New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 180K
Transfervindue Sommer 2026
PM er stadig legende
Jeg har det fint med Beijmo
Stage står også stadig mit hjerte nær.

Jeg er bange for man smadrer den glæde spillerne har haft ved at spille i AGF, hvis man går hårdt efter dem når de vælger nyt job - hvis ikke de fravælger de helt oplagt bedste muligheder for dem selv.

Det skulle gerne være sådan at man også om 5 år har en række ambassadører (på diverse plejehjem, godt nok, men alligevel) der taler om en særlig tid.

Det forklejner man i min optik ved at reagere så negativt og følelsesladet.

Jeg er med på andre er mere purister og vil holde fast i Real America AGFs svar på Tobias Mikkelsen og de spillere der - karrieren igennem - har levet op til de rigtige kriterier. Det er der også en case for, vi er bare uenige.

Tiden sammen eller dedikationen gennem hele karrieren.

Jeg forstår ikke Alexander Lind. Hvorfor lade så tåbeligt et hensyn styre sin karriere? Og hvorfor sige det, når han skifter til AGF alligevel?
Tror du da stadig, Lind skifter til os? Det tror jeg virkelig ikke efter det statement.

PM er stadig legende
Jeg har det fint med Beijmo
Stage står også stadig mit hjerte nær.

Jeg er bange for man smadrer den glæde spillerne har haft ved at spille i AGF, hvis man går hårdt efter dem når de vælger nyt job - hvis ikke de fravælger de helt oplagt bedste muligheder for dem selv.

Det skulle gerne være sådan at man også om 5 år har en række ambassadører (på diverse plejehjem, godt nok, men alligevel) der taler om en særlig tid.

Det forklejner man i min optik ved at reagere så negativt og følelsesladet.

Jeg er med på andre er mere purister og vil holde fast i Real America AGFs svar på Tobias Mikkelsen og de spillere der - karrieren igennem - har levet op til de rigtige kriterier. Det er der også en case for, vi er bare uenige.

Tiden sammen eller dedikationen gennem hele karrieren.

Jeg forstår ikke Alexander Lind. Hvorfor lade så tåbeligt et hensyn styre sin karriere? Og hvorfor sige det, når han skifter til AGF alligevel?
Det er da bestemt en fri verden. Men faktum er jo at både Patrick Mortensen og Felix Beijmo har haft mulighed for, at blive i AGF, men tilvalgte hhv Brøndby og FCK.

Jeg ser min “opgave” som tilskuer og supporter, at supportere AGF. Det tænker jeg ikke jeg gør bedst, ved at behandle dem som andet end det de er. En modstander. Jeg har ikke særlig megen sympati over for Brøndby, og dermed heller ikke for deres spillere. Jeg tænker derimod, at ignorerer dem er det bedste vi kan gøre. Jeg tror specielt Beijmo ville finde mere motivation af, at vi buher af ham. Patrick Mortensen derimod kunne godt finde på, at gå ned mod fans’ne og så skal han selvfølgelig behandles præcis som var det Daniel Wass eller Louis Binks - det tror jeg han vil have det svært ved.

Kan vi være en 12. mand mod tidligere spillere, så synes jeg vi skylder AGF dét, og ikke de tidligere spillere. Ingen over klubben

Jo mere jeg tænker over det, desto mere vanvittigt virker det, at Brøndby giver Patrick Mortensen en to årig kontrakt. Han fylder 37 om halvanden måned. Medmindre planen er, at han skal fungere som træner i kontraktens anden år, har jeg svært ved at se logikken.

Han er ikke længere den samme opspilsstation, har mistet fart og er mindre farlig foran mål. Til gengæld er han stadig stærk på defensive dødbolde.

Mentorargumentet køber jeg kun delvist. Den angriber, han skal lære op, Jacob Ambæk, er en helt anden type, så meget af det tekniske og taktiske er ikke direkte overførbart. Som mental sparringspartner giver det mere mening, men behøver man at aflønne ham i to år for det?

Jeg er enormt glad for, at vi ikke gav ham to år – og samtidig enormt skuffet over at skulle se ham i en gul trøje. Måske finder jeg igen sympati for ham i 2028. Lige nu er han bare en modstander i en klub, jeg af åbenlyse årsager har svært ved at holde af.
Lige nu er det mest følelser, men som du fint pointerer giver det vel ikke ret meget rationel mening sportsligt.
Jeg synes ikke det er for hårdt at sige at manden ikke længere har niveauet til et top6 hold i suppen.

I PM tilfælde tror jeg nok der skal komme mere perspektiv på hans status efter nogle dage

Jeg kan slet ikke hidse mig op over Paddys valg.
Brøndby giver ham langt mere end vi ville og skulle.
For mig er Paddy en legende i AGF. Og jeg vil aldrig kunne råbe negative ting efter ham, uanset hvilken trøje han tager på.
De fleste herinde har haft ham afskrevet de sidste 12 måneder og han vil forståeligt nok hjem til Sjælland.
Når vi åbenlyst skal videre fra ham - hvorfor betyder det så noget hvilken trøje han taget på...

Jeg skrev det også for nogle dage siden, men for mig er det et kæmpe faresignal, når en AGF spiller siger at han ikke kunne finde på at spille i FCK eller Brøndby.
Historien de sidste 30 år har vist mig, at netop de spillere ender med at lave skiftet.
Stage var en af dem.

Jeg vil være nervøs hvis jeg var Silkeborgfan.

Jeg kan slet ikke hidse mig op over Paddys valg.
Brøndby giver ham langt mere end vi ville og skulle.
For mig er Paddy en legende i AGF. Og jeg vil aldrig kunne råbe negative ting efter ham, uanset hvilken trøje han tager på.
De fleste herinde har haft ham afskrevet de sidste 12 måneder og han vil forståeligt nok hjem til Sjælland.
Når vi åbenlyst skal videre fra ham - hvorfor betyder det så noget hvilken trøje han taget på...
Jeg er mere på det hold, at såfremt AGF ikke betyder noget for spilleren (for så havde han lavet et andet valg), så betyder spilleren heller ikke noget for mig.

FCK giver også Beijmo mere end vi kan, det irriterer mig også - som fan.

Når AGF møder Brøndby, så har jeg aldrig haft sympati over for nogen Brøndby spiller.

I PM tilfælde tror jeg nok der skal komme mere perspektiv på hans status efter nogle dage
Jeg kan nu stadig godt lide manden! Hans aktie i GF-genrejsningen er åbenlys - og ja, det er jo ikke slet ikke noget sportsligt problem for os, at han skifter. Men en brat opvågning fra drømmene om en vaskeægte legende, det er de da. Nu har jeg tilfældigvis også haft en enkelt mini-interaktion med ham, som gør, at jeg tror på, at han rent faktisk er et ordenligt menneske. Det hjælper sikkert. Derudover, hvis han reelt er Brøndby-fan. Jeg mener oprigtigt, at det er stærkt nok i så fald. Så er vi jo bare rivaler... Men det er da stadig trist.

Patrick Mortensen derimod kunne godt finde på, at gå ned mod fans’ne og så skal han selvfølgelig behandles præcis som var det Daniel Wass eller Louis Binks - det tror jeg han vil have det svært ved.

Kan vi være en 12. mand mod tidligere spillere, så synes jeg vi skylder AGF dét, og ikke de tidligere spillere. Ingen over klubben
Enig i det sidste.
Men det første er jeg kun enig i, hvis det er umiddelbart før kampen.
Hvis det er under opvarmningen eller efter kampen, så rejser jeg mig og klapper af ham.
222 kampe, 106 mål, en pokalfinale og et mesterskab. Med tre forskellige trænere, hvor de to første nær endte med at få ham til at skifte klub. Det var der bare ikke nogen, der hørte om før bagefter, fordi manden har alt for meget klasse, til at være andet end loyal og professionel. Han er i virkeligheden ALT for god til Brøndby.
Hvis han føler, han har to år i sig og at han er træt af den samme dans hvert forår, så kan jeg godt forstå, han vælger som han (måske) gør.
Han er ubetinget en legende i min verden, jeg kommer ikke til at buhe af ham, med mindre han laver svinestreger på vores spillere.

Det er da bestemt en fri verden. Men faktum er jo at både Patrick Mortensen og Felix Beijmo har haft mulighed for, at blive i AGF, men tilvalgte hhv Brøndby og FCK.

Jeg ser min “opgave” som tilskuer og supporter, at supportere AGF. Det tænker jeg ikke jeg gør bedst, ved at behandle dem som andet end det de er. En modstander. Jeg har ikke særlig megen sympati over for Brøndby, og dermed heller ikke for deres spillere. Jeg tænker derimod, at ignorerer dem er det bedste vi kan gøre. Jeg tror specielt Beijmo ville finde mere motivation af, at vi buher af ham. Patrick Mortensen derimod kunne godt finde på, at gå ned mod fans’ne og så skal han selvfølgelig behandles præcis som var det Daniel Wass eller Louis Binks - det tror jeg han vil have det svært ved.

Enig - hvis det at spille i AGF reduceres til et hvilket som helst andet job, så kan man jo lige så godt være fan af Danske Bank, Novo Nordisk eller FC København. At spille i AGF er ikke bare et job, det er et privilegie, og man bliver hyldet som helte i den hvide trøje, og det modsatte hvis man skifter til en konkurrent.

Jeg har det lidt svært med Hattrick. Han falder i den kategori af mennesker, jeg egentlig hellere så have en anden rolle i mit liv. (Måskender I det med at en person ville være en fed ven, men forfærdelig kollega.)

Han er så grounded og fed en person, at han fandme ville være herlig at have som svoger eller den slags.
Han var også en klinisk afslutter og derfor en form for yndlingsspiller.

Som anfører vakte han da lidt stolthed, når han kunne hæve sig over det hel og være rolig og i zen, men jeg savnede også noget vildbasse. Jeg syntes, han fortjente Nobels Fredspris efter helt stoisk at have taget guldet fra bif og nærmest græde med dem.

Men jeg var mere vild med Uwes reaktion. Så småligt et menneske er jeg.

Jeg kommer sikkert til at klappe lidt efter ham, og jeg kommer næppe til at buhe af ham, men han er røget over i kategorien fed ekssvoger nu. En god person, der hører til et andet sted.

Lidt ligesom jeg har det med Magnus Jensen.

Enig i det sidste.
Men det første er jeg kun enig i, hvis det er umiddelbart før kampen.
Hvis det er under opvarmningen eller efter kampen, så rejser jeg mig og klapper af ham.
222 kampe, 106 mål, en pokalfinale og et mesterskab. Med tre forskellige trænere, hvor de to første nær endte med at få ham til at skifte klub. Det var der bare ikke nogen, der hørte om før bagefter, fordi manden har alt for meget klasse, til at være andet end loyal og professionel. Han er i virkeligheden ALT for god til Brøndby.
Hvis han føler, han har to år i sig og at han er træt af den samme dans hvert forår, så kan jeg godt forstå, han vælger som han (måske) gør.
Han er ubetinget en legende i min verden, jeg kommer ikke til at buhe af ham, med mindre han laver svinestreger på vores spillere.
Efter kampen ville jeg overveje det, specielt hvis vi har vundet.

Men jeg har det svært ved at klappe og hylde en Brøndby spiller.

Som jeg skrev privat til NowakRup i fredags, så mødte min datter Alexander Lind i fredags i Århus.

Hun sagde at han kom for sent til mesterskabsfesten, men at han selvfølgelig kunne komme med til den næste år, og dertil svarede Lind at det var op til hans klub og CV - så tror ikke den er død.
Den er stendød. Som jeg skrev i sidste uge, har han meldt ud internt, at han vil blive i FCN og nu har han så også meldt ud offentligt, at han ikke vil til AGF.
Med al respekt for din datter, så har han nok tænkt at det ikke var det smarteste at melde ud, til en fest i Aarhus, at han i hvert fald ikke vil til AGF.

Jeg kan nu stadig godt lide manden! Hans aktie i GF-genrejsningen er åbenlys - og ja, det er jo ikke slet ikke noget sportsligt problem for os, at han skifter. Men en brat opvågning fra drømmene om en vaskeægte legende, det er de da. Nu har jeg tilfældigvis også haft en enkelt mini-interaktion med ham, som gør, at jeg tror på, at han rent faktisk er et ordenligt menneske. Det hjælper sikkert. Derudover, hvis han reelt er Brøndby-fan. Jeg mener oprigtigt, at det er stærkt nok i så fald. Så er vi jo bare rivaler... Men det er da stadig trist.
Det er også det jeg mente med perspektivet - lige nu er det lidt mere følelser - men om et par dage, måske med en hilsen fra Paddy til os og byen.
kan det hele jo godt give mening, og hans betydning for os transcenderer også BIFs grimme trøje.
Så rationelt, enig, men jeg vil godt lige have et par dage til at fordøje den her.

Jeg synes, det tegner helt perfekt med PM, hvis alle rygterne viser sig at være sande.

Han er indiskutabelt en kæmpe AGF-legende. Måske den største af dem alle. Også selvom han skifter til Brøndby.

Jeg har længe været af den holdning, at PM er færdig på alle andre parametre end som kulturbærer, på defensive dødbold og muligvis ift. at organisere et pres. Han er ikke længere i nærheden af at være starter på et top fire hold. Han er langsom, han taber sine dueller, og han har også mistet sin skarphed. Ret beset anser jeg det som et mindre mirakel, at vi er blevet mestre i en sæson, hvor han har spillet langt hovedparten af minutterne som nier. Ikke fordi, han ikke har bidraget. For det har han. Men han er ikke længere nogen specielt god angriber, og det har han ikke været i snart halvandet år.

Af samme grund har jeg også været bekymret ift. hans kontraktudløb. På den ene side ville jeg gerne holde ham i klubben på grund af hans menneskelige egenskaber (som vi helt sikkert får svært ved at erstatte). På den anden side optager han en plads fra en bedre spiller.

Jeg har i mit stille sind tænkt over, om CV var presset til at forlænge ham, fordi det kunne give en negativ respons fra truppen, hvis man ikke tilbød en meget populær anfører en forlængelse. Nu vælger PM aktivt selv en anden vej. Han fravælger os. Vi får et generationsskifte på positionen serveret, uden at Tingager og Poulsen skal være trætte af, at deres gode ven blev hældt ud af klubben. Det tror jeg, er rigtigt godt.

Samtidig får PM en aftale, der er god for ham. Stort tillykke til ham.

Også tillykke til Brøndby. I deres situation har de langt mere brug for en kulturbærer end vi har. Jeg tror dog end ikke PM kan rette op på kulturen i Brøndby.

PM har altid været eksemplarisk ift. fans af andre hold. Jeg synes, han skal mødes med respekt og ærbødighed i Aarhus fremadrettet.

Last edited:
Dette kommer til at tage tid at bearbejde. Jeg var påvirket i flere dage, da Beijmos skifte blev rygtet og siden offentliggjort, men Paddys påståede skifte gør ondt på en anden og dybere måde. Min iskiasnerve var ude af kontrol i går, sammenfaldende med Paddys forestående "bortgang." Et tilfælde? Næppe. Han har altid været indbegrebet af integritet. Det er tanken om Paddy, i en Brøndby-trøje, efter det aftryk han har sat i AGF, der virkelig gør ondt. Her til aften har jeg kvalme. Han er ikke et sportsligt, men et symbolsk og værdimæssigt tab for klubben.
Det er måske prisen for at være (for) følelsesmæssigt investeret i en klub som AGF. Kan det lade sig gøre? For mig er Paddy "sovet stille ind" med dette skifte og jeg vil forsøge at huske hans smukke kæbelinje og endnu smukkere menneskelige egenskaber.
Afslutningsvis: For mig er det post-apokalyptisk at miste vores anfører og viceanfører til Brøndby og FCK. Hvad fanden er det for et verdensbillede??
Kahls forlængelse var et tiltrængt lys i mørket, men jeg har i første omgang brug for en permanent kontrakt til Rasmus Carstensen og Dalsgaard dropper sine landmands/pensionstanker. Helst i morgen. Lad det ske.

Don’t cry for me, Paddy.
No, Beijmo, no cry.

Latest posts

Back