New posts

Kamptråd Kamptråd 25/26: Sønderjyske - AGF, søndag d. 20.07. kl. 16.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 548
  • Views Views: Views 24K
Added to Calendar: 20-07-25

Kamptråd Kamptråd 25/26: Sønderjyske - AGF, søndag d. 20.07. kl. 16.00
Jeg er i første omgang også mest nysgerrig på, hvad det kunne gøre ved vores spil, hvis PM(eller hans afløser) reelt kan bidrage i det opbyggende spil.

Allerede der tror jeg, der er meget vundet og pludselig en bedre chance for de to 10ere til st udfolde sig.

Jeg er i første omgang også mest nysgerrig på, hvad det kunne gøre ved vores spil, hvis PM(eller hans afløser) reelt kan bidrage i det opbyggende spil.

Allerede der tror jeg, der er meget vundet og pludselig en bedre chance for de to 10ere til st udfolde sig.
Det var i hvert fald oplysende at se Silkeborg bagefter, hvor Adamsen deltog aktivt i spillet og vandt mange dueller.
Det ville også fjerne meget af det konstante pres på midtbane og forsvar. Det blev for let for Sønderjyske.

PM skal uden tvivl havde kæmpe ære af en flot karriere i AGF. Det er INTET hate imod manden. Han er en legende, men alt har en udløbsdato, og de stats der blev vist på forrige sige siger jo reelt at vi har spillet med 10 mand. Så kommer der altså bare unødigt meget pres på midtbane og forsvar, og hele dynamikken i kampen er fra start forkert.

Da Stefan T kom ind jagtede han bolde helt ude ved sidelinjen, du kunne se, hvordan han trak i forsvaret. PM ved du præcis hvor du har, så det bliver nemt at forsvare imod.

Han er stadig god på standarder og er tæt på at score, dog er vores kæmpe store problem pt, vores opstil til store chancer. Det eksisterer ikke.

Alle herinde er vel næsten enige, men lur mig om PM ikke spiller hele kampen i weekenden :)

Jeg synes det er åbenlyst, at kampen i går kalder for et systemskifte. Menge har ret i, at nisser flytter med ind på midtbanen, og der skal bare tre derind. Det er for nemt for modstanderne at presse de tre stoppere med 3 oppe foran og samtidig overrende midtbanen og fange wingbacks ude af position.

Hvorfor ikke spille en 4-3-3 med MEM og Arnstad på midten som 8'ere og Yakob som 6'er? Så kan man beholde de 3 oppe foran, spille Carstensen, tingager og AJ/Callø i forsvaret, og så kigge efter en ny decideret venstre back mens man fortsat monitorerer målmandsposten.

Man skal i hvert have løst de problemer på den centrale midtbane. Jeg er enig I, at et systemskifte kan være i bogen.

Jeg er dog lidt påpasselig med at smide systemet ud pba en kamp. Vi har ikke spillet 433 i opstarten, så det kan også blive farligt at skifte hurtigt.

PM skal uden tvivl havde kæmpe ære af en flot karriere i AGF. Det er INTET hate imod manden. Han er en legende, men alt har en udløbsdato, og de stats der blev vist på forrige sige siger jo reelt at vi har spillet med 10 mand. Så kommer der altså bare unødigt meget pres på midtbane og forsvar, og hele dynamikken i kampen er fra start forkert.

Da Stefan T kom ind jagtede han bolde helt ude ved sidelinjen, du kunne se, hvordan han trak i forsvaret. PM ved du præcis hvor du har, så det bliver nemt at forsvare imod.

Han er stadig god på standarder og er tæt på at score, dog er vores kæmpe store problem pt, vores opstil til store chancer. Det eksisterer ikke.

Alle herinde er vel næsten enige, men lur mig om PM ikke spiller hele kampen i weekenden :)

Naturligvis spiller Paddy på fredag Serra kom ikke engang på banen I går. Det ændrer bare ikke problematikken. Men måske Paddy også kan levere bedre.

Jeg tror faktisk en 4-back kæde ville hjælpe meget. Vi vil være en mand i overtal dentistry i forsvaret. Vi vil numerisk være flere centralt på midten.

Mod Randers tror jeg det vil give mening at starte Arnsted som venstre 10’er. Da Randers nogle gange spiller med to angribere, hvilket kan være svært at håndtere i en 3-4-3 hvor man er så mandsorienteret i forsvarsspillet som vi er.

Så kan man slå over i en 4-2-3-1, hvis de kommer med 2 angribere.

Så fra

Jensen-Abbew - Tingager - Kahl

Beijmo - Poulsen - Madsen - Links

Bech - Mortensen -Arnstad​

Til en

Beijmo - Jensen-Abbew - Tingager - Kahl

Poulsen - Madsen

Bech - Arnstad - Links

Mortensen​
Jeg mener det er bedrag at kalde en Arnstad på 10'er for en angriber. Hvis Arnstad spiller 10'er ind en 3-4-3 bliver det reelt en 3-5-2. Ikke noget ondt i det som sådan, men det er et andet udtryk.

Jeg har det på samme måde med en 4-3-3. Spiller Arnstad en af de forreste tre, er det en 4-4-2. Igen er der ikke noget galt med det, ud over hvad man kalder det.

Hvad tør JP? Hvis han skifter formation efter én kamp, ser han lidt tåbelig ud (men det glemmes ved en sejr).

4-3-3 tør han angiveligt ikke med Jensen-Abbew - min tolkning ud fra gårsdagens kamp.

Så spørgsmålet er, skal man håndtere udfordringen på midtbanen og få mere ud af den i en 4-3-3. Det betyder Dalsgaard på banen og Jensen-Abbew på bænken. Og risici i forsvaret fordi man har spillet 3-back hele optakten.

Eller skal man fortsætte med 3-4-3 som er det man har trænet på?

Skal man tro på Wahlstedts gode kamp som bedre bud på fremtiden end endnu en gigantisk blunder, hvor han har haft alt for mange ift spilletid? Wahlstedt giver mest mening, men hvis han stresser Bach, Jensen-Abbew og andre med sin usikkerhed, kan det blive ret grimt.

Jeg er i tvivl. Men helt grundlæggende synes jeg 3-4-3 var en fejl fra start.

Så er det bare hamrende ærgerligt, at man overhovedet ikke har trænet 4 back kæde i opstarten. Det vil være uheldigt at sadle om allerede nu, så skulle han have gjort det fra dag et i AGF, og sagt at det er sådan her vi skal spille. Hvis det var det han forsøgte da Arnstad og Dalsgaard kom ind, er det også ret bekymrende, 60 minutters gældende kamp, og så begynder troen på det man har arbejdet med i opstarten at vakle. Det tror jeg nu heller ikke var tilfældet, Dalsgaard kom ind i en 1-1 udskiftning med AJ, og det er nok rigtigt at Arnstad skulle være 10’er, selvom det var en noget anden 10’er end Emmery.
Enig, men det må være en øjenåbner, at Sønderjyske havde så nemt ved at udstille sygdommene i systemet.

Sjovt, det var præcis den Micro managing som jeg ville mene, forhindrede spillerne i at vise deres kreativitet. Og nok også fik spillertruppen vendt imod ham med næsten 3 års mikro managing. Så spiller skal vænne sig til en ny måde at blive dirigieret på. JP har kun spillet 1 (én!) betydende kamp. Lad det nu lige falde på plads.
Kunne JP så skrue en lille smule mere op for det til min smag? Jo egentlig, men vi har nu stadig en Philip Grobelny som var langt mere aktiv i kampen i går end jeg tidligere har set. Så tysk ordnung er der stadig.

Jeg så SIF-BIF (og FcM-OB på vej hjem fra Haderslev). SIF spiller præcis som de plejer og ændrede ikke måden de spillede på efter -1 eller -2 og tabte 3-0. Jeg vil mene at de kom suverænt dårligst fra start, når der ikke ændres på in-game management og stædigt holder fast. Men også ligegyldigt hvem der starter “suverænt” dårligst fra start når det handler om hvem så ender hvor efter R22? Vigtigst er vel at der er progression i udvikling af spillet. Som sagt, der er gået 1 runde.

Som sådan ikke uenig, men vi har Max penge til 1- “top” performance spillere I vores prisleje. Jeg er ikke sikker på CV vælger at bruge de penge.
Jeg var ikke begejstret for Uwes detailstyring.
Men det er helt uacceptabelt at komme så dårligt ud til en sæsonpremiere mod et af rækkens alle fattigste hold. Især er det ret vildt, at man efter en forfærdelig sidste del af 1. halvleg efter pausen kommer ud med det samme. Blot endnu værre. Truppen har på godt dansk slet ikke kvaliteterne til at spille den formation. Ethvert hold i ligaen kan jo bare gå op i mand mand pres, og så kan spillerne ikke sætte to afleveringer sammen. 1. runde eller ej.

Jeg mener det er bedrag at kalde en Arnstad på 10'er for en angriber. Hvis Arnstad spiller 10'er ind en 3-4-3 bliver det reelt en 3-5-2. Ikke noget ondt i det som sådan, men det er et andet udtryk.

Jeg har det på samme måde med en 4-3-3. Spiller Arnstad en af de forreste tre, er det en 4-4-2. Igen er der ikke noget galt med det, ud over hvad man kalder det.

Hvad tør JP? Hvis han skifter formation efter én kamp, ser han lidt tåbelig ud (men det glemmes ved en sejr).

4-3-3 tør han angiveligt ikke med Jensen-Abbew - min tolkning ud fra gårsdagens kamp.

Så spørgsmålet er, skal man håndtere udfordringen på midtbanen og få mere ud af den i en 4-3-3. Det betyder Dalsgaard på banen og Jensen-Abbew på bænken. Og risici i forsvaret fordi man har spillet 3-back hele optakten.

Eller skal man fortsætte med 3-4-3 som er det man har trænet på?

Skal man tro på Wahlstedts gode kamp som bedre bud på fremtiden end endnu en gigantisk blunder, hvor han har haft alt for mange ift spilletid? Wahlstedt giver mest mening, men hvis han stresser Bach, Jensen-Abbew og andre med sin usikkerhed, kan det blive ret grimt.

Jeg er i tvivl. Men helt grundlæggende synes jeg 3-4-3 var en fejl fra start.
Du mener ikke kan presse som en venstre 10’er? Du mener han kan løbe ned og presse en yderstopper/back i højre side?

Jeg tror det bliver svært for PM at spille bedre. Du ved PRÆCIS hvad du får, og nu endda i en mindre bevægelig rolle, dvs han bliver endnu nemmere at dæmme op for.

Hvad med Tchambe og Bech, og så kan PM komme ind efter 60. min.
Ja, PM giver stadig menig til de sidste 25-30 min hvis vi har behov for at jage et mål....men som starter MÅ det være passé

Puha, sikke en første runde, stærk start af Emmery og Bech, derefter meget lovende takter de næste 30 min., derefter faldt holdet fra hinanden.

Jeg forstår overhovedet ikke den konstante bashing af PM, det er lidt søgt.

Jeg var bekymret for en overbebyrdet midtbane med kun MEM og Polle, hvilket desværre blev tydeliggøre i 2 halvleg.

Emmery viste gode kvaliteter, men gemte sig i store perioder, og var dermed ikke den aflastning defensivt på midten, som er tvingende nødvendigt. Bach gjorde det ikke meget bedre da han kom ind.

Jeg frygter også at man ikke tager situationen seriøst nok omkring forstærkninger. Holdet er i sin nuværende form en nedrykningskandidat.

Der SKAL tilføjes mere kvalitet ind på holdet, så må ejerne steppe op og tilføre ekstra penge.

Opløftende pointer fra kampen?

1. Emmery's gode offensive aktioner
2. Tchamce's indhop, det virkede dynamisk
3. Wahlsted, sikker i flere indgreb, nu må de få trænet de fødder.

Læringer idag.

PM og Polle er færdige som startere. Det koster alt for meget at mangle de 2. De er blevet for langsomme.

Emmery bliver klasse. Flere unge med energi og vildskab ind.

Too 6 må være målet. Medaljer og top 4 er urealistisk.
Hvis det er det du lærer fra idag, så har du farvede briller på. Der er så meget der ikke fungerer idag, udover PM og NP. Det er et hold der ikke formår at spille som træneren gerne vil. Der var LANGT fra teori til praksis i dag.

Puha, sikke en første runde, stærk start af Emmery og Bech, derefter meget lovende takter de næste 30 min., derefter faldt holdet fra hinanden.

Jeg forstår overhovedet ikke den konstante bashing af PM, det er lidt søgt.

Jeg var bekymret for en overbebyrdet midtbane med kun MEM og Polle, hvilket desværre blev tydeliggøre i 2 halvleg.

Emmery viste gode kvaliteter, men gemte sig i store perioder, og var dermed ikke den aflastning defensivt på midten, som er tvingende nødvendigt. Bach gjorde det ikke meget bedre da han kom ind.

Jeg frygter også at man ikke tager situationen seriøst nok omkring forstærkninger. Holdet er i sin nuværende form en nedrykningskandidat.

Der SKAL tilføjes mere kvalitet ind på holdet, så må ejerne steppe op og tilføre ekstra penge.

Opløftende pointer fra kampen?

1. Emmery's gode offensive aktioner
2. Tchamce's indhop, det virkede dynamisk
3. Wahlsted, sikker i flere indgreb, nu må de få trænet de fødder.
Emmery var ok (hvilket i går var nok til og være blandt de bedre) men udover oplægget brillerede han også med og tage mange forkerte beslutninger. Han er kun 18, talentet åbenlyst, men så var han heller ikke bedre i går imo

Jeg havde forventet at holdet kom med et andet udtryk. Mortensen er ikke problemet, det er strukturen, organisationen, placeringen af spillerne, boldomgangen, presset m.m.
Mortensen ER altså en giga del af problemet.
Han kan jo ikke tæmme bolden overhovedet, og når han så heller ikke længere vinder sine dueller, så er vi bare 10 mand.

Latest posts

Back