New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 6K
  • Views Views: Views 363K
Ingen af os ved hvilke nedskrevne og mundtlige aftaler CV lavede med Links i forbindelse med forlængelsen. Hvis der slet ikke er noget hensyn at tage til Links, ville han ikke være en spiller jeg ville slippe til almindelig markedsværdi (hvad så end den er). Jeg ville kræve 20 % mere. Men jeg tror nu alligevel, der i et eller andet omfang skal tages et hensyn til Links karrieremuligheder.

Hvis det passer at man for anden gang blankt afviser, så virker det mærkeligt hvis der er en form for aftale.

Ifølge mediet nægter AGF fortsat at sælge den 27-årige back og har afvist hans ønske om et skifte.

Det lyder mere som om CV forholder sig til aftalen og ikke er på den med “har fortjent” et skifte.
Men mon ikke de får hævet buddet, så vi ikke kan sige nej og CV samtidig bruger tiden på at søge en afløser. Hvis han så kan trække den henover de første par kampe🤞🏻

Links har været en vigtig spiller, jeg tror dog også at han ville begynde at blive presset af Emmery i denne sæson, derudover er der Zander Grantzau som virkeligt også prøver at bevise at han hører til i førsteholdstruppen, så det er måske et godt tidspunkt at sælge, måske loge se om man kan trække forhandlingerne lidt, til efter Poznan, men så skal det nok gå med Emmery og Grantzau.

Ja. Et eller andet sted måske. Han er i hvert fald meget offensivt anlagt. Lidt Christian Sørensen uden skuddet.

jeg tænkte, hvis Links er på vej væk og alt tyder på, JP beholder wingback systemet, kan en spiller der både har lært det defensive og det offensive godt være interessant til at blive omskolet som wingback, så ja en Christian Sørensen case.

P.t. er Links den mest værdifulde spiller for holdet. Han er en ener, som modstanderne bruger allermest krudt på.

Men, ja. Han fortjener en større klub efter mange års tro tjeneste. Men det skal være rævedyrt. Han er for holdet uerstattelig på linje med Bisseck.

Man kan høre kamp-kommentatorerne: '"Links".
Og så ved alle, at der er fare på færde og det går fremad.

Man må ikke forhandle, medmindre man informere klubben om interessen, og får permission to speak (pånær hvis der er mindre end 6 mdr tilbage af kontrakten).

Alt andet er er misforstået.

Jeg hæfter mig ved, at klubben kategorisk har afvist et salg, også selvom han gerne vil.

Det gjorde de også med Anderson, og det virker ikke til at han bærer nag.
Jeg tror også der er forskel på Links og Beck.

Når AGF kategorisk afviser FCM, er der ingen legitim grund til at FCM taler med spilleren.

Når FCK forhører sig på MEM og får en pris oplyst, giver det mening at tale med spilleren. Og her er Links tættere på en MEM end Bech-case.

P.t. er Links den mest værdifulde spiller for holdet. Han er en ener, som modstanderne bruger allermest krudt på.

Men, ja. Han fortjener en større klub efter mange års tro tjeneste. Men det skal være rævedyrt. Han er for holdet uerstattelig på linje med Bisseck.

Man kan høre kamp-kommentatorerne: '"Links".
Og så ved alle, at der er fare på færde og det går fremad.
Jeg vil igen tage det nok lidt upopulære standpunkt, at Links er lidt overvurderet. Eller i hvert fald er meget enstrenget i den måde han kan spille på. Så synes hans tilstedeværelse låser os lidt for meget fast i en bestemt spillestil for at han kan være god.

Så jeg tror det kan åbne nogle muligheder for os ift. spillestil/udtryk, hvis vi kan erstatte ham med en mere allround type a la Carstensen.

Så kan vi få +4 mio. EUR for ham og så bruge halvdelen på en yngre og mere allround erstatning, så synes jeg det er en rigtigt god case for os.

P.S. Jeg ser modstanderne justere mere for at stoppe Emmery end jeg ser dem gøre for at stoppe Links.

Ja, det kunne være ideelt at holde på Links til vinter, men hvis der er den mindste forventning fra og aftale med Links om et skifte nu, så er 40-50 mio for en 27-årig ikke dumt.

Og slet ikke når Emmery i forvejen står på spring, og Højer endda kan gå ind som reserve uden transfersum.

Jeg ved ikke, om vi er interesserede i Højer, men der er den kæmpe store fordel ved strategien med at hente danske spillere, der oveni købet har været i klubben før, at vi slipper for vores konkurrenters store problemer med manglende motivation i de kampe, hvor spotlyset ikke er helt så kraftigt.

Jeg tror også der er forskel på Links og Beck.

Når AGF kategorisk afviser FCM, er der ingen legitim grund til at FCM taler med spilleren.

Når FCK forhører sig på MEM og får en pris oplyst, giver det mening at tale med spilleren. Og her er Links tættere på en MEM end Bech-case.
Og man vil sikkert gerne imødekomme Links, omvendt vil man måske heller ikke bytte 4-5 ud af de 11 mest benyttede spillere på én sæson

Jeg vil igen tage det nok lidt upopulære standpunkt, at Links er lidt overvurderet. Eller i hvert fald er meget enstrenget i den måde han kan spille på. Så synes hans tilstedeværelse låser os lidt for meget fast i en bestemt spillestil for at han kan være god.

Så jeg tror det kan åbne nogle muligheder for os ift. spillestil/udtryk, hvis vi kan erstatte ham med en mere allround type a la Carstensen.

Så kan vi få +4 mio. EUR for ham og så bruge halvdelen på en yngre og mere allround erstatning, så synes jeg det er en rigtigt god case for os.

P.S. Jeg ser modstanderne justere mere for at stoppe Emmery end jeg ser dem gøre for at stoppe Links.
Jeg synes styrken i en 3’er er, at man kan spille asymmetrisk ved, at have en nærmest angriber/wing på den ene og en lidt mere solid type på den anden.

Jeg synes bestemt ikke han er overvurderet, men jeg medgiver hans output målt på mål og assist, i flere sæsoner, pånær denne, har været mindre gode.

For mig er han den trussel der gør, at modstanderen altid har noget at forholde sig til på den kant.

Jeg synes styrken i en 3’er er, at man kan spille asymmetrisk ved, at have en nærmest angriber/wing på den ene og en lidt mere solid type på den anden.

Jeg synes bestemt ikke han er overvurderet, men jeg medgiver hans output målt på mål og assist, i flere sæsoner, pånær denne, har været mindre gode.

For mig er han den trussel der gør, at modstanderen altid har noget at forholde sig til på den kant.
Men en 4-back-kæde med Højer på VB, er der noget helt andet at skulle forholde sig til.. Dels en fantastisk pasningsfod, og dels en Emmery som kommer længere frem på banen i sit udgangspunkt.. Den del kan jeg VIRKELIG godt se for mig, omend jeg ikke er sikker på at Kahl og BigTing ville være et super CB-par.. Der er altså mange ting der skal gå op, og den er da lettere avanceret..

Men en 4-back-kæde med Højer på VB, er der noget helt andet at skulle forholde sig til.. Dels en fantastisk pasningsfod, og dels en Emmery som kommer længere frem på banen i sit udgangspunkt.. Den del kan jeg VIRKELIG godt se for mig, omend jeg ikke er sikker på at Kahl og BigTing ville være et super CB-par.. Der er altså mange ting der skal gå op, og den er da lettere avanceret..
Men der var vel ingen indikationer på, at vi ønsker at skifte formation?

Så havde vi måske brugt 5-10 minutter på det mod Viborg?

Latest posts

Back