Det er fair nok og lav den gerne
Min baggrund for den lange række af sæsoner var netop, at det burde være relevant at sammenligne over så lang tid. Der kan også følge et spørgsmål - hentede SIB spillere som Uwe ønskede (ældre) eller var det helt hans eget valg. Det er dumt at hente spillere som træneren ikke vil spille med - bare se på JJA og den påståede besked han skulle have fået ved en indskiftning.
Trenskow forlod os vist i 2020 - så der er da en som er blevet til noget efterfølgende - erhan ikke udtaget til landsholdet?
Ps: Gider egentlig ikke diskussionen for den har været der mange gange. Jeg er 110 % overbevist om Uwe ikke brød sig om unge spillere - det var vist også derfor han røg ud i Sverige. Det duer ikke at have sådan en træner i en udviklingsliga, hvor man skal tjene penge på salg - så bliver det op ad bakke.
Der er i hverfald ikke Uwe’s skyld Trenskow smuttede i 2020.
Uwe udviklede spillere i Brentford fordi det ikke var et alternativ.
En af grundene til, at spilletiden til de yngre spillere falder, og gennemsnitsalderen stiger er, også, at vi satser benhårdt på kontinuitet (altså mange yngre bliver ældre) og sælger en del yngre spillere f.eks Hausner, TK, Bisseck, Grønbæk og Daghim.
Jeg er i hverfald kkke overrasket over, at AGF med den - klart - ældste trup, både spiller med den ældste gennemsnitsalder og med de ældste spillere.
Ligeledes er jeg heller ikke overrasket over, at FCN spiller med de yngste spillere - og tror det skyldes de har den yngste trup.
Der er Bestyrelsen og Ledelsen der bestemmer truppens sammensætning mht alder. Eller det bør det.
Uwe havde aldrig sat Max Power på banen, hvis han ikke var hentet.
For at svare på U19 spørgsmålet, så kan der være tvivl om vi skulle have brugt mere tid på Frederik Ihler, Mathias Sauer, Asker Beck, Diesel Herrington og Jing Reec. Ellers tør jeg godt konkludere, at dem der var gode nok har spillet for AGF - TK, Callø, Emmery og Daghim.
Transfers ind i 22/23 er egentlig ikke specielt gammel, og synes egentlig Uwe bruger mange af de spillere der kommer, uanset alder Yakob (21), Bisseck (21), Haugen (24), Mads Emil (24), Beijmo (24) m.fl.
Transfers ind i 23/24 er også halv blandet, og synes egentlig Uwe bruger rimelig godt af nogle af de yngre f.eks Tobias Bech (21), Magnus Knudsen (22) spiller rigtig meget og i starten også Jonas Jensen-Abbew (21). Nogle af spillerne i midt 20’erne får også noget spilletid, bl.a Akoto (25) og Serra (25).
Transfers ind i 24/25 bruge han også Arnstad (20) en del, men burde klart have brugt Wahlstedt mere. Transfers ind af Power (31) og Dalsgaard (34) virker strategisk ikke smarte. Badji (22), Halsgaard (18) og Gyamfi (18) for ikke spilletid nok.