Ny Ceres Park
Jeg ved ikke nok om offentlig forvaltning til at afg?re om de m? bygge sponsorfaciliteter og leje dem ud p? markedsvilk?r. Det vil undre mig hvis de ikke m?fsc said:Kommunen m? gerne betale for tilskuerfaciliteter til professionelle sportsklubber, blot skal de lejes ud/forpagtes ud "p? markedsvilk?r".
Nu er der nok ikke taget eksplicit stilling til, om VIP-faciliteter er en del af tilskuerfaciliteter i de bet?nkninger, der har v?ret lavet, men det vil formodentligt kunne siges at v?re ulovlig statsst?tte at bruge kommunale skattekroner p? sponsorfaciliteter.
Aarhus Kommune betalte dog for 10 ?r siden for at udvide netop sponsorlounge - s? det er ikke fordi det ikke er sket - men der satte man ogs? lejen om med 1,5 mio kr ?rligt.
Uanset: Det har hele tiden v?ret AGFs intention at betale for VIP faciliteter selv - men heller ikke for mere end VIP faciliteter.
Esbjerg har samme model om deres stadion, og Silkeborg har samme model om deres stadion.
Pointen er at det ikke er mejslet i granit, at der kommer til at st? GF p? den del. Der er m?ske er en ekstern forpagter p? p? spil og det kan v?re de hellere vil leje det hele ud p? markedsvilk?r. Jeg t?nker de andre l?sninger er i spil for at lette byrden for klubberne - en huslejeforh?jelse som du n?vner p? 1,5 mio kan finansiere en del.
Har AGF ikke sagt at de m?ske kunne komme med mere end 50 mio? Det mener jeg har v?ret n?vnt.