New posts

Nyheder om andre klubber

• Thread starter Thread starter Fribs
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 169K
Jeg tror aldrig, jeg forstod, hvad det sjove var i at sammenligne homoseksuelle med Brøndby-fans. Hverken nu eller dengang.
Som så meget andet...det var en anden tid. Heller ikke jeg vil " synge " dette idag....men har det sgu lidt stramt med en del af den politiske korrekthed...f.eks har jeg ingen problemer med det gode danske ord for en meget mørk person: En neger....og jeg er aldeles ikke racist.

Som så meget andet...det var en anden tid. Heller ikke jeg vil " synge " dette idag....men har det sgu lidt stramt med en del af den politiske korrekthed...f.eks har jeg ingen problemer med det gode danske ord for en meget mørk person: En neger....og jeg er aldeles ikke racist.

Det har jo intet at gøre med om du har noget problem med det. Det kan andre have, f.eks. dem som er mørke, og så må du respektere det, sådan er det bare.

Det er ikke politisk korrekthed, det er almindelig pli og ordentlighed ikke at kalde folk ting de ikke vil have.

Jeg vidste godt jeg roder rundt i et hvepsebo....men savner samme politiske tilgang til emnet når jeg/vi af visse " personligheder " bliver kaldt " vantro " eller andet jeg heller ikke ønsker. Men det hører vi ikke så meget om....

Det hører vi da konstant om af dem som føler sig forurettet?

Men det gør det da iøvrigt ikke mere acceptabelt at du synes det er fint at bruge ordret neger, når du åbenbart selv synes det er træls at blive kaldt noget du ikke kan lide?

Jeg vidste godt jeg roder rundt i et hvepsebo....men savner samme politiske tilgang til emnet når jeg/vi af visse " personligheder " bliver kaldt " vantro " eller andet jeg heller ikke ønsker. Men det hører vi ikke så meget om....
Det er fordi alle de ting er milevidt forskellige!

1: religiøs ekstremit kalder dig/mig vantro:
For at ovenstående skal være et "skældsord" kræver det for det første du/jeg følger en religiøs doktrin og desuden relaterer det til opførsel fremfor ophav. Det svarer mere til du kalder kvinder der ikke er kyske for ludere end de to andre

2: "bøsser går i gult"
Den her har jeg aldrig forstået logikken bag. Især ikke når forsvaret ofte er "jeg ville aldrig kalde en homoseksuel for bøsse!". Hvorfor ikke? Det ville da givd mening
At bruge "bøsse" som skældsord er og har altid været dårlig stil og pisse homofobisk. Når man gør det siger man jo direkte at det er nedværdigende at være bøsse.
Og ja, jeg skreg det selv at mine lungers fulde kraft i 90'erne og 00'erne.

3. Bruge n-ordet mod sorte
Her er vi ude i historik og magtforhold. Den vestlige verden har i århundreder udnyttet og beriget sig på bekostning at store dele sf befolkningen fra mellemafrikanske lande. En del af sprogbruget i den periode var "neger", så derfor betyder det ikke bare sort. Det har klare og utvetydige referencer til en tid hvor der var en overhund og underhund. Og selv hvis du ikke lægger det i det, så gør mange andre og især langt de fleste mørke, og derfor beder de fleste om ikke at bruge det ord.
Nøjagtig samme historie med Eskimo i øvrigt.

Thanks for coming to my ted talk!

AaB er nu på tyske hænder. Med tanke på alle de fuck ups, som udenlandske ejere har skabt, så tager de det ganske roligt i 9000 Aalborg.

Rolige nordjyder:

I den forbindelse er det også vigtigt at understrege, at der i denne proces ikke er nogen, der har solgt aktier. Der er udelukkende tale om nye aktier.
Til gengæld er det jo så en udvanding af alle de eksisterende aktionærers aktieværdi. Men de havde nok ikke så meget valg, med den situation klubben var sat i. Jeg forstår sådan set godt, at man på den baggrund er positiv over tyskernes bidrag til klubben, men klubben er blevet meget sårbar nu. For hvad sker, når tyskerne ikke længere finder projektet interessant, eller de får et interessant bud fra anden side på deres aktiemajoritet?

AaB er nu på tyske hænder. Med tanke på alle de fuck ups, som udenlandske ejere har skabt, så tager de det ganske roligt i 9000 Aalborg.

Rolige nordjyder:
De er meget rolige i Nordjylland ;)

Ved de reelt hvem der ejer klubben?

I klubbens meddelelse står følgende:

Jan Peters, bestyrelsesmedlem i AaB A/S og medstifter af SSE22, tilføjer:

- Med skridtet til at tilføre mere kapital og blive hovedaktionær vil vi endnu engang understrege, at AaB også i fremtiden med fodbold i centrum skal fortsætte med at vokse i regionen. Til det formål har det været nødvendigt at finde den rigtige investorkonstellation, der står bag vores idé og støtter os – uden at blande sig i de operationelle beslutningsprocesser i og omkring AaB. Vi har ikke haft travlt og har nu fundet partnere, der ønsker at fortsætte ad den vej, vi er slået ind på.

- Vores nye partnere i SSE22 deler vores motivation og vision. Det er vigtigt for os at fastslå, at vores partnere ikke vil have noget at skulle have sagt i operationelle spørgsmål. Sådan har det været indtil nu, og det vil ikke ændre sig i fremtiden, fastslår Jan Peters.

Det er en helt sort, hvad de skriver:

- Jan Peters er medstifter af af SSE22 - men omtaler SSE22 som nogle andre end ham selv.
- SSE22 omtales som partnere med AaB, men er jo altså ejere af AaB
- SSE22 blander sig ikke i operationelle beslutninger. Nej, det gør ejere ikke andet end at de udpeger bestyrelsen, der ansætter ledelsen.

Det er en tysk ulv i AaB-trøje, der udtaler, at der bestemt ikke er fare for AaBs fremtid..

Til gengæld er det jo så en udvanding af alle de eksisterende aktionærers aktieværdi. Men de havde nok ikke så meget valg, med den situation klubben var sat i. Jeg forstår sådan set godt, at man på den baggrund er positiv over tyskernes bidrag til klubben, men klubben er blevet meget sårbar nu. For hvad sker, når tyskerne ikke længere finder projektet interessant, eller de får et interessant bud fra anden side på deres aktiemajoritet?
Det bliver ihvertfald interessant at se hvad der sker når de rykker op. Vil de investere det som det koster at blive oppe? Med SE og AaB oppe så ser det ikke ud til at vi får et hold ala Hvidovre som tager en stensikker nedrykningsplads, og så er der to åbne pladser. Det kommer til at koste noget at blive oppe næste sæson. De hold der bliver oppe i år tror jeg vil være villig til at spendere lidt flere penge end normalt. Viborg bør have en go sjat penge kva nogle gode salg de seneste 18 måneder, OB prøver altid at forstærke, Randers har også solgt Bundgaard og bør have penge, Vejle tror jeg også smider nogle gode penge og tjener måske godt på Provsgaard og så er der lige Lyngby som jeg er meget i tvivl om, hvad de har at gøre med, såfremt de overlever. Og hvis det går skidt og AaB rykker ned igen, mister de så modet og sige "Schiesse und auf wiedersehen".

Jeg har altid syntes at Boilesen virkede meget sympatisk - og med et kæmpe talent, som i høj grad blev ødelagt af skader. Og nu ser det ud til det er helt slut efter endnu en alvorlig knæskade: https://www.bt.dk/fodbold/fck-stjerne-ramt-af-alvorlig-skade-ude-i-et-aar

Lidt trist og det kan næsten undre, at han ikke selv har trukket stikket tidligere, da han efterhånden var et skygge af sig selv.

Det er ikke så mange år siden det var svært at se anden udvej for AGF end at få nogle u’lændinge til at komme med nogle penge og ekspertise som man ikke kunne finde lokalt. Det slap vi heldigvis for alligevel, men jeg kan sagtens forstå hvorfor AaB’s fans bare siger ja tak. Det ser usikkert ud, men alternativet lignede i hvert fald ikke noget over middelklasse i Superligaen og måske også sværere tider som nedrykningen også var udtryk for. Man skal nok stadig holde sig klart at tyskerne er der for at tjene penge og at det ikke behøver være et langsigtet projekt med fortsat vækst, men kan være et salg så snart der er noget gevinst at hive hjem, eller at håndklædet kastes i ringen hvis de indskudte midler forsvinder og så er det ikke godt at vide hvem der køber aktierne. Hvis målet er et salg skal de selvfølgelig håbe det er et hvor tyskerne tjener på det fordi klubben har flyttet sig. Det mest sandsynlige er dog ikke at de lige bliver et permanent tophold, det har de reelt ikke nogen tradition for og konkurrencen bliver kun skærpet mere. Det mere sandsynlige positive scenarie må være som stabilt Superligahold der får lavet nogle salg og indimellem kigger lidt længere frem i tabellen. Det kan nok være svært sådan for alvor at gøre til en god forretning for ejerne.

Det får selvfølgelig ingen konsekvenser, men der er vel ingen der tror på at det ikke var aftalt på forhånd. Det er vist ikke helt lovligt, så derfor forsøger Ingvartsen at undgå en alt for stor og åbenlys løgn selvom det er en halv indrømmelse. Men hvis der kommer flere tilfælde end ham og Tverskov, er det vel spørgsmålet om FCN kan undgå at der kommer en decideret indrømmelse eller andre beviser frem på et tidspunkt. Nu rejser direktøren, men det er ikke sikkert der er en forbindelse der, eller at det så vil komme fra ham.

Alene den måde folk i FCN er begyndt at omtale 'organisationen', og hvor stærk den er blevet, det er for mig over grænsen for reglerne om spillets integritet.

Det er så tydeligt, at de er vokset op i en 'klub', der ikke er en del af den traditionelle fodbold. Det her ender et trist sted, hvis det får lov til at fortsætte.

Last edited:
Hvis man mangler et godt grin, så bringer en bruger på debatside.dk et rygte på banen om at FSG (ejerne af Liverpool) skulle gå med aktuelle planer om at overtage AaB. Det rygte er i sig selv morsomt nok. Men tråden er fyldt med komiske betragtninger såsom at nogle mener AaB praktiserer samme spillestil som Liverpool, hvilket underbygger rygtet, og at stadionplanerne med FSGs eventuelle indtræden nok er kommet tættere på virkelighed, fordi det kun vil være et greb i lommen for dem 😂

Findes "En skør, skør verden" stadig som medie?

EDIT: Hvis nogen skulle være for unge til at vide, hvad "En skør, skør verden" er, så var det et magasin, som bragte de mest absurde historier tilbage i 80'erne og 90'erne. Herunder bl.a. historien om de siamesiske tvillinger, der blev arresteret og lagt i håndjern på en bar i Cape Town, fordi de truede hinanden med en kniv 🤣

Back