New posts

Landsholdstråden

• Thread starter Thread starter ramloser
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 136K
Udløb Riemers kontrakt til sommer? Spørgsmålet er vel om man under alle omstændigheder kunne finde på at udskifte ham hvis vi missede vm, der plejer vist at skulle meget til hos DBU. Ellers ville det have givet mening lige at vente til vm-deltagelsen var sikret.

Den udløb efter VM.

DBU har langt fra tradition for at fyre trænere. Vi skal vel helt tilbage til Sepps forgænger for at finde seneste eksempel. Som regel lader man kontrakten løbe ud.

Morten Olsen fik liv at sidde alt for længe. Hjulmand kørte vel stort set anden halvdel af sin periode med et hold, der var fuldstændig kollapset. Alligevel fik han selv lov til at diktere, om han ville stoppe, og hvornår han skulle tage beslutningen.

Peter Møller kommer ikke til at fyre nogen. Men man kan jo hpbe, at Møller bliver sparket ud.

Den udløb efter VM.

DBU har langt fra tradition for at fyre trænere. Vi skal vel helt tilbage til Sepps forgænger for at finde seneste eksempel. Som regel lader man kontrakten løbe ud.

Morten Olsen fik liv at sidde alt for længe. Hjulmand kørte vel stort set anden halvdel af sin periode med et hold, der var fuldstændig kollapset. Alligevel fik han selv lov til at diktere, om han ville stoppe, og hvornår han skulle tage beslutningen.

Peter Møller kommer ikke til at fyre nogen. Men man kan jo hpbe, at Møller bliver sparket ud.
Så spørgsmålet er jo om man ikke ville have forlænget alligevel selvom kvalifikationen kikser i sidste ende?

Men ikke helt vildt overraskende… På tirsdag bliver kampen mod Belarus måske også bare en af dem der forekommer og som ikke kostede i sidste ende.

Ja. Det kan man da håbe i hvert fald. Udfordringen er, at der er sygdom i truppen. Højlund og Andersen er pt ude. De kan nå at blive klar, men flere kan nå at blive syge. Og så skal vi op mod et skotsk hold med ild i øjnene, alt at vinde og en fantastisk opbakning.

Skotterne skal frem på banen for at skabe et resultat. Og det bør ligge godt til os, når vi forhåbentligt spiller med Froholt, Isaksen og Højlund. Men de er i min optik nøglen. Uden dem, bliver det en lang forsvarskamp.

Jeg kan isoleret set godt acceptere resultatet i går et stykke af vejen. Jeg synes, Riemer tager de rigtige valg ved at starte uden Froholt og Hjulmand af hensyn til karantænefaren.

Han er også udfordret på spidsangriberen, hvor hans første, andet og tredjevalg alle er indisponible. Wind og Biereth i deres nuværende tilstand gør ikke meget skade.

Jeg synes til gengæld, det er ret kritisabelt, at han ikke skifter Froholt og Hjulmand ind, da vi er på 1-0 og Grækenland er på 3-0. På det tidspunkt mener jeg, vi burde have gået 100% efyer at lukke puljen, og der er alt for lidt bevægelighed i en offensiv med både Wind og Eriksen på banen.

Og så er er det bare for meget at smide fire point i tre hjemmekampe mod så relativt svage modstandere. Mod skotterne var det taktiske oplæg horribelt. I går var det mere omstændighederne, der tabte pointet for os.

Ja. Det kan man da håbe i hvert fald. Udfordringen er, at der er sygdom i truppen. Højlund og Andersen er pt ude. De kan nå at blive klar, men flere kan nå at blive syge. Og så skal vi op mod et skotsk hold med ild i øjnene, alt at vinde og en fantastisk opbakning.

Skotterne skal frem på banen for at skabe et resultat. Og det bør ligge godt til os, når vi forhåbentligt spiller med Froholt, Isaksen og Højlund. Men de er i min optik nøglen. Uden dem, bliver det en lang forsvarskamp.

Jeg kan isoleret set godt acceptere resultatet i går et stykke af vejen. Jeg synes, Riemer tager de rigtige valg ved at starte uden Froholt og Hjulmand af hensyn til karantænefaren.

Han er også udfordret på spidsangriberen, hvor hans første, andet og tredjevalg alle er indisponible. Wind og Biereth i deres nuværende tilstand gør ikke meget skade.

Jeg synes til gengæld, det er ret kritisabelt, at han ikke skifter Froholt og Hjulmand ind, da vi er på 1-0 og Grækenland er på 3-0. På det tidspunkt mener jeg, vi burde have gået 100% efyer at lukke puljen, og der er alt for lidt bevægelighed i en offensiv med både Wind og Eriksen på banen.

Og så er er det bare for meget at smide fire point i tre hjemmekampe mod så relativt svage modstandere. Mod skotterne var det taktiske oplæg horribelt. I går var det mere omstændighederne, der tabte pointet for os.
Er Andersen syg? Det er gået min næse forbi. Jeg har kun hørt, at han blev sorteret fra for at spare ham og hans karantænefare…

Den opstilling og tilgang til kamoen i går er årsager til jeg aldrig ser landsholdet.

Gamle Schmeichel i mål, to centerforsvarer som er notorisk skadede og/eller ude af kampform, Eriksen og Wind starter inde UDELUKKENDE pga. deres navn/meritter men kampform er de sgu ikke i og så formaster man sig til at starte UDE med Froholdt og Hjulmand...nepotismen længe leve.
Hvornår kommer der en træner med nosser, som kører et fejeblad ind og fjerner ALLE de gamle, kronikkerne og bænkebiderne?

Den opstilling og tilgang til kamoen i går er årsager til jeg aldrig ser landsholdet.

Gamle Schmeichel i mål, to centerforsvarer som er notorisk skadede og/eller ude af kampform, Eriksen og Wind starter inde UDELUKKENDE pga. deres navn/meritter men kampform er de sgu ikke i og så formaster man sig til at starte UDE med Froholdt og Hjulmand...nepotismen længe leve.
Hvornår kommer der en træner med nosser, som kører et fejeblad ind og fjerner ALLE de gamle, kronikkerne og bænkebiderne?
Du har ikke rigtigt sat dig ind i karantæne-issues, afbud, sygdom og andre ting, der havde betydning for startopstillingen, vel?

Last edited:
Du har ikke rigtigt sat dig ind i karantæne-issues, afbud, sygdom og andre ting, der havde betydning for startopstillingen, vel?
Hvis man havde vundet i går var karantænefaren jo ligegyldig, så Riemer mangler cohonas til at holde hvad han lovede da han tiltrådte; “det er kun spillere i kampform der bliver udtaget til landsholdet”. Det var ikke tilfældet med mange af spillerne i går, de var ude af form.

Kampen mod Belarus var landsholdets pendant til SønderjyskE kampen. Meget fint offensivt spil uden rigtig at komme til store chancer og så er man svage på kontraer.
Jeg tænkte det samme i går, men mit bud er DK skabte noget lavere xG end AGF gjorde - i hvert fald i den gode perioder.

Det var vildt at se det mentale kollaps efter 1-1, men Riemer havde trods alt mulighed for at skifte konstruktivt ind og dominere kampen til sidst.

Hvis Riemer glipper slutrunden, ser jeg intet alternativ til nyt blod. Men når Danmark vinder tirsdag, var det et trivielt bump på vejen. Men det bump skal benyttes til at evaluere 'spil mod pakket modstander', så man får større flow i spillet og kan knække Skotland og Belarus i Parken næste gang.

I øvrigt mht fyring. Riemer var vist ikke nogens foretrukne kandidat, og alligevel skulle DBU være glade for at kunne tiltrække ham. Jeg tror Peter Møller gør klogt i at have afløseren klar før man eksekverer en fyring.

Hvis man havde vundet i går var karantænefaren jo ligegyldig, så Riemer mangler cohonas til at holde hvad han lovede da han tiltrådte; “det er kun spillere i kampform der bliver udtaget til landsholdet”. Det var ikke tilfældet med mange af spillerne i går, de var ude af form.

Alle landstrænere jeg kan huske, har sagt det og alle har givet efter, er træt af det. Fatter ikke, de ikke er klogere, de ved jo godt at i et lille fodboldland, der kommer scenarier, hvor en halvskadet stjerne stadig er bedre end alternativet som udgangspunkt.

Kampen i går var dog ekstra slemt. Eriksen er slet ikke i den nødvendige form og holdet har ligesom bevist, de godt kan uden ham og Wind, wtf? Jeg er med på, Højlunds sygdom men så må han spille med falsk 9er.

Eriksen kan også have været en investering. Hvis han kommer i gang, kan det betyde en del for sommerens slutrunde.

Mht det med form, så husker jeg stadig foolers 'sadotræner nu!' kampagne, og alle de gange jeg har nævnt det, sammen med følgende: alle trænere er hårde når de har alternativer og bløde når de ikke har.

I øvrigt så var Belarus’ spillere bevidste om, at de skulle sætte bolden ved Schmeichels fødder, for der når han ikke ned længere. Begge mål, ville Jesper Hansen have nappet, han er skarp på stregen, det er Schmeichel ikke længere (han havde vel ikke en eneste redning i kampen).
Sjovt, fordi jeg ser ikke Jesper Hansen som fabelagtig shotstopper og tror ikke han havde været i nærheden af redning på de to mål. I min bog var de godt sat ind, og skulle have været forhindret andre steder på banen.

Jeg har hørt Assad Corlu tale om xG på chancen hhv afslutningen, som i 'det er en 0,33 xG chance, men afslutningen har en xG på 0,8'. Er der nogen der har tal på Belarus' scoringer. Det kunne kvalificere målmandens evt mangler bedre.

Latest posts

Back