New posts

(Imod?) Moderne fodbold

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 239
  • Views Views: Views 24K
(Imod?) Moderne fodbold
Måske har jakkesættene oversatset og eksisteret i et ekkokammer uden reel føling med og forståelse for, hvad fodbold betyder i Europa og de europæiske lande.
Men det synes jeg også lyder mærkeligt, egentlig.
Hvordan i H****** er de blevet så rige, hvis de er så dumme og uden kontakt med virkeligheden?
Så hvad kunne ideen bag at flage så kraftigt og skabe så stærke reaktioner og følelser?
Hvad sker mens støvet hvirvler rundt og dækker udsynet?
Det er jo garanteret noget med penge, mange penge 🙄🤓

På bold.dk så jeg en artikel om et interview med Perez. Ordet penge blev godt nok brugt mange gange, på den måde afslørede han sig selv...
Men han havde nu én pointe. Eller måske kun en halv pointe i virkeligheden, for han konkluderede i mine øjne kun delvist rigtigt på sin egne indsigt: Der er for mange kampe.

Perez mente der var for mange kampe, folk ikke gider se.
Jeg mener, der er for mange kampe til at spillerne kan holde til det. Det medfører i øvrigt at mange kampe vil foregå på et lavere niveau, fordi spillerne er mere eller mindre udmattede - så på den måde har Perez jo ret i, at folk ikke gider se kampene. Men det er ikke fordi vi ikke gider se dem, det er fordi spillerne ikke kan præstere deres bedste.

Lav tre europæiske turneringer - men med et lavere antal deltagende klubber. F.eks max to fra hver liga i CL, max tre fra hver liga i EL og max tre fra hver liga i European Conference. Og så flere nationale mestre med i de indledene CL runder, for at gøre det mere interessant i flere lande og brede både midler, fokus, chancer og udvikling mere ud.

Perez må have tabt forstanden helt og holdent.

Priserne på spillerne står jo mål med købekraften hos de interesserede klubber. Hvordan kan han tro at et boost i indtrægterne i Real stiller ham bedre. Når alle hans venner-fjender får et lignende kick. Og det baseret på en (engangs-) investering i et projekt, der måske viser sig ikke vedholdende at kunne generere den slags penge. Idiot.

Og desuden hovedrystende arrogant overfor Mbappe og PSG. Dels at omtale Mbappe som en gemen handelsvare. Og dels overfor PSG som et andenrangs foretagende som stjernespillere ikke er interesseret i.

Hvis jeg var Mbappe, ville jeg offentligt sætte tossen på plads. Og sværge, at jeg aldrig ville skrive med ham.

Agnelli var næstformand i ESL i samtlige 72 timer, det levede - og den sidste til at trække sig. Så han må siges at være en drivkraft

Det fortæller da ingenting. United og Liverpool trak sig før eks. Spurs og Arsenal. At ESL passer som fod i hose med Agnellis ambitioner, er ingen hemmelighed, men det betyder ikke, han var drivkraften.

Igen, The Athlectic kalder Perez, FSG og Glazers for ringleaders, men selvfølgelig er det da en mulighed, Athlectics kilder har taget fejl.

Er ikke sikker på det er indtjeningen, der er problemet hos de store klubber:

Ifølge Bild har Alaba sikret sig en sign-on-fee på mellem 20 og 30 millioner euro - 150 og 223 millioner kroner - som udbetales ved kontraktunderskrivelsen.

Derudover kan han se frem til en ugeløn på 3,4 millioner kroner. Samlet scorer David Alaba altså i omegnen af en millard kroner i løbet af sine fem år i Real Madrid.

Den spanske kongeklub har angiveligt en gæld på mindst 600 millioner euro. Alligevel er der altså ingen smalle steder i den spanske hovedstad.

Mon ikke der kunne spares en hundredemand eller to (af de helt store) på sådan en spiller:rolleyes: Det er nok meget godt, at man ikke skal gange antallet af spillere i truppen op med den løn.....

Nå -den er også død men det er svært at have ondt af en klub som har råd til den slags.

• Like
Reactions: Tom
Det kommer efter min bedste overbevisning ikke til at ske, at en konservativ regering blander sig i ejerforholdene i professionel fodbold. Det er klubberne - og dermed ejerne - der til sammen udgør det engelske fodboldforbund FA. FA bliver aldrig den drivkraft, der flytter ejerskabet eller indflydelsen fra (udenlandske) ejer og over til medlemmer/folket/fangrupper.

Det kommer efter min bedste overbevisning ikke til at ske, at en konservativ regering blander sig i ejerforholdene i professionel fodbold. Det er klubberne - og dermed ejerne - der til sammen udgør det engelske fodboldforbund FA. FA bliver aldrig den drivkraft, der flytter ejerskabet eller indflydelsen fra (udenlandske) ejer og over til medlemmer/folket/fangrupper.
Nej, givetvis. Men det er et tegn på, at der sker nogle skred. Hvilken klubs fans vil fremover lade en rigmand tage over uden ballade - eller som minimum håndfaste betingelser?

/W

Hvis Abramovic i morgen vil sælge til præsidenten af Torturistan, så bliver det vel ikke stoppet lige sådan.
Nej, formelt set helt sikkert ikke: men mon ikke der vil være et helt andet fokus på, hvad Greven af Torturistan har af planer og tilbøjeligheder - og ikke kun, hvor mange penge han har? Mon ikke også der vil komme mere fokus på det i Dk fra nu?

/W

Uden at vide hvorfor, så fik de da stoppet salget af Newcastle til en eller anden slavehandler?
Det var vist pga forbindelser til regeringen og derfor ville præsidenten af Torturistan måske også kunne stoppes, men ikke sådan nogen som Glazer (selvom man kan sige der også er direkte forbindelse mellem forretningsfolk og politikere i USA.) Jeg tror det bliver svært at få ændret ret meget og indført sådan noget som de fx har i Tyskland, men det var jo det store håb efter det her mislykkede attentatforsøg på et system med sportslig integritet, at det kunne føre til en modreaktion der i stedet flytter tingene i modsat retning.

Det er meget passende at Alabas lønpakke kommer frem lige nu for lige at understrege at det intet har at gøre med at de her klubber ikke kan få det til at hænge sammen uden et monopol, men det ville være bedre med nogle fælleseuropæiske regler så der er lige vilkår.

Det var vist pga forbindelser til regeringen og derfor ville præsidenten af Torturistan måske også kunne stoppes, men ikke sådan nogen som Glazer (selvom man kan sige der også er direkte forbindelse mellem forretningsfolk og politikere i USA.) Jeg tror det bliver svært at få ændret ret meget og indført sådan noget som de fx har i Tyskland, men det var jo det store håb efter det her mislykkede attentatforsøg på et system med sportslig integritet, at det kunne føre til en modreaktion der i stedet flytter tingene i modsat retning.

Det er meget passende at Alabas lønpakke kommer frem lige nu for lige at understrege at det intet har at gøre med at de her klubber ikke kan få det til at hænge sammen uden et monopol, men det ville være bedre med nogle fælleseuropæiske regler så der er lige vilkår.

Det giver mening, tak.
Ja jeg tror heller ikke det ender som i Tyskland, tværtimod dør det nok ud snart igen derover, Boris kan godt lide at råbe lidt højt ind imellem.

Ja den kontrakt til Alaba udstiller da kun hvor hyklerisk Perez er med sine udtalelser om at uden flere penge får de ikke de bedste spillere..

1 milliard alt inklusiv på Alaba er for sindsygt. Men Perez og real kan vel bare finde endnu en lille fodbold bane de kan sælge til kommunen for et par milliarder, så kan han lidt igen😂

Latest posts

Back