New posts

Kamptråd Kamptråd 25/26: Fredericia - AGF, søndag d. 15.2. kl. 14.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 316
  • Views Views: Views 13K
Added to Calendar: 15-02-26

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    43
  • Poll closed .
Kamptråd Kamptråd 25/26: Fredericia - AGF, søndag d. 15.2. kl. 14.00
Jeg noterede mig faktisk, da jeg kiggede på tabellen på Campo.dk, at vores form er den stærkeste af alle de sidste 5 kampe: 4 sejre og en uafgjort. Det er altså 13 af 15 mulige point.
FCM har til sammenligning 10 af 15 point.
FCN og Viborg ligger også godt med hhv. 12 og 11 point de sidste 5 runder.

Nu har der været en vinterpause, så det bryder lidt ideen om flow OG hvis vi slår Viborg og FCM vinder deres kamp, har vi identiske pointhøst med dem over 5 kampe. Så det er også taknemligt, men pointen er bare, at selvom 1-1 i Fredericia føles som et tilbageslag og som om at dér satte vi mesterskabschancerne over styr, så er vi altså stadig på førstepladsen og med god grund.

Retfærdigvis er Fredbergs statistik pustet kunstigt op, da han fik en skrivebordssejr over Viborg, som holdet ellers havde tabt :)

Ja.

I forhold til Fredberg hører det også med, at han kom ind få kampe inde i forårssæsonen. Det var elendigt resultatmæssigt, men forudsætningerne var godt nok også dårlige.

Når jeg ser sådan noget her, så er det første der slår mig, hold kæft vi har haft mange helt igennem elendige træner😂
Det snyder en del for der er en organisation (spillertrup, scouts, kultur, træningsanlæg, sportlig ledelse, akademi, budget osv.) bagved træneren. Læg bl.a. mærke til at de sidste tre trænere i klubben er dem højeste pointgennemsnit - der er næppe tilfældigt.

Skulle vi trække stemningen fra forum frem for ultimo juli 2025 - så var tendensen vist nærmest, at vi skulle undgå nedrykning. Der havde vi spillet uafgjort med Sønderjyske og tabt til Randers. Dommedagsprofetierne stod vel nærmest i kø.

Fra min side er der ingen panik (endnu) men nu havde jeg heller ikke forventet 4 sejre i afslutningen af grundspillet. Det ville (næsten) være for meget af det gode.
Tænker stadig Fcm løber med guldet - de scorer godt nok mange mål og der kan vi ikke være med pt. Men bolden er rund og vi har leveret fantastisk indtil videre 🩵

Det må vel være den bedste start nogen træner har fået for AGF i
Det er underligt med den her debat. Man kan altid tage en 'men er vi ikke enige om kattekillinger er søde', og så står den frustrerede part og ser urimeligt negativ ud.

Jeg har ikke ytret nogen utilfredshed med JP, og jeg har medgivet at set ud fra forudsætninger og forventninger i juli, er sæsonen en succes, selvom man taber resten af kampene.

Men om det er fordi du vil kapre mit indlæg for at udbrede et andet budskab, om du ønsker at provokere, eller fordi du bliver så påvirket af min skuffelse over den aktuelle situation, kan jeg ikke gennemskue.

Det var ikke en katastrofe, AGF er ikke ude af guldkampen - og hvis/når de er, er det også ok i større målestok. Og det var en hård omgang med de skader/syge osv. Men som guldkandidat er det sgu da skuffende, også fordi det var et andet kampforløb end mod OB - det kampbillede var lettere at acceptere pointtab i, omend kun marginalt.

Det er underligt med den her debat. Man kan altid tage en 'men er vi ikke enige om kattekillinger er søde', og så står den frustrerede part og ser urimeligt negativ ud.

Jeg har ikke ytret nogen utilfredshed med JP, og jeg har medgivet at set ud fra forudsætninger og forventninger i juli, er sæsonen en succes, selvom man taber resten af kampene.

Men om det er fordi du vil kapre mit indlæg for at udbrede et andet budskab, om du ønsker at provokere, eller fordi du bliver så påvirket af min skuffelse over den aktuelle situation, kan jeg ikke gennemskue.

Det var ikke en katastrofe, AGF er ikke ude af guldkampen - og hvis/når de er, er det også ok i større målestok. Og det var en hård omgang med de skader/syge osv. Men som guldkandidat er det sgu da skuffende, også fordi det var et andet kampforløb end mod OB - det kampbillede var lettere at acceptere pointtab i, omend kun marginalt.

Du svarede at det var godt i forhold til stemningen i juli 2025 - der mener jeg nok, at det er verdensklasse i forhold til stemningen i juli måned. Derfor bragte jeg lidt perspektiv ind i debatten om hvordan det er gået.

Bonusinfo - jeg er her ikke for at provokere men for at debattere. Hvis du tænker jeg provokerer, vil jeg sætte pris på du genovervejer🙏 Du skal ikke føle dig forfulgt.
Til gengæld elsker jeg når vi er uenige herinde - sæt nu man blev klogere undervejs💙

Btw. jeg er da også skuffet over selve kampens resultat men på bagkant vil jeg som regel gerne op i helikopteren og se det større perspektiv.

Når jeg ser sådan noget her, så er det første der slår mig, hold kæft vi har haft mange helt igennem elendige træner😂

Jeg ved ikke om de har været dårlige men der er altid det der med rette tid og sted. Der har måske ikke været rette sted.

Egentlig lidt sigende, at en trejdedel (og JP) ud af de 18, ikke har fået en hel sæsons kampe. Der har været stor udskiftning i en periode og den overordnede strategi har virket mangelfuld. Baseret på de seneste par trænere, virker det som om man er ved at få bedre styr på ansættelsesprocessen.

Jeg ved ikke om de har været dårlige men der er altid det der med rette tid og sted. Der har måske ikke været rette sted.

Egentlig lidt sigende, at en trejdedel (og JP) ud af de 18, ikke har fået en hel sæsons kampe. Der har været stor udskiftning i en periode og den overordnede strategi har virket mangelfuld. Baseret på de seneste par trænere, virker det som om man er ved at få bedre styr på ansættelsesprocessen.
Det er der helt sikkert, samtidig med at forudsætningerne for at lykkes er blevet væsentligt bedre, eller man kunne sige der er ikke helt så stort et misforhold mellem forventninger og forudsætninger, men samtidig har man nok også, efter vi startede vores turnaround, været meget fokuserede på at undgå alt der kan indikere nogen form for panik og galehus og så har man måske reelt holdt på en træner som DN lidt for længe og tilsvarende med Uwe hvis der var indikationer på at han var ved at miste omklædningsrummet.

Nogle af de trænere der var her meget kort tid var også mest midlertidige ansættelser, men der er ubetinget nogle hvor der ikke har været megen hensyntagen til hvad man ville videreføre og det er virkelig skidt for den langsigtede udvikling.

Du tror måske ikke vi kan slå FCK?
Det kan vi da :D Kampen som koncept er sportlig usaglig, at # 7 kan komme i Europa via 1 playoff kamp mod bronze vindere eller # 4 i Superligaen. Både # 3 og # 4 fortjener det langt mere end # 7. Præmien for # 7 må være økonomisk, hvor spillerne får penge. Eller måske # 7 slipper for mandags kampe i efterfølgende sæson [lige noget for BIF] 😁 Eller hvad med et pokal "Uno kort" til vinderen, hvor man kan vende en udekamp til en hjemmekamp :LOL: Faktisk ikke helt uden rammen af den Disney gøgler kamp mellem # 7 og # 3/4 i suppen.

Det kan vi da :D Kampen som koncept er sportlig usaglig, at # 7 kan komme i Europa via 1 playoff kamp mod bronze vindere eller # 4 i Superligaen. Både # 3 og # 4 fortjener det langt mere end # 7. Præmien for # 7 må være økonomisk, hvor spillerne får penge. Eller måske # 7 slipper for mandags kampe i efterfølgende sæson [lige noget for BIF] 😁 Eller hvad med et pokal "Uno kort" til vinderen, hvor man kan vende en udekamp til en hjemmekamp :LOL: Faktisk ikke helt uden rammen af den Disney gøgler kamp mellem # 7 og # 3/4 i suppen.
God analyse, men mit svar var mere fordi de jo ligger nr 7 lige nu 😄

Får Danmark ikke også en ekstra plads i Europa samtidig med at vi får to i CL-kval? Det er ikke sikkert vi kan holde den plads, men det hjælper også meget på problemet med den palyoff-kamp. Det virker helt forkert når en medaljetager kan miste sin kvalifikation til Europa til nummer syv, det er lige knap så slemt hvis det er nummer fire/fem - dvs stadig ikke ideelt, men udover den kamp synes jeg man må sige at strukturen er ret god med den spænding den skaber her i starten af året og mulighederne for at ændre tingene i slutspillet i både toppen og bunden.

Får Danmark ikke også en ekstra plads i Europa samtidig med at vi får to i CL-kval? Det er ikke sikkert vi kan holde den plads, men det hjælper også meget på problemet med den palyoff-kamp. Det virker helt forkert når en medaljetager kan miste sin kvalifikation til Europa til nummer syv, det er lige knap så slemt hvis det er nummer fire/fem - dvs stadig ikke ideelt, men udover den kamp synes jeg man må sige at strukturen er ret god med den spænding den skaber her i starten af året og mulighederne for at ændre tingene i slutspillet i både toppen og bunden.
Jo, det gør vi. Til Conference League. Eller - altså vi ender på fem i alt - 2+1+2.

Synes jeg faktisk ikke.

Ikke som FCM spiller.

Hvis vi kan få sølv og europæisk vil det være fantastisk på nuværende tidspunkt.

Jeg har svært ved at blive skuffet over sølv. FCM som dansk mester har længe været det mest logiske. Det vil ikke være skuffende men det forventelige.

Min pointe handler da ikke om FCM. Den handler mere om at nærmeste forfølger under FCM er 12 point væk, så jeg tager det som en selvfølge at vi får sølv, hvis vi ikke vinder guld... Hvis vi ikke gør det - så vil jeg da blive skuffet over, at første chance i 40 år glippede - bl.a. fordi vi ikke handlede en angriber i vinduet, men går ud med overskud i stedet.

MEN - der er jo selvklart mange måder at slutter 2'er på.
Hvis vi er med helt til sidst, og kæmper og kæmper, så ender jeg langt mere stolt end skuffet. Men hvis vi ser mange af de der Fredericia-indsatser, og bare "flader ud" så skuffes jeg sgu. Jeg tør slet ikke tænke på hvordan jeg ville have det hvis top 2 glipper.

Min pointe handler da ikke om FCM. Den handler mere om at nærmeste forfølger under FCM er 12 point væk, så jeg tager det som en selvfølge at vi får sølv, hvis vi ikke vinder guld... Hvis vi ikke gør det - så vil jeg da blive skuffet over, at første chance i 40 år glippede - bl.a. fordi vi ikke handlede en angriber i vinduet, men går ud med overskud i stedet.

MEN - der er jo selvklart mange måder at slutter 2'er på.
Hvis vi er med helt til sidst, og kæmper og kæmper, så ender jeg langt mere stolt end skuffet. Men hvis vi ser mange af de der Fredericia-indsatser, og bare "flader ud" så skuffes jeg sgu. Jeg tør slet ikke tænke på hvordan jeg ville have det hvis top 2 glipper.
Du skrev, at du ville være skuffet over sølv og derfor taler vi om FCM. Det var måske meningen, at du ville skrive, at du er skuffet, hvis vi ikke som minimum får sølv?

Det er en væsentligt anden snak.

• Like
Reactions: Top
Du skrev, at du ville være skuffet over sølv og derfor taler vi om FCM. Det var måske meningen, at du ville skrive, at du er skuffet, hvis vi ikke som minimum får sølv?

Det er en væsentligt anden snak.

Nej så længe vi har chancen for at vinde guld - så bliver det en skuffelse, hvis vi ikke lykkes med det.

uanset om vi bliver 1-2-3 vil det set fra sæsonens start være en stor sæson, og en positiv overraskelse vi kan lave en medalje i en sæson vi vel alle troede ville være en spare/middel-sæson.

Men jeg kan ikke se pointen i at jagte guld - hvis man ikke er skuffede over ikke at lykkes med det - når man så sent i sæsonen her ligger nummer 1.
MEN - samlet set - og set før sæsonen etc, så vil det aldrig være skuffende.
Og da der er megen logik, og naturlighed i - at man overhales af FCM der er et langt dyrere hold, så kan man sige det dermed ikke er skuffende.

Men jeg kan love dig for, at skuffelsen hos os alle var kæmpe stor i søndags - netop fordi håbet jo levede/lever. Skuffelsen vil jo netop derfor blive følt "undervejs", og ikke som en del af en "samlet vurdering af - hvorvidt en 2.plads er godkendt vs skuffende".

Når man ligger nummer 1 SKAL man blive skuffet over at blive hentet - og da ISÆR hvis det sker fordi vi smider point i kampe mod modstandere vi burde vinde over. Sker det via nederlag til FCM, mens vi laver en "guld-indsats" i de resterende kampe - synes jeg det er helt anderledes.

Nej så længe vi har chancen for at vinde guld - så bliver det en skuffelse, hvis vi ikke lykkes med det.

uanset om vi bliver 1-2-3 vil det set fra sæsonens start være en stor sæson, og en positiv overraskelse vi kan lave en medalje i en sæson vi vel alle troede ville være en spare/middel-sæson.

Men jeg kan ikke se pointen i at jagte guld - hvis man ikke er skuffede over ikke at lykkes med det - når man så sent i sæsonen her ligger nummer 1.
MEN - samlet set - og set før sæsonen etc, så vil det aldrig være skuffende.
Og da der er megen logik, og naturlighed i - at man overhales af FCM der er et langt dyrere hold, så kan man sige det dermed ikke er skuffende.

Men jeg kan love dig for, at skuffelsen hos os alle var kæmpe stor i søndags - netop fordi håbet jo levede/lever. Skuffelsen vil jo netop derfor blive følt "undervejs", og ikke som en del af en "samlet vurdering af - hvorvidt en 2.plads er godkendt vs skuffende".

Når man ligger nummer 1 SKAL man blive skuffet over at blive hentet - og da ISÆR hvis det sker fordi vi smider point i kampe mod modstandere vi burde vinde over. Sker det via nederlag til FCM, mens vi laver en "guld-indsats" i de resterende kampe - synes jeg det er helt anderledes.

Jo men så vi ikke uenige, men nu handlede debatten netop om de realistiske samlede sæsonvurderinger - ikke følelser.

Men jeg er med hvad du tænker

Latest posts

Back