New posts

Landsholdstråden

• Thread starter Thread starter ramloser
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 129K
Landsholdstråden
Nu har jeg kigget lidt nærmere på truppen:

Målmænd:
Kasper Schmeichel, Celtic
Mads Hermansen, Leicester City
Filip Jørgensen, Chelsea

Forsvar:
Joakim Mæhle, Wolfsburg
Rasmus Nissen Kristensen, Frankfurt
Joachim Andersen, Fulham
Jannik Vestergaard, Leicester City
Patrick Dorgu, Manchester United
Mads Roerslev, VfL Wolfsburg
Lucas Høgsberg, FC Nordsjælland

Midtbane:
Pierre Emile Højbjerg, Olympique Marseille
Morten Hjulmand, Sporting CP
Christian Eriksen, Manchester United
Mikkel Damsgaard, Brentford
Christian Nørgaard, Brentford
Victor Froholdt, FC København

Angreb:
Rasmus Højlund, Manchester United
Mika Biereth, AS Monaco
Jonas Wind, VfL Wolfsburg
Andreas Skov Olsen, VfL Wolfsburg
Gustav Isaksen, SS Lazio
Jesper Lindstrøm, Everton
Conrad Harder, FC Nordsjælland

Man må sige, at der er tale om et kursskifte. For Hjulmand blev kritiseret for at tage alt for mange spillere fra store destinationer, men ude af form med. Og alt for få unge talenter. Nu smider Riemer så to superligaspillere direkte ind i A-truppen, begge teenagere der ikke har spillet en u21-landskamp. Men de er i hvert fald begge i fuld momentum - ikke at jeg vil påstå jeg har fulgt dem nøje, men Mediano var i hvert fald helt vilde med Froholt, da de skulle kåre månedens talent. Han har så ikke udtaget Grønbæk og O'Riley, som der blev kaldt på i sommers, men de er jo så i mellemtiden selv blevet et par af de spillere, som man må sige er helt ude af form og får meget knap med spilletid i deres klubber. Jeg er personligt lidt loren ved især udtagelsen af Høgsberg, især fordi vi er så skrøbelige i centerforsvaret, så han meget vel kan komme til at komme i spil, før man egentlig ville. Hvis Vestergaard bliver skadet, hvad så? Og det gør han jo altså fra tid til anden. Så kan man sætte Rasmus Nissen ind, men én skade mere... Jeg ville være mere tryg ved Serie A-erfaring fra TK (og det er ikke fordi, han er GF'er), eller Jacob Rasmussen, som er noget mere erfaren. Men på den anden side kan jeg godt forstå, at Riemer gerne vil opfinde et helt ungt talent, for midterforsvaret er gået fra at være landholdets stærkeste position til den svageste, især i fraværet af AC.

Mit gæt på en startopstilling er vel ligeså god som mange eksperters?

Jørgensen
Mæhle Andersen Vestergaard Dorgu
Hjulmand Højbjerg
Eriksen
Isaksen Biereth Damsgaard​

Hvis Riemer vil signalere en ny start, så er det et oplagt tidspunkt at bænke Schmeichel for Jørgensen som så småt er ved at blive førstevalg i en af Englands største klubber. Nogle mener måske Hermansen er bedre, men det må tappe lidt på selvtilliden at spille på et formentlig kommende nedrykkerhold i Premier League. Jeg har i opstillingen valgt de mest offensive back-typer, men det kan også være Riemer prioriterer de defensivt stærkere Roerslev og Nissen Kristensen mod Portugal. Det er i hvert fald ret demonstrativt, at han foretrækker Roerslev frem for Victor Kristiansen. Derudover er det meget muligt, at han bænker Eriksen og sætter Damsgaard ind på tieren. Det ville give plads til en hurtigløber på venstre wing. Men Skov Olsen har ikke taget Bundesligaen med storm og Højlund og Harder er mere niere. Og hvis det står til troende at Riemer vægter momentum højere end erfaring og klubadresse så må Biereth starte på toppen.
God analyse - og meget enig ift. Høgsberg. Det virker lidt overilet at udtage en spiller med 18 senior/superligakampe for det beskyttede værksted i Farum - uanset potentialet. Der har Froholdt trods alt lidt mere ballast - også fra europæisk fodbold.

Jeg glæder mig faktisk mest til at se Isaksen. Topniveauet er voldsomt og virker til han nu har taget skridtet op fra ustabilt talent til solid/god Serie A spiller, der leverer på et konstant niveau.

Og ellers tror jeg det er højre back der er mest tvivl om. Tør han spille med to så offensive backs eller vælger han en mere solid defensivt orienteret i højre side?

Men det er bare ikke det rigtige tidspunkt at gøre det på. Det er to super vigtige kampe vi står overfor
Super vigtige? Hvilke kampe er så ikke vigtige. Det væsentlige ved Nations League er at få træningskampe på så højt niveau som muligt. I det gruppespil der blev spillet i efteråret var det vigtigt at slutte i top-2, så man er sikker på at være i A-niveauet igen næste gang. Det har man nu sikret og fokus må være at forberede den kommende VM-kvalifikation (hvis VM 2026 da bliver til noget. Er jo et samarbejde mellem USA, Mexico og Canada).

Super vigtige? Hvilke kampe er så ikke vigtige. Det væsentlige ved Nations League er at få træningskampe på så højt niveau som muligt. I det gruppespil der blev spillet i efteråret var det vigtigt at slutte i top-2, så man er sikker på at være i A-niveauet igen næste gang. Det har man nu sikret og fokus må være at forberede den kommende VM-kvalifikation (hvis VM 2026 da bliver til noget. Er jo et samarbejde mellem USA, Mexico og Canada).

Enig i, at det væsentligste ved de kommende kampe er at forberede holdet til VM-kvallen. I det lys synes jeg også, det er voldsomt at have to teenagere med, der har spillet en god håndfuld SL kampe. Der er ingen garantier for, at de er relevante til efteråret stadig. Chancen for, at TK spiller på højt niveau er alt andet lige større.

Det væsentlige ved NL gruppespillet var også at slutte i top 2, fordi man så blev seedet i VM kvalmen (pun intended).

USA skal nok få lov at holde VM. Det er nok nærmere et spørgsmål om, om de to andre lande får lov at være med.

Enig i, at det væsentligste ved de kommende kampe er at forberede holdet til VM-kvallen. I det lys synes jeg også, det er voldsomt at have to teenagere med, der har spillet en god håndfuld SL kampe. Der er ingen garantier for, at de er relevante til efteråret stadig. Chancen for, at TK spiller på højt niveau er alt andet lige større.

Det væsentlige ved NL gruppespillet var også at slutte i top 2, fordi man så blev seedet i VM kvalmen (pun intended).

USA skal nok få lov at holde VM. Det er nok nærmere et spørgsmål om, om de to andre lande får lov at være med.
Jeg tror bare at Riemer betragter det her forår som en mulighed for at se nogle spillere an.

Uden at komme en stor mulig debat alt for meget i forkøbet, så kan man vel ikke udelukke at der kan komme en større boycut mod det VM, hvis Trump fortsætter som han er startet de første 5 uger og f.eks. "annekterer" Grønland. Men man må jo omvendt håbe på at verden normaliserer sig igen på et tidspunkt.

USA bliver vist mere og mere sådan et land Infantino foretrækker at afholde vm i. Jeg tror ikke der bliver ændret på noget ift de to andre, med mindre der er decideret krig til den tid. Det må trods alt være ret svært at ændre på værtsskabet selv med en masse penge under bordet og holdene skal vel dybest set også bare kunne rejse imellem landene. Der skal også meget til før der kommer boycotts, men Danmark kan selvfølgelig specifikt blive tvunget ud i det pga Grønland og så kan det trække andre med. I stedet for en militær invasion tænker jeg nu det er mere oplagt at presse på for selvstændighed og så rykke ind dagen efter de har fået den, men det kan da være Diskobugten kan anvendes lidt som Tonkinbugten.

Til gengæld er vi også allerede nu der hvor man nok bør fraråde alle unødige rejser til USA, man risikerer at blive tilbageholdt i flere uger under temmelig ubehagelige forhold, så det kan være det bliver endnu en af de slutrunder hvor de skal betale nogle for at lade som om de er fans. Med deres tilgang til alt hvad der hedder epidemier og vacciner kan det så også være man skal påregne karantæne når man vender hjem hvis man alligevel tør tage afsted.

Med andre ord skal man nok som fan håbe på en pulje i Canada eller Mexico hvis vi kvalificerer os og man ikke bare vil boycotte det. Det kan da sikkert også være helt nostalgisk med en tur til Mexico igen hvis man var afsted dengang i ‘86. Nu får Reimer (formentlig kun) to kampe, hvor han kan begynde at indføre sine ideer, men modstanderen er nok lige et niveau over hvad man ville foretrække hvis det havde været træningskampe til formålet. Jeg har det lidt blandet med at tage spillere med bare for at de kan snuse til det, men for de allerstørste talenter man er overbevist om skal være bærende spillere i fremtiden kan det sikkert give mening. Det ved jeg ikke om man er ift de to spillere. Jeg er så spændt på om det er en ny tilgang til det, så der jævnligt kommer unge spillere med med samme begrundelse eller Riemer bare har behov for at vise at han virkelig ryster posen og ‘opfinder’ sine egne nye spillere.

Mika Biereth:

– Det var nemt for mig, Danmark har altid været i mit hjerte. Min far har været en stor person i min opvækst, både personligt og i mit fodboldliv, og han er meget glad for det (at valget faldt på Danmark, red.). Og jeg er meget glad for, at jeg kan gøre ham og min farmor og farfar glade. Derfor har det været en nem beslutning, lyder svaret fra den i øjeblikket mest målfarlige dansker i europæisk topfodbold.

– Der har været kontakt med alle lande. Fordi du når du er en striker, og når du scorer mål, så vil alle gerne have dig på dit hold. Men for mig var det nemt, jeg vil gerne spille for Danmark. Men af respekt for de andre hold, når de kontakter mig, så svarer jeg dem og jeg snakker dem. Men det var nemt at vælge Danmark, lyder det fra Biereth, der samtidig afviser, at han skulle udtrykt et ønske om at spille for Tyskland.

Rigtig god start af Danmark i kampen mod Portugal! Bierith starter inde og var meget tæt på at score efter et par minutter, da et udspark for målmanden ramte hans fod og keeperen nåede kun lige tilbage og fik den skubbet ud til hjørnespark.
Danmark bedst på alle parametre - undtagen målscoring, hvor det står lige med brændte kæmpe chancer herunder straffe

Latest posts

Back