oscar whalley måske også aj? 😋
Jeg tror ikke der kommer nogen mens holdet er væk. Jeg kan også forestille mig, at CV bruger dagene sammen med JP for at se truppen og spillerne mere an. Dermed ikke sagt at han ikke snakker med agenter, men deciderede handler tror jeg ikke er på tegnebrættet mens de er i Belgien. Hvor længe er de egentlig væk?

Jeg tror ikke der kommer nogen mens holdet er væk. Jeg kan også forestille mig, at CV bruger dagene sammen med JP for at se truppen og spillerne mere an. Dermed ikke sagt at han ikke snakker med agenter, men deciderede handler tror jeg ikke er på tegnebrættet mens de er i Belgien. Hvor længe er de egentlig væk?
Man håber vel altid 😋 de tager hjem lørdag nat ifølge moderskibet 😃

Jeg synes, det er helt, helt, helt skudt forbi målet at kritisere CV for de sikre handler. Det er nærmest det, jeg sætter allermest pris på ved CV.

CV har ikke lavet nogle fejlkøb endnu. Ikke et eneste. Det tætteste, vi kommer, var lejeaftalen med Jørgensen, og den har man alligevel valgt at konvertere til en fast aftale, så man er nok godt tilfredse med Jørgensen.

Alle spillere, vi har hentet, er glædet direkte ind og har forstærket truppen. Nej, vi har ikke hentet den ny Bisseck, og det kunne selvfølgelig været sexet. Men CV har heller ikke hentet den nye Badji, den nye Gyamfi, den nye Serra, den nye Haugen eller den nye D'Alberto.

CV har hentet spillere, der styrker kulturen på holdet. Og det er kulturen på holdet, der gjorde os til mestre i sidste sæson. For både FCM, FCK, FCN og måske også Brøndby havde mere individuel kvalitet end os.

Og det er selvsamme kultur, som skal understøtte vores dygtige spillere i denne sæson, så de igen kan bokse over evne.

Vi kan ikke bokse over evne, hvis vi skal hente en masse 'spændende' navne. Vi er ikke FCM, og vi ender potentielt meget mere som Brøndby under Cooper.

Samtidig har vi lige nu med Borgere, Emmery, Callø, TK og Haugstrup i spidsen en række unge, spændende navne som kan blive virkeligt sexede. De har væsentligt bedre betingelser for at udvikle sig, fordi de spiller i en klub, hvor kulturen er god, og hvor truppen er homogen.

Vi vinder næppe mesterskabet igen med denne tilgang. Men det gør vi heller ikke, hvis CV bare leger transferbingo og henter en masse eksotiske navne.

Jeg priser mig lykkelig for, at CV er velovervejet og henter spillere, han ved, passer ind i kulturen.
Ja - kulturen og de dygtige spillere som holder højt bundniveau gør forhåbentlig at de unge udvikler og udfolder sig bedre. Det næste mesterhold skal formentlig bygges lidt op over nogle sæsoner og lige times med en sæson hvor der er en eller flere med flere penge der falder fra, men det overordnede mål er at vi også skal kunne konkurrere økonomisk så vi kan være med fremme hver sæson, så der er helt klart et fokus på den udvikling og deraf forhåbentlig store spillersalg.

Der kommer selvfølgelig til at ske noget mere i transfervinduet - formentlig også netop noget med spillersalg - og der er da også plads til at det fx kan blive en mere "eksotisk" angriber som man stadig tror på vil være et nogenlunde sikkert kort.

Mht CV's evner til at sælge projektet fik han jo altså nærmest Solbakken til at hoppe ud med faldskærm fra fly på vej til Portugal.

Korrekt.

Jacob Nielsen plantede et navn på en spiller vi skulle være "tæt på" hos bl.a. Bugge og et par andre, forskellige spillere naturligvis, og så kunne han se hvilket navn der kom i pressen og hvem det var, der sladrede til Stiften.
Det er fuldstændig korrekt gengivet og det er fuldstændig vanviddet hvor illoyalt han har været. Han har med fuld overlæg skadet klubben i en årrække. Når man tænker på hvor meget spillere der skifter klub skal høre om illoyalitet, er det vand ved siden af dette tilfælde.

Ja - kulturen og de dygtige spillere som holder højt bundniveau gør forhåbentlig at de unge udvikler og udfolder sig bedre. Det næste mesterhold skal formentlig bygges lidt op over nogle sæsoner og lige times med en sæson hvor der er en eller flere med flere penge der falder fra, men det overordnede mål er at vi også skal kunne konkurrere økonomisk så vi kan være med fremme hver sæson, så der er helt klart et fokus på den udvikling og deraf forhåbentlig store spillersalg.

Der kommer selvfølgelig til at ske noget mere i transfervinduet - formentlig også netop noget med spillersalg - og der er da også plads til at det fx kan blive en mere "eksotisk" angriber som man stadig tror på vil være et nogenlunde sikkert kort.

Mht CV's evner til at sælge projektet fik han jo altså nærmest Solbakken til at hoppe ud med faldskærm fra fly på vej til Portugal.
Og det lyder til at han gjorde det samme med Knudsen i vinters.

Jeg synes CV har været fantastisk indtil videre.

Hentet JP der har forvandlet os til mestre og utroligt velspillende.

Udviste en stoisk ro da hele byen dirrede af nerver i foråret.

Har kørt videre med det der en succesfuld formel i ligaen - at hente solide skandinaviske spillere.

Hentede Jørgensen og Carstensen. Og Solbakken som ingen af os kendte, og Knudsen som ikke mange her værdsætte ved sidste ophold.

Forlængede med Dalsgaard og Mortensen sidste vinter, selvom mange her sukkede.

Forlængede med Kahl og Emmery.

Har insisteret på at ungdommen skal have plads.

Jeg har på intet tidspunkt troet at en kvalitets 9'er og stopper ville komme før til sidst i vinduet. Vi har rigtigt meget på plads, og så er det at man kan tillade sig at vente på kvalitet.
100 procent enig. Godt og præcist skrevet.

At nogle mener, det er tid for CV-bashing er, undskyld mig, helt ubegribeligt. Om ikke andet udtryk for nogle ret så verdensfjerne forventninger til, hvad der er muligt for en klub som AGF anno 2026.

Nej, desværre.

Så skal der laves et større detektiv arbejde omkring hvem der var rygtet til klubben i 2014, men aldrig kom. Det er et større og uoverskueligt arbejde.
Jeg skal være den sidste, der skal tale nogen fra det vanvidsprojekt, men det er værd at tage med, at rygtet formentlig ikke er kommet i aviserne eller videre. Det er alt rigeligt, at Kim Robin ringer og hører, om det har noget på sig.

100 procent enig. Godt og præcist skrevet.

At nogle mener, det er tid for CV-bashing er, undskyld mig, helt ubegribeligt. Om ikke andet udtryk for nogle ret så verdensfjerne forventninger til, hvad der er muligt for en klub som AGF anno 2026.
Jeg læste det nu ikke som bashing men blot at brugeren mente at CV havde leveret som man kan forvente.

Jeg læste det nu ikke som bashing men blot at brugeren mente at CV havde leveret som man kan forvente.

Enig. Det er helt legitime bekymringer eller anker, Ranger er kommet med. Lad os nu have en konstruktiv diskussion uden at blive beskyldt for bashing.

Resultaterne under CV er udenfor diskussion men derfor kan der godt være noget, som kan gøres bedre - det synes han stensikkert også selv - eller der kan være nogle orange lamper der blinker.

Konklusioner på indkøb kan der dog ikke drages før vinduet er lukket. Vores plads i hierarkiet er ikke rykket synderligt bare fordi, vi er mestre.

Og det lyder til at han gjorde det samme med Knudsen i vinters.
Han kaprede også den handel, men der var vist nogle der var klar over at Knudsen meget gerne ville til AGF, så overtalesarbejdet var lidt mindre. Men det skal selvfølgelig ikke tage noget fra CV og der skulle også laves en vurdering der gjorde at vi måske strakte os en smule længere økonomisk en planlagt.

For mig har CVs mesterstykke hidtil været det (for mig) totalt uventede køb af Magnus Knudsen. Han var vanvittigt god fra dag et.

I Viasats store interview med de tre tenorer beskriver CV, hvordan de kaprede Knudsen fra Brann, som i øvrigt havde forhandlet dårlige vilkår, men CV indstillede til bestyrelsen, at Knudsen var lige, hvad vi skulle bruge.

Det kræver trods alt lidt nosser, når direktøren for det hele synes, det er alt for dyrt.

Jeg skal være den sidste, der skal tale nogen fra det vanvidsprojekt, men det er værd at tage med, at rygtet formentlig ikke er kommet i aviserne eller videre. Det er alt rigeligt, at Kim Robin ringer og hører, om det har noget på sig.

De vandrør der var i klubben var bl.a. Bugge, som Stiften kunne spørge til spillere midt på træningsbanen. (som jeg hørte det)

Alle rygter blev lukkede efter Bugge stoppede.

Latest posts

Back