New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 89K
Transfervindue Sommer 2026
Jeg synes han løber fint i dybden da Bogere scorer (efter 92 minutter) - fair nok, selvmål, men jeg kalder det et mål.
Løber fint fri og burde score mod BIF

Det vi glemmer er, at han har scoret 8 mål i SLDK, mere end Vallys, Ambæk,, Grot, Lind, Osorio, Hoppe m.fl.

Skal han spille 10-20 minutter hver anden kamp, så vil hans evner på dødbolde altid have en værdi
Han spiller Arnstad glimrende fri mod Haderslev og lægger afleveringen til Bogere. Der er ingen argumenter from min side mod PMs fodboldforståelse eller -intelligens, den har altid været der, og er det stadig. Jeg ser bare ikke en relevant rolle til ham. Hvis han er tilfreds med 15 min hist og her, kan han være en glimrende mentor for fx Lind og Bogere.

Men det er jo ikke en god backup, hvis Lind tager et rødt igen, eller sidder ude 4 kampe med en skade.

Og når PM mener han ikke er færdig med at spille fodbold, tænker jeg ikke han mener ca 45 minutter pr. måned.

Den konstellation vil jeg købe alle ugens dage men jeg tror ikke, JP vil køre med et klart 2. valg, jeg tror, de kommer i spil alt afhængig af taktikken og form. Måske ikke lige i starten men senere på sæsonen, hvor vi har fået set mere til Bogere.

Mit bud på 9er situationen i næste sæson er ny 9er (forhåbentlig Lind), Bogere (alternativ han udlejes i første omgang til vinter) og Serra.
Helt enig. Jeg satte dem heller ikke op i rækkefølge. Jeg tror også det ender med Serra

Han spiller Arnstad glimrende fri mod Haderslev og lægger afleveringen til Bogere. Der er ingen argumenter from min side mod PMs fodboldforståelse eller -intelligens, den har altid været der, og er det stsdig. Jeg ser bare ikke en relevant rolle til ham. Hvis han er tilfreds med 15 min hist og her, kan han være en glimrende mentor for fx Lind og Bogere.

Men det er jo ikke en god backup, hvis Lind tager et rødt igen, eller sidder ude 4 kampe med en skade.

Og når PM mener han ikke er færdig med at spille fodbold, tænker jeg ikke han mener ca 45 minutter pr. måned.
Jeg synes den er svær. Når man ser hvor få mål mange andre offensive spillere også har scoret. Er Serra en bedre backup?

EDIT: Lind får jo heller ikke røde kort hver sæson.

Last edited:
Ift Serra er jeg mest bekymret for den fysiske tilstand. Han spillede ikke voldsomt meget og når han gjorde, så ikke ret længe. Han kunne ikke spille i Farum fordi han var træt (efter 60 minutter i Herning), og så fik han lyskeproblemer i anden FCM-kamp.

Han skal i min bog ikke være backup, der er PM klart at foretrække. Han er også bedre end Serra, selvom Janni er bedst udenfor felterne.

Jeg har det sgu også lidt todelt med snakken om en forlængelse med Patrick Mortensen. Jeg blev instinktivt glad for den artikel hvor han siger at han forlænger med klubben, men det er jo også tydeligt, at han bliver mere og mere blind passager i kampene. Jeg ved ikke om forlængelsen kommer med en klar aftale om at han er back-up, og med et primært ansvar for at lede mere end at spille. Eller om CV og JP ser tegn på at han kan finde noget nyt spil, hvis han ikke får så mange minutter, og kan fungere som en form for supersub i kampene, jeg tror dog det kan blive vanskeligt for ham i det hele taget at blive udtaget i næste sæson, men de investeringer der sker lige nu.

Hvad har jeg overset? Har ikke fået en forlængelse med.

Han siger det så direkte han kan, uden at sige det direkte:

- Den er der, at der en positiv dialog, og så melder vi noget ud, når der er noget at melde ud.
- Men det ser positivt ud, så jeg tænker, at I nok skal få noget at vide snart.
- Nu må vi se. Jeg melder noget ud, når der er noget at melde ud. Men jeg kan godt sige, at jeg er ikke færdig med at spille fodbold, siger Patrick Mortensen.

Jakob Poulsens måde at spille fodbold på er virkelig, virkelig bæredygtig. Se på, hvor få slidskader vi har haft i denne sæson, og sekundært hvor få karantæner. Vi spiller med en høj grad af kontrol i kampene, vi SPILLER frem for at spille på fysik og dødbolde. Det kan give nogle udfordringer, når vi møder bedre hold, end dem vi møder i Superligaen, men det er bæredygtigt i forhold til energiforvaltning.
Som sådan ikke uenig, men vi har også, i hvert fald i grundspillet, spillet med høj risiko. Vi har haft spillerne/holdet, der kunne løfte det, men når jeg mener at vi kommer til at kæmpe for top-6, er det også fordi jeg tvivler på, at vi kommer til at kunne spille på samme dominerende måde i næste sæson. Ikke mindst fordi vi kommer til at bruge truppen meget mere bredt, på grund af Europa.

Jeg så helst en trio der hedder - Lind (el.lign) - Bogere - Paddy

Den løsning vil være fin men jeg tænker det skal være fordi PM ønsker en anden rolle i klubben efterfølgende.

Har han ikke noget ønske om det, så kan jeg ikke se hvorfor han skal vælge at spille 3 violin i klubben. Så skal han da langt hellere stoppe på toppe med mesterskabet og overlade pladsen til yngre spillere.

Den løsning vil være fin men jeg tænker det skal være fordi PM ønsker en anden rolle i klubben efterfølgende.

Har han ikke noget ønske om det, så kan jeg ikke se hvorfor han skal vælge at spille 3 violin i klubben. Så skal han da langt hellere stoppe på toppe med mesterskabet og overlade pladsen til yngre spillere.
Jeg tror Paddys drive er at komme til at spille på det nye stadion, og komme i europæisk gruppespil med AGF, så er det måske lidt sekundært, at han ikke bliver en bærende profil.

Lille indspark til Lind: Han er opvokset i Hørning! Han er altså lidt mere lokal end jeg troede - skiftede til SIF som 13-årig.. Men han er altså fra en by i cykelafstand til Århus - jeg bliver altså ret hooked på, at Lind kan blive “vores dumme svin”.. Jeg ville klappe i mine små fede hænder over et køb af ham!

Lille indspark til Lind: Han er opvokset i Hørning! Han er altså lidt mere lokal end jeg troede - skiftede til SIF som 13-årig.. Men han er altså fra en by i cykelafstand til Århus - jeg bliver altså ret hooked på, at Lind kan blive “vores dumme svin”.. Jeg ville klappe i mine små fede hænder over et køb af ham!
Men skiftede han ikke netop til Sif, fordi der var et eller andet med hans opfattelse af AGF?

Der er selvfølgelig løbet meget vand i åen siden da og CL samt økonomi kan gøre meget ;)

Janni Serra har været sportsligt været bedre end Paddy i dette forår. Serra har dog lidt flere udfordringer med fysikken og Paddy er en legende og kulturbærer. Omvendt har Paddy kontraktudløb og er dermed en mere naturlig afgang. Serra kan måske også lettere leve med en jokerrolle end Paddy.

Der er kort sagt en del argumenter for og imod dem begge. Ingen af dem er overbevisende nok til at være faste startere.

Jeg var egentligt overbevist om, at Paddy vil skifte til en ny klub på Sjælland eller tage på eventyr, men den seneste udtalelse om kontrakten peger i retning af en forlængelse.

Latest posts

Back