New posts

Ny Ceres Park

• Thread starter Thread starter mono
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 9K
  • Views Views: Views 786K
Med forbehold for, at der som flere nævner er tale om petty/symbolsk forhandlingstaktik - ville det så ikke bare betyde, at de 4000 planlagte ståpladser, som man nok ville anvende til superliga-kampe (det vil jeg da håbe)alligevel, bliver permanente?

Og at man så 'kun' mangler de sidste 2000 til internationale kampe. Hvis man altså ikke får dispensation, hvilket jeg mener er begyndt at ske f.eks. i Tyskland, tror det var Dortmund, hvor forskellen jo er betragtelig på stå/ikke-stå (15.000 oder so). Hvis jeg var Jakob Nielsen, tror jeg bare jeg helt glat vil sige 'fint, så sænker vi bare lejen med ca. 10 %'. (Og inde bag facaden så i øvrigt være ved at koge fuldstændig over af irritation og frustration over denne grinagtige proces...).

/W

edit 1: Christian M kom mig i forkøbet
edit 2: Dortmund havde 81.365 tilskuere til sin første gruppekamp i CL = fuld kapacitet m. ståpladser.

Hvis AGF kan betale én million kroner én gang og samtidigt få reduceret huslejen med 9pct (2/22) hvert år fremover, så lever de nok med det.

For kommunen virker det til gengæld fjollet.
Ja, det er simpelthen så himmelråbende dumt. Kan så se, at sagen bliver løftet op i byrådet, så forhåbentlig kan bevillingen blive godkendt der i stedet.

Det virker nemlig som et super-duper-tonser-fjollet forhandlingshåndtag at dreje på for kommunen, fordi det sparede slet, slet ikke står mål med de bølgeskvulp de genererer med de her symbolske drillerier.
-hvis det altså vitterligt er Magistratens værk og ikke en aftale på forhånd indgået med lejer, men så forstår jeg ikke Winnerskjolds behov for at trække den op på byrådsniveau.

Som flere bemærker, så "betaler AGF jo bare den million" og kommer videre, men - og det er humlen jo - AGF har allerede påtaget sig ikke-planlagte lejeleverancer for mere end 10 millioner kroner fra sparekataloget, fordi ellers skåret væk, ligesom der er skåret andre dele ud af projektet for langt flere penge end dette.

Ankestyrelsen konkluderede ikke i deres behandling, at de ~7 millioner kroner i foreslået årlig leje var forkert eller for lavt - de konkluderede at de ikke havde grundlag i det leverede materiale til at vurdere, om lejet var rimeligt eller ej. Altså at indstillingen var mangelfuld - ikke urimelig.

Med de ting, der bliver tilskrevet lejeleverancer/AGF at levere, så bliver det snart umuligt for nogen som helst med deres forargede agenda at argumentere for højere leje, end allerede foreslået, og omvendt vil AGF snart stå stejlt på en lavere leje jf. egne udlæg, og så ender vi med et "dårligere" stadion med en lavere kommunal indtægt, end hvis nisserne inde i det politiske værk magtede at se bare en lille bitte smule større på det samlede billede.
Jeg får slæbelange løg over det her spil for galleriet, som efterlader alle som tabere alene af stædigheder. Alle taber på det her fis.

Og nu begynder fodboldmedierne at lægge deres klik-fremmende overskrifter ud - fx. campo.dk. Og så kan den køre videre derfra i debattrådene med 'amatører', og 'storhedsvanvid haha, , 'Champions League, nånej', Århus-historien gentager sig', 'det var aldrig sket i Herning osv., osv...r

Alle - undtagen dem der tjener penge på kliks og dem agerer på overskifter der vedligeholder egne fordomme - taber her. Desværre.

/W

Er det bare mig, eller har udvalget slet ikke tage stilling til sagen, men blot skubbet den videre til byrådetsmødet i morgen?

Antal siddepladser på Nyt Stadion Aarhus:

Den mulige reduktion af antallet af sæder på stadion blev drøftet.

Radikale Venstre, Liberal Alliance, SF og Danmarks Demokraterne kunne ikke tiltræde

indstillingen.

Det blev besluttet:

- At sagen sættes på byrådets dagsorden som følge af, at beslutningen skal afspejle byrådets

holdning til sagen.

- At sagen behandles på byrådsmødet d. 18. februar pga. hensyn til indgåelse af aftale med

leverandør af sæder til stadion. Hvis ikke sagen behandles allerede på byrådsmødet den 18.

februar, forventes det at fordyre aftalen om indkøb af sæder.

- Sagen sættes på byrådsmødet som åbent dagsordenspunkt.

Er det bare mig, eller har udvalget slet ikke tage stilling til sagen, men blot skubbet den videre til byrådetsmødet i morgen?

Antal siddepladser på Nyt Stadion Aarhus:

Den mulige reduktion af antallet af sæder på stadion blev drøftet.

Radikale Venstre, Liberal Alliance, SF og Danmarks Demokraterne kunne ikke tiltræde

indstillingen.

Det blev besluttet:

- At sagen sættes på byrådets dagsorden som følge af, at beslutningen skal afspejle byrådets

holdning til sagen.

- At sagen behandles på byrådsmødet d. 18. februar pga. hensyn til indgåelse af aftale med

leverandør af sæder til stadion. Hvis ikke sagen behandles allerede på byrådsmødet den 18.

februar, forventes det at fordyre aftalen om indkøb af sæder.

- Sagen sættes på byrådsmødet som åbent dagsordenspunkt.
Sådan har jeg også forstået det.

Nej, det “nyrehug” er vist en typisk Stiften-formulering som indholdet ikke kan bære. Det ligner mere et forsøg på at vælge en besparelse med noget signalværdi, som de ved bliver ændret igen og det kunne da sagtens være noget AGF er indforstået med fordi man lige kan vente lidt med de sæder eller selv betale og bruge det i en aftale om forpagtningsafgiften. Selvfølgelig sparer man ikke 2000 sæder væk med mindre de bare kan være ståpladser i stedet, det er jo noget der går direkte på indtjeningen.

Edit: Der kan måske også være noget med at have en besparelse med der ikke går igennem for at gøre noget andet mere spiseligt. Den med lamellernes materiale skal selvfølgelig vurderes ift det arkitektoniske udtryk og vedligeholdelsesomkostninger osv. Der er selvfølgelig en grund til at man fra starten har valgt det ene fremfor det andet.

Donorerne udtalte tidligere at Kommunen ikke skulle spare på dele der ikke kunne tilkøbes på et senere tidspunkt, det må man sige at de 2.000 sæder godt kan. Så uanset hvad der bliver resultatet af byrådsmødet i morgen, så er der ikke tale om at stadion skrumper, men at der kommer flere ståpladser, end oprindeligt tænkt, og at disse nemt kan konverteres på et senere tidpunkt.

Jeg tror de troller os og muligvis sidder med deres egen lille sjove fest inde på banegårdspladsen. Nu Breaker de, igen med fuld bjælke, at beslutningen skal vedtages i byrådet, ganske som refereret fra Magistratens stryegruppemøde 🤦🏻‍♂️
Er der ikke en voksen tilstede på redaktionen?
View attachment 6186
De læser med her inde og morer sig 🥳

Latest posts

Back