New posts

Klubbens stab

• Thread starter Thread starter aight
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 410
  • Views Views: Views 34K
Interessant klip fra pressemødet:

"Lars Fournais bliver spurgt, hvorfor Stig Inge Bjørnebye ikke kunne løfte jobbet som fodbolddirektør.

– Vi synes ikke, han har de kompetencer, vi har brug for til et direktionsniveau.

Jacob Nielsen supplerer.

– Der er ikke nogle enkeltstående begivnehder, der gør, at det her valg er truffet. Det skulle da lige være, at det er et tilvalg af den rigtige kandidat."

Det er en relativt klar udmelding og indikerer, at man ser et noget anden rolle for CV end for SIB. Eller så har SIB simpelthen manglet den rette pondus, når tingene kommer op på et direktions- og bestyrelsesniveau.

Interessant klip fra pressemødet:

"Lars Fournais bliver spurgt, hvorfor Stig Inge Bjørnebye ikke kunne løfte jobbet som fodbolddirektør.

– Vi synes ikke, han har de kompetencer, vi har brug for til et direktionsniveau.

Jacob Nielsen supplerer.

– Der er ikke nogle enkeltstående begivnehder, der gør, at det her valg er truffet. Det skulle da lige være, at det er et tilvalg af den rigtige kandidat."

Det er en relativt klar udmelding og indikerer, at man ser et noget anden rolle for CV end for SIB. Eller så har SIB simpelthen manglet den rette pondus, når tingene kommer op på et direktions- og bestyrelsesniveau.
Mindre hands-on, mere strategisk.

I større klubber, findes begge roller, altså både fodbolddirektør og sportschef

Jeg synes først og fremmest det er enormt positivt at den sportslige sektor får sin egen mand i bestyrelsen. Til dels fordi organisationen er vokset, men også fordi JNs største kompetencer ligger andre steder. Jeg tror ikke vi skal forvente de store revolutioner.
Helt enig. Jeg tænker også at JN har skullet høre på mange bebrejdelser på de bestyrelsesmøder hidtil - og måske nogle mindre saglige "kloge råd". Det må hæve niveauet en del, at den sportsligt ansvarlige sidder med på de møder.

Helt enig. Jeg tænker også at JN har skullet høre på mange bebrejdelser på de bestyrelsesmøder hidtil - og måske nogle mindre saglige "kloge råd". Det må hæve niveauet en del, at den sportsligt ansvarlige sidder med på de møder.
JN skal bygge sit stadion færdigt og have det fyldt op, så CV kan få en stor pose penge. Og hvis JN bliver hapset en dag, så er han ikke lige så uundværlig længere.

Når nu SIB er der til april, så er det vel oplagt at han færdiggør vintervinduet. I sparring med CV selvfølgelig.
Reelt sker der nok ikke det helt store og det der skal ske, har SIB forberedt sig på.
Så kan CVs primære fokus være at foreberede sig på sommerens mere aktive vindue.
JN talte om overdragelse og møder meller SIB og CV. Samt at man er åben for at slippe SIB før tid, hvis en klub kommer på banen. Dog ikke til en superligaklub før det nuværende vindue er lukket.

Ellers blev der talt om at SIB "står til rådighed". Jeg mener at det var det samme JN sagde om PC i sin tid. Reelt stopper SIB nu. Og selvfølgelig skal han ikke længere deltage og have viden om kontraktforhandlinger længere, når han potentielt kan være i en ny dansk klub om en måned.

Det blev understreget flere gange, at talentudvikling er en grundsten i fremtiden for AGF og bliver et fokusområde for CV - helt som ventet - så jeg er ikke i tvivl om, Uwe vil blive vurderet efter, hvor mange talenter han får udviklet.
Jeg har ikke fantasi til at forestille mig bestyrelsen vil være tilfreds med talenterne ikke får flere minutter.
Som JN sagde på pressemødet, så havde man håbet på flere minutter til andre end Jacob Andersen - antager JN her taler om brugbare minutter - men at man var sikre på der var flere på vej.

Det blev understreget flere gange, at talentudvikling er en grundsten i fremtiden for AGF og bliver et fokusområde for CV - helt som ventet - så jeg er ikke i tvivl om, Uwe vil blive vurderet efter, hvor mange talenter han får udviklet.
Jeg har ikke fantasi til at forestille mig bestyrelsen vil være tilfreds med talenterne ikke får flere minutter.
Som JN sagde på pressemødet, så havde man håbet på flere minutter til andre end Jacob Andersen - antager JN her taler om brugbare minutter - men at man var sikre på der var flere på vej.
Jeg tror Bestyrelsen, med rette, i højere grad bebrejder SIB end Uwe for den manglende brug af talenter. Bisseck og TK blev erstattety, i første omgang af 22 årige Tobias Anker og senere 21 årige Jonas Jensen-Abbew. Totalt set for cirka 2 millioner Euro. Uwe Røsler spiller, med rette, med de bedste, ikke de yngste, så den manglende spilletid er i højere grad SIBs fejl end Uwes.

Jeg tror dog også, at SIB har lidt under, at mange penge fra salg er gået til baner, bygninger, styrketræningsfacilitetter osv. Jeg tror man - endelig - er et sted, hvor alle forhold er gode nok til, at et 7 millioner Euro salg af f.eks. Bisseck kan gå 50/50 til hhv trup og akademi.

Jeg gider ikke, gå ind i endnu en endeløs diskussion om hvorfor, talenterne får så lidt spilletid men jeg er overbevist om også efter dagens pressemøde, at Uwe skal spille med flere talenter og hvis bestyrelsen mener, vi har gode nok talenter til at få brugbar med spilletid (Det er jo, hvad JN implicit siger) men Uwe ikke mener det, så falder han.
Imo bliver Uwe ikke længere kun vurderet ud fra de sportslige resultater. Sådan tolker jeg pressemødet men jeg kan selvfølgelig tage fejl :)

Jeg gider ikke, gå ind i endnu en endeløs diskussion om hvorfor, talenterne får så lidt spilletid men jeg er overbevist om også efter dagens pressemøde, at Uwe skal spille med flere talenter og hvis bestyrelsen mener, vi har gode nok talenter til at få brugbar med spilletid (Det er jo, hvad JN implicit siger) men Uwe ikke mener det, så falder han.
Imo bliver Uwe ikke længere kun vurderet ud fra de sportslige resultater. Sådan tolker jeg pressemødet men jeg kan selvfølgelig tage fejl :)
Jeg er temmelig sikker på, at Uwe ryger hvis AGF ikke kommer i top 6 fordi Jonathan Hutters står på mål, og Frederik Emery og Glad Egbedi spiller i angrebet.

Jeg tror ikke Uwe ryger, hvis vi får sølv, uden Jacob Andersen spiller et minut.

Det var bare ikke mit indtryk, at beskeden var at det er Uwes ansvar at stå for talentudvikling. Det er det jo heller ikke i første omgang. For mig at se er vores største problem, at vi ikke pt. har ret meget talent der er langt nok i deres udvikling til at kunne spille for en klub i den øverste del af superligaen. Men man kan måske forestille sig at CV vil presse lidt mere på, end man oplevede at SIB gjorde. Hvis en ung spiller viser, at han godt kan være med, Callø f.eks., så skal man bare vise forståelse for at han måske i en ud af 3 kampe "falder ud" og koster lidt - til gengæld for at kunne få mere ud af ham på længere sigt. Men så skal Uwe også have en tryghed fra CV om at der ikke kommer en fyring, hvis vi misser sæsonmålene. Der var meldingen bare en anden fra CV i dag. Det gælder først og fremmest om at vinde kampene.

Jeg er temmelig sikker på, at Uwe ryger hvis AGF ikke kommer i top 6 fordi Jonathan Hutters står på mål, og Frederik Emery og Glad Egbedi spiller i angrebet.

Du vil gerne gøre det meget sort og hvid?

Jeg tror, Uwe ryger, hvis vi om et år eller halvandet ikke ser en forbedring i antal minutter til talenter og så tror jeg kun et mesterskab eller pokaltitel kan redde ham.

Det var bare ikke mit indtryk, at beskeden var at det er Uwes ansvar at stå for talentudvikling.

Min præmis er, at talenter udvikler sig bedst gennem spilletid, at spillere primært bliver solgt på baggrund af kampe og ikke træning. Så nej, Uwe skal ikke stå for talentudvikling, det er der andre til men det er ham, som skal give spilletiden til talenterne.

Latest posts

Back