New posts

Landsholdstråden

• Thread starter Thread starter ramloser
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 136K
'Kæft en løjerlig kamp.
Grækenland var egentlig bedst i lange stræk og så tog de sig ellers en koger i størrelsesordenen AGF anno 2005...hold da kæft et par foræringer og et flot hjørnespark.
Vestergaard giver mig lange løg - jeg sad i ramme alvor og tænkte, at Tingager (havde han ikke været skadet) ville kunne gøre præcis det samme som Vestergaard, bare bedre. Men TK må godt nok sidde i Udine og forsøge at regne ud, hvorfor Riemer ikke ringer...
TK er skadet, men var det muligvis ikke, da truppen blev udtaget. Jeg synes bare Riemer skulle have spillet Joachim Andersen og AC i centerforsvaret. Der MÅ da være en højre back, som kan bruges med mindre risiko end tunge Vestergaard i centerforsvaret.

TK er skadet, men var det muligvis ikke, da truppen blev udtaget. Jeg synes bare Riemer skulle have spillet Joachim Andersen og AC i centerforsvaret. Der MÅ da være en højre back, som kan bruges med mindre risiko end tunge Vestergaard i centerforsvaret.
Ja, der var et eller andet helt forandret fra de seneste kampe, hvor Andreas Christensen og Joachim Andersen har styret forsvaret med rolig og sikker hånd.
Grækenland havde en motorvej ned gennem midten af banen, og det går bare ikke i længden.

Jeg må sige, at jeg er lidt overrasket over udtagelsen af Nicolas Nartey. Jeg har dog ikke selv set ham spille. Riemer siger, hans træner siger, at han kan blive en af de bedste i Bundesligaen. Men har kun givet ham 23 % af minutterne i Bundesligaen i denne sæson. Heraf 16 minutter på den venstre back, som Riemer åbenbart udtager ham som gardering til. Jeg er med på, at Victor Krisitansen er so last year, men alligevel... Nå, Riemer har før overrasket mig positivt med nogle af de mere kontroversielle udtagelser.

Jens Stage er den farligste dansker i top 5 ligaerne lige nu med 4 scoringer i 7 kampe. Udtag dog den mand! Han kan jo spille flere positioner.
Jeg er faktisk enig.
Men ret skal være ret: Stage er bedst på midten, som ikke just er dér, det danske landshold er tyndest besat for tiden... og så er Stage måske heller ikke lige typen til den form for fodbold, landsholdet spiller under Riemer.

Jeg ved ikke om andre landshold hører til her, men interessant nok at Yakob slet ikke kom på banen i deres 1-1 kamp ude mod Emiraterne. Han må da være en profil på holdet? Man kan blive lidt nervøs for at han har siddet på bænken med et fysisk problem.

Arnstad kom heller ikke på banen for Norge, men det var heller ikke ventet, selvom man måske kunne håbe på det til sidst hvor sejren var i hus.

Det er lidt et problem at Yakob har landskamp på tirsdag i Irak og AGF spiller tre dage efter, fredag. Hvem skal spille sammen med Solbakken på den centrale midt? - Arnstad er ude, NP kan ikke spille på kunst og Yakob er formentlig ikke klar (og spillede heller ikke på kunst i Farum)
Tænker Solbakken starter og Yakob og NP må deles om spilletiden.

Det ville være mærkeligt ikke at sende ham hjem så og indkalde en anden spiller.
Det kommer jo an på hvor skadet han er og hvornår det er sket. Var der det mindste, er det selvfølgelig også godt de lod ham blive på bænken og så må vi se om han er sendt hjem efterfølgende eller de regner med at han kan spille den næste kamp. Det er sådan set fint nok at han ikke skulle spille to kampe, men hvis han bare skal sidde på bænken er det også lidt ærgerligt for AGF at han overhovedet skulle med på den tur. Jeg forestiller mig bare at en Kevin Yakob i topform vil være en profil for Irak.

Var der ikke noget med at medierne ikke var tilfredse med Yakobs præstation ved sidste landsholdssamling? Måske er det derfor han sad ude. Hvis han ikke får 90 minutter på tirsdag, så får han vel trods alt lidt hvil inden vores kamp fredag.
Hvis ikke han spiller tirsdag (eller ganske lidt) kan han måske spille en rolle om fredagen - rejsen fra Irak er dog nok ret lang, så han kommer ikke til at være med i mere end max en træning inden.

Last edited:
Hvis ikke han spiller tirsdag (eller ganske lidt) kan han måske spille en rolle om fredagen - rejsen fra Irak er dog nok ret lang, så han kommer ikke til at være med i mere end max en træning inden.
Han kommer dog til at rejse (liggende) på 1. klasse. Så det er ikke helt som når vi andre sidder sammenklemt 7 timer i et RyanAir fly.

Latest posts

Back