New posts

Nyheder om andre klubber

• Thread starter Thread starter Fribs
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 390K
Nyheder om andre klubber
Efter Mortensen tog til Brøndby, Bejimo til FCK og FCM forsøgte at kapre Bech i vinters, hvem anser I som vores største rivaler i dag (kunne ikke lige oprette en afstemning)? Jeg havde en lille diskussion med en kollega, som hårnakket påstod, at det var Brøndby, men at de ikke bekymrede sig så meget om os.

Personligt hælder jeg mest til FCM, men det handler mest om deres brand og væremåde. Historisk vil jeg nok mene, at det er Brøndby; men vi skal ikke mere end 10-15 år siden, hvor jeg faktisk var mest irriteret på Randers. Både fordi vi aldrig slog dem, men også fordi de tog pokalen på vores hjemmebane…
Brøndby sportsligt :( (gad godt sige FCM). De har sovet som en beruset hvalros på den stol AGF skal overtage. Når først de bliver væltet, skal de være ædru, før de rejser sig igen.

FCM kommercielt, fordi der er større overlap i hjemmemarkederne. De vil nok rigtigt gerne erobre territorium fra AGF og bevæge sig ud af den vestjyske hængedynd.

For mig er der slet ikke kød nok på FCM.

Det er enten Brøndby eller FCK. Brøndby af åbenlyse årsager, FCK har overtaget den Aarhus vs KBH vibe der var over Brøndbykampene i gamle dage, der er noget moderne historie omkring PC æraen, og så har der bare været nogle episke slag de sidste 6-7 år.

Jeg synes ikke FCM har format til at være en ægte rival. De tarveligt bonderøve med deres blinkende harald nybord stadion, deres kopisange, deres sleske "vi fikser det i logen" manerer når de lige skal bygge endnu en borg, deres åndeligt fattige fans der hiver sig i øjnene når der for en gang skyld kommer turister til Herning for at se Cho og ikke mindst deres FUCKING ulvehyl!

I guder jeg bryder mig ikke om FCM. Men de får ikke lov at blive kaldt rival! Bondeknolde til kongebal er hvad de er!

Disclaimer: det har selvfølgelig en effekt at bo i hovedstadsområdet. Heldigvis også for dem - jeg fik mit AGF-flag til flagstangen i weekenden ❤️

Edit: jeg anser nok rival som mere end bare sportsligt. Der skal matche hele vejen rundt.

Efter Mortensen tog til Brøndby, Bejimo til FCK og FCM forsøgte at kapre Bech i vinters, hvem anser I som vores største rivaler i dag (kunne ikke lige oprette en afstemning)?
Den synes jeg faktisk er svær.
Min første tanke var FCM. Men hvis jeg skal være ærlig, så kan jeg ikke se vestjyderne som en rival. Der er et element af gensidig respekt i en rivalisering, det er ikke noget vi taler højt om og det bestemt ikke noget, der kommer til udtryk andet end i meget små, korte glimt, men den er der (for mig i hvert fald). Det falder Vestjylland på. Jeg har ingen - absolut ingen - respekt for de elendige grødbønder. Der faktisk kun foragt. Ikke engang had, kan jeg mønstre - de er ikke det værd. Desuden er de nok også uden for vores økonomiske rækkevidde de næste åringer, til at vi realistisk kan konkurrere med dem.

FCK eller Brøndby så? Jeg tror det bliver Brøndby. Både på grund af de historiske opgør og historien i sig selv, men også fordi, det er dem vi er tættest på at indhente på økonomien, så det bliver dér slaget skal slås.
Kampene mod FCK er nu også altid et brag...

Nej, jeg ved det sgu ikke.
Dem vi møder på dagen?

For mig er der slet ikke kød nok på FCM.

Det er enten Brøndby eller FCK. Brøndby af åbenlyse årsager, FCK har overtaget den Aarhus vs KBH vibe der var over Brøndbykampene i gamle dage, der er noget moderne historie omkring PC æraen, og så har der bare været nogle episke slag de sidste 6-7 år.

Jeg synes ikke FCM har format til at være en ægte rival. De tarveligt bonderøve med deres blinkende harald nybord stadion, deres kopisange, deres sleske "vi fikser det i logen" manerer når de lige skal bygge endnu en borg, deres åndeligt fattige fans der hiver sig i øjnene når der for en gang skyld kommer turister til Herning for at se Cho og ikke mindst deres FUCKING ulvehyl!

I guder jeg bryder mig ikke om FCM. Men de får ikke lov at blive kaldt rival! Bondeknolde til kongebal er hvad de er!

Disclaimer: det har selvfølgelig en effekt at bo i hovedstadsområdet. Heldigvis også for dem - jeg fik mit AGF-flag til flagstangen i weekenden ❤️

Edit: jeg anser nok rival som mere end bare sportsligt. Der skal matche hele vejen rundt.
Helt enig.

Det er i perioder overvældende at træde ind på Brøndby Stadion og i Parken. Dem stemning, og hele setup’et kan kun skabes tre steder i Danmark. Det er i den grad undervældende, at træde ind på MCH Arena.

Første kamp i Mesterskabsspillet, hvor de stadig var favoritter til DM møder der 8500 op. Til AaBs første hjemmekamp i 1. Division var der 6.800. Herning Blue Fox havde mere end 4000 på lægterne til en ishockey kamp i samme måned.

Jeg medgiver de er anderledes. Men jeg ser dem ikke som FCK eller Brøndby

Jeg synes det svinger lidt fra sæson til sæson, afhængigt af hvem vi mest er i duel med. Men for mig er det nok efterhånden relativt lige mellem BIF og FCM.

Men kan man etablere et relativt fast firkløver i toppen af dansk fodbold, så vil det gavne "produktet" helt vildt. Bunker af intense opgør med masser af nerve på og udenfor banen.

Latest posts

Back