New posts

Lidt nyt fra træningsbanen

• Thread starter Thread starter Di Stefano
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 190K
Lynresume fra formiddagens træning kl. 10:
Alle deltog bortset fra Yakob, NP og Wahlstedt, der tog turen på træningscyklen. Ny ungdomsmålmand med.
Der blev trænet 4-4-3 og 4-4-2. Gud ved om det afprøves i morgen kl. 13 mod OB på bane 4 på Fredensvang?
4-4-3 kunne være spændende 😁 ... det kan de andre umuligt være forberedt på

Lynresume fra formiddagens træning kl. 10:
Alle deltog bortset fra Yakob, NP og Wahlstedt, der tog turen på træningscyklen. Ny ungdomsmålmand med.
Der blev trænet 4-3-3 og 4-4-2. Gud ved om det afprøves i morgen kl. 13 mod OB på bane 4 på Fredensvang?
Holy moly, hvis de skifter til 4-back bliver jeg endnu mere uudholdelig at høre på, end normalt :).

4-4-2 må have været diamant?

Nogen indikation på Duelund og Badji? Var MA venstre kant/midt?

PM - Bech
MA - MEM - Arnie - Duelund
Links - FT - Mølgaard - Beijmo

Ret offensivt.

Holy moly, hvis de skifter til 4-back bliver jeg endnu mere uudholdelig at høre på, end normalt :).

PM - Bech

Ret offensivt.
I Parken spillede vi

Beijmo - Dalsgaard - Tingager - Kahl

Anderson - Brandhof - Madsen - Links

Bech - Mortensen

PM - Bech

Ret offensivt.
Duelund som klassisk fløj? Det tvivler jeg på kommer til at ske. Jeg kan kun se ham som 10’er hvor der ikke er så store krav til fysikken. Og jeg kan stadig ikke se ham som 10’er i en 4-4-2 da det vil gøre os alt for lette centralt. Så er der kun en plads som hængende angriber og det bliver for fattigt oppe foran. Jeg tror han kommer til at sidde mest på bænken og så er han væk til sommer. Jeg kan bare ikke rigtig få plads til ham. En 4-4-2 tror jeg vil hedde

Kahl-Tingager-Mølgaard-Beijmo
Links-Arnstad-MEM-MA
Bech-PM

Grunden til, at Brandhof spillede i Parken var en skade til NP.

Men vi kan stille en ganske slagkraftig hold i en 4-4-2 og i en 4-3-3. Den ovenstående 4-4-2 kunne optimeres med bl.a Arnstad eller Poulsen på den centrale midtbane.

En 4-3-3 kunne være med Bech - Mortensen - Links på toppen.

Der er masser er muligheder, og principielt er det 5-10 meters forskel i udgangspositionen der gør forskellen. Dog har vi - pt - ikke den der ene spiller der kan ændre formationen i løbet af kampen. F.eks Jens Jønsson som 6’er i en 4-3-3, der kunne være midterstopper i perioder i en 3-4-2-1. På samme måde som med AC på landsholdet

Grunden til, at Brandhof spillede i Parken var en skade til NP.

Men vi kan stille en ganske slagkraftig hold i en 4-4-2 og i en 4-3-3. Den ovenstående 4-4-2 kunne optimeres med bl.a Arnstad eller Poulsen på den centrale midtbane.

En 4-3-3 kunne være med Bech - Mortensen - Links på toppen.

Der er masser er muligheder, og principielt er det 5-10 meters forskel i udgangspositionen der gør forskellen. Dog har vi - pt - ikke den der ene spiller der kan ændre formationen i løbet af kampen. F.eks Jens Jønsson som 6’er i en 4-3-3, der kunne være midterstopper i perioder i en 3-4-2-1. På samme måde som med AC på landsholdet
Jeg synes ikke vi har spillerne til 4-3-3. Det kræver målfarlige brede angribere/fløje og det har vi ikke rigtig. Det kræver to Vallys typer. Ellers bliver det for fattigt oppe foran.

Duelund som klassisk fløj? Det tvivler jeg på kommer til at ske. Jeg kan kun se ham som 10’er hvor der ikke er så store krav til fysikken. Og jeg kan stadig ikke se ham som 10’er i en 4-4-2 da det vil gøre os alt for lette centralt. Så er der kun en plads som hængende angriber og det bliver for fattigt oppe foran. Jeg tror han kommer til at sidde mest på bænken og så er han væk til sommer. Jeg kan bare ikke rigtig få plads til ham. En 4-4-2 tror jeg vil hedde

Kahl-Tingager-Mølgaard-Beijmo
Links-Arnstad-MEM-MA
Bech-PM
Ellers skulle Duelund spille på toppen med enten Bech eller Mortensen.

Dog tænker jeg, at vi vil komme til at mangle fløje i sådan et system. Bech, Anderson, Links og til dels Duelund er de eneste oplagte.

Jeg synes ikke vi har spillerne til 4-3-3. Det kræver målfarlige brede angribere/fløje og det har vi ikke rigtig. Det kræver to Vallys typer. Ellers bliver det for fattigt oppe foran.
Der er jeg ikke nødvendigvis enig i. Vallys har for det meste spillet 10’er i systemet med to 10’ere bag en angriber. Men spiller man med brede kanter, og to 8’ere der kommer meget i boksen, så kan målene ligeså godt komme derfra. Hvis man spillede på den måde, så ville man som minimum have det samme restforsvar som nu.

Men jeg er enig i, at vi ikke har alternativer nok på kanterne til det system pt., da det slider utrolig meget på fysikken med de mange løb der skal tages.

Jeg gad godt et comeback til 3-4-3/3-4-2-1. Kan ikke give slip på Duelund

PM/Badji til 9eren
Bech/MA/Duelund/Sauer til 10erne
MEM/Arne/Polle/Brandy/Power/Yakob til 6erne
Det kunne der være masser er perspektiv i. Den kan også spilles som en 4-3-2-1, som bl.a Silkeborg og i perioder FCN har spillet den. Det er næsten dén opstilling jeg kan se, skal vi skifte, der bringer de fleste af vores bedste spillere i spil. Dog ville en 4-3-2-1 nok desværre gøre, at Links ville komme mindre til sin ret

Latest posts

Back