New posts

Skadessituationen

• Thread starter Thread starter ramloser
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 134K
Skadessituationen
Ved vi at de ikke har deltaget i øvelser med bold? Hvis det er tilfældet, synes jeg det vil være noget satset at kaste i dem i kamp fra start af.

I forhold til Brandhof, så ser det ud til at han efterhånden har taget et step op og egentligt også overhalet Knudsen. Det er fedt synes jeg, for han er en spiller der giver alt på banen. Tidligere synes jeg han har manglet lige lovligt meget i forhold til teknisk niveau og placeringsevner, til at tage en af de to pladser på midten, men i de sidste kampe i efteråret så det bedre ud og det lyder til, at den opadgående kurve er fortsat her i vinterpausen. Knudsen har jeg egentligt tidligere set som en Brandhof type, bare bedre, men det er som om at det er ved at vende nu og det bør indgå i overvejelserne, når det vurderes om Knudsens aftale skal gøres permanent.

- Mølgaard og Poulsen er tilbage i fuld træning denne uge. Det er, hvad jeg har fået at vide.
Vores cheftræner følger åbenbart ikke så meget med i træningen op til sæsonstart - men han har fået at vide at de træner fuldt med i denne uge, det er også øvelser med bold.
- Mats Knoester spillede de første 45 minutter mod Bryne, så vores pulje af spillere bliver større og større, men alle er ikke på 100 procent, fortæller AGF's tyske cheftræner, Uwe Rösler.
Men selvom alle træner fuldt med (bortset fra Yakob og Hvidt), så er der tilsyneladende fortsat et efterslæb.

Vores cheftræner følger åbenbart ikke så meget med i træningen op til sæsonstart - men han har fået at vide at de træner fuldt med i denne uge, det er også øvelser med bold.

Det er jo nok fordi der er tale om, at Uwe siger det lige en det rent faktisk skete.
Altså at den fysiske afdeling, på det givne tidspunkt han siger det der, har givet udtryk for at Mølgaard og NP vil komme til at træne fuldt med i den kommende uge (ugen op til kampen). Så Uwe havde ikke fået syn for sagn endnu, men fået at vide, at de var på vej ind i træningen med bold om et øjeblik.

Men selvom alle træner fuldt med (bortset fra Yakob og Hvidt), så er der tilsyneladende fortsat et efterslæb.

Ja selvfølgelig. Meget af det hentes dog netop bedst i kamp :D

Det er jo nok fordi der er tale om, at Uwe siger det lige en det rent faktisk skete.
Altså at den fysiske afdeling, på det givne tidspunkt han siger det der, har givet udtryk for at Mølgaard og NP vil komme til at træne fuldt med i den kommende uge (ugen op til kampen). Så Uwe havde ikke fået syn for sagn endnu, men fået at vide, at de var på vej ind i træningen med bold om et øjeblik.
Så er det dårligt oversat (hvilket selvfølgelig er meget sandsynligt på Bold), men når han siger at de er tilbage, så er det ikke noget der kommer til at ske. Nu skal det så også siges at Bold fangede Uwe på spiontogt i Hobro for at se Vejlekampen, så det kan jo være at han har overladt træningen til assistenterne den dag.

Så er det dårligt oversat (hvilket selvfølgelig er meget sandsynligt på Bold), men når han siger at de er tilbage, så er det ikke noget der kommer til at ske.

"They are back this week" betyder "de vil være tilbage denne uge", hvor "going to be"/"kommer til" ligger underforstået i det.

Muligvis dårligt oversat fra hverdagstale ja. Hvis man skrev "- Mølgaard og Poulsen er (kommer til at være) tilbage i fuld træning denne uge. Det er, hvad jeg har fået at vide." - så var forståelsen på skrift bedre.

Nu skal det så også siges at Bold fangede Uwe på spiontogt i Hobro for at se Vejlekampen, så det kan jo være at han har overladt træningen til assistenterne den dag.
Ja altså det kan sagtens være.

Begge dele kan være måden det er ment på - og fælles for det er, at Uwe ikke havde set dem i den træning med bold endnu :D

Vi skal lige huske at det er to forskellige pladser der er tale om, altså NP og MEMs..
Knudsen blev hentet ind for Yakob, hvor MEM var skadet, og ligesom Yakob havde vikarieret for en skadet MEM, så spillede Knudsen hele efteråret for MEM. Men i virkeligheden kan han ligge længere fremme, som jeg håber vi ser mere af i foråret her. Hvis der er nogen der skal overhale Knudsen for at spille, så er det nok snarere Bjur (hvilket jeg ikke tror sker). Om Brandhof spiller over Knudsen på MEMs plads tvivler jeg langt mere på. For den type er Brandhof ikke.
Jeg er med på at Knudsen blev hentet som erstatning da Yakob blev skadet, men han er ingenlunde samme type som Yakob, dertil er hans kreativitet, teknik og offensive overblik slet ikke godt nok. Til gengæld minder han i min optik en del som Brandhof. Det var noget der blev tydeligt for mig i efteråret, hvor han netop spillede på MEMs plads, men slet ikke var i stand til udfylde den rolle på samme vis. Det var blandt andet derfor offensiven ikke fungerede særligt godt i efteråret.

Lige en kommentar til det fremhævede. Det er rigtigt at Brandhof ikke er samme type som MEM, men som jeg skriver ovenfor, det er Knudsen heller ikke. I min optik minder de to en del om hinanden typemæssigt og kan i nogen grad udfylde de samme roller. Jeg vil hellere nøjes med en af de to i truppen og så få tilført endnu en MEM type, så vi ikke skal sadle helt om hver gang han skal udskiftes eller ikke er tilgængelig.

Jeg er med på at Knudsen blev hentet som erstatning da Yakob blev skadet, men han er ingenlunde samme type som Yakob, dertil er hans kreativitet, teknik og offensive overblik slet ikke godt nok. Til gengæld minder han i min optik en del som Brandhof. Det var noget der blev tydeligt for mig i efteråret, hvor han netop spillede på MEMs plads, men slet ikke var i stand til udfylde den rolle på samme vis. Det var blandt andet derfor offensiven ikke fungerede særligt godt i efteråret.

Lige en kommentar til det fremhævede. Det er rigtigt at Brandhof ikke er samme type som MEM, men som jeg skriver ovenfor, det er Knudsen heller ikke. I min optik minder de to en del om hinanden typemæssigt og kan i nogen grad udfylde de samme roller. Jeg vil hellere nøjes med en af de to i truppen og så få tilført endnu en MEM type, så vi ikke skal sadle helt om hver gang han skal udskiftes eller ikke er tilgængelig.
Vi har en MEM type i truppen allerede, men han er bare ude lige nu med en korsbåndsskade - men de seneste bulletiner går på at der kæmpes for at han kan nå at blive klar igen allerede i denne sæson. Så fra næste sæson burde Yakob og MEM kunne dække den kreative 8’er position på midtbanen. Med Polle og Hvidt/Brandhof som den mere defensive 8’er/6’er, er den centrale midtbane komplet, ikke mindst fordi Yakob og Duelund også kan fungere som 10’ere, så Uwe har mange muligheder.

Jeg har flere gange beskrevet det således, at Knudsen erstattede Yakobs måde at være alternativ til MEM på langt bedre ift den defensive del især - men at han ikke erstattede Yakobs offensive styrker på nogen måde.

Jeg synes ikke helt Brandhof og ham minder om hinanden, men nok mere end Knudsen og Yakob minder om hinanden måske ja :D
Generelt synes jeg at MEM + Knudsen eller MEM + Brandhof lyder meget spændende. NP er en af vores bedste spillere på den måde vi har spillet på - og det vi har villet. Og da vi i Farum spiller uden NP, men stiller op med MEM + Yakob, der gør vi noget, som jeg synes er fremtiden for vores midtbane i flere kampe.

Ift opstillingen dengang bliver Kahl til Links som udgangspunkt, og Links til Beijmo, og så er midterforsvaret AJ - Tingager - Mølgaard.
I offensiven er PM - Anderson - Duelund måske PM + 2 af 3 af Anderson/Duelund/Bech - og så er Serra afløser for PM mest af alt.

På midten spiller vi med MEM fra start 100%. Han er nøglen til opspillet centralt mere end nogen anden. Og sammen med ham kan både NP, Brandhof og Knudsen/Yakob være - afhængigt af hvem man møder, og hvad man vil.

Der er intet der dikterer at man SKAL spille med NP/Brandhof ved siden af MEM. Knudsen har netop vist sig som en mere defensiv stærk spiller end Yakob/MEM - og så svagere offensivt end dem, men måske stærkere offensivt end NP/Brandhof - og jeg synes MEM / Knudsen sammen ville være meget spændende - fordi Knudsen kan tackle igennem - og er defensivt langt mere taktisk stærk/erfaren end Yakob (som både i denne kamp og imod BIF koksede rundt med tossede afleveringer der gjorde det farligt, og kostede store chancer mod FCN - og mål/kort til sidst i sæsonen).

Screenshot 2024-02-16 at 13.54.29.png

Anderson har spillet med i nogle af træningskampene, såvel som trænet med bold, men har jo bare været mere ude omkring vinduets luk, og så efter vinduet for at blive skånet. Jeg tror 100% han er klar. NP har trænet til dels, men været ude af selve kampene og er jo bare en speciel type maskine.

Mølgaard er der tvivlen er størst. Og der snakkes der om, at han har været ude af næsten alle øvelser med bold.
Men altså en Mølgaard der er i fin fysisk form... Han er stadig bedre for holdet end at skulle bytte en masse rundt dernede tænker jeg. Og ellers er Akoto/Andersen nok dem der skal spille pladsen.

MA spillede fint med i dag og ser klar ud. NP var lidt on/off og ligner ikke en der er helt klar.

Mølgaard løb og trænede for sig selv - ham tror jeg ikke vi kommer til at se i starteren på mandag. Det samme gælder (naturligvis) Hvidt.

MA spillede fint med i dag og ser klar ud. NP var lidt on/off og ligner ikke en der er helt klar.

Mølgaard løb og trænede for sig selv - ham tror jeg ikke vi kommer til at se i starteren på mandag. Det samme gælder (naturligvis) Hvidt.
Skrives også lidt om det i Vejle-tråden. Men måske dette er mere den rigtige tråd.

"Peacock-Farrel, Beijmo, Akoto, Tingager, AJ, Links, Brandhof, Madsen, Bech, Anderson, Mortensen."

Dette var A-holdet i dag.
Hvis NP eller Mølgaard er med- så er det en overraskelse.
Men fint at Akoto trods alt blev klar - og at Andersen kan dække pladsen også. Og hvis man hellere vil det - så kan Links gå over på den højre wingback hvis Beijmo løber tør (og Bach komme ind på venstre wingback - da Kahl er ude med karantæne).

Eller Beijmo kan dække for Akoto på højre CB - hvis Andersen skal ind når Akoto bliver træt. Der er flere muligheder, hvor Tingager og AJ bare kan blive hvor de er.

Deltog Links på lige fod med de øvrige?
Af det jeg så gjorde han og lignede ikke en der havde problemer. Han fik også scoret(y)

"Peacock-Farrel, Beijmo, Akoto, Tingager, AJ, Links, Brandhof, Madsen, Bech, Anderson, Mortensen."
Ja - det lignede startelleveren og der efter et stykke tid byttet rundt på nogle af pladserne. Det lignede lidt, at det var på de positioner man forventer at skifte ud eller dem som er de oplagte alternativer til starterne.
Duelund og Bech så skarpe ud under afslutningsøvelserne - tænker vi bare skal have sat Duelund op i feltet og så kommer målene:cool: Men det kræver selvfølgelig han er på banen.

Skrives også lidt om det i Vejle-tråden. Men måske dette er mere den rigtige tråd.

Men fint at Akoto trods alt blev klar - og at Andersen kan dække pladsen også. Og hvis man hellere vil det - så kan Links gå over på den højre wingback hvis Beijmo løber tør (og Bach komme ind på venstre wingback - da Kahl er ude med karantæne).

Eller Beijmo kan dække for Akoto på højre CB - hvis Andersen skal ind når Akoto bliver træt. Der er flere muligheder, hvor Tingager og AJ bare kan blive hvor de er.
Akoto spillede også til højre for Tingager hjemme mod Club Brugge, så Uwe er nok gået med det trygge. Og det er også hvad de har trænet med, selv om han også har brugt Knoester til højre.

Og mon ikke Brandhof også får kredit for sin indsats før jul, så Poulsen trods alt må starte på bænken, så han kan blive helt klar.

Dejligt at vi igen kan få fart og gennembrud på kanterne og MEM igen kan blive den styrende spiller, så vi både kan holde på bolden og få mere spil ind i feltet. Og pludselig har vi nu også noget offensivt, vi kan skifte ind fra bænken. Der bliver kamp om pladserne, når alle er klar.

Akoto spillede også til højre for Tingager hjemme mod Club Brugge, så Uwe er nok gået med det trygge. Og det er også hvad de har trænet med, selv om han også har brugt Knoester til højre.

Jo altså Akoto er jo hentet til at spille reserve på den plads - så det er jo der han har spillet sine minutter. Da Knoester spiller der er Akoto ude med skade - og AJ er endnu ikke hentet ind, men Anker skulle spille lidt venstre CB. Og efter AJ kom ind gav det også mening at teste Knoester der faktisk - til hvis Akoto og Mølgaard er ude begge to.

Og mon ikke Brandhof også får kredit for sin indsats før jul, så Poulsen trods alt må starte på bænken, så han kan blive helt klar.

Det handler nok kun om NP - og ikke om hvad Brandhof fortjener. For Brandhof ved man giver den max gas uanset hvad, og ikke bliver demotiveret af at se en anden spille foran ham selvom han ikke har deltaget i træningskampene. Men Brandhof er spilleklar 100% og Uwes kærlighed til Brandhof vokser. Og det forstår man godt. Og jeg falder ikke af stolen (som skrevet i andre tråde/indlæg) hvis MEM + Brandhof/Knudsen kommer til at fungere overraskende godt.

Dejligt at vi igen kan få fart og gennembrud på kanterne og MEM igen kan blive den styrende spiller, så vi både kan holde på bolden og få mere spil ind i feltet. Og pludselig har vi nu også noget offensivt, vi kan skifte ind fra bænken. Der bliver kamp om pladserne, når alle er klar.

Det bliver så lækkert.
At Beijmo kommer tilbage på den højre wingback - så han kan ligge sukkerbolde til PM igen - og MEM/Duelund er med i offensiven igen.
De 3 ting alene gør os til et langt farligere hold på papiret. Beijmo til PM er en opskrift du ikke kan slukke for - og dødboldsscoringer ej heller.
Og så kommer der Bech, Duelund, Anderson, MEM og alt det andet oveni... Men bare det du ikke kan "slukke for" - er farligt nok i sig selv til point.

Det er også samme startopstilling som i den sidste træningskamp, bortset fra Anderson i stedet for Duelund som også var den position hvor man først og fremmest tænkte der måske ville blive skiftet på. Der er tre spillere til de to offensive midt som kan afgøres af dagsform, men hvor valget mod Vejle nok både afhænger lidt af specifik type og af at man måske ved at Duelund ikke skal have en hel kamp lige i den første og på den bane.

Det bliver så lækkert.
At Beijmo kommer tilbage på den højre wingback - så han kan ligge sukkerbolde til PM igen - og MEM/Duelund er med i offensiven igen.
De 3 ting alene gør os til et langt farligere hold på papiret. Beijmo til PM er en opskrift du ikke kan slukke for - og dødboldsscoringer ej heller.
Og så kommer der Bech, Duelund, Anderson, MEM og alt det andet oveni... Men bare det du ikke kan "slukke for" - er farligt nok i sig selv til point.

Det var godt at se Beijmo på wingbacken i dag - der er en super fart og indlæg i hans fod (y) Jeg tænker det kan gøre en gevaldig forskel for vores hold.
Principielt det jeg så af træningen opløftende og med fokus på det offensive. Der blev trænet mønstre/løsninger som skulle ende med indlæg i feltet og det så fornuftigt ud.
Duelund så meget skarp ud på løbene i feltet men fornemmelsen var at han starter ude.

Nå men det er ikke så meget relateret til skader. Umiddelbart tænker jeg dog at NP starter ude men det må tiden vise - måske han kan træne med i morgen og det gør forskellen.

Latest posts

Back