New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 89K
Transfervindue Sommer 2026
Jeg forstår ikke en forlængelse af PM. Han er jo ikke god nok længere hvis vi vil være medaljekandidater. Vi har i forvejen en Serra der ikke er god nok. Mindst én af dem må videre. Ideelt dem begge og så erstattet af to nye.

Jeg håber det er som kulturbærer og angrebstræner mv.

Udover Serra har vi også Badji samt Gyamfi som ikke ligner nogen der vil kunne gøre sig på holdet pt. Der må alligevel være nogle lønkroner bundet op i dem.

Gift Links glæder sig over hans 7 år i klubben har givet et mesterskab:

Desværre tager rygterne om et skifte til ( i hvert fald dem jeg hører ), så jeg begynder at frygte han er videre. Havde sådan håbet han ville blive i klubben resten af karrieren - han har sådan en god personlighed og er virkelig steppet op fodboldmæssigt 💪

Desværre tager rygterne om et skifte til ( i hvert fald dem jeg hører ), så jeg begynder at frygte han er videre. Havde sådan håbet han ville blive i klubben resten af karrieren - han har sådan en god personlighed og er virkelig steppet op fodboldmæssigt 💪
Hmm jeg havde troet han gik efter at være her så længe, at han kunne søge statsborgerskab. Især hvis de vil slå sig ned i dk efter karrieren.

Jeg forstår ikke en forlængelse af PM. Han er jo ikke god nok længere hvis vi vil være medaljekandidater. Vi har i forvejen en Serra der ikke er god nok. Mindst én af dem må videre. Ideelt dem begge og så erstattet af to nye.
Jeg tænker at der er ret mange nuancer i det; det er muligt at han spillemæssigt ikke er god nok længere. Men hvis han accepterer en rolle som sekundær spiller så har han - imo - uvurderlig erfaring at give videre.

Gyamfi har stort set ikke spillet i denne sæson men er prisen den rette, er der måske nogen som tager chancen.

Oplagt at sælge ham billigt mod en videresalgsklausul. Det bør der være et marked for.

Ang. PM. Samme holdning som i vinters, hvis PM accepterer han ikke længere er 1. valg måske ikke engang 2. valg og lønnen er derefter eller lidt over, så er det imo en no-brainer at beholde ham. Der kommer nok en håndfuld nye spillere og her vil hans lederegenskaber, arbejdsmoral og værdiegenskaber være meget værd.

Last edited:

Men om nogen kan man også unde ham at komme ud og få fyldt bankkontoen lidt op. Og skal man vinkle det positivt, giver det måske mulighed for et systemskifte, som gør vi kan få det bedste ud af Emmery.

Tænker ligaens højre backs allerede har løs mave over udsigten til at stå over for Emmery uden lige så mange defensive pligter.

Kan huske vi forsøgte at hente Lahdo for et par vinduer siden hvor han valgte anderledes. Det må han da fortryde lidt i dag. Synes ikke jeg har set tilstrækkeligt fra ham i BIF til at han er attraktiv længere men selvfølgelig på et hold uden spillestil.
Men et irriterende livligt indhop mod os forleden, dog. Ham og Dennis viste mere de sidste 20 end de øvrige de første 70 ...

Oplagt at sælge ham billigt mod en videresalgsklausul. Det bør der være et marked for.

Ang. PM. Samme holdning som i vinters, hvis PM accepterer han ikke længere er 1. valg måske ikke engang 2. valg og lønnen er derefter eller lidt over, så er det imo en no-brainer at beholde ham. Der kommer nok en håndfuld nye spillere og her vil hans lederegenskaber, arbejdsmoral og værdiegenskaber være meget værd.
Enig mht Gyamfi, vi burde nok smide ham til f.eks. AaB el.lign.

Jeg er godt nok i tvivl om Patrick Mortensen. Hjertet siger naturligvis ja, men ikke sikker på hovedet gør. For mig er det i hvertfald afgørende, at vi får styr på vores kontrakter med Badji og Serra, samt til dels Tchamche.

Hvis vi antager vi henter en spillere ala Alexander Lind, og vi skal bringe Bogere mere og mere, så mangler vi kun én angriber mere, sepcielt når vi kører med en relativ smal trup. Den angriber kunne for så vidt sagtens være Patrick Mortensen, men det kræver vi finder løsninger på Serra og Badji. Findes der ikke en løsning, så siger hovedet også at vi skal sige farvel til Mortensen og lade vores angrebstrio hedde Lind (el.lign), Bogere og Serra.

Jeg er godt nok i tvivl om Patrick Mortensen. Hjertet siger naturligvis ja, men ikke sikker på hovedet gør. For mig er det i hvertfald afgørende, at vi får styr på vores kontrakter med Badji og Serra, samt til dels Tchamche.

Jeg er villigt til at give Badji en fri transfer, hvis der ikke kan findes køber. Jeg har også set nok til Serra, at han maks skal være 3. valg. Tchamche tror jeg simpelthen ikke på men hvis ikke der findes en køber, hvor vi kan få en fin videresalgsklausul er en udlejning oplagt.

Der er plads til PM, hvis CV vil og PM selv kan acceptere en anden rolle men jeg har fuld forståelse for, hvis han gerne vil til udlandet eller til en anden klub, hvor spilletiden er mere sikkert.
Han vil uanset hvad, stå som en klublegende, der med garanti får sin egen trøje.

Jeg er villigt til at give Badji en fri transfer, hvis der ikke kan findes køber. Jeg har også set nok til Serra, at han maks skal være 3. valg. Tchamche tror jeg simpelthen ikke på men hvis ikke der findes en køber, hvor vi kan få en fin videresalgsklausul er en udlejning oplagt.

Der er plads til PM, hvis CV vil og PM selv kan acceptere en anden rolle men jeg har fuld forståelse for, hvis han gerne vil til udlandet eller til en anden klub, hvor spilletiden er mere sikkert.
Han vil uanset hvad, stå som en klublegende, der med garanti får sin egen trøje.
Jeg kan sagtens leve med Serra i truppen, som trejdevalg. Men der skal en ny ind, og Bogere skal prioriteres. Så er spørgsmålet helt reelt om vi kan "komme af" med Badji og Serra. Det virkede i vinter ikke umiddelbart til at der var nogle til at overtage Serra. Min frygt med ham er, at man har givet ham er ret stor grundløn, fremfor sign-on og lavere løn, og derfor er han en dyr herre for mindre klubber. Ligeledes er der nok ikke et marked for ham i Tyskland, så det skal nok være nogle i Skandinavien.

Jeg så helst en trio der hedder - Lind (el.lign) - Bogere - Paddy

Men det kræver løsninger på andre spillere.

PM er en af de fire angribere i AGF der alle mangler niveauet.

Han udtaler selv, at han ikke er færdig med at spille fodbold, så jeg ser ikke andet end et eksotisk rejsemål. Jeg tror han ville være en god mentor for fx Alexander Lind, men jeg ser ikke PM spille mere for AGF. Der er stadig glimrende overblik og holdånd. Men den måde han ikke når ordentligt frem til bolden ved 2-0 i Brøndby viser meget godt, at han ikke er god nok til de danske mestre.

Der skal en profil til som starter, og så en ny spiller som alternativ. Hvis PM tager et eller to år i Asien er det ham vel ondt, og så kan han måske få en rolle i staben - hvis hans fodboldintelligens og indstilling som spiller kan omsættes til en rolle udenfor stregerne.

Jeg kan sagtens leve med Serra i truppen, som trejdevalg. Men der skal en ny ind, og Bogere skal prioriteres. Så er spørgsmålet helt reelt om vi kan "komme af" med Badji og Serra. Det virkede i vinter ikke umiddelbart til at der var nogle til at overtage Serra. Min frygt med ham er, at man har givet ham er ret stor grundløn, fremfor sign-on og lavere løn, og derfor er han en dyr herre for mindre klubber. Ligeledes er der nok ikke et marked for ham i Tyskland, så det skal nok være nogle i Skandinavien.

Men det kræver løsninger på andre spillere.
Hvordan ser du Bogere i en 9'er rangordning. Hvis Serra eller Paddy er i klubben, kan Bogere i mine øjne ikke undgå at være nummer 3.

Men jeg ser heller ikke ham som en oplagt 9'er. Ideelt set får han en kant, ligesom Emmery. Reelt set har AGF ikke nogen kanter.

PM er en af de fire angribere i AGF der alle mangler niveauet.

Han udtaler selv, at han ikke er færdig med at spille fodbold, så jeg ser ikke andet end et eksotisk rejsemål. Jeg tror han ville være en god mentor for fx Alexander Lind, men jeg ser ikke PM spille mere for AGF. Der er stadig glimrende overblik og holdånd. Men den måde han ikke når ordentligt frem til bolden ved 2-0 i Brøndby viser meget godt, at han ikke er god nok til de danske mestre.

Der skal en profil til som starter, og så en ny spiller som alternativ. Hvis PM tager et eller to år i Asien er det ham vel ondt, og så kan han måske få en rolle i staben - hvis hans fodboldintelligens og indstilling som spiller kan omsættes til en rolle udenfor stregerne.
Jeg synes han løber fint i dybden da Bogere scorer (efter 92 minutter) - fair nok, selvmål, men jeg kalder det et mål.
Løber fint fri og burde score mod BIF

Det vi glemmer er, at han har scoret 8 mål i SLDK, mere end Vallys, Ambæk,, Grot, Lind, Osorio, Hoppe m.fl.

Skal han spille 10-20 minutter hver anden kamp, så vil hans evner på dødbolde altid have en værdi

Den konstellation vil jeg købe alle ugens dage men jeg tror ikke, JP vil køre med et klart 2. valg, jeg tror, de kommer i spil alt afhængig af taktikken og form. Måske ikke lige i starten men senere på sæsonen, hvor vi har fået set mere til Bogere.

Mit bud på 9er situationen i næste sæson er ny 9er (forhåbentlig Lind), Bogere (alternativ han udlejes i første omgang til vinter) og Serra.

Latest posts

Back