New posts

Kamptråd Mesterskabsspillet 2026: AGF - FCM, søndag d. 26.4. kl. 20.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 11
  • Views Views: Views 406
Added to Calendar: 26-04-26

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    17
  • This poll will close: .
Kamptråd Mesterskabsspillet 2026: AGF - FCM, søndag d. 26.4. kl. 20.00

Salling23

Kamptrådsekvilibrist
Last edited:
poulsen.webp

Begge hold står på 57 point, men FC Midtjylland topper på målscore.
Alt er kogt ned til 90 minutter i Vejlby.

Mod FCN smider vi igen point til sidst i kampen.
Ligesom vi gjorde i Herning. Det er ikke længere uheld.
Det er noget, der skal løses for det er præcis de marginaler, der afgør mesterskaber.

FCM gør det tophold gør. De vinder og formå at gøre kampene grimme.
Deres sejr over Sønderjyske var endnu et opgør hvor de fik hjælp. Det er tredje kamp i træk med selvmål fra modstanderen.

Jeg mener vi skal gå ud og spille dem som vi gjorde i Herning. Dog lige med det at vi ikke skal hjælpe dem til sidst

Form:
FCM: 3 🟢 2 🟡 0 🔴
AGF: 1 🟢 3 🟡 1 🔴

Ingen af holdene har spillere i karantæne

I næste runde skal vi møde Sønderjyske...

Næste kort
Matthew Hoppe
Ebube Duru
Gretarsson
Sefer Emini
Maxime Soulas
Olti Hyseni
Gult kort 6 points: Magnus Jensen

tabel.webp
mål fordelt på minutter.webp

Abc Love GIF by The Bachelor

Jeg tror det bliver en vild kamp.

Vi må være ekstremt tændte på revanche. Jeg tror vi kommer ud med ild i øjnene. Nu har FCM for første gang faktisk noget at tabe.

Jeg ville starte med stort set samme opstilling som i Herning. Jeg har aldrig helt forstået at værdsætte fejlvendte 10’ere med fejlvendte backs bag sig. Så jeg tror jeg ville starte Links til venstre og Andersen til højre. Også fordi jeg tror Mbabu spiller højre wingback.

Med Pedro Bravo retur er deres midtbane mere organiseret, og derfor tror jeg mere på, at vi i perioder springer fase 2 over. Går fra opbygning til afslutning og holder trykket. I sidste kamp kunne man lokke Byskov og Castillo frem, og bruge rummet mellem 6’ere og stoppere. Det er sværere nu.

Derfor tror jeg også vi vil se Yakub længere fremme end Knudsen. Som en ekstra 10’er. Ham i midten og Arnstad og Bech lidt bredere. Det er endnu en grund til at vores wingbacks ikke skal være fejlvendte. Så jeg tror vi vil prøve at skabe et rum, hvor Yakub kan falde ud i en side, sammen med den anden 10’er og wingbacken og skabe et overtal. Og derfra enten komme i feltet eller slå et indlæg.

Jeg ville helt klart starte Serra. Bede ham brænde alt hvad han ejer og har af på 45 minutter. Løbe. Presse. Komme for sent i nogle situationer. Gå på manden på lnage bolde. Stresse dem. Bytte en advarsel med en eller anden. Frustrere dem. Undskyld udtrykket, være et dumt svin de slår sig på.

Bede vores dygtigste kombinationsspillere og driblere udfordre. Se om man kan frustrere dem. Få publikum op i det røde felt pga frispark.

Jeg tror der er rigtig mange taktiske tiltag der forsvinder i den her kamp. Jeg tror Osorio og Simsir bliver almindelige kanter. Cho skal slås med Dalsgaard. Vi skal satse og tro på vi vinder de dueller. Vi skal spille den ud, og lave de frække træk frem i banen. Enten bliver vi stoppet af et frispark og publikum reagere, eller vi kommer i overtal lokalt. Mistet vi den, så er det sådan det er.

Går de meget mand mand på vores 10’ere skal vi trække os helt ned i opbygningen. Eller helt centralt i deres felt. Skabe områder til de andre spillere. Tænke anderledes.

Vi skal ud og vise, at det var en fejl det der skete mandag. At vi er de bedste. Vi skal tænde ild i stadion. Vi skal vinde.

Hvis vi fedter for meget, så er det brænde på deres bål.

Slutteligt vil jeg ikke flytte Dalsgaard væk fra midten. Han fik krampe sidst, bl.a fordi han skulle ud og løbe om kap på kanten. Der er en uge til næste kamp. Nu æder vi smerter og spiller færdigt.

Jeg tror det bliver en vild kamp.

Vi må være ekstremt tændte på revanche. Jeg tror vi kommer ud med ild i øjnene. Nu har FCM for første gang faktisk noget at tabe.

Jeg ville starte med stort set samme opstilling som i Herning. Jeg har aldrig helt forstået at værdsætte fejlvendte 10’ere med fejlvendte backs bag sig. Så jeg tror jeg ville starte Links til venstre og Andersen til højre. Også fordi jeg tror Mbabu spiller højre wingback.

Tullberg plejer at spille Mbabubabu overfor Links og derved lukke Links helt ned. Jeg ville netop starte med Links til højre og lade ham rive Victor Bak rundt. Så kan Jakob Andersen blive neutraliseret af Mbabubabu.

En usikkerhedsfaktor er holdenes mentale og fysiske træthed. Begge hold så lidt ristede ud i torsdagskampene.
Men vi roterede mere i startopstillingen end de gjorde. Og tog f.eks. Bech relativt tidligt ud. Så håber vi - især på hjemmebane - kan bringe mere fysisk end de kan. Og begynder de først at komme for sent, kan det hurtigt blive et orgie af kort.

Jeg giver i øvrigt ikke så meget for at Billing er tilbage. Han har været ude en måned og har stadig smerter. Så han starter ude og er maks. på 80% når han kommer ind. Og 70% første gang NP har trådt ham i akillessenen...

Tullberg plejer at spille Mbabubabu overfor Links og derved lukke Links helt ned. Jeg ville netop starte med Links til højre og lade ham rive Victor Bak rundt. Så kan Jakob Andersen blive neutraliseret af Mbabubabu.
Jeg synes bare vores indlægsspil bliver dårligt, når både backs og 10’er skal trække ind eller tilbage i banen for, at slå et indlæg.

Jeg synes bare vores indlægsspil bliver dårligt, når både backs og 10’er skal trække ind eller tilbage i banen for, at slå et indlæg.

Det gør det helt sikkert. Uden jeg er et taktisk geni, stjæler backs og 10ere vel også til dels hinandens rum? Nå, men det kan også være, man bare stiler efter, at Andersen skal køre rundt med Bakken, og så skal Links neutralisere Mbabubabu. Måske de kan bytte lidt position i løbet af kampen. Eller måske JP starter Emmery (det er nok tvivlsomt).

Latest posts

Back