Skadessituationen
T-Knogle
Experienced member
Jo mere man hører omkring episoden hvor Baskim Kadrii’s knæ slog Bailey Peacock bevidstløs, jo mere overbevist bliver man om at det var en klar fejl ikke at vise ham ud. Det kan godt være at Kadrii ikke havde intentioner om at skade Peacock, og det kan også godt være at han forsøgte at undgå sammenstødet i det sidste splitsekund. Men det ændrer bare ikke på at han gik ind i den tackling med alt for meget kraft, helt uden hensyn til modstanderens sikkerhed, og det skal takseres til rødt kort.
Når Peacock fortæller at han intet kan huske fra sammenstødet, og at det første han han husker er at han hører AGF’s læge der forsøger at få kontakt med ham, og når dommeren sprinter over for at sikre sig at han ikke har slugt sin egen tunge. Så er det simpelthen for farligt at spille fodbold, og det er dommeren der er spillernes sikkerhedsrepræsentant på banen, og alene hans ansvar at sikre at sådan noget ikke sker.
Jeg vil håbe at dommerforeningen efterfølgende, på eget initiativ kommer frem til at Kadrii skulle have haft rødt, ellers er dommerne ikke deres opgave voksen i forhold til at beskytte spillerne.
campo.dk
Når Peacock fortæller at han intet kan huske fra sammenstødet, og at det første han han husker er at han hører AGF’s læge der forsøger at få kontakt med ham, og når dommeren sprinter over for at sikre sig at han ikke har slugt sin egen tunge. Så er det simpelthen for farligt at spille fodbold, og det er dommeren der er spillernes sikkerhedsrepræsentant på banen, og alene hans ansvar at sikre at sådan noget ikke sker.
Jeg vil håbe at dommerforeningen efterfølgende, på eget initiativ kommer frem til at Kadrii skulle have haft rødt, ellers er dommerne ikke deres opgave voksen i forhold til at beskytte spillerne.
AGF-keeper om voldsomt sammenstød: Jeg er ret heldig
AGF's Bailey Peacock-Farrell føler sig heldig ovenpå søndagens alvorlige sammenstød. Nu skal et særligt tiltag bane vejen for et comeback.
campo.dk