New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 180K
Jeg kan se at flere på bold.dk samt de sociale medier, mener at Mortensens skifte viser hvor AGF er i fødekæden i forhold til Brøndby.
Jeg kunne ikke være mere uenig. Jeg synes det viser noget om hvor vi er ved at bevæge os hen, når Brøndby tager spillere, der toppede karrieren hos os og nu nærmer sig karrierens afslutning.
Det svarer lidt til at sige, at Brøndby var over Liverpool i fødekæden, dengang de fik Daniel Agger.

Hvad Patrick Mortensens valg angår, så har jeg ikke helt gjort op med mig selv hvad jeg synes.
Svigerfamilien er jo åbenbart Brøndbyfans og han er selv ovre fra Sjælland.
Jeg synes det smudser hans eftermæle, men det pisser mig ikke sådan for alvor af.

Træls at det skal slutte sådan med Paddy. Ligegyldigt hvordan man vender og drejer det, så skifter han til vores værste rival, og det har jeg det bare ekstremt svært med. Det er aldrig acceptabelt i min verden. Han er stadig en stor spiller i klubbens historie, men legendestatusen falder en del, hvis skiftet går igennem. Jeg ved ikke om jeg vil buhe af ham, men jeg vil nok ikke rejse mig og hylde ham, når han fremover besøger vores stadion. Øv.

Jeg kan se at flere på bold.dk samt de sociale medier, mener at Mortensens skifte viser hvor AGF er i fødekæden i forhold til Brøndby.
Jeg kunne ikke være mere uenig. Jeg synes det viser noget om hvor vi er ved at bevæge os hen, når Brøndby tager spillere, der toppede karrieren hos os og nu nærmer sig karrierens afslutning.
Det svarer lidt til at sige, at Brøndby var over Liverpool i fødekæden, dengang de fik Daniel Agger.

Hvad Patrick Mortensens valg angår, så har jeg ikke helt gjort op med mig selv hvad jeg synes.
Jeg synes det smudser hans eftermæle, men det pisser mig ikke sådan for alvor af.

Jeg er rørende enig. Beijmo var en magt demonstration fra FCKs side.

Paddy er bare spøjst. Vi mister en stor figur, men timingen er rigtig god for os. Kan ikke se han kan løfte meget i Brøndby? Som 3. Violin til Ambæk og Bundgaard?

Han kommer med professionelt mindset og lederskab, men det har de altså i forvejen i typer som Slizs, Wass, Binks og Godfrey. Paddy er tilmed en modsætning til dem som jeg ser det, så det kan måske skabe lidt uro?

Sig mig lige er det allerede d. 1 april igen? PM til Brøndby, hvordan giver det mening? PM er en levende legende i AGF, men hans niveau har været faldende igennem de sidste 1,5 år og specielt her i foråret har det set sløjt ud. Så medmindre det er som spillende angrebstræner eller lignende, virker det helt skævt. Men fedt for ham hvis han kan presse det sidste ud af hans karriere. Jeg ønsker kun det bedste for ham

Bare de værste tosser ikke finder tændstikkerne frem i Dragør eller råber: Du er og bliver et Brøndbysvin.
Ellers kan han sikkert nok tåle en del på BIF bænken, hvor de mange millioner luner lidt på en kold rumpe.

Som jeg skrev privat til NowakRup i fredags, så mødte min datter Alexander Lind i fredags i Århus.

Hun sagde at han kom for sent til mesterskabsfesten, men at han selvfølgelig kunne komme med til den næste år, og dertil svarede Lind at det var op til hans klub og CV - så tror ikke den er død.View attachment 7138
Så er spørgsmålet, hvornår hans citat i avisen er givet. Men underligt statement at lave, hvis den ikke er død.

Var paa cykeltur her til morgen
Cyklede og nynnede:
Til morn cafë - til aften Rum
Vi har e'n kaptajn
Det Patrick Mortensen

den her melodi -
maaske ikke super originalt, men det lød godt inde i mit hoved.
Paa vej hjem i toget, kan jeg læse at PM forlader os, jeg når like at like et opslag med at købe hans kommende legende trøje.... som kommer nyheden med BIF - det er vel ikke bekræftet endnu - men hva faen? - han virker umiddelbart på definitionen at et sympatisk menneske og hvis det giver mening for ham og hans familie så kan vi vel bare sige tak for alt.
Jeg håber samtidig med al ydmyghed at han formår at italesætte skiftet mere elegant end svenskeren.

Var paa cykeltur her til morgen
Cyklede og nynnede:
Til morn cafë - til aften Rum
Vi har e'n kaptajn
Det Patrick Mortensen

den her melodi -
maaske ikke super originalt, men det lød godt inde i mit hoved, paa vej hjem i toget, kan jeg læse at PM forlader os, jeg når like at like et opslag med at købe hans kommende legende trøje.... som kommer nyheden med BIF - det er vel ikke bekræftet endnu - men hva faen? - han virker umiddelbart på definitionen at et sympatisk menneske og hvis det giver mening for ham og hans familie så kan vi vel bare sige tak for alt.
Jeg håber samtidig med al ydmyghed at han formår at italesætte skiftet mere elegant end svenskeren.
Jo mere jeg tænker over det, desto mere vanvittigt virker det, at Brøndby giver Patrick Mortensen en to årig kontrakt. Han fylder 37 om halvanden måned. Medmindre planen er, at han skal fungere som træner i kontraktens anden år, har jeg svært ved at se logikken.

Han er ikke længere den samme opspilsstation, har mistet fart og er mindre farlig foran mål. Til gengæld er han stadig stærk på defensive dødbolde.

Mentorargumentet køber jeg kun delvist. Den angriber, han skal lære op, Jacob Ambæk, er en helt anden type, så meget af det tekniske og taktiske er ikke direkte overførbart. Som mental sparringspartner giver det mere mening, men behøver man at aflønne ham i to år for det?

Jeg er enormt glad for, at vi ikke gav ham to år – og samtidig enormt skuffet over at skulle se ham i en gul trøje. Måske finder jeg igen sympati for ham i 2028. Lige nu er han bare en modstander i en klub, jeg af åbenlyse årsager har svært ved at holde af.

PM er stadig legende
Jeg har det fint med Beijmo
Stage står også stadig mit hjerte nær.

Jeg er bange for man smadrer den glæde spillerne har haft ved at spille i AGF, hvis man går hårdt efter dem når de vælger nyt job - hvis ikke de fravælger de helt oplagt bedste muligheder for dem selv.

Det skulle gerne være sådan at man også om 5 år har en række ambassadører (på diverse plejehjem, godt nok, men alligevel) der taler om en særlig tid.

Det forklejner man i min optik ved at reagere så negativt og følelsesladet.

Jeg er med på andre er mere purister og vil holde fast i Real America AGFs svar på Tobias Mikkelsen og de spillere der - karrieren igennem - har levet op til de rigtige kriterier. Det er der også en case for, vi er bare uenige.

Tiden sammen eller dedikationen gennem hele karrieren.

Jeg forstår ikke Alexander Lind. Hvorfor lade så tåbeligt et hensyn styre sin karriere? Og hvorfor sige det, når han skifter til AGF alligevel?

Latest posts

Back