New posts

Landsholdstråden

• Thread starter Thread starter ramloser
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 135K
Landsholdstråden
Det må næsten blive karrierens sidste kamp, vil være dumt andet.
At det bliver i Odense må være et tegn fra oven.

Lidt vildt det lige skulle ske i Odense - puha der løber mange tanker igennem hovedet når sådan noget sker. Selvom en af de første var, at det må IUD'en redde ham for, så gik der godt nok lang tid inden de meldte noget ud. Det lød heldigvis som om han var hurtigt ved bevidsthed❤️ Håber alt er godt og det hele virker som det skal for ham❤️

Men ja - det må nok være den sidste kamp. Mon ikke de allerede havde den aftale på forhånd i familien. Det vigtigste er nu livet❤️

Kæmpe kæmpe landsholdsspiller - tak for alle de gode oplevelser Christian og må du leve langt og lykkeligt🙏

Det tror jeg ikke hun behøver - han behøver ikke gøre det som det første, men de må have talt om det og det bør være en nem beslutning der reelt er taget på forhånd. Han er trods alt heller ikke 25 år og midt i fodboldkarrieren og har meget mere han skal nå. Nu kan han afslutte en kæmpe karriere, ikke mindst på landsholdet, med sæsonens sidste landskamp og heldigvis i god behold efter omstændighederne. Det er helt sikkert svært ikke at blive berørt, jeg tænker jeg dårligt ville turde se en kamp med ham igen.
Jeg så ikke kampen i dag, så kan ikke vurdere hvordan det var i forhold til den første situation. Så jeg kan kun basere det på hvad jeg læser herinde.

Selvom han, og måske hustruen ikke ønsker et tage den beslutning lige nu, så er den nok, alt andet lige, taget for ham.

I sin tid, der kunne han ikke blive i Inter, fordi man helt lavpraktisk ikke kunne forsikre en spiller efter sådan et uheld, da man ikke vidste om det skete igen. F.eks på en løbetur i en skov helt alene.

Jeg har derudover hørt, at nogle af spillerne fra den gang tog virkelig lang tid om at komme sig, over oplevelsen og skulle vænne sig til tanken om at spille med ham igen. Den frygt eller begrænsning, eller hvad man skal kalde det, er nok ikke mindre nu.

Uanset hvad, så er det forfærdeligt, tragisk og trist. Alt det bedste. Håber han finder glæde ved noget andet nu.

Nej. Det er ikke tilladt at spille med en ICD i Italien.

Der er nogle sportsmedicinske regler der gør de ikke godkendes, bl.s forsikring, som jeg husker det fra Christian Eriksen.

I den her artikel står der, ikke er et ban

Bare de kan blive enige:

Italy’s technical scientific committee said Eriksen would need to have this defibrillator removed before returning to competitive action for Inter Milan.

They want to have him free of any health concerns before sanctioning a return to play. In July, Francesco Braconaro, a member of the Italian FA’s technical scientific committee said: “Christian Eriksen cannot be given the all-clear to play in Italy. If the player has the defibrillator removed, therefore confirming the pathology can be resolved, then he can return to play for Inter.”

On October 24, Inter released a statement saying: “With reference to the registration rights of the player Eriksen, it should be noted that following a serious injury which occurred during the European Championship in June 2021, the player has been temporarily inhibited by the Italian medical authority from sporting activity in the current season.

Jeg så ikke kampen i dag, så kan ikke vurdere hvordan det var i forhold til den første situation. Så jeg kan kun basere det på hvad jeg læser herinde.

Selvom han, og måske hustruen ikke ønsker et tage den beslutning lige nu, så er den nok, alt andet lige, taget for ham.

I sin tid, der kunne han ikke blive i Inter, fordi man helt lavpraktisk ikke kunne forsikre en spiller efter sådan et uheld, da man ikke vidste om det skete igen. F.eks på en løbetur i en skov helt alene.

Jeg har derudover hørt, at nogle af spillerne fra den gang tog virkelig lang tid om at komme sig, over oplevelsen og skulle vænne sig til tanken om at spille med ham igen. Den frygt eller begrænsning, eller hvad man skal kalde det, er nok ikke mindre nu.

Uanset hvad, så er det forfærdeligt, tragisk og trist. Alt det bedste. Håber han finder glæde ved noget andet nu.

Flere af spillerne så meget rystede ud, på de få billeder der var. Sådan en oplevelse tror jeg også sætter sig i spillerne mere end man lige regner med. Det er ikke nemt.

Respekt for landstræner, læge og anfører stiller op til interview, for at sige det vigtigste er Christian. Det er naturligvis ikke meget "praktisk" de kan sige men pointen med han hurtigt var ved bevidsthed var godt at høre. Den melding tror jeg ikke de fik på stadion og der gik lang tid før de vidste noget på tv. Forhåbentlig er det fordi den virker som den skal men det skal de nu undersøge.

Det er for tidligt at slutte Christian Eriksens karriere, efter det der er sket her til aften, men det er nok også vanskeligt at se den klub og de holdkammerater der vil kunne spille fodbold på topniveau med ham på holdet.

Det suverænt vigtigste er selvfølgelig at han har det godt, men det næste må jo også være at han vel ikke lægeligt skulle have haft grønt lys til fodbold på topplan, når sådan noget her kan ske, det er jo tydeligvis med stor risiko det er sket, når han kan falde om igen, i en kamp og en situation, hvor man må antage at han er langt fra limit?

Last edited:
Det er for tidligt at slutte Christian Eriksens karriere, efter det der er sket her til aften, men det er nok også vanskeligt at se den klub og de holdkammerater der vil kunne spille fodbold på topniveau med ham på holdet.

Det suverænt vigtigste er selvfølgelig at han har det godt, men det næste må jo også være at han vel ikke lægeligt skulle have haft grønt lys til fodbold på topplan, når sådan noget her kan ske, det er jo tydeligvis med stor risiko det er sket, når han kan falde om igen, i en kamp og en situation, hvor man må antage at han er langt fra limit?
Hans helbred er det absolut væsentligste, ingen tvivl og sådan skal det være.

Var jeg mulig holdkammerat er jeg sgu ikke sikker på, at jeg ville synes voldsomt meget om det.

Tænk at dele værelse med ham, og han falder sammen, eller en bip test hvor han er under maksimalt pres og man kæmper om at vinde og noget tilsvarende sker.

Man har også som medspiller et ansvar for at sige fra og sætte sine grænser.

Jeg har fuld forståelse for de spillere, der mener, det overskrider deres grænse.

Hvis billederne virker voldsomme på tv, må de være langt værre at opleve 10 meter derfra.

Ah, det ved jeg ikke. Han har spillet topfodbold i 5 år (næsten på dato), siden det skete i ‘21, og der har ikke været problemer før nu - af hvad offentligheden kender til.

Men han er selvfølgelig blevet 5 år ældre, og det i sig selv taler hen imod et stop.

Jeg tror dog godt nogle klubber ville takke ja, hvis en gratis Eriksen bød sig til, det ville selvfølgelig ikke være top-top-top-klubberne, men 1-2 niveauer under.

Uanset hvad, så skal han tænke sig om og sørge for at inddrage alle faktorer inden han beslutter sig. Han skal ikke sige stop baseret alene på i aften, for der er en sandsynlighed for at det ikke sker igen før om flere år.

Ah, det ved jeg ikke. Han har spillet topfodbold i 5 år (næsten på dato), siden det skete i ‘21, og der har ikke været problemer før nu - af hvad offentligheden kender til.

Men han er selvfølgelig blevet 5 år ældre, og det i sig selv taler hen imod et stop.

Jeg tror dog godt nogle klubber ville takke ja, hvis en gratis Eriksen bød sig til, det ville selvfølgelig ikke være top-top-top-klubberne, men 1-2 niveauer under.

Uanset hvad, så skal han tænke sig om og sørge for at inddrage alle faktorer inden han beslutter sig. Han skal ikke sige stop baseret alene på i aften, for der er en sandsynlighed for at det ikke sker igen før om flere år.
Men når man ser på hvordan spillerne i 2021 tog det inden på banen, og de helt enormt forfærdelige billeder fra i dag, ville du som leder så byde resten af de ansatte det? Trænere, ledere, spiller osv.

Jeg har set et billede af Høgsberg i dag. Stakkels fyr.

Jeg ville som ansvarlig leder takke nej, jeg ville aldrig tilgive mig selv hvis jeg vidste der kunne komme en lignende situation og jeg havde et ungt mennesker der føler skyld, hvis der sker i en konkurrence el.lign.

Ja, det ville jeg. Jeg ville selvfølgelig lytte til bekymringerne, men hvis hovedpersonen selv ikke har nogle bekymringer omkring det, hvilket jeg synes må være det bærende argument, så synes jeg at det må være op til ham selv at afgøre.

Men det kræver selvfølgelig at en klub vil have ham. Nu har han først og fremmest kontrakt et år mere i Wolfsburg, selvom han jo nok forlader klubben efter nedrykningen.

Ja, det ville jeg. Jeg ville selvfølgelig lytte til bekymringerne, men hvis hovedpersonen selv ikke har nogle bekymringer omkring det, hvilket jeg synes må være det bærende argument, så synes jeg at det må være op til ham selv at afgøre.

Men det kræver selvfølgelig at en klub vil have ham. Nu har han først og fremmest kontrakt et år mere i Wolfsburg, selvom han jo nok forlader klubben efter nedrykningen.
Lidt sat på spidsen, så synes jeg ikke han skal vurdere om han er okay med, at blive reddet af en pacemaker en gang til på en fodboldbane, hvis det sætter dybe psykiske spor i en organisation på 35-30 mand bagefter.

EDIT: Med udgangspunkt i, at han er okay, så tangere der lidt det selviske hvis han ikke stopper

Lidt sat på spidsen, så synes jeg ikke han skal vurdere om han er okay med, at blive reddet af en pacemaker en gang til på en fodboldbane, hvis det sætter dybe psykiske spor i en organisation på 35-30 mand bagefter.

EDIT: Med udgangspunkt i, at han er okay, så tangere der lidt det selviske hvis han ikke stopper
Jeg tror også reaktionen udefra vil blive en anden end efter den første episode - ikke helt så meget at det er fantastisk at der kunne findes en løsning og at han vender tilbage, men lidt mere at han er vanvittig og gambler med sit liv ved at fortsætte. Men jeg kan heller ikke forestille mig at han fortsætter, jeg tror han har vidst i fem år at det vil være slut hvis han mærker noget til problemet igen.

Den er svær.

Landstræneren, og trænere generelt, skuffer spillere hver gang de udtager truppen og sætter start-11. Men hvis Eriksen er klar til at spille og fuldt indstillet på at fortsætte, med opbakning fra hjemmefronten ... vil man så være den der siger nej?

Omvendt er det jo forfærdeligt når noget som det her sker, og Eriksen har åbenbart stor risiko for at falde om. Vil man acceptere at spilleren løber den risiko på ens vagt og udsætte sin trup og stab for det.

Jeg krydser fingre for Eriksen selv når frem til karriereforløb, så man undgår de dilemmaer.

Eriksen virker som et særdeles fornuftigt menneske. Han er 34 år, har spillet 151 landskampe og tjent kassen. Han står til at skulle spille 2. Bundesliga. Jeg tænker, at han tager det som et tegn til selv at sige stop nu.

Hvis ikke, anser jeg det ubetinget som Riemers ansvar at sige stop for Eriksen på landsholdet. Det går ikke, at landsholdet skal hæmmes af bekymringer for Eriksens ve og vel - og det vil uundgåeligt komme efter episoden i går. Det går heller ikke, at nationen skal sidde og overveje, om det mon er i dag, Eriksen dør på fodboldbanen. Og det går ikke, at vi skal have flere landskampe afbrudt, hvis Eriksen falder om igen.

Jeg er helt skråsikker. Det havde jeg ikke været, hvis Eriksen var 25. Men Eriksen er 34 og på vej ned af bakke. Vi skal spille Nations League, hvor succeskravet bare er at slutte over Wales (vi får ikke et ben til jorden mod Norge og Portugal). Og herefter skal vi forsøge at kvalificere os til en EM-slutrunde, hvor Eriksen vil være 36 år gammel og i den yderste periferi af holdet. Det er et udmærket tidspunkt at lave det generationsskifte på, også selvom han vil blive savnet.

Risikoen for udfordringer var kendt ellers havde man ikke indopereret en ICD. Af gode grunde ved jeg ikke om fodbold forværrer det men ICD'en gjorde (måske) netop det den skulle.

Risikoen for udfordringer var kendt ellers havde man ikke indopereret en ICD. Af gode grunde ved jeg ikke om fodbold forværrer det men ICD'en gjorde (måske) netop det den skulle.
Jeg tror vi er mange der antager, at hård fysisk anstrengelse, på eliteniveau, øger risikoen for arytmi.

Det er vi (jeg i hvert fald) ikke uddannet til at vurdere.

Hvis der ikke nogen sammenhæng, så er det en ekstrem grad af tilfældigheder og uheld der gør, at det sker to gange imellem kamp

Latest posts

Back