Jeg ved ikke om det her er den forkerte tråd eller på en eller anden måde den helt rigtige

Jeg kommer til at gentage et par pointer ovenfor, men jeg mener vi roligt kan overlade panikken til en sensationshungrende presse og glæde os over at den nuværende ledelse, modsat tidligere, næppe heller taber hovedet. Jeg mener det er helt grundlæggende forkert at se et korthus der er styrtet sammen pga af lidt modvind.
Vi skal selvfølgelig have lov til at have følelserne med og de er jo ikke svære at forstå, og det ville da også være mærkeligt hvis man ikke var bekymret når det ikke kører helt i en periode, men som Stig nævner har vi også været foran det jeg tror de fleste af os forventede for få år siden. Vi har snakket en del om at der i den her udvikling sagtens kunne komme en sæson hvor vi glipper top-6 og her på kort sigt har vi også snakket om at starten på sæsonen kunne blive svær. Nu er sidstnævnte sket, men førstnævnte behøver det jo altså ikke. Det vil være et stort tilbageslag at misse top-6 når vi er ved at etablere os der, men næppe vælte projektet der hvor vi er nået til.
I det store billede er klubben et virkelig godt sted sammenlignet med for få år siden, selvom der er meget der skal gøres endnu. Jeg mener vores potentiale og den udvikling der er i gang gør at vi virkelig skal kikse voldsomt for ikke som minimum at blive det hold der oftest hænger på lige under toppen. Andre bejlere til den position skal i hvert fald have voldsomt tur i den og få skudt en masse penge ind udefra. Vi skal bare bruge lidt tålmodighed og en sikker hånd på rattet.
Her på den korte bane synes jeg vitterligt vi har været en smule uheldige i en del kampe, men det kan heller ikke helt dække over nogle sportslige problemer. Det mest afgørende problem tror jeg har været udskiftningen af sportschef. Ikke fordi PC er uerstattelig, men fordi vi måske havde et lidt svagt vindue sidste sommer og dernæst reelt missede et og nok heller ikke har haft de bedste forudsætninger for det her selvom resultatet ikke kan vurderes endnu. I vinters valgte man jo at leje en del så Haysen ikke var låst for meget, og han skulle som bekendt også straks erstattes, men der var givetvis også et håb om at der var noget af det lejede der kunne bruges på længere sigt. Det fik vi ikke meget ud af og så ramte det både foråret med alle skaderne og starten af denne sæson med lidt for stor udskiftning efter at et par andre spillere er rejst som ventet. Det er blevet lidt selvforstærkende.
Det er træls vi ikke fik slået Brøndby eller Randers, det var i hvert fald to kampe hvor bare lidt mere skarphed i begge ender havde ført til et bedre resultat, så nu er der naturligvis noget pres på. Ligaen er tæt så man kan tabe alle kampe, men lad os håbe det kan falde lidt ud til os de næste kampe så der kan komme lidt ro på. Vi kan sagtens nå med i top-6 endnu.