New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 204K
Transfervindue Sommer 2026
For mig hjælper det nu på det hele, hvis han reelt er Brøndby-mand i hjertet. Så giver det jo god mening for ham - og vi kan takke ham for, at han ikke fik sat et skifte i stand, da han var ligaen bedste angriber. Hvis det bare er pengene og hovedstadsegnen, der trækker, så er det ikke længere så fedt. Det ærgrer mig bare, hvis der ikke har været nogle tilnærmelsesvis ægte klubmænd på holdet igennem genrejsningen. Hvis jeg var irer ville jeg glæde mig over deres vidunderlige amatørsport...
Jeg har hele tiden haft på fornemmelsen at han var brønnermand i hjertet og den fornemmelse blev ikke mindre af hans udtalelse efter vi tog guldet ud af hænderne på dem

Det kan være rammeaftale ikke er det rigtige ord.

Men jeg er ret sikker på der står, at der er en købsoptionen til AGF, så inkluderer en 4 årig aftale til en løn på xxx.xxx pr måned, som er underskrevet af både RC og AGF.

Sådan er det i mange/flere lejemål nu.

Carstensen har da også sagt, at det er op til AGF nu. Så for mig lyder det som om aftalen er lavet og CV bestemmer om man vil indgå den på de betingelser.

Men jeg er ret sikker på der står, at der er en købsoptionen til AGF, så inkluderer en 4 årig aftale til en løn på xxx.xxx pr måned, som er underskrevet af både RC og AGF.

Sådan er det i mange/flere lejemål nu.

Men det ændrer ikke på, en anden klub stadig kan komme ind fra højre ellers er Carstensen reelt stavnsbundet i alt den tid, CV forhandler med Køln og det tvivler jeg stærkt på er tilladt.

Men det ændrer ikke på, en anden klub stadig kan komme ind fra højre ellers er Carstensen reelt stavnsbundet i alt den tid, CV forhandler med Køln og det tvivler jeg stærkt på er tilladt.
Det er derfor det tæller som første år af den endelige kontrakt.

Så det svarer til han har skrevet under på en f.eks 5 årig kontrakt, som dog kan opsiges efter et år.

Ellers er optionen intet værd for den købende klub.

Så det svarer til han har skrevet under på en f.eks 5 årig kontrakt, som dog kan opsiges efter et år.

Ja, under den forudsætning CV og Køln bliver enige. Prøv lige at forestille dig et scenarie hvor det trækker til sidste dag af vinduet og de 2 parter ikke kan blive enige og han må retur til Køln. I den tid kan han ikke spille i AGF ikke engang træne med uden Kølns velsignelse.
Det er et ekstremt eksempel men viser hvorfor jeg ikke tror på, det er en manøvre der er lovlig i henhold til EU.

Jeg synes selv, jeg følger godt med transfermarkedet, jeg har aldrig hørt om sådan en aftale men vil da meget gerne se et konkret eksempel.

Jo, hvis spilleren er med på det. En option er bedre end ingen, fordi du på forhånd har aftalt en pris som ofte ikke afhænger af præstationerne.

Ha ha, er det ikke rabiat og savlende rasende nok til at leve op til dine forventninger? :D

Han har aldrig talt med to tunger overfor AGF og os. Han har været top, top professionnel, selv om det var en offentlig hemmelighed at han holdt med Brøndby og ville ende der engang i den ene eller anden forfatning. Nu fik han muligheden fordi vi underbød og de overbød helt voldsomt på længden.

Om to år tænker jeg, at jeg godt kan klappe af ham. Med Brøndbytrøjen på bliver den naturligvis svær.

Værdien ligger i det aftalte beløb. Tag Bisseck. Ham kunne vi nok ikke have signet til den aftalte pris med Köln, hvis vi skulle forhandle om ham efter sæsonen, og vi fik da også travlt med at sikre ham.

Og hvis en spiller på forhånd siger ja til en i dette tilfælde lavere løn (må vi forvente,) er det simpelthen dårlig karrierepleje.

Nej, jeg afviser det på den pænest mulige måde. 🙂

I sidste ende står et punkt klart: Carstensen bestemmer selv, om han vil fortsætte i Köln, skifte til AGF eller en anden klub eller blive malkedreng hos Dalsgaard.

Ja, under den forudsætning CV og Køln bliver enige. Prøv lige at forestille dig et scenarie hvor det trækker til sidste dag af vinduet og de 2 parter ikke kan blive enige og han må retur til Køln. I den tid kan han ikke spille i AGF ikke engang træne med uden Kølns velsignelse.
Det er et ekstremt eksempel men viser hvorfor jeg ikke tror på, det er en manøvre der er lovlig i henhold til EU.

Jeg synes selv, jeg følger godt med transfermarkedet, jeg har aldrig hørt om sådan en aftale men vil da meget gerne se et konkret eksempel.

Jo, hvis spilleren er med på det. En option er bedre end ingen, fordi du på forhånd har aftalt en pris som ofte ikke afhænger af præstationerne.

Optionen har en udløbsdato, det er typisk 30. juni hvor kontrakter normalt løber ud, eller eventuelt når et transfervindue åbner.

Carstensen er aflønnet af AGF til 30. Juni 2026. Under den nuværende aftale igen.

Hvis CV kommer og siger, d. 2. Juli 2026 at han gerne vil overtage Carstensen er intet af det aftalte gældende længere. Hverken løn, varighed eller pris.

Så jeg tror ikke de scenarie bliver aktuelt.

Det er naturligvis ikke gratis, så optioner med sådanne forhåndsaftaler, der her både Köln og Carstensen har fået et engangsbeløb udover optionen for det.

I italiensk fodbold, specielt, er der endnu flere af dem. Nogle er købsoptioner, der er betinget af spillede kampe o.lign. Hvor en spiller laver en lejeaftale med f.eks Genoa, der så er en 5 årig aftale, hvis han spiller 12 kampe - derfor ender spillleren nogle gange på bænken.

Jeg tror også HSV ender med at skrive en 4 årig med Grønbæk hvis de aktiverer deres aftale med ham, de har samme regler som os mht varighed, altså maksimalt 5 år. Da en lejeaftale med aftalte vilkår tæller som en del af en samlet længerevarende aftale.

Mathias Jensen har også fået erklæret en option i dag, at Brentford, der var heller ikke noget de skulle være enige om med løn eller varighed. Det var Brentford der aktiverede en allerede aftalt 1 årig iption.

Jeg har tidligere fået det her fra en der arbejder meget med kontrakter

Det juridiske grundlag er normalt, at spilleren allerede har underskrevet eller på anden måde accepteret de fremtidige kontraktvilkår.

Hvis FCM lægger et bud, der bliver accepteret, kan Carstensen skrive med FCM allerede i aften. Spillere kan dog først officielt skifte fra en klub til en anden, når vinduet åbner.

En købsoption er ikke en obligation for AGF eller Carstensen, men blot AGF's sikkerhed for at kunne købe ham til en pris, man forventede ville blive fordelagtig (eller måske krævet af Köln, hvilket kan være årsagen til den pågående forhandling.)

Så jeg er ked af at skabe dårlig stemning, men hvis FCM vil have ham, kan de bare nappe ham.

Som tilføjelse hentede FCK i sin tid Lerager med indbygget obligation. Det gøres typisk af regnskabshensyn, når man fx har brugt mere, end man havde.
Stiller mig noget tvivlende over for den tolkning af en købsoption.

Min forståelse er, at det er en fortrinsret. En anden klub kan således ikke overbyde for optionen er udløbet. Spilleren kan selvfølglig takke nej til klubben med optionen, men det er noget andet.

Der har lige kørt en historie om en spiller (mener, at FCM er interesserede), hvor en klub havde option på spilleren. Den har de udnyttet, men forventningen er, at spilleren straks sælges videre. Hvis andre klubber bare kunne overbyde, er der intet i den historie der giver mening.

Så nej, jeg tror ikke, at FCM kan hente ham i dag. Men Carstensen kan takke nej til AGF, hvis han ved, at FCM står klar med en større pose penge. Omend han ikke har garanti for, at de reelt gør det.

Værdien ligger i det aftalte beløb. Tag Bisseck. Ham kunne vi nok ikke have signet til den aftalte pris med Köln, hvis vi skulle forhandle om ham efter sæsonen, og vi fik da også travlt med at sikre ham.

Og hvis en spiller på forhånd siger ja til en i dette tilfælde lavere løn (må vi forvente,) er det simpelthen dårlig karrierepleje.

Nej, jeg afviser det på den pænest mulige måde. 🙂

I sidste ende står et punkt klart: Carstensen bestemmer selv, om han vil fortsætte i Köln, skifte til AGF eller en anden klub eller blive malkedreng hos Dalsgaard.
Selvfølgelig til det sidste. Det gør Magnus Knudsen jo også. Han kan gå op og sige op i morgen, og blive flaskedreng et sted.

Men jeg er så tæt på 100% sikker som jeg kan være, uden at have set dokumentet på, at AGF allerede har i lejekontrakten en underskrevet aftale for perioden 2026-2030.

Lejeaftale er jo ikke blot underskrevet af AGF og Köln. Den er også underskrevet af Carstensen.

Det er ikke anderledes for Carstensen end at skrive en 5 årig aftale med AGF sidste sommer. Så der er jo ikke noget dårlig karrierevalg i det.

Vedr. Andeson har jeg altid været af den holdning, at man skal være meget påpasselig med at hente tidligere spillere hjem. Der er som regel en grund til at de er skiftet væk, og der sker altid en masse ting mens de er væk. Kan man virkelig bevæge sig fremad, hvis man hænger sig i fortiden? Knudsen vidner ihvertfald om at det bestemt er muligt.

Man skal bare heller ikke glemme, at Knudsen altså blev købt til og brugt i Bundesligaen, da han var i Kiel. Det var ikke just Bundesligaen, som kaldte på MA...
For mig er det lidt gakket, at så mange sammenligner de to sager.

Man skal bare heller ikke glemme, at Knudsen altså blev købt til og brugt i Bundesligaen, da han var i Kiel. Det var ikke just Bundesligaen, som kaldte på MA...
For mig er det lidt gakket, at så mange sammenligner de to sager.
Forskellen er blandt andet også, at MA var en af vores absolut bedste spillere sidst han var her. Det synes jeg ikke Knudsen var. Selvfølgelig vil det være godt at få ham tilbage, hvis det giver mening rent økonomisk også.

Forskellen er blandt andet også, at MA var en af vores absolut bedste spillere sidst han var her. Det synes jeg ikke Knudsen var. Selvfølgelig vil det være godt at få ham tilbage, hvis det giver mening rent økonomisk også.

Men realistisk set, skulle MA have stået meget tidligt op i sidste sæson for at have været vores bedste spiller.

Hansen, Links, Kahl, Tingager/Dalsgaard (i hver deres periode), Beijmo, Knudsen, Yakob, Poulsen (i efteråret), Arnstad og Bech var alle som minimum ligeså gode i den netop overståede sæson, som Andersson var i hans sidste.

MA kan stadig være en værdifuld spiller for os. Men jeg forestiller mig ikke, at han på samme måde vil stikke ud på vores hold, som han gjorde sidst. Det tror jeg egentlig er positivt. Jeg tror, MA bliver bedre, hvis det hele ikke hænger på ham, og hvis han får lidt mindre opmærksomhed fra modstanderne.

Men realistisk set, skulle MA have stået meget tidligt op i sidste sæson for at have været vores bedste spiller.

Hansen, Links, Kahl, Tingager/Dalsgaard (i hver deres periode), Beijmo, Knudsen, Yakob, Poulsen (i efteråret), Arnstad og Bech var alle som minimum ligeså gode i den netop overståede sæson, som Andersson var i hans sidste.

MA kan stadig være en værdifuld spiller for os. Men jeg forestiller mig ikke, at han på samme måde vil stikke ud på vores hold, som han gjorde sidst. Det tror jeg egentlig er positivt. Jeg tror, MA bliver bedre, hvis det hele ikke hænger på ham, og hvis han får lidt mindre opmærksomhed fra modstanderne.
Med til Anderson hører også, at vores spil var bygget meget op om ham og Mads Emil. Bech spillede angriber og var for langt væk fra bolden.

Anderson blev kastet lidt rundt, vikarierede bl.a for Links. Det hjalp ham heller ikke.

Derudover var vi nogle gange så afhængige af ham, at han ofte spillede igennem perioder, hvor en enkelt kamp eller to på bænken havde hjulpet.

Selvfølgelig til det sidste. Det gør Magnus Knudsen jo også. Han kan gå op og sige op i morgen, og blive flaskedreng et sted.

Men jeg er så tæt på 100% sikker som jeg kan være, uden at have set dokumentet på, at AGF allerede har i lejekontrakten en underskrevet aftale for perioden 2026-2030.

Lejeaftale er jo ikke blot underskrevet af AGF og Köln. Den er også underskrevet af Carstensen.

Det er ikke anderledes for Carstensen end at skrive en 5 årig aftale med AGF sidste sommer. Så der er jo ikke noget dårlig karrierevalg i det.
Ja, Carstensen har skrevet under på at spille hos en anden klub i en afgrænset periode for sin løn hos Köln.

Köln betaler den løn under hele opholdet. AGF betaler et beløb for at leje spilleren. Det er naturligvis inklusive løn osv., medmindre udlejer er desperat eller søger udvikling af spilleren. Spilleren har altid mulighed for at forhandle en personlig bonus på plads med lejende klub.

Men rent juridisk er lønnen stadig betalt af Köln.

Jeg er 100 % sikker, så vi bliver nok ikke enige 🙂

Det dårlige karrierevalg består i, at han ikke satser på at kunne få mere efter at have præsteret. Det kunne fx være en kontrakt til dobbelt løn i FCM.

Det giver ingen mening at aftale noget permanent med noget midlertidigt. 🙂
Stiller mig noget tvivlende over for den tolkning af en købsoption.

Min forståelse er, at det er en fortrinsret. En anden klub kan således ikke overbyde for optionen er udløbet. Spilleren kan selvfølglig takke nej til klubben med optionen, men det er noget andet.

Der har lige kørt en historie om en spiller (mener, at FCM er interesserede), hvor en klub havde option på spilleren. Den har de udnyttet, men forventningen er, at spilleren straks sælges videre. Hvis andre klubber bare kunne overbyde, er der intet i den historie der giver mening.

Så nej, jeg tror ikke, at FCM kan hente ham i dag. Men Carstensen kan takke nej til AGF, hvis han ved, at FCM står klar med en større pose penge. Omend han ikke har garanti for, at de reelt gør det.
Carstensen er ejet af Köln, som kan sælge hans rettigheder, til hvem de vil. Det er ikke tolkning, men fakta. 🙂

Ja, Carstensen har skrevet under på at spille hos en anden klub i en afgrænset periode for sin løn hos Köln.

Köln betaler den løn under hele opholdet. AGF betaler et beløb for at leje spilleren. Det er naturligvis inklusive løn osv., medmindre udlejer er desperat eller søger udvikling af spilleren. Spilleren har altid mulighed for at forhandle en personlig bonus på plads med lejende klub.

Men rent juridisk er lønnen stadig betalt af Köln.

Jeg er 100 % sikker, så vi bliver nok ikke enige 🙂

Det dårlige karrierevalg består i, at han ikke satser på at kunne få mere efter at have præsteret. Det kunne fx være en kontrakt til dobbelt løn i FCM.

Det giver ingen mening at aftale noget permanent med noget midlertidigt. 🙂

Carstensen er ejet af Köln, som kan sælge hans rettigheder, til hvem de vil. Det er ikke tolkning, men fakta. 🙂

Fra ren AI da det ikke er nemt at google sig frem til men det kan man sikkert på Engelsk - tænker det står i FIFA's reglement.

Carstensen har sagt der kun mangler AGF og Køln - så hans ting er på plads. Den eneste grund til der ikke er trykket køb, er fordi CV forsøger at presse prisen ned. Han har sikkert ind til ultimo måneden til at trykke på knappen - medmindre den er lavet, så den udløber når transfervinduet starter tidligt i år.

1780344831521.webp

Latest posts

Back