New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 12K
  • Views Views: Views 745K
Transfervindue Sommer 2026
Last edited:
Der har godt nok været langt mellem snapsene siden 2010. Vores top 5 angribere de seneste 16 år:
Aron 24 mål i 70 kampe (0,34 pr kamp)
Søren Larsen 18 mål i 86 kampe (0,21 pr kamp)
Duncan 36 mål i 96 kampe (0,34 pr kamp)
Junker 10 mål i 62 kampe (0,16 pr kamp)
PM 105 mål i 270 kampe (0,39 pr kamp).

Jeg har hovedsageligt set på vores 9'ere og synes, at det har været sløvt set over den periode, især med dem vi har hentet fra udlandet, hvis man ikke inkludere Mate Vatsadze i 1. Division med 20 scoringer ud af 32.
Jeg synes (personligt) at vi burde hente en 9'er med selvtillid fra norden, som er en anden type end Bech(ikke en Haugen spillertype).

Jeg har nævnt Kaufmann før, som mange er imod på dette forum, men en mand med erfaring fra udlandet, der har behov for at bevise sig inden et eventuelt nyt ophold i udlandet. Han er selvfølgelig ikke en mand med selvtillid som jeg nævnte før, men kunne være en ekstra tilføjelse Tror han er markant billigere end det meste på markedet og vi kan stadig bruge vores talenter imens han (eventuelt) spilles varm. Tænker også vi kunne tage ham på et lejeforhold, hvis vi vil se ham i aktion.

Jeg har nævnt Kaufmann før, som mange er imod på dette forum, men en mand med erfaring fra udlandet, der har behov for at bevise sig inden et eventuelt nyt ophold i udlandet. Tror han er markant billigere end det meste på markedet og vi kan stadig bruge vores talenter imens han (eventuelt) spilles varm. Tænker også vi kunne tage ham på et lejeforhold, hvis vi vil se ham i aktion.

Han skal genstartes i stor stil men har også være skadet i stor stil på det sidste.............

Her er fra ligaen - om det så er 1 eller 2 Bundesliga. Jeg har tilføjet spilleminutter, da jeg mener det er en lidt bedre indikator og måske kan give dig lidt medvind for ellers scorer han ca. 0,15 mål pr. kamp:

25/26 = 16 kampe og 1 mål på 534 minutter
24/25 = 23 kampe og 1 mål på 1.204 minutter
23/24 = 18 kampe og 1 mål på 478 minutter
22/23 = 16 kampe og 10 mål på 1.623 minutter
21/22 = 28 kampe og 2 mål på 460 minutter

I spilletid giver det i alt 4.299 minutter på 5 sæsoner i den respektive liga (dertil pokal og andre kampe som ikke er taget med), hvilket er lig med et snit på 860 spilleminutter. Ellers er det et mål pr. 287 minutter.

Han er stadig "ung" som 25 årig og jeg syntes han var rigtig interessant tidligere men er lidt i tvivl om han er endt på for høj en hylde eller talentet ikke helt bærer. Alternativt han er småskadet i en for stor del af tiden som vi kender fra en af vores egne angribere? Det er ikke meget han bliver tilvalgt i klubberne.

Han har været meget skadet på det sidste:

1783487290793.webp

Han skal genstartes i stor stil men har også være skadet i stor stil på det sidste.............

Her er fra ligaen - om det så er 1 eller 2 Bundesliga. Jeg har tilføjet spilleminutter, da jeg mener det er en lidt bedre indikator og måske kan give dig lidt medvind for ellers scorer han ca. 0,15 mål pr. kamp:

25/26 = 16 kampe og 1 mål på 534 minutter
24/25 = 23 kampe og 1 mål på 1.204 minutter
23/24 = 18 kampe og 1 mål på 478 minutter
22/23 = 16 kampe og 10 mål på 1.623 minutter
21/22 = 28 kampe og 2 mål på 460 minutter

I spilletid giver det i alt 4.299 minutter på 5 sæsoner i den respektive liga (dertil pokal og andre kampe som ikke er taget med), hvilket er lig med et snit på 860 spilleminutter. Ellers er det et mål pr. 287 minutter.

Han er stadig "ung" som 25 årig og jeg syntes han var rigtig interessant tidligere men er lidt i tvivl om han er endt på for høj en hylde eller talentet ikke helt bærer. Alternativt han er småskadet i en for stor del af tiden som vi kender fra en af vores egne angribere? Det er ikke meget han bliver tilvalgt i klubberne.

Han har været meget skadet på det sidste:

View attachment 7393
Jeg synes ikke han viser tegn på at være ved at bryde igennem, han skiftede fra AaB til FCK i en rekordtransfer, men viste intet i FCK. OK han var stadig ung og skulle bare have en chance, men FCK solgte ham til en tysk klub (var det HSV?), og kunne ikke helt holde udgiften hjemme, men det var vel en OK transfer for dem. Den var i hvert fald god nok til at de sagde ja til tabet, så de regnede ikke med at han ville blive en succes i FCK. I Tyskland har han også været lidt omkring uden at bryde igennem nogen steder, så måske er han bare en 1. Divisionsspiller, der fik en stor transfer til FCK, og har levet af den lige siden? Jeg har i hvert fald svært ved at se Superliga potentiale i ham, så har Serra vist langt langt mere uden at det har gjort ham til en markant spiller i Superligaen.

Tak for jeres input, er blot et indspark fra mig. Carstensen og jørgensen havde lignende antal kampe før agf i udlandet.
Kaufmanns antal scoringer er selvfølgelig en mangel.

Ift. Kaufmann går en del af hypen vel på, at han var god i Aab engang.

19/20 sæsonen er hans bedste sæson i Danmark. Her scorede han 8 mål og lavede 1 assist i 25 kampe, han brugte i snit 222 minutter pr. mål/assist. Han var involveret i 16% af Aabs mål den sæson. Det er ret undervældende, synes jeg. Der var tegninger til en stor spiller, men heller ikke mere.

Til gengæld vil jeg godt gå lidt i rette med @Martinstranger s stats for Kaufmann i 22/23 sæsonen i 2. Bundesliga.

Så vidt jeg kan se på transfermarkt, spillede han 1623 minutter fordelt på 30 kampe. Han scorede 10 mål og lavede 9 assists. Det er et mål eller en assist pr. 85 minutter, og det er en voldsomt god statistik. Han var involveret i knap 30 procent af Heidenheims mål den sæson.

Den udgave af Mikkel Kaufmann ville jeg rigtigt gerne hente til AGF. Det er bare hans ubetinget bedste sæson, og han er efterfølgende gået i stå igen med begrænset spilletid i Bundesligaen (med kun 1 mål og 1 assist).

Det lugter lidt for meget af Janni Serra til min smag. I begge cases er jeg overbevist om, at det er gode spillere, som sagtens kan score kontinuerligt. Men det kræver, at de rammer sæsonen lige i røven, og risikoen for, at de ikke gør, er stor. Jeg er også bekymret for, at niveauet i AGF efterhånden er blevet for højt ift. Kaufmann. Han ville jo skulle gå fra engang at have haft en god sæson for et tophold i 2. Bundesliga til potentielt at være bærende angriber i et europæisk gruppespil.

Jeg håber, at AGF henter en angriber, der kommer med en lidt bedre track rekord.

Der har godt nok været langt mellem snapsene siden 2010. Vores top 5 angribere de seneste 16 år:
Aron 24 mål i 70 kampe (0,34 pr kamp)
Søren Larsen 18 mål i 86 kampe (0,21 pr kamp)
Duncan 36 mål i 96 kampe (0,34 pr kamp)
Junker 10 mål i 62 kampe (0,16 pr kamp)
PM 105 mål i 270 kampe (0,39 pr kamp).

Jeg har hovedsageligt set på vores 9'ere og synes, at det har været sløvt set over den periode, især med dem vi har hentet fra udlandet, hvis man ikke inkludere Mate Vatsadze i 1. Division med 20 scoringer ud af 32.
Jeg synes (personligt) at vi burde hente en 9'er med selvtillid fra norden, som er en anden type end Bech(ikke en Haugen spillertype).

Jeg har nævnt Kaufmann før, som mange er imod på dette forum, men en mand med erfaring fra udlandet, der har behov for at bevise sig inden et eventuelt nyt ophold i udlandet. Han er selvfølgelig ikke en mand med selvtillid som jeg nævnte før, men kunne være en ekstra tilføjelse Tror han er markant billigere end det meste på markedet og vi kan stadig bruge vores talenter imens han (eventuelt) spilles varm. Tænker også vi kunne tage ham på et lejeforhold, hvis vi vil se ham i aktion.
Sådan er statistik er nok også bare udtryk for hvor godt holdet er i det hele taget. Man kan have et godt hold hvor målene fordeles meget ud eller et dårligt hold hvor der kun er en enkelt der scorer målene, men de angribere der følger efter PM vil have langt bedre forudsætninger for at score mange mål end dem vi havde i perioden før. Jeg synes det er meget fornuftigt med et nordisk/nordeuropæisk udgangspunkt, men jeg tror nu ikke vi skal være så nervøse for at det ikke kan lykkes med en angriber vi finder længere væk. Det kan give lidt flere muligheder. Og så kan det jo også være at vi pludselig får en masse mål fra en vi har hentet i Uganda.

Kaufmanns skadeshistorik ville man skulle se alvorligt på, men ift målene kan man også godt starte med at fokusere på om han er den rette type der vil levere på andre parametre og så tro på at han kan få gang i målene på det rette hold, da det bliver svært at købe sig til nogen større sikkerhed for mange mål. Jeg tror vi kommer til at gå efter en der lyder af lidt mere på papiret, men jeg synes da ikke Kaufmann er et dårligere bud end nogle af dem der har præsteret på lavere niveau som har været oppe i rygtestrømmen.

Tak for jeres input, er blot et indspark fra mig. Carstensen og jørgensen havde lignende antal kampe før agf i udlandet.
Kaufmanns antal scoringer er selvfølgelig en mangel.

Jeg syntes det var et fint indspark og han er en mulighed især pga. alderen.

Der kan være mange grunde til det er gået som det er gået men det er ikke mange spilleminutter og en enkelt særlig succesfuld sæson. Kunne man finde frem til den angriber igen 👊 Der skal nok noget kendskab til, om det er skader, uheld, trænerdispositioner eller noget andet som er baggrunden. Der håber jeg CV's scouting afdeling er på et helt andet niveau end jeg🤞

Som jeg ser det, er det eneste der taler for Kaufmann i AGF, historien om en dansk angriber som skal genstarte sin karriere.. Hans spillerprofil passer vel ret godt ind i AGF anno 2026, med spillere omkring ham, som kan servicere ham.. Arbejdsmoralmæssigt ville han ligeledes passe ret godt ind..

Hans statistikker og hans skadesproblemer taler dog sit tydelige sprog, og Kaufmann vil altså være et enormt sats, som KAN give payoff.. Jeg er dog enormt lunken ved det..

Jeg håber, at AGF henter en angriber, der kommer med en lidt bedre track rekord.
Nu tog jeg lige det her spm åbning. Jeg er enig, men det var en oplagt tee up til min pointe.

Det vi alle håber er en angriber der forlader AGF med en glimrende track record.

Det er der mange veje til og AGF har primært gjort det i blindgyder de seneste år. Man kan pege på Badji og hans fiasko, men Bisseck var da noget af det samme. Og ellers er der andre positive historier i den dur.

En angriber der er etableret på Superliganiveau og scorer mål skal jo ikke til AGF, han skal videre. Der er undtagelser som Lind og Adamsen, men ellers.

En etableret i Norge/ Sverige og/eller en med niveau der ikke gider langt væk, er nok optimalt, selvom det også kommer med risiko.

Ellers bliver det genstart af lovende karriere, eller lovende start på karriere fra lavere niveau. Eller en Etim.

De vigtigste egenskaber er at passe til holdet, på personlighed og type, at have ærgerrighed og tilpasningsevne. Og så skal AGF have en plan for, og tro på, at få spilleren integreret og få succes med vedkommende på banen. Og så skal der være niveau og/eller potentiale, klart!

Vi er ikke en position lige nu, hvor vi skal satse på at kunne være med til at genstarte en karriere.
Vi skal ud og betale kassen for en angriber, hvor vi med ret stor sandsylinghed kan forvente 12-15 mål på en sæson.

Et bud kunne være Erik Botheim i Malmø.
Han har 1½ år tilbage af sin kontrakt, og derfor kan der være en åbning for, at Malmø ville lytte på et 20 mio bud.

Han har 34 mål og 8 assists i 81 kampe for Malmø.
Før det 22 mål og 10 assists i 46 kampe for Bodø.

Nu tog jeg lige det her spm åbning. Jeg er enig, men det var en oplagt tee up til min pointe.

Det vi alle håber er en angriber der forlader AGF med en glimrende track record.

Det er der mange veje til og AGF har primært gjort det i blindgyder de seneste år. Man kan pege på Badji og hans fiasko, men Bisseck var da noget af det samme. Og ellers er der andre positive historier i den dur.

En angriber der er etableret på Superliganiveau og scorer mål skal jo ikke til AGF, han skal videre. Der er undtagelser som Lind og Adamsen, men ellers.

En etableret i Norge/ Sverige og/eller en med niveau der ikke gider langt væk, er nok optimalt, selvom det også kommer med risiko.

Ellers bliver det genstart af lovende karriere, eller lovende start på karriere fra lavere niveau. Eller en Etim.

De vigtigste egenskaber er at passe til holdet, på personlighed og type, at have ærgerrighed og tilpasningsevne. Og så skal AGF have en plan for, og tro på, at få spilleren integreret og få succes med vedkommende på banen. Og så skal der være niveau og/eller potentiale, klart!
Præcis. Det samme jeg prøvede at ytrer, men mit indspark om Kaufmann tog fokus. En fra norden med selvtillid, som er mere en 9'er end Bech. Vi har brug for en som kan blande sig fra første dag, men det hænger altså ikke på træerne til under 25 mil(som jeg tror er vores max uden yderligere salg)

I morgen drager truppen til Belgien - og den 11. juli mødes Union Saint-Gilloise i testkamp, og så hjem igen.

Carstensen har mødetid i Köln den 13. juli. Han er naturligvis ikke med på turen, hvis han ikke skriver med os i dag eller inden afgang i morgen.
Men hvis det passer de er 100% enige - og det handler om andre ting mellem AGF og Köln (aner ikke hvad nu hvor vi er inde i juli og dermed nyt regnskabsår)- så har de i dag til at fikse det, og ellers er vi snart der Carstensen har misset hele opstarten - og slet ikke er i betragtning til de første kampe.

I morgen drager truppen til Belgien - og den 11. juli mødes Union Saint-Gilloise i testkamp, og så hjem igen.

Carstensen har mødetid i Köln den 13. juli. Han er naturligvis ikke med på turen, hvis han ikke skriver med os i dag eller inden afgang i morgen.
Men hvis det passer de er 100% enige - og det handler om andre ting mellem AGF og Köln (aner ikke hvad nu hvor vi er inde i juli og dermed nyt regnskabsår)- så har de i dag til at fikse det, og ellers er vi snart der Carstensen har misset hele opstarten - og slet ikke er i betragtning til de første kampe.
Han har jo været skadet i en del måneder, så tror ikke han er i betragtning til de første kampe uanset hvad. Så på den måde er der jo ikke noget der haster.

Vi er ikke en position lige nu, hvor vi skal satse på at kunne være med til at genstarte en karriere.
Vi skal ud og betale kassen for en angriber, hvor vi med ret stor sandsylinghed kan forvente 12-15 mål på en sæson.

Et bud kunne være Erik Botheim i Malmø.
Han har 1½ år tilbage af sin kontrakt, og derfor kan der være en åbning for, at Malmø ville lytte på et 20 mio bud.

Han har 34 mål og 8 assists i 81 kampe for Malmø.
Før det 22 mål og 10 assists i 46 kampe for Bodø.

Ham har jeg også haft et godt øje til. Han kommer nok til at koste en del, og spørgsmålet er om vi kan være med på lønnen og om han overhovedet synes Aarhus er mere interessant end Malmø. En anden spiller jeg faldt over er Daniel Karlsbakk fra Sarpsborg. Scorede 18 ligamål for dem sidste sæson. 23 år og 193 cm. De gav kun 500k euro for 1,5 år siden, så måske 2,5-3 mio. euro kan være interessant for dem. Sidst vi købte en angriber i Sarpsborg....

Han er ikke med på turen pga sin skade. Så det er ligegyldigt.

Latest posts

D
Replies
770
Views
52K
Back