New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 204K
Transfervindue Sommer 2026
Hvor kommer den sikkerhed fra?

Dalsgaard har været tilbageholdende og åbent snakket om karrierestop-
Ja det har han afgjort, og det var vel 50/50 for ham - men min fornemmelse er, at han sluttede så godt, at han vil være fristet til lige at tage en sæson mere med, der byder på europa og nyt stadion.
Jeg tænker endda også, at et par af de andre gamle lægger lidt pres på ham nu, for at blive.

De spillemæssige kvaliteter hos Anderson er i top og han ville passe virkeligt godt ind i AGFs spillestil. Hvordan han vil passe ind i omklædningsrummet er svært at sige - udefra set kan han nogle gange virke lidt brokkende på banen (overfor medspillere) og udenfor banen (over sin position, holdets målsætninger mv.). Med PM og Beijmo afsted (måske også Dalsgaard) er det afgørende at de spillere der hentes bidrager til et stærkt og sundt omklædningsrum og kultur. Han er også 28 år, hvilket måske ikke der man vil kaste mange transferkroner afsted.

Men spillemæssigt ville han i hvert fald passe perfekt - og måske også i omklædningsrummet, hvem ved.

De spillemæssige kvaliteter hos Anderson er i top og han ville passe virkeligt godt ind i AGFs spillestil. Hvordan han vil passe ind i omklædningsrummet er svært at sige - udefra set kan han nogle gange virke lidt brokkende på banen (overfor medspillere) og udenfor banen (over sin position, holdets målsætninger mv.). Med PM og Beijmo afsted (måske også Dalsgaard) er det afgørende at de spillere der hentes bidrager til et stærkt og sundt omklædningsrum og kultur. Han er også 28 år, hvilket måske ikke der man vil kaste mange transferkroner afsted.

Men spillemæssigt ville han i hvert fald passe perfekt - og måske også i omklædningsrummet, hvem ved.

Jeg tror også, at man sagtens kan forestille sig, hvor meget det er gået op for ham, at han er AGF i hjertet, nu mens han har været væk.
At han i sin tid ikke forlængede, kan sagtens have haft noget med Uwe at gøre.
Jeg kan godt se ham kommer hjem på en 5 års kontrakt, og blive en kulturbærer i klubben.

MA ind
Dalle 1 års forlængelse
Carstensen køb
Jørgensen køb
et wow indkøb til 9er pladsen

Så er vi efter min mening i hus.

MA ind
Dalle 1 års forlængelse
Carstensen køb
Jørgensen køb

Det er vi på ingen måde. Vi skal have ca. 4 nye spillere ind udover ovenstående, ellers falder truppen fra hinanden når vi skal spille Europa også. Vi havde i forvejen en meget smal trup.
Dertil regnet at Badji og Gyamfi må antages at skulle ud, plus de salg der kommer. Så bliver det et nyt hold vi kigger ind i.

Jeg tror også, at man sagtens kan forestille sig, hvor meget det er gået op for ham, at han er AGF i hjertet, nu mens han har været væk.
Jeg kan godt se ham kommer hjem på en 5 års kontrakt, og blive en kulturbærer i klubben.

MA ind
Dalle 1 års forlængelse
Carstensen køb
Jørgensen køb

Og hvem skal spille Felix' plads hele sæsonen? Der mangler stadig en kvalitetsforsvarsspiller samt måske en målmand, hvis ikke man vurderer Hedenstad god nok. Derudover en angriber mere såfremt vi forhåbentlig kommer af med både Serra og Badji.

MA ind
Dalle 1 års forlængelse
Carstensen køb
Jørgensen køb

Så ville vi være klar og fint rustet til de 12 kampe i juli og august, men jeg tror ikke, at truppen er bred nok til at håndtere både Europa og Superliga, hvis vi ikke gør mere end det. Som jeg ser det, skal der nok 2-3 elstra spillere i truppen i forhold til sidste sæson. Ellers er jeg bange for, at vi kommer til at få et hårdt efterår, når trætheden begynder at melde sig.

MA ind
Dalle 1 års forlængelse
Carstensen køb
Jørgensen køb

Det tror jeg altså bliver alt alt alt for tyndt ift Europa.

Vi skal med 99% sikkerhed spille 12 kampe mere i efteråret. Det er næsten 12.000 ekstra spilminutter fordelt på hele truppen. Derudover kommer der 12 lange rejsedage pga europæiske udekampe og en samlet halvering i restitutionstiden sammenlignet med sidste efterår pga midtugekampe.

Der skal imø mindst 3-4 ekstra tilføjelser til sammenlignet med sidste sæson, og det er altså uden at tage højde for afgange.

Det er vi på ingen måde. Vi skal have ca. 4 nye spillere ind udover ovenstående, ellers falder truppen fra hinanden når vi skal spille Europa også. Vi havde i forvejen en meget smal trup.
Dertil regnet at Badji og Gyamfi må antages at skulle ud, plus de salg der kommer. Så bliver det et nyt hold vi kigger ind i.

Badji og Gyamfi gider jeg ikke regne med. De var ikke en del af holdet i denne sæson (stort set) og bliver det heller ikke i den kommende sæson.
I ovenstående går jeg ud fra, at Solbakken er klar til at spille igen - og Haugstrup er nu færdig med skolen og kan derfor fokusere mere på 1. holdet.

Beijmos plads overtager Callø eller JJA - de er om ikke andet nødt til at få en reel chance i starten, og så må vi agere i panik til sids, hvis det ikke går.

Badji og Gyamfi gider jeg ikke regne med. De var ikke en del af holdet i denne sæson (stort set) og bliver det heller ikke i den kommende sæson.
I ovenstående går jeg ud fra, at Solbakken er klar til at spille igen - og Haugstrup er nu færdig med skolen og kan derfor fokusere mere på 1. holdet.

Beijmos plads overtager Callø eller JJA - de er om ikke andet nødt til at få en reel chance i starten, og så må vi agere i panik til sids, hvis det ikke går.
Vi skal have en trup på ca. 26 spillere, inkl. de unge som er rykket op. Det er vi ikke i nærheden af med de afgange og et par tilføjelser du skriver, det er det jeg argumenterer imod.

MA ind
Dalle 1 års forlængelse
Carstensen køb
Jørgensen køb

Jeg vil mene der ville mangle yderligere et par spillere.

Hvem skal tage over for Beijmo? Er det AJ med Mølgaard som back-up?

Kan Emmery være et alternativ til Links i Europa og mod hold i Superligaen hvor vi bliver presset hårdt?

Hvor er den bredde vi skal bruge?

Jeg synes, vi mangler følgende, forudsat at vi kvaller til europæisk gruppespil og ikke sælger nogen:

- Stor profil til 9eren
- Starter på HCB (Det kan være Callø, Dalsgaard, Mølgaard eller JJA. Bare trænerteamet får den kvalitet, de efterspørger)
- Rotationsspiller til VCB. Gerne en, der også kan dække af på VWB
- Permanent aftale med Carstensen
- Permanent aftale med Jørgensen
- Evt. en ekstra 10er - medmindre man kan finde en 10/kant rolle til Emmery
- Evt. en ekstra central midt (afhængigt af, om Poulsen kan spille og om man vurderer, Arnstad bedre kan dække af)

Det kunne løses med følgende tilgange:

- Højer
- MA
- Carstensen
- Jørgensen
- Ny 9er
- Forlæng Dalsgaard eller hent en ny HCB

Altså 3-4 tilgange i alt.

Herudover skal eventuelle salg af Links, Yakob, Bech eller Arnstad naturligvis erstattes af nogenlunde tilsvarende kvalitet.

Så du vil bare lige lade en spiller gå fra 1. division og ind som erstatning for en af superligaens bedste forsvarsspillere og samtidig i europæiske kampe? Den risiko er jeg slet slet ikke parat på at tage. Og det håver jeg godt nok heller ikke CV er, for så er ambitionsniveauet da totalt fraværende. Det ville være noget andet hvis vi bare var blevet 6'er. Callø skal nok få chancer, hvis han er god nok, Men i første omgang skal han lige overhale AJ og Mølgaard som førstereserve.

Vi skal have:
- Dalsgaard eller ny central stopper der også kan spille på siden
- Ny højre stopper
- Carstensen
- Jørgensen
- Wingback
- 9er
- Central midtbane

Og så skal vi nok også erstatte Arnstad og/eller Bech jo.
Du mener ikke Links, Emmery, Carstensen og Andersen er nok som wingbacks? Eller er det fordi du hellere ser Emmery på 10'er?

Du mener ikke Links, Emmery, Carstensen og Andersen er nok som wingbacks? Eller er det fordi du hellere ser Emmery på 10'er?

Enig. En MA vil også kunne agere backup som WB.
Og som 10 er vil han kunne skubbe Arne ned på midten.Kan Solbakken spille igen, så mener jeg, at hele den forreste del af holdet vil være på plads med en ny 9er, Jørgensen og MA (eller en som ham)

Så skal der ske noget i forsvaret ja, og jeg kan godt medgive, at det måske er for tyndt kun at forlænge med Dalle og ikke gøre andet.

Vi skal have:
- Dalsgaard eller ny central stopper der også kan spille på siden
- Ny højre stopper
- Carstensen
- Jørgensen
- Wingback
- 9er
- Central midtbane

Og så skal vi nok også erstatte Arnstad og/eller Bech jo.

- Dalsgaard eller ny central stopper der også kan spille på siden - enig
- Ny højre stopper - Enig alt efter
- Carstensen - Enig!
- Jørgensen - Enig!
- Wingback - I stedet for Emerry eller Andersen?
- 9er - JA!
- Central midtbane - I stedet for hvem? Knudsen, Yakob, Solbakken, Poulsen, Haugstrup? (Med Arnstad som ekstra mulighed), måske holdets breddeste plads?

I italiensk fodbold, specielt, er der endnu flere af dem. Nogle er købsoptioner, der er betinget af spillede kampe o.lign. Hvor en spiller laver en lejeaftale med f.eks Genoa, der så er en 5 årig aftale, hvis han spiller 12 kampe - derfor ender spillleren nogle gange på bænken.

Jeg tror også HSV ender med at skrive en 4 årig med Grønbæk hvis de aktiverer deres aftale med ham, de har samme regler som os mht varighed, altså maksimalt 5 år. Da en lejeaftale med aftalte vilkår tæller som en del af en samlet længerevarende aftale.

Mathias Jensen har også fået erklæret en option i dag, at Brentford, der var heller ikke noget de skulle være enige om med løn eller varighed. Det var Brentford der aktiverede en allerede aftalt 1 årig iption.

Alt det er jeg helt klar over men omhandler ikke det scenarie du påstår nemlig at en anden klub ikke kan købe Carstensen så længe CV og Køln forhandler.
Rent juridisk ligger spillercertifikatet hos Køln og dermed kontrollere de rettigheden. Det du advokerer for er at de-facto så er Carstensen AGF spiller pga. en forhåndsaftale men det kan han naturligvis ikke være, når AGF og Køln ikke er enige om en pris og derfor kan en anden klub stadig hente Carstensen.

Jeg nægter simpelthen at tro på, det er tilladt for AGF at stavnsbinde Carstensen i alt den tid CV og Køln bruger på at forhandle en pris.

MA ind
Dalle 1 års forlængelse
Carstensen køb
Jørgensen køb

Eftersom jeg er meget enig med denne, et godt stykke af vejen.
Så ville truppen på papiret med ovenstående (foruden Gyamfi og Badji som jeg ikke renger med), se sådan ud

Målmænd:
- Jesper Hansen
- Mads Hedensted
- Otto Lyhne

Centrale Forsvare:
- Erik Kahl
- Frederik Tingager
- Henrik Dalsgaard (Med forlængelse)
- Luka Callø
- Jonas-Jensen Abbew
- Tobias Mølgaard

Wingbacks
- Gift Links
- Frederik Emmery
- Rasmus Carstensen (Forlængelse af Leje)
- Jacob Andersen

Centrale Midt
- Markus Knudsen
- Kevin Yakob
- Nikolai Poulsen
- Markus Solbakken
- Oscar Haugstrup

Offensive midt:
- Tobias Bech
- Sebastian Jørgensen (Forlængelse af Leje)
- Kristian Arnstad
- Tomas Oli Kristjanson
- Michael Anderson (ud fra ovenstående)

Angribere:
- NY!
- Janni Serra
- James Borgere

Det er 26 mand. Derudover vil jeg tro at Hamza Segooba skal op og være med.. 27. og så måske en ekstra central fosvare = 28

Så er det reelt kun en Angriber, samt en central forsvar, og så MA der er "nye"

Så står vi IMO stærkt nok til at klare efteråret

Latest posts

Back