New posts

Nyheder om andre klubber

• Thread starter Thread starter Fribs
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 6K
  • Views Views: Views 360K
Nyheder om andre klubber
Det virker som om, han har taget en ledelsesstil med, hvor han bestemmer/virderer, hvem der er klar til at spille.
En ansvarlig lægefaglig ledelse havde jo ikke givet grønt lys for Franculino - det er jo åbentlyst.

Jeg tror Tullberg presser på, men i tilfældet Frankulino er presset sikkert også stort oppefra. Det er mange mio I transfer, der er på spil.

Jeg tør ikke sige om han blev ført tilbage præmaturt, eller om han bare var langt ude af form
Ovenstående…det står for egen regning, ligesom jeg tror FCM lige har smidt 300 millioner ud af vinduet.
Jeg mener, at negroide nemmere får disse muskelskader grundet deres muskulære opbygning/sammensætning og ofte har svært ved at komme ordentligt over dem.
Jeg tror IKKE, vi ser ham i samme forfatning, som tidligere, igen.

Der må skydes 🥴🤩
Jeg tror også de 300 mio er tabt, de kan måske få et par procent for ham, som han står nu, og så nogle flere procent for håbet om han kommer tilbage.

Den anden del har jeg ikke belæg for at sige noget om. For mig signalerer han mere slendrian i fysisk genoptræning, end genetisk/øvrig senfølge - men det er alene ud fra lægmandsspekulationer

Jeg tror Tullberg presser på, men i tilfældet Frankulino er presset sikkert også stort oppefra. Det er mange mio I transfer, der er på spil.

Jeg tør ikke sige om han blev ført tilbage præmaturt, eller om han bare var langt ude af form

Jeg tror også de 300 mio er tabt, de kan måske få et par procent for ham, som han står nu, og så nogle flere procent for håbet om han kommer tilbage.

Den anden del har jeg ikke belæg for at sige noget om. For mig signalerer han mere slendrian i fysisk genoptræning, end genetisk/øvrig senfølge - men det er alene ud fra lægmandsspekulationer
Transfervinduet løber helt til september, så der er masser af tid for ham til at vise sig frem efter sommerferien, både i ligaen og i Europa. Derfor virker det desperat at benytte ham, nr han så tydeligt ikke er klar, men de har nok set hvor fed og lasket han var blevet af de få uger ude, og var bange for om han ville kunne komme ind af dørene på træningsanlægget efter sommerferien, hvis ikke de fik ham i gang med det samme.

Transfervinduet løber helt til september, så der er masser af tid for ham til at vise sig frem efter sommerferien, både i ligaen og i Europa. Derfor virker det desperat at benytte ham, nr han så tydeligt ikke er klar, men de har nok set hvor fed og lasket han var blevet af de få uger ude, og var bange for om han ville kunne komme ind af dørene på træningsanlægget efter sommerferien, hvis ikke de fik ham i gang med det samme.
Måske var det for at få ham til at indse hvor meget han mangler fysisk, så han dropper mælkesnitten og smutter i vægtrummet et par gange mere?

Det er sjovt at Tullberg ikke piver over at skulle bruge spilletid på Frankulino. Han har pebet over at have så stærk en trup, dimensioneret til tre turneringer, når han skal spille tre turneringer. Han har pebet over at spille med mange unge spillere, når han selv har valgt dem over de andre dygtige spillere. Han har pebev over at dommerne også dømmer frispark mod FCM ind i mellem.

Så han piver over pseudo-ting, men Frankulino gør åbenbart for ondt til han kan pive over det.

Du burde ihvertfald starte med at sætte dig lidt ind i brugen af ordret negroid.

Jeg stiller mig ihvertfald tvivlende over for dine evner til at vide noget synderligt om muskelskader og menneskets opbygning når du samtidig kan bruge sådan et ord i din betegnelse af afrikanere(som jeg går ud fra var det du prøvede?).
Jeg beklager, at det kommer til at fremstå nedladende med ordvalget.
Jeg troede egentlig det var på linje med mongolide, kaukasoide etc.
Jeg har tjekket op på det, og jeg erfarer nu at det ord - som jeg ALLE dage troede var helt legitimt - åbenbart betragtes nedladende.

At jeg synes, det er latterligt, da jeg netop ikke mener, det beskriver andet end vore små forskelligeheder, tæller ikke - det er jeg klar over.

Det er velkendt, at sorte mennesker har en anden og meget mere eksplosiv sammensætning at muskelfibre.
Det give åbentlyse fordele, men som det fx er tilfælde med Franculino, ses ofte overrivninger af fibre, som skal sys sammen, hvorefter det er EKSTREMT vigtigt, at atleten føres meget langsomt tilbage.

Jeg beklager dels min uvidenhed, dels min manglende forklaring,
MEN JEG HAR IKKE BRUGT ORDET BEVIDST FORKERT, som det (måske) insinueres til sidst.

Tror Franculino er "færdig". Han helt store transfer kommer ikke. Det skulle have været i sommers, men laaang skade + attitude problemer holder formentlig mange klubber væk.

Egentlig kan fcms gigantiske astronomiske, største nogensinde transfervindue nok hænge i en tynd tråd.
Jeg tror også sagtenbs de kunne have solgt ham i vinterens vindue, med den halvsæson han har brændt af.

Jeg er egentlig ikke i tvivl om de bliver mestre, men jeg er nu lidt i tvivl om de når de transfers de forventer og håber på. Trabzonspor bød 60 millioner kroner på Simsir i vinterens vindue, og det er cirka halvdelen af hvad de forventer at få for ham.

Jeg beklager, at det kommer til at fremstå nedladende med ordvalget.
Jeg troede egentlig det var på linje med mongolide, kaukasoide etc.
Jeg har tjekket op på det, og jeg erfarer nu at det ord - som jeg ALLE dage troede var helt legitimt - åbenbart betragtes nedladende.

At jeg synes, det er latterligt, da jeg netop ikke mener, det beskriver andet end vore små forskelligeheder, tæller ikke - det er jeg klar over.

Det er velkendt, at sorte mennesker har en anden og meget mere eksplosiv sammensætning at muskelfibre.
Det give åbentlyse fordele, men som det fx er tilfælde med Franculino, ses ofte overrivninger af fibre, som skal sys sammen, hvorefter det er EKSTREMT vigtigt, at atleten føres meget langsomt tilbage.

Jeg beklager dels min uvidenhed, dels min manglende forklaring,
MEN JEG HAR IKKE BRUGT ORDET BEVIDST FORKERT, som det (måske) insinueres til sidst.

Vi skal alle lære hele livet. Pluspoint herfra for at erkende din fejl. Jeg selv kunne aldrig drømme om at forsøge at beskrive det samme som dig, alene fordi jeg faktisk ikke ville ane, hvordan man beskriver det uden utilsigtede racistiske undertoner. Så også pluspoint for at forsøge.

Relateret hertil har jeg tit oplevet at skulle beskrive en person blandt flere, hvis mest signifikante træk i den sammenhæng, han/hun skulle beskrives i, er hudfarven/etniciteten, og hvor det ville være oplagt at sige noget i stil med: 'Det er hende asiaten', men hvor jeg ender med i stedet at sige noget i stil med: 'Det er hende med de blå øreringe og de røde sko' alene fordi, jeg er bange for at sige noget, som utilsigtet kan tolkes som racistisk.

Det er en svær balance, hvad der er rigtigt og forkert at sige.

Beklager, men det er altså også en gammel skrøne. Eller i hvert fald en grov generalisering, svarende til at alle vi nordboere er store stærke vikinger.

Der er områder i vestafrika, hvor en stor del af befolkningen har anlæg for flere eksplosive muskelfibre, hvorfor folk herfra eller efterkommere af slaver herfra, sidder solidt på de hurtigste 100m og 200m tider (hvilket vist nok primært skyldes at deres bækken er tiltet lidt anderledes, så de får større trækkraft med baglåret). Men det er langt fra alle og generelt er Afrika det genetisk mest diverse kontinent.

Man har også i mange år troet, at østafrikanere havde en eller anden stor genetisk fordel ift. langdistanceløb, men så vidt jeg ved er det eneste man har fundet frem til, at de har en tendens til lange tynde lemmer (især underbenene er vigtige i langdistanceløb), hvilket man også kan finde hos mange andre mennesker (bl.a. undertegnede blege nordbo). Deres dominans på langdistanceløb skyldes primært socio-økonomiske faktorer.

Tak for de pæne ord, Uglen.

Dette:
'Det er hende asiaten', men hvor jeg ender med i stedet at sige noget i stil med: 'Det er hende med de blå øreringe og de røde sko' alene fordi, jeg er bange for at sige noget, som utilsigtet kan tolkes som racistisk.
viser også hvor svært det er blevet, for der er jo ikke noget racistisk i det, med mindre man gerne vil opfatte det sådan fra andres side.
Min nabo er “anden etnisk hudfarve end bleg” og jeg havde en gang en snak om evnet med ham.
Han siger, at mange har det som han - nemlig at så længe det bruges beskrivende og ikke for at nedgøre, så er han helt cool omkring det.

Men det er en svær balance mellem hvad vi “gamle på 47” er vant til, hvad der forventes i dag og hvad folk kan stødes over på egne og andres vegne.

Nå…videre mod 1. pladsen 🥳

Latest posts

Back