New posts

Klubbens stab

• Thread starter Thread starter aight
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 410
  • Views Views: Views 34K
Klubbens stab
Du vil gerne gøre det meget sort og hvid?

Jeg tror, Uwe ryger, hvis vi om et år eller halvandet ikke ser en forbedring i antal minutter til talenter og så tror jeg kun et mesterskab eller pokaltitel kan redde ham.
Jeg tror - og håber - Bestyrelsen og Jacob Nielsen også bedømmer på træneren på dét han har til rådighed. Altså det CV giver ham, at lege med

Min præmis er, at talenter udvikler sig bedst gennem spilletid, at spillere primært bliver solgt på baggrund af kampe og ikke træning. Så nej, Uwe skal ikke stå for talentudvikling, det er der andre til men det er ham, som skal give spilletiden til talenterne.
Eller også er det U-19, hvis det bedre matcher deres niveau? Men jeg er med på, at dem der ikke kan spille U-19 har et problem. Her kan man så undre sig over at klubberne ikke finder et bedre alternativ end det nuværende til at spille reserveholdskampe. Men det er en anden diskussion.

Jeg tror - og håber - Bestyrelsen og Jacob Nielsen også bedømmer på træneren på dét han har til rådighed. Altså det CV giver ham, at lege med

Selvfølgelig gør de det. Jeg skriver heller ikke andet, tværtimod men altså JN sagde direkte, han mente flere talenter står på spring. Ergo må der være der være en tro på, at niveauet er godt nok til at de får en rolle ellers var det en unødvendig kommentar.

Kunne man tænke sig, at cv på det tidspunkt henter en ny chef træner som primært står for udvikling af talenter udover resultater fx, næste år, hvis Uwe kikser top seks næste sæson. Antager vi kommer i top seks i denne sæson, alt andet vil være totalt skørt
Det er også en lidt skør præmis, at vi vil spille med mere uprøvede spillere, hvis vi ender i nedrykningsspillet. Det tror jeg ikke på. Uwe gav i øvrigt langt flere minutter til nogle af de unge i top-6 slutspillet sidste år, da det hurtigt stod klart at vi ikke kom i top-3/4 og i stedet skulle satse på pokalturneringen. Det er jeg sikker på at han vil gøre igen i år, hvis vi kommer i en situation, hvor resultaterne betyder mindre.

Eller også er det U-19, hvis det bedre matcher deres niveau?

Det er da i hvert fald noget som tyder på, Uwe mener siden han ikke bruger flere talenter. Jeg tolker dagens pressemøde, ledelsen forventer flere talenter får spilletid i fremtiden. Så kan vi selvfølgelig tage endnu en omgang med, om Uwe kun skal tænke i resultater eller om han også skal tænke på at udvikle og acceptere, der måske bliver begået lidt flere fejl. Den diskussion gider jeg ikke rigtig mere, for jeg tror ikke de 2 lejre nogensinde bliver enige.

Selvfølgelig gør de det. Jeg skriver heller ikke andet, tværtimod men altså JN sagde direkte, han mente flere talenter står på spring. Ergo må der være der være en tro på, at niveauet er godt nok til at de får en rolle ellers var det en unødvendig kommentar.
Jeg synes også at der er flere af dem vi har hentet til akademiet, som ser meget lovende ud. Og dem ser JN jo til daglig på anlægget. Men måske står de ikke mere på spring, end at der går et par år endnu? Det bliver enormt spændende. Kunne være fedt, hvis vi pludselig så en 17-18 årig med et vildt potentiale, der bryder igennem til 1. holdet. Især en angriber. Men havde vi haft sådan en der næsten var der, havde vi måske ikke brugt mange penge på Gyamfi.

Jeg gider ikke, gå ind i endnu en endeløs diskussion om hvorfor, talenterne får så lidt spilletid men jeg er overbevist om også efter dagens pressemøde, at Uwe skal spille med flere talenter og hvis bestyrelsen mener, vi har gode nok talenter til at få brugbar med spilletid (Det er jo, hvad JN implicit siger) men Uwe ikke mener det, så falder han.
Imo bliver Uwe ikke længere kun vurderet ud fra de sportslige resultater. Sådan tolker jeg pressemødet men jeg kan selvfølgelig tage fejl :)
Det er svært at tolke ansættelsen af CV på andre måder. Og med akademi og El Cambio har man også fundamentet til en mere helhjertet talentsatsning. Så ingen tvivl om fremtidens AGF-trænere (inkl. Uwe) også kommer til at blive målt på evnen til at bringe talenter frem.

Du vil gerne gøre det meget sort og hvid?

Jeg tror, Uwe ryger, hvis vi om et år eller halvandet ikke ser en forbedring i antal minutter til talenter og så tror jeg kun et mesterskab eller pokaltitel kan redde ham.
Måske lige netop det kan redde ham. Men nok også noget i den retning der skal til. Er man fortsat nr. 4 uden mere spilletid til talenter, så tror jeg også man kigger efter en anden profil der har en trackrecord med netop den del.

Det er svært at tolke ansættelsen af CV på andre måder. Og med akademi og El Cambio har man også fundamentet til en mere helhjertet talentsatsning. Så ingen tvivl om fremtidens AGF-trænere (inkl. Uwe) også kommer til at blive målt på evnen til at bringe talenter frem.
Jeg synes ikke jeg læser noget om talenter i den organisationsændring de har lavet idag. De (store) investeringer i talent, du nævner, taler derimod for det og strategisk giver det mening da transfers er den fjerde af de fem store pengestrømme og et naturligt udviklingspunkt for klubben.

Idag er først og fremmest en beslutning om at det sportslige skal have sit eget domæne, og ikke skal ligge under JN. At CV har set to virkelig dygtige akademier i form af RTD og Masterclass er dog en god bonus

Lige et par nedslag fra pressemødet:

- Spillestilen forbliver den samme. Der er lagt en strategi for, hvordan AGF skal spille også i talentafdelingen og den bliver ikke ændret med CV.
- JN præsenterede mere end et navn for bestyrelsen. Han sagde også, han havde lagt vægt på, det skulle være en dansker. Det var også tilfældet for 4 år siden, men der fandtes ikke en brugbar dansk kandidat.
- CV sagde ja, fordi AGF matchede hans ambitionsniveau og pga. den samlede pakke.
- CV forventer et roligt januar vindue men vil slå til ved et godt tilbud.

• Like
Reactions: cph
Måske lige netop det kan redde ham. Men nok også noget i den retning der skal til. Er man fortsat nr. 4 uden mere spilletid til talenter, så tror jeg også man kigger efter en anden profil der har en trackrecord med netop den del.
Jeg forstår ikke rigtig det udgangspunkt at der nok er en konflikt mellem Uwe og hans overordnede. Det bliver mit silo-mantra igen, men der er da formentlig en eller anden form for konsensus om hvordan man vægter resultater og spilletid til talenterne. Jeg tror Uwe har fået at vide at han først og fremmest skal sørge for at få klubben i top-6 fordi den stabilitet er afgørende for udviklingen. Han skal ikke lige nu give spilletid til talenter han ikke mener er klar til det med håb om at det så gør dem klar til det lidt hurtigere. Det kan sagtens være vi på et tidspunkt skal have en anden trænerprofil, men jeg tror ikke at man lige nu sidder og tænker at Uwe har en masse talenter der burde spille og jeg er ret sikker på at man i så fald ville snakke om det og hvis man så ser fundamentalt forskelligt på det holder han ikke ret længe. Måske vil der være noget uenighed med CV og så må vi selvfølgelig se om det fører til en ændring til sommer, men hvis Uwe får at vide at han gerne må risikere lidt dårligere resultater for at bringe lidt flere talenter gør han det sikkert og det er nok også den situation man ser hvis vi på et tidspunkt er i top-6 men ikke kan nå så meget mere.

– Der er ikke nogle enkeltstående begivnehder, der gør, at det her valg er truffet. Det skulle da lige være, at det er et tilvalg af den rigtige kandidat."

Det er en relativt klar udmelding og indikerer, at man ser et noget anden rolle for CV end for SIB. Eller så har SIB simpelthen manglet den rette pondus, når tingene kommer op på et direktions- og bestyrelsesniveau.

Sjovt, da jeg så bo Amstrups billede af SIB i denne artikel i på bold.dk, tænkte jeg noget i den retning. Lidt for meget wannabe bad-ass og for lidt substans.

Hvad er det for nogle kompetencer som man skal besidde for at sidde med i bestyrelsen, som SIB ikke besidder?

Hvorfor roses udelukkende det organisatoriske og personlige aspekt af SIB og ikke det faglige?

Som AGF-fan under 30 har jeg stadig ikke tillid til de folk, der sad i bestyrelsen i 2010 og 2014, som f.eks. Lars Fournais…

Som AGF-fan under 30 har jeg stadig ikke tillid til de folk, der sad i bestyrelsen i 2010 og 2014, som f.eks. Lars Fournais…
Det er altid godt at være kritisk, men at mangle tillid til Lars Fournais virker på mig som spild af kritisk sans.
Manden er ultrakompetent, ordentlig og indsigtsfuld - han virker oven i købet til at kende sine egne begrænsninger.
Sidst, men ikke mindst, har han stået i spidsen for den vigtigste tilgang i AGF's historie: Jacob Nielsen.

Jeg tror ikke SIB har den fornødne pondus til at sidde med ved bestyrelsens bord. Jeg tror desuden, at hvis ikke CV var blevet ledig, så kunne man meget vel have forlænget med SIB - men nu var der en kapacitet ledig, som har gjort det, vi skal til at gøre, flere gange: opbygget et akademi og en infrastruktur i klubben, hvor talentudvikling og resultater ikke er modsætninger.

Hvad er det for nogle kompetencer som man skal besidde for at sidde med i bestyrelsen, som SIB ikke besidder?

Hvorfor roses udelukkende det organisatoriske og personlige aspekt af SIB og ikke det faglige?

Du har ret i at der er noget underligt i at man roser den organisatoriske professionalisering af AGF, SiB har været med til, samtidig med at man ikke synes han har direktørpotentiale.

Latest posts

Back