New posts

Kampen om top 6 -Spekulationstråden om sandsynligheden.

Kampen om top 6 -Spekulationstråden om sandsynligheden.
Det her er min hadetråd nummer 1 i hele sæsonen.
Lidt ligesom Sudokoer i aviser. Talhovedbrud der tager fokus fra det væsentlige.
Skønt den kan lukkes.
Hahaha 😂 I see where you're coming from 👍

Men jeg ELSKER når Stig går nørd-amok og stillet scenarier op for dit og dat. Det er på mange måder sådan jeg er fan helt grundlæggende. Hele den der "hvis vi nu vinder og de der taber, så..." tankegang. Den er muligvis usund, men jeg har satme brugt den meget de sidste 30 år. Måske fordi det tit er sjovere at vende "hvad nu hvis"-scenarier end virkeligheden i hovedet 😎

Sviachenko havde en forudsigelse i Offside studiet i går om at FCM redder sig med i top 6, og selvom der er nogle ting der skal lykkes, så er det ikke helt urealistisk. De skal selvfølgelig selv vinde over Silkeborg, hvilket kan være svært nok, men de kan godt tåle at Randers, Brøndby og OB også får point, der er bare kun en af dem der må vinde

Så selvom vi er blevet højt hævet over præmisserne i denne tråd (fedt), så er den da fortsat interessant en runde endnu i forhold til hvem vi kommer til at møde i mesterskabsspillet.

Sviachenko havde en forudsigelse i Offside studiet i går om at FCM redder sig med i top 6, og selvom der er nogle ting der skal lykkes, så er det ikke helt urealistisk. De skal selvfølgelig selv vinde over Silkeborg, hvilket kan være svært nok, men de kan godt tåle at to af tre af Randers, Brøndby og OB vinder også, bare ikke alle tre.

Så selvom vi er blevet højt hævet over præmisserne i denne tråd (fedt), så er den da fortsat interessant en runde endnu i forhold til hvem vi kommer til at møde i mesterskabsspillet.
De kan kun tåle, et af de tre hold vinder…

Jeg siger at BIF og FCM napper de sidste to pladser. Beklager. Jeg ved at I har slikket jer om munden ved tanken om at de klubber skulle glide i en bananskrald.

Navnlig BIF. De skal tabe for ikke at nå det. Og FCN er gået i stå. Samtidig skal to af tre af OB, RFC og SIF el. FCM finde en vinder. OB tror og håber jeg på vi ordner. Og RFC får det svært nok i Aalleren, hvor sidstnævnte efterhånden må have sparret sammen til en ordentlig trodsreaktion.

Hvis RFC og OB ikke vinder deres er det op til SIF og FCM at trække i knallerten. Og tror jeg heden har de bedste chancer. Af en eller anden grund har jeg en ide om at de trækker noget op af hatten.

Skulle SIF vinde og RFC spille uafgjort, snupper SIF den sidste plads på den mindste marginal af målscoren.

Shizzle jeg er glad for det ikke er os der sidder i det morads i sidste runde. Det vil være smukt hvis BIF og FCM begge havner i nedrykningsspillet. Det vil formentlig også give nogle hovedbrud hos Viaplay der næppe så kan blive ved med at give BIF bedste sendetid.

Omvendt så er FCN gået så meget i stå, at der måske er en realistisk mulighed for at vi rent faktisk kan hente dem, især hvis vi allerede henter tre point på dem i weekenden. Så vil vi altså pludselig kun være 5 point fra sølvmedaljer med 10 kampe tilbage. Vi kan faktisk stå i en situation, hvor vi går ind i slutspillet med kun 2 og 5 point op til hhv. bronze og sølvmedaljer. Hvem havde troet på det for 5 uger siden?

Nå, men vi skal vel have startet en medalje-sandsynlighedstråd op Stig AKA Frank Heskjær ;)

Det her er min hadetråd nummer 1 i hele sæsonen.
Lidt ligesom Sudokoer i aviser. Talhovedbrud der tager fokus fra det væsentlige.
Skønt den kan lukkes.

Haha :D Ja jeg er udemærket klar over, at det ikke er for alle. Og man ser ofte spørgsmålet flyve rundt "hvad skal der til? Bare fortæl mig hvor mange point der er nok" - og det er jo altså bare ikke let at svare på. Men heldigvis, så kan man skippe alle de hadetråde man vil :D Jeg trykker eksempelvis pt bare på "VAR"-tråden så den er læst, og hopper videre, selvom jeg ikke orker/har lyst til at deltage i diskussionen.

Tråden her bliver naturligvis IKKE lukket før det er afgjort hvem der kommer med AGF i top 6. Men det overlever du nok, for det er på søndag.

Men jeg ELSKER når Stig går nørd-amok og stillet scenarier op for dit og dat. Det er på mange måder sådan jeg er fan helt grundlæggende. Hele den der "hvis vi nu vinder og de der taber, så..." tankegang. Den er muligvis usund, men jeg har satme brugt den meget de sidste 30 år. Måske fordi det tit er sjovere at vende "hvad nu hvis"-scenarier end virkeligheden i hovedet 😎

Tak :D Og jeg manglede jo også et sted at putte alle mine "jamen hvad hvis, og hvis"-tanker over årene. Jeg har jo også brugt aaalt for mange timer på at tænke over, præcis hvad AGF skulle klare for at overleve ved nedrykningerne, og det er sgu lidt sjovere når det handler om at opnå noget :D

Shizzle jeg er glad for det ikke er os der sidder i det morads i sidste runde.

JA SGU!!!!! Man kan tage på stadion med en helt anden følelse i kroppen - SKØNT! Vi har nu en mission der hedder medaljer/europæisk (nok bare europæisk), og har 11 kampe til at jagte det, frem for 10 kampe. Sådan ser jeg på det. Og FCK og Viborg møder hinanden, og FCN møder BIF, så der er mulighed for at vi henter ind på toppen :D Det skal vi jagte.

Nå, men vi skal vel have startet en medalje-sandsynlighedstråd op @Stig AKA Frank Heskjær ;)

Og det kan du tro vi får. Til at starte med tror jeg bare det bliver i denne eller Superliga-tråden.
Og så når det giver mening at flytte noget af snakken et andet sted hen, og lade Superliga-tråden være der hvor de andre klubber diskuteres, så kan vi oprette en medalje-jagt-tråd ;D Nok med 5-6 kampe tilbage. Men vær ikke overrasket hvis den kommer før :D Evt. på søndag, haha :D

Enig. Jeg har været fan i mere end 50 år og virkeligheden har til tider været svær at være i. Så har det for mig været nødvendigt at flygte ind i "hvad nu hvis"-scenarier.

Jeg forventer ikke, at de bliver danske mestre, men et sted mellem nummer 1 og 6 de fleste gange. Og der har vi langt fra været i de fleste af årene.

Enig. Jeg har været fan i mere end 50 år og virkeligheden har til tider været svær at være i. Så har det for mig været nødvendigt at flygte ind i "hvad nu hvis"-scenarier.

Præcis. Og altså når tingene ser mest sorte ud, så finder jeg ikke nødvendigvis optimisme og tro på tingene ved at finde frem til hvad der præcis skal til for at klare sig ud/videre. Men det at vide det, det giver mig en afklaring som jeg har "brug for". Jeg kan ikke acceptere at stå der på stadion, eller foran TV'et hvis forhindret, og ikke hvide hvad der skal til. Og sådan tror jeg mange har det. Jeg, og flere andre kan jeg heldigvis læse, har det bare også sådan, at vores HVERDAG er bedre, hvis vi føler vi har styr på, hvordan det præcis står til med håb/håbløshedsbarometret for vores elskelige klub.

Tror det kommer fra noget med et behov for at have styr på tingene. For at have styr på sig selv :D haha.. At håndtere frygt/håb, og fare/trusler. Tror det ligger i vores natur. Det er jo på ingen måde alle der finder behag ved den slags vaner. Men for mig er det nærmest terapeutisk :D

Der er ikke langt fra håbløshed til håb :cool:

Det er også sådan det skal være når man kommer med i et slutspil og det kan være sandsynligt - så skal man selvfølgelig gå efter medaljerne.

Jeg har dog et altoverskyggende ønske og det er vi får udviklet holdet fodboldmæssigt. Vi har en rigtig god defensiv men vi skal bruge top 6 spillet til at få forløst de offensive udfordringer vi har.
Sagt på en anden måde - vi skal have fokus på den langsigtede udvikling, så vi får et stærkt hold der kan klare sig selvom der skal skiftes spillere ud i hvert vindue. Det skal helt ind og sidde på rygraden af spillerne, så vi ikke bliver ved med at få de her store udsving i den kvalitet vi viser. Det skal samtidig gøre det nemmere at integrere talenter og/eller nye spillere på holdet.

Jeg skrev at jeg håbede at vi selv ville kunne afgøre det i sidste runde mod OB og det er ikke helt den situation vi står i, men jeg kan leve med det… De ti point var det jeg mente vi skulle bruge i de sidste fem kampe, to point i snit, og det så ikke helt nemt ud. Det er genialt at kunne spille sidste runde uden den usikkerhed og risiko for en kæmpe nedtur pga en tilfældighed.

De siger fornuftigt nok at de vil vente med at fastsætte et nyt mål til landskampspausen efter grundspillet, men det kan jo dårligt blive andet end medaljer. Vi kommer nok ikke til at holde et pointsnit på 2.25 hele foråret, men det vil ikke være en helt umulig mission og vi skal selvfølgelig ud og jagte det, startende allerede mod OB.

Sidste runde bliver interessant selvom det vigtigste ubetinget er vores egen kamp mod OB. Det vil nok være bedst at få de svagest mulige hold med i top-6, men det er ikke helt klart hvem det er når når forskellen i stillingen måske ender på et point eller målforskellen. Der er måske også nogle man tænker står godt til os, men hvem det er, er jeg heller ikke fuldstændig klar over. Det ville måske være godt at slippe for SIF og deres plasticbane selvom vi gjorde det fint nok der sidst.

Det skal samtidig gøre det nemmere at integrere talenter og/eller nye spillere på holdet.
Forhåbentlig bliver det også et forår, hvor vi skifter gear ift. at give talenterne minutter på banen. Vi klarer os håbløst på det parameter pt., og det skyldes formentlig især, at talenterne ikke helt er der endnu. Men vi er efter min mening nødt til at tage den investering, at vi skubber på deres udvikling ved at give dem minutter hist og her. Både for at udvikle på dem og for at vise omverdenen, at man som ung spiller har mulighed for at få minutter, når man er omkring førsteholdet i AGF.

Jeg håber virkelig, at en spiller som Daghim har et højt nok niveau, til at han indimellem kan springe foran Haugen, når der skal skiftes ud med 15-20 minutter igen. Hvis ikke, så er der altså noget galt med vores talentsatsning.

Jeg håber virkelig, at en spiller som Daghim har et højt nok niveau, til at han indimellem kan springe foran Haugen, når der skal skiftes ud med 15-20 minutter igen. Hvis ikke, så er der altså noget galt med vores talentsatsning.
Adam Daghim er lige blevet udtaget til u18-landsholdet. Han har, så vidt jeg kan se, ikke tidligere fået ungdomslandskampe. Det kan tyde på, at andre har set, at han er i en god udvikling.

Det er også sådan det skal være når man kommer med i et slutspil og det kan være sandsynligt - så skal man selvfølgelig gå efter medaljerne.

Spillerne kunne ikke lade være med at sige det selv: "- Vi ser os selv som en del af top-6, og det fik vi også vist mod Randers, hvor vi var bedst. Når man først er med i top-6, går man også efter noget metal, og længere op til topholdene er der heller ikke." (NP).

Men Uwe, JN og SIB vil nok holde sig til, at nu skal man slutte godt af mod OB, og så "sætte os ned som hold og lave en ny målsætning, som er nødvendigt for os" (UWE) - og han siger at vi selvfølgelig SKAL have en ny målsætning.

Personligt vil jeg sige at "europæiske pladser" er en perfekt målsætning, da det enten betyder 3.plads med medalje, eller 4.plads hvis FCN/FCK/Viborg vinder pokalen og slutter i top 3. Ingen grund til at indskrænke mulighederne for at "nå en målsætning", som isoleret set for sæsonen vil være mere end godkendt. Jeg nægter i hvert fald at være skuffet, eller kalde det "glippet målsætning" hvis vi bliver nummer 4 og kommer i europæisk via en play-off-finale mod fx FCM, Randers, SIF eller BIF..

Omvendt kan jeg da godt leve med at målsætningen bare hedder medaljer. For det er jo det vi skal jagte uanset hvad. Så måske logikken derfor bare bør sige det. Men altså man jagter vel altid medaljer?? Målsætning er ikke det man "jagter". Man jagter at vinde HVER GANG. Men ingen har jo sejre i alle kampe som målsætning - sat på spidsen. Målsætningen var top 6 - det er klaret. Nu kan europæisk og/eller medaljer være en ny målsætning.

Jeg har dog et altoverskyggende ønske og det er vi får udviklet holdet fodboldmæssigt. Vi har en rigtig god defensiv men vi skal bruge top 6 spillet til at få forløst de offensive udfordringer vi har.
Sagt på en anden måde - vi skal have fokus på den langsigtede udvikling, så vi får et stærkt hold der kan klare sig selvom der skal skiftes spillere ud i hvert vindue. Det skal helt ind og sidde på rygraden af spillerne, så vi ikke bliver ved med at få de her store udsving i den kvalitet vi viser. Det skal samtidig gøre det nemmere at integrere talenter og/eller nye spillere på holdet.

Enig. Heldigvis går den udvikling og målene vi har hånd i hånd.
Vi så PRÆCIS i går, hvad forskellen på at spille ok og føre 1-0, og det at fortsætte og trykke på til 2-0 og selv derefter kan gøre. Så har modstanderne simpelthen ikke tid nok til at få vendt kampen længe nok til at få deres udligninger. SIF havde jo hele 2.halvleg til det, fordi vi selv spillede alt for tilbageholdene og defensivt. Havde vi fortsat og scoret til 2-0, så var top 6 måske lukket allerede i sidste runde.

Og ja, så kunne SIF måske have udlignet før, og endte med at vinde... Men der var også bedre tid til at AGF kunne have set på 1-1 midt i 2.halvleg og selv slået tilbage og tænkt "fandme nej"- hvilket der jo ikke var tid til med SIF_scoringen i overtiden...

Spillemæssigt ser vi først nu Yakob folde sig lidt ud, og blive spillet ind, og ser Anderson være oprigtig skadesfri, såvel som Duelund kommet til. Og så er Beijmo jo også kommet til, men ham kan man frygte ikke forlænger, og vi risikerer det jo også med Duelund. Og på den måde kan "det vi spiller sammen i foråret" pludselig være væk til sommer alligvel. Altså hvis både Duelund, Bisseck, TK og Beijmo er væk til sommer, så ser det jo igen ud til, at vi har en opgave om at spille noget sammen...

Der er ikke langt fra håbløshed til håb :cool:

Ja, klubbens generelle udvikling går også ud på at vi i første omgang skal være et fast top-6-hold og dernæst nærme os toppen, så vi skal også bruge et medaljeslutspil uden nedrykningsfare i den sammenhæng, men ret beset tror jeg heller ikke der er ret meget modsætningsforhold mellem det og at jagte medaljer. David gjorde det med en meget omstillingsbaseret stil hvor vi stod ret lavt, men allerede i hans tid blev presset flyttet længere op og jeg tror vi kommer til at spille de fleste kampe i overensstemmelse med hvor vi forsøger at udvikle holdet hen.

Der er selvfølgelig noget med hvor meget spilletid talenterne vil få, men de skal stadig være gode nok, dvs ikke alt for langt fra det den ældre spiller ville give, og hvis vi vil noget med talenterne skal de også have noget spilletid hele sæsonen. Et andet aspekt er også at hvis vi skulle kunne få medaljer giver det en del til klubbens og holdets udvikling uanset hvordan man spiller og med hvor mange talenter. Det er klart det ikke er så godt hvis det er helt modsat det man har brug for på længere sigt, men det er næppe noget vi vil forsøge og heller ikke så sandsynligt det er en fordel. Målet er klart nok succes både på kort og lang sigt. Vi er AGF så det er også nød til at gå hånd i hånd.

Forhåbentlig bliver det også et forår, hvor vi skifter gear ift. at give talenterne minutter på banen. Vi klarer os håbløst på det parameter pt., og det skyldes formentlig især, at talenterne ikke helt er der endnu. Men vi er efter min mening nødt til at tage den investering, at vi skubber på deres udvikling ved at give dem minutter hist og her. Både for at udvikle på dem og for at vise omverdenen, at man som ung spiller har mulighed for at få minutter, når man er omkring førsteholdet i AGF.

Der er selvfølgelig noget med hvor meget spilletid talenterne vil få, men de skal stadig være gode nok, dvs ikke alt for langt fra det den ældre spiller ville give, og hvis vi vil noget med talenterne skal de også have noget spilletid hele sæsonen

Se det er jo så samlet set udfordringen: Kan man, og skal man, forsøge det samtidig med at man spiller med de unge mere? Jeg vil mene at man på længere bane skal ja. Men vi har lige overstået en sæson sidste forår, hvor vi NETOP forsøgte at bruge slutspillet på at spille nogle unge ind, og det gik jo helt forfærdeligt. Nu er vi så i top 6, og det er ikke det samme - givetvis. Der er i hvert fald noget logik omkring, at det er nemmere at spille unge ind i noget der fungerer, end noget der ikke gør. Det var David Nielsen selv meget åben omkring tilbage i 2018, og bad om tålmod fra spillerne og omverden ift den del. Vi skulle først stabilisere klubben, og SÅ kunne vi køre de unge mere ind. Som sagt så gjort med foråret 2018, hvor den defensive struktur blev skabt. Næste skridt i 2018/2019-sæsonen var at introducere spillere som Hausner mm, og der blev også plads til Lunding, Ammitzbøl og andre.
Og så i bronzesæsonen var det jo med Grønbæk, Haus, Duncan, Hvidt og andre.

Men tror ikke vi skal smide en masse unge ind nu her. Vi skal spille Uwes koncept 100% ind, og SÅ finde de unge der kan komme ind og fortsætte det der er skabt, og ikke forsøge at skabe det ud fra dem, tror jeg. Daghim er en spændende spiller, men altså TK havde jo nemt ved at komme ind sammen med Bisseck, Tingager og Hausner. Det hvilede ikke på TK der. Hausner dengang kom ind som makker til Backman.. Det er anderledes end det vi bad Daghim om i foråret sidste år.

Et andet aspekt er også at hvis vi skulle kunne få medaljer giver det en del til klubbens og holdets udvikling uanset hvordan man spiller og med hvor mange talenter. Det er klart det ikke er så godt hvis det er helt modsat det man har brug for på længere sigt, men det er næppe noget vi vil forsøge og heller ikke så sandsynligt det er en fordel. Målet er klart nok succes både på kort og lang sigt. Vi er AGF så det er også nød til at gå hånd i hånd.

Det skal nemlig gå hånd i hånd i en måde i balance. Det må ikke blive for meget talentudvikling - og køb af Kurmi/Kahl fordi vi så MÅSKE kan skabe et hold der engang kan udvikle nogle dyre salg. Vi skal have et godt hold, hvor enkelte unge kan shine, og udvikle sig sammen med holdets generelle udvikling.

Ja, klubbens generelle udvikling går også ud på at vi i første omgang skal være et fast top-6-hold og dernæst nærme os toppen, så vi skal også bruge et medaljeslutspil uden nedrykningsfare i den sammenhæng, men ret beset tror jeg heller ikke der er ret meget modsætningsforhold mellem det og at jagte medaljer. David gjorde det med en meget omstillingsbaseret stil hvor vi stod ret lavt, men allerede i hans tid blev presset flyttet længere op og jeg tror vi kommer til at spille de fleste kampe i overensstemmelse med hvor vi forsøger at udvikle holdet hen.

Der behøver ikke være et modsætningsforhold men det sker alligevel indimellem. Jeg håber vi tør spille efter den stil vi ønsker og ikke lave for meget om pga. kortsigtede mål. Vi skal ikke kun være her i en sæson men forhåbentlig i de næste mange og først toppe på et senere tidspunkt (gætter jeg på).

Der er selvfølgelig noget med hvor meget spilletid talenterne vil få, men de skal stadig være gode nok, dvs ikke alt for langt fra det den ældre spiller ville give, og hvis vi vil noget med talenterne skal de også have noget spilletid hele sæsonen. Et andet aspekt er også at hvis vi skulle kunne få medaljer giver det en del til klubbens og holdets udvikling uanset hvordan man spiller og med hvor mange talenter. Det er klart det ikke er så godt hvis det er helt modsat det man har brug for på længere sigt, men det er næppe noget vi vil forsøge og heller ikke så sandsynligt det er en fordel. Målet er klart nok succes både på kort og lang sigt. Vi er AGF så det er også nød til at gå hånd i hånd.

Jeg tror ikke talenterne står i kø kvalitetsmæssigt men håber et par af dem vil se mere spilletid. Der var en der nævnte Adam Daghim men han er stadig kun 17 år, så måske det er lige tidligt nok. Til gengæld er truppen smal, så der bliver måske gode muligheder undervejs.

Men det er klart udviklingsmæssigt og økonomisk, så vil det give meget at slutte i top 3 og komme ud i Europa. Det er den vej vi skal.

Haha :D Ja jeg er udemærket klar over, at det ikke er for alle. Og man ser ofte spørgsmålet flyve rundt "hvad skal der til? Bare fortæl mig hvor mange point der er nok" - og det er jo altså bare ikke let at svare på. Men heldigvis, så kan man skippe alle de hadetråde man vil :D Jeg trykker eksempelvis pt bare på "VAR"-tråden så den er læst, og hopper videre, selvom jeg ikke orker/har lyst til at deltage i diskussionen.

Tråden her bliver naturligvis IKKE lukket før det er afgjort hvem der kommer med AGF i top 6. Men det overlever du nok, for det er på søndag.

Som du kan se er det ikke fordi jeg har tråden helt på ignore :)
Vælger bare at scrolle hurtigt forbi "hvis-det-og-det-sker" indlæggene.
Tjekker selv tabellen dagligt, så føler jeg har helt styr på diverse scenarier.

VAR-tråden bliver dog behandlet på samme måde som du gør.
Den debat må andre hygge sig med.

Nå en lille kuriositet forud for sidste runde er, at BIF og SIF jo har identisk målscore lige nu.
Hvis SIF vinder mod FCM og FCN og BIF spiller uafgjort, så er SIF 100% sikkert over BIF, da SIF med en sejr jo ender i bedre målscore end BIF med et X.
Det kan simulatoren vi plejer at bruge ikke vise, da den ikke fakturerer målscore med ind.

Men hvis AGF, Randers og SIF vinder, så SKAL BIF selv slå FCN for at gå med.
Hvis AGF og Randers vinder, så ender FCM over BIF, såfremt FCM vinder mod SIF, og BIF taber til FCN. Igen pga. målscore uanset resultater!

Men hvis AGF, Randers og SIF vinder, så SKAL BIF selv slå FCN for at gå med.
Til gengæld har Brøndby vundet de sidste 4 møder i Farum og ud af de seneste 13 kampe hedder statistikken 1-4-8. Sidste sejr til FCN var i 2017 og derefter skal man tilbage til 2014 for at finde den næste FCN-sejr. Men de er selvfølgelig stærkere i år og de vandt også 3-1 i Brøndby tidligere i denne sæson.

Latest posts

Back