Men altså, jeg synes faktisk de maner *lidt* til besindighed i dagens afsnit af Det Hvide Snit (som er kilden til påstanden om, at Solbakken er ude resten af sæsonen). De er meget mere negative omkring Polle, som ikke har været at se til de sidste tre træninger.
Jeg får ikke det samme ud af den podcast. De er bekymrede for begge, men på forskellige måder.
For NP er det FCM-kampene hvor han vurderes at give størst værdi. Og med det seneste setback er de i fare. Det er ganske frustrerende, men stadig indenfor 'almindelig skade', som jeg hører det.
Solbakken følger de op med synsbesvær når pulsen stiger. Det er umuligt at sige hvornår det er overstået, men når det sker, er der et arbejde med at finde tilbage til kampform.
Begge har fået et setback, men for NP var det fra et højere niveau, fordi han allerede har fået minutter i pointkampe.
Jeg kan stadig forestille mig NP spille. Der er ude mod Viborg, så hjemme mod FCN, og så den store. Midtugekampen ude mod FCN er han alligevel ikke med i.
Indskiftning og 20 min mod Viborg. 1. halvleg mod FCN (fordi det gør mindre ondt at tage ham ud lidt før, hvis han starter, end hvis han skiftes ind i pausen). Og så måske 60 min mod FCM, og samme igen ugen efter.
Det havde helt klart set mere lovende ud, hvis han ikke havde fået det tilbagefald mod SIF. Men mit bud er helt overordnet, at NP ser ind i enten 'lev med det', eller 'operation med lang pause og usikkert resultat'. Med kontraktforlængelsen i baghånden kan han æde smerten og se hvor længe det går. Og dermed kan han være med i de vigtige kampe.
Jeg har intet belæg for at spekulere i hverken NPs eller Solbakkens sundhedstilstand, og man kan hurtig blive trist på begges vegne. Men de er begge unge mænd i god fysisk form med glimrende sundhedsfarligt personale om sig. Jeg krydser fingre for tiden læger alle sår