New posts

Transfervindue Sommer 2024

• Thread starter Thread starter TLassen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 452K
Transfervindue Sommer 2024
Det er særligt idiotisk at vi har bundet lønkroner i Janne Serra, den boglamme, intetsigende alibispiller, der kom lige ud af en pølsevogn i Tyskland og troede at han kunne dominere Superligaen, nu er han så skadet, og kommer sikkert tilbage igen i flødeform, så han skal på diæt og til kostvejleder, før han måske kan blive klar til sæsonens sidste kamp i Brøndby.

Han havde alle muligheder for at få karrieren tilbage på rette kurs, i konkurrence med Mr. Slowfoot, men i stedet for at tage opgaven alvorligt, så troede han tilsyneladede at det skulle være en badeferie. Tænk sig at vi valgte ham over Jelle Duin?! Det er sgu halvhjertet scouting og dårligt sportschef arbejde.

Og jeg troede, jeg var negativ.

Jeg er alt for at kritisere spillere, trænere, ledere osv. men din beskrivelse af Serra er underlødig.

I øvrigt har Serra nogensinde sagt eller bare antydet, han ville dominere Superligaen?

Og jeg troede, jeg var negativ.

Jeg er alt for at kritisere spillere, trænere, ledere osv. men din beskrivelse af Serra er underlødig.

I øvrigt har Serra nogensinde sagt eller bare antydet, han ville dominere Superligaen?
Jeg er bestemt ikke fan. Jeg mistede respekten for Serra, da han efter 10 kampe ikke havde haft et eneste skud på mål, ikke et. Derfra havde han meget at bevise, og Uwes bemærkning om at han kom til klubben i dårlig fysisk form, hjalp bestemt ikke. Siden har han bare optaget en plads i truppen, som kunne være brugt til en spiller som gider være her (som f.eks. Jelle Duin).

Når SIB så mange gange har ramt helt skævt med de angribere han har hentet ind, så er det pisse irriterende at der kommer en tidligere Bundesliga spiller, som ser ud til at have teknikken, men i den grad mangler motivationen.

Det er særligt idiotisk at vi har bundet lønkroner i Janne Serra, den boglamme, intetsigende alibispiller, der kom lige ud af en pølsevogn i Tyskland og troede at han kunne dominere Superligaen, nu er han så skadet, og kommer sikkert tilbage igen i flødeform, så han skal på diæt og til kostvejleder, før han måske kan blive klar til sæsonens sidste kamp i Brøndby.

Han havde alle muligheder for at få karrieren tilbage på rette kurs, i konkurrence med Mr. Slowfoot, men i stedet for at tage opgaven alvorligt, så troede han tilsyneladede at det skulle være en badeferie. Tænk sig at vi valgte ham over Jelle Duin?! Det er sgu halvhjertet scouting og dårligt sportschef arbejde.

Ham og Haugen må SIB godt skippe af til sommer, og så ville det være fint at hyre en konsulent ind til at hjælpe SIB med den næste angrebsforstærkning, for nu er hans chancer på den position opbrugt.
Serra har dog lagt højere niveau på banen, end det niveau du ligger for dagen i denne debat. En ting er at kritisere mandens præstation, det er helt fair og i sidste ende en subjektiv vurdering.
Men at du har behov for at sætte ovennævnte prædikater på en spiller på kontrakt, som har ageret loyalt overfor såvel klub som fans i sin tid i klubben - det taler for sig selv.

Serra har dog lagt højere niveau på banen, end det niveau du ligger for dagen i denne debat. En ting er at kritisere mandens præstation, det er helt fair og i sidste ende en subjektiv vurdering.
Men at du har behov for at sætte ovennævnte prædikater på en spiller på kontrakt, som har ageret loyalt overfor såvel klub som fans i sin tid i klubben - det taler for sig selv.
Han har ingenting vist i sin tid i AGF, og han forhindrer os i at få en reel forstærkning på den position, så uanset hvor loyal han har været, så har han ikke vist sig fortjent til den kontrakt han har i klubben. Han har både alderen, og CV’et til at levere på et højere niveau end det han gør, det er ikke i orden at han kommer til klubben ude af form, og ikke endnu har vist engagement nok til at spille i trøjen.

Det er en afgørende position som han spærrer, det forpligter.

Det er ok at ha holdninger til SIBs indkøb og til spilleres niveau, men at begynde at slynge om sig med hvordan spillere er som mennesker - det er bare alt for langt ude i min bog. Her synes jeg godt der må modereres kære moderatorer. Sådan plejer vi ikke at svine spillere på dette forum - helt uden for skiven efter min mening!
Det er langt under det niveau vi plejer at bruge på dette forum - vi er jo ikke en del af ´nationen"!

Læg dertil en venstre wingback. Jeg gider simpelthen ikke se på mere offensivt intetsigende alibifodbold fra Kahl og Links. Ellers enig. Og så lige en teknisk dygtig midtbanespiller til at kæmpe med Yakob og MEM om de to pladser centralt. Ikke mere rugbrød som Knudsen. Personligt tror jeg dog slet ikke JN deler samme ambitioner.

Jeg vil også godt tilføje en målmand. Lige pt har vi ingen om 3 måneder. Vores 1 målmand er på leje, og vores 2 målmand er sat af og har udløb til sommer.

Fordi SIB har siddet på hænderne i 1 år, og b.la tilføjet 6 lejespillere til truppen bliver det et helt sindsygt vindue til sommer...Eller også ender det som en fuser igen, med 1 eller 2 salg, og så en håndfuld lejespillere igen..suk

Jeg er bestemt ikke fan. Jeg mistede respekten for Serra, da han efter 10 kampe ikke havde haft et eneste skud på mål, ikke et. Derfra havde han meget at bevise, og Uwes bemærkning om at han kom til klubben i dårlig fysisk form, hjalp bestemt ikke. Siden har han bare optaget en plads i truppen, som kunne være brugt til en spiller som gider være her (som f.eks. Jelle Duin).

Når SIB så mange gange har ramt helt skævt med de angribere han har hentet ind, så er det pisse irriterende at der kommer en tidligere Bundesliga spiller, som ser ud til at have teknikken, men i den grad mangler motivationen.
Duin var da på ingen måder bedre eller mere brugbar end Serra. Pånær nogle gyldne minutter i den ene freak kamp mod BIF var han da totalt pointless og lige så fysisk hæmmet som Serra har været. Begge spillere har været dårligt scoutet og ikke gode nok.

Jeg vil også godt tilføje en målmand. Lige pt har vi ingen om 3 måneder. Vores 1 målmand er på leje, og vores 2 målmand er sat af og har udløb til sommer.

Fordi SIB har siddet på hænderne i 1 år, og b.la tilføjet 6 lejespillere til truppen bliver det et helt sindsygt vindue til sommer...Eller også ender det som en fuser igen, med 1 eller 2 salg, og så en håndfuld lejespillere igen..suk
Det giver selvfølgelig sig selv at vi skal have en målmand. Jeg regner stadig med at det bliver Bailey for jeg tvivler på at Burnley vil have ham tilbage og jeg tror ikke han får en bedre chance et aandet sted. Bunden at Championship eller League 1 er ikke specielt lokkende.

Duin var da på ingen måder bedre eller mere brugbar end Serra. Pånær nogle gyldne minutter i den ene freak kamp mod BIF var han da totalt pointless og lige så fysisk hæmmet som Serra har været. Begge spillere har været dårligt scoutet og ikke gode nok.
Jeg vil altid foretrække en spiller der viser interesse i at være i klubben, over en der er så ligeglad, så han møder op på førstedagen ude af form, og ikke på noget tidspunkt har udvist nogen form for begejstring for at være her. Jeg er i tvivl om ikke han har fortrudt sin aftale med AGF?

Men det er klart der er mange Superligaangribere jeg ville foretrække over Duin og Haugen og Kurminowski og Serra og efterhånden også Paddy. Det er bare desværre ikke en luksus man kan tillade sig i AGF, at drømme om dygtige angribere. Her er det desværre den mindst middelmådige der får pladsen.

Jeg vil altid foretrække en spiller der viser interesse i at være i klubben, over en der er så ligeglad, så han møder op på førstedagen ude af form, og ikke på noget tidspunkt har udvist nogen form for begejstring for at være her. Jeg er i tvivl om ikke han har fortrudt sin aftale med AGF?

Men det er klart der er mange Superligaangribere jeg ville foretrække over Duin og Haugen og Kurminowski og Serra og efterhånden også Paddy. Det er bare desværre ikke en luksus man kan tillade sig i AGF, at drømme om dygtige angribere. Her er det desværre den mindst middelmådige der får pladsen.
Der kan jo være mange årsager til at man ikke er i form når man ankommer. Jeg mindes heller ikke Duin bare var klar fra start. Akoto så også noget tung ud i det. Serra var jo røget lidt ud i kulden i sin gamle klub og var blot indskifter de sidste måneder af sæsonen, men det indikerer nu ikke at han var ligeglad. Jeg tror simpelthen bare ikke at han har niveauet til superligaen rent teknisk og så går det måske lidt hurtigere i Superligaen end 2. bundesliga. På papiret ligner han en fin signing, og jeg kan da også have min frygt om, at han blev hentet mere på papiret end ved ordentlig scouting. Han ligner bare ikke en spiller med et godt nok niveau. Det er der sådan set ikke noget odiøst i. Det vigtige er at vi hurtigst muligt kommer videre. Jeg tænker egentlig man kan lave en fin sammenligning med Luca Pfeiffer som FCM hentede. På papiret en god transfer, men niveauet mellem 2. bundesliga og Superligaen er sgu nok højere end mange lige tror. Superligaen er faktisk en ganske god liga hvad angår fart, teknik og tempo. Det er blandt andet også påpeget af Francis Dickoh og det skal Stig være bedre til at ramme. Det koster naturligvis penge og så er spørgsmålet om JN vil give ham de penge eller fortsat sætte sin lid til for mange lottokuponer.

Så jeg tror ikke Serra hverken er ligeglad eller ikke er begejstret for at være her. Jeg tror bare det er et dårligt match. Det er Peter Bjur også. Så Serra har måske fortrudt sit skifte, det er der nok mange i hans situation der vil gøre.

Så situationen er med andre ord lidt den samme som sidste år. Man må gå ud fra, at SIB ser en fordel i at afvente situationen lige her. Det giver så altid risikoen for at Jesper Hansen skriver med en anden klub. Det virker dog til, at han meget gerne vil forlænge. Jeg tænker, at en forlængelse af Peacock-Farrell kommer til at afhænge meget at manden selv.

Jeg er bestemt ikke fan. Jeg mistede respekten for Serra, da han efter 10 kampe ikke havde haft et eneste skud på mål, ikke et.
Jeg ved ikke, hvor mange minutter han sammenlagt fik i de kampe. Men det er da rigtigt, at han ankom uden kampform. Antallet af skud på mål fra en spidsangriber kan dog også fortælle noget andet om kampenes forløb. Det er bestemt heller ikke mange muligheder PM er kommet til i denne sæson. Jeg tror at vi kan skifte angriber lige så mange gange vi vil, uden at det vil hjælpe os ret meget i den spillestil vi praktiserer. Vi mangler gennembrudsspillere og kombinationsspil fra midtbanen.

Jeg ved ikke, hvor mange minutter han sammenlagt fik i de kampe. Men det er da rigtigt, at han ankom uden kampform. Antallet af skud på mål fra en spidsangriber kan dog også fortælle noget andet om kampenes forløb. Det er bestemt heller ikke mange muligheder PM er kommet til i denne sæson. Jeg tror at vi kan skifte angriber lige så mange gange vi vil, uden at det vil hjælpe os ret meget i den spillestil vi praktiserer. Vi mangler gennembrudsspillere og kombinationsspil fra midtbanen.
Men en lidt mere bevægelig angriber, der også kan true bare lidt i dybden, vil også åbne op og give plads til vores andre offensive spillere. Vi er for nemme at spille imod og Patrick Mortensen er desværre en del af det problem

Håber du har ret....jeg frygter en " Grabara "......say no more.
Jeg tror ikke FCK har ham i kikkerten. Jeg tænker de sigter lidt højere og han har ikke rigtig nogen større gensalgsværdi kva sin alder og sløje karriere indtil videre. Jeg tænker de sigter højere. Brøndby derimod hvis ikke de kan lande Pentz. Dem tror jeg godt kan være et alternativ. De har har også noget større ambitioner end AGF og kan sikkert også tilbyde en bedre pakke. Men hvis det betyder at vi lander Trott i stedet, så er jeg lidt ligeglad.

Men en lidt mere bevægelig angriber, der også kan true bare lidt i dybden, vil også åbne op og give plads til vores andre offensive spillere. Vi er for nemme at spille imod og Patrick Mortensen er desværre en del af det problem
Og det var vel derfor at vi hentede Haugen og siden Tobias Bech, som begge burde kunne true i dybden. Serra har i øvrigt også lavet sådan et mål (hjemme mod FCK), hvor han løb over en halv banehalvdel og scorede. Jeg synes bare at vores altovervejende problem er, hvad vi stiller op mod et kompakt forsvar. Der har vi ingen dybde at spille i og heller ingen gode ideer pt.

Udover at (FCK og) Brøndby kigger Schmeichel først, kigger de så ikke også Trott før Bailey, tror du?
Det er svært at sige. Bailey har lidt mere international erfaring gennem landsholdet. I forhold til CK så tror jeg dog de kigger uden for landets grænser og vil forsøge at lande en lidt yngre målmand med et større videresalgspotentiale. En ny Grabara. Den kategori falder Bailey og Trott ikke i. Det er ikke to målmænd der kan sælges for 100+ mio om 2 år. FCK har et rigtig godt navn internationalt efterhånden så de kan fiske fra en højere hylde.

Latest posts

D
Replies
776
Views
52K
Back