New posts

Oddset Pokalen 2025/2026

• Thread starter Thread starter andrewdk
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 313
  • Views Views: Views 18K
Oddset Pokalen 2025/2026
Det er en alt for svag straf efter min mening. Vanvittigt at have 3 mand med som ikke er på holdkortet, og en af dem starter endda på banen. Det skal man simpelthen taberdømmes for.
Det ville også være midt take på det. Kan hvert fald ikke se hvorfor det er ved de professionelle klubber man nøjes med bøde. De burde have et større ansvar på at have styr på formalia.

Det ville også være midt take på det. Kan hvert fald ikke se hvorfor det er ved de professionelle klubber man nøjes med bøde. De burde have et større ansvar på at have styr på formalia.
Jeg tror der er lidt lempeligere konsekvens i pokalen, dels fordi konsekvensen af at blive taberdømt, er at det dårligste hold går videre, og dels fordi der er mange klubber i pokalen, som ikke har et professionelt setup, og reglerne skal være ens for alle.

Må indrømme jeg ikke lige forstår hvorfor straffen er hårdere på breddeniveau.
Det tror jeg godt jeg forstår.
Alle tre spillere, som manglede på holdkortet, var beviseligt spilleberettiget for EFB.
I bredderækkerne, navnligt længere nede end Danmarksserien, kan man godt komme ud for, at hold "låner" spillere fra et andet hold i klubben, nogle gange sågar fra andre klubber - eller at de bruger spillere under falsk navn, for at kunne stille hold, eller for at forstærke sig.

Jeg har selv oplevet det massevis af gange i min glorværdige karriere i serie 5 og 6 og Oldboys.

Hvis et serie 5 hold låner en spiller internt i klubben, som normalt spiller serie 3 (f.eks.), så er det noget mere alvorligt, end at en 1 divisionsklub glemmer at registrere tre spilleberettigede spillere.

Det tror jeg godt jeg forstår.
Alle tre spillere, som manglede på holdkortet, var beviseligt spilleberettiget for EFB.
I bredderækkerne, navnligt længere nede end Danmarksserien, kan man godt komme ud for, at hold "låner" spillere fra et andet hold i klubben, nogle gange sågar fra andre klubber - eller at de bruger spillere under falsk navn, for at kunne stille hold, eller for at forstærke sig.

Jeg har selv oplevet det massevis af gange i min glorværdige karriere i serie 5 og 6 og Oldboys.

Hvis et serie 5 hold låner en spiller internt i klubben, som normalt spiller serie 3 (f.eks.), så er det noget mere alvorligt, end at en 1 divisionsklub glemmer at registrere tre spilleberettigede spillere.
Men det er jeg enig i der er forskel på. Lyder bare ikke til at det kun er i de tilfælde det sker, men også ved menneskelige fejl som her, hvor jeg vil mene det bør være mere acceptabelt på breddeniveau end top niveau.

Det med at låne spillere på breddeniveau er at sammenligne med at spillertilladelser kkke er på plads på topniveau.

Jeg tror der er lidt lempeligere konsekvens i pokalen, dels fordi konsekvensen af at blive taberdømt, er at det dårligste hold går videre, og dels fordi der er mange klubber i pokalen, som ikke har et professionelt setup, og reglerne skal være ens for alle.
Enig i reglerne skal være ens for alle. Synes dog ikke der skal tages højde for at et dårligere hold går videre på den baggrund.

Men det er jeg enig i der er forskel på. Lyder bare ikke til at det kun er i de tilfælde det sker, men også ved menneskelige fejl som her, hvor jeg vil mene det bør være mere acceptabelt på breddeniveau end top niveau.

Det med at låne spillere på breddeniveau er at sammenligne med at spillertilladelser kkke er på plads på topniveau.
I princippet helt enig. Jeg er bare bange for, at juristerne i verden har så lidt tillid til mennesker, at de går ud fra, at alle ville gemme sig bag "menneskelig fejl", hvis det var en mulighed.

Enig i reglerne skal være ens for alle. Synes dog ikke der skal tages højde for at et dårligere hold går videre på den baggrund.
Det var måske heller ikke helt rigtigt formuleret - men konsekvensen er større, når du skal rejse hjem, fordi der er sket en administrativ fejl, imens det i ligaen kun koster point. Konsekvensen af en fejl er større i pokalen end i ligaen.

Randers' trøjevalg blev ikke anerkendt af dommeren, og de måtte spille i Esbjerg trøjer. Derefter exit mod dårligere rangerende hold i pokalen.

Har Kenn Hansen aktiveret sin dommerkarriere - det er jo sket et par gange for os i Esbjerg,

Hvis bold.dk har ret, så er Randers bare mødt op i deres sædvanlige lysblå trøjer - mod et hold der spiller i blåt og hvidt.
Det virker mere som en Randersdumhed end en pernitten dommer.

Ydmygende for dem først at ryge ud, og så skulle aflevere deres lånte tøj bagefter.

Hvis bold.dk har ret, så er Randers bare mødt op i deres sædvanlige lysblå trøjer - mod et hold der spiller i blåt og hvidt.
Det virker mere som en Randersdumhed end en pernitten dommer.

Ydmygende for dem først at ryge ud, og så skulle aflevere deres lånte tøj bagefter.
Altså... Vores fejl i Esbjerg er dummere end det. Klubberne fik dengang besked om, hvilke trøjer de måtte spille i mod de forskellige hold - og der valgte klubben ikke at læse beskeden og dermed tage et spillesæt med, som DBU havde meldt ud, de ikke måtte bruge mod Esbjerg. To gange.

Man skal vel håbe at FCM slår SIF i pokalen og får to ekstra kampe, snarere end at de overraskende ryger ud, selvom det fjerner en af favoritterne i pokalturneringen. Lodtrækningen efterfølgende vil selvfølgelig også betyde noget for hvad der er bedst, men lige nu er det svært ikke at tænke optimering af det helt store kup.

Man skal vel håbe at FCM slår SIF i pokalen og får to ekstra kampe, snarere end at de overraskende ryger ud, selvom det fjerner en af favoritterne i pokalturneringen. Lodtrækningen efterfølgende vil selvfølgelig også betyde noget for hvad der er bedst, men lige nu er det svært ikke at tænke optimering af det helt store kup.
Tjaa. Med mindre det er fordi de trækker FCK i næste runde, så håber jeg nu alligevel at FCM ryger ud. Jeg vil helst ikke løbe ind i dem.

Tjaa. Med mindre det er fordi de trækker FCK i næste runde, så håber jeg nu alligevel at FCM ryger ud. Jeg vil helst ikke løbe ind i dem.
Ja netop, hvis de nu de så også kunne trække FCK, så en af dem sender den anden ud i kvartfinalerne... Det betyder selvfølgelig at en af dem også er i semifinalen, men det er meget sandsynligt alligevel. Skal vi tro på en pokaltriumf vil der være bedre at møde SIF og man kan da også håbe FCK ryger ud til nogle andre i næste runde, selvom dobbeltopgør gør det mindre sandsynligt så det nok kræver et tophold. Måske os selv... Det er meget spekulativt, men brugbart er det da om ikke andet hvis FCM får en udvisning af en profil og derefter et exit så de er svækket til på mandag.

Det er en vigtig detalje, at returopgøret i kvartfinalerne er planlagt til weekenden efter runde 6 i Champions League og Europa League. FCK skal en tur til Spanien og møde Villarreal onsdag, mens FCM har Genk hjemme om torsdagen. Så hvis man skal ramle ind i én af de to, så er kvartfinalen nok det bedste tidspunkt at møde dem. Hvis FCM kommer til 1/8-finalerne i Europa League, hvilket ser relativt sandsynligt ud lige nu, kommer det første opgør i 1/8-finalerne i EL til at ligge i midtugen efter returopgøret i pokalsemifinalen, så det er nok heller ikke et skidt tidspunkt at møde dem.

I øvrigt møder vi FCK i weekenden før det første pokalopgør, så der ligger potentielt tre opgør mod FCK på to uger, hvis vi trækker dem.

Meget vigtig lodtrækning i aften.
Esbjerg, Vejle, OB og Viborg slår vi ud over to kampe, er jeg ret overbevist om.

Jeg ønsker under ingen omstændigheder endnu en kvartfinale mod Brøndby.

Kigger vi i det længere lys, så er det vigtigt at Brøndby ikke kommer i et ligaspil næste efterår. Og her er pokalsejr den letteste vej for dem og alle andre, fordi man går i EL kvalrunde 2 og dermed får en ekstra chance sammenlignet med COL. Så jeg krydser også af den grund fingre for at FCN napper dem i aften.

Latest posts

Back